Gå til innhold

2 uker til hellas. 2 voksene 1 9 åring. 3 stappfulle blytunge kofferter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror du har glemt noe viktig. Vaskekluter.....

Hehe, vaskekluter er viktig ja ;)

Trenger nok ca 45 stk til 3 pers i 14 dager :ler::dusje:

Anonymous poster hash: 7aa41...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, vaskekluter er viktig ja ;)

Trenger nok ca 45 stk til 3 pers i 14 dager :ler::dusje:

Anonymous poster hash: 7aa41...d39

Var ikke det litt lite? Må jo ha en rompeklut, en ansiktsklut og en kroppsklut. Og kanskje en egen tåfisklut?

Anonymous poster hash: 23d6e...125

Skrevet

Hehe, vaskekluter er viktig ja ;)Trenger nok ca 45 stk til 3 pers i 14 dager :ler::dusje:Anonymous poster hash: 7aa41...d39

Var ikke det litt lite? Må jo ha en rompeklut, en ansiktsklut og en kroppsklut. Og kanskje en egen tåfisklut? Anonymous poster hash: 23d6e...125

HAHAHAHAHA........morroklumper.........

Anonymous poster hash: 95a5a...a77

Skrevet

Og til dere andre, dere som seriøst har svartmpå en seriøs måte, tusen takk. Jeg noterer ned tips og råd, og tenker at jeg skal følge de fleste, og spesielt det med å senke skuldrene......kanskje jeg også skal la håret flagre i vinden......

Skrevet

Haha. Oj.Anonymous poster hash: 9dd19...7c1

har du ikke noe bedre å komme med ?????????

Joda. Dropp minst halvparten av tingene. Må dere ha tre par sko hver? Må du virkelig ha alt det stæsjet der til håret ditt?

Anonymous poster hash: 9dd19...7c1

Skrevet

Dropp dette:

joggesko+sandaler (ha joggesko på i flyet, slipperser i bagasjen)

bodylotion, scrub, smykker og øredobber, glattetang, føner, hårspray, varmebeskyttende gel til håret, kutips (du KAN gå 2 uker uten!)

dusjsåpe, shampo, balsam(står på hotellets bad)

parfyme (lager stygge merker på huden i sola)

Håndklær - bruk de som er der. Det blir bading på alle tre hver dag, flere ganger, nan bruker håndklær til å ligge på på solsenga. (gjenbruk er tingen)

Gi meg alle fine beste pakke reise tips.....

Å telle opp antall antrekk. Ikke ETT plagg for mye.

Anonymous poster hash: 70f5b...ca9

Skrevet

Jeg er sikkert the odd one out som kun har én badedrakt med meg, og en badebukse til hver av ungene. Fri og bevare meg for å være så knyttet til det jordiske gods som HI her.

Skrevet

Shampo, balsam, såpe, tannkrem o.l er vel å få kjøpt der nede også, så det hadde jeg ikke pakket med. Ofte er det vel noe slikt på badet på hotellet også?

Hadde tatt med maks 2 badehåndklær pr. person. Håndklær til dysj får en jo på hotellet.

Føner er vel også på badet på hotellet? 

Hvor mye sminke og smykker har du egentlig tenkt å bruke når du er på sydenferie? Og kommer du virkelig til å stå å rette ut håret?

Klær, badedrakter og sko må du bare begrense. Det blir garantert shopping. Iallefall har jeg alltid endt opp med å shoppe og bruke de klær og sko jeg har kjøpt mer enn jeg har brukt det jeg har pakket med meg hjemmefra. 

Noe klær, sko, badehånkler og toalettsaker er vel det du primært behøver å pakke ned.

Anonymous poster hash: f72c2...e8e
Skrevet

Ser mange reagerer på rettetanga mi......men jeg ser ut som en frizzy baktus uten......

Skrevet

Kan fortelle deg at vi var to uker i Spania i fjor. Da var vi to voksne og tre barn på 2, 2 og 5 år. Vi hadde en koffert på 20 kg og en på 15 kg. Du pakker altfor mye. Legg vekk halvparten og finn et vaskeri! Du trenger heller ikke sjampo, balsam, skrubb og bodylotion. Kjøp det på butikken der nede. Vekk med hårføner og glattetang. La håret få en pause på ferie. Den beste hårføneren er varm sydenbris. Flott heller håret når det er vått. Det er avkjølende. Av sminke tar du med mascara, solpudder og kremøyenskygge. Dropp joggesko! Sandaler holder i massevis og kanskje et par finere sko på kveldstid. En topp som du bruker om kvelden kan fint brukes tre kvelder.

Anonymous poster hash: 3cd85...19f

Skrevet

Sjekk ut om du kan leie basseng/strand håndklær på hotellet.

Anonymous poster hash: 14bf9...f8a

Skrevet

Et par gode sko er lurt å ha, men de tar du på når du reiser, så de tar ikke plass i kofferten.

Biotex til håndvask er lurt.

Jeg hadde ikke tatt med hverken hårføner eller rettetang.

Solkrem kjøper jeg også hjemme. Men om man har med for lite går det helt fint an å kjøpe der.

La alle bruke samme sjampo og dusjsåpe. Vi bruker samme hårgele (el.l), deo og lotion også når vi er på tur.

En strandhånduk til hver holder. Man kan fint bruke den i flere dager før man vasker den med biotexen.

La dattera di velge seg tre bikinier.

Vi reiser tre uker til syden med tre kofferter. Da er vi to voksne og to barn. Den minste er baby, så vi har med bleier og babymat i tillegg. Vi har med vogn i tillegg.

Jeg har reist to uker til syden uten barn med en koffert i cabinstørrelse. Halve kofferten var toalettsaker.

Anonymous poster hash: 7f299...7d9

Skrevet

Jeg og familien skal snart til Spania (ikke på hotell), min ca pakkeliste pleier å være:

-strandhåndkle (ikke nødvendig om du kan leie på hotell)

-2 shorts

-1 skjørt

-1 kjole

-3 singlet

-1-2 t-skjorter/topper

-sarong/strandkjole

-2 bikinier

-undertøy

-sandaler (reiser i joggesko)

-caps/solhatt

Toalettsaker: dusjsåpe, shampo, solkrem, after sun (store flasker, hele familien deler på). Tannbørste, tannkrem i reisestr, hårbørste og hårstrikk, tørrshampo i reisestr. Mascara, solpudder, liten tube sminkefjerner. Deodorant. Pinsett. Barberhøvel. Evt kontaktlinser.  

Reiseapotek: paracet til liten og stor, termometer, idoform, imodium, antibac.

Annet: solbriller, kamera, ladere, bok.

Anonymous poster hash: 6d192...ff7
Skrevet

Vi er en voksen, en tenåring og en 8 åring. Vi reiser mye. I fjor var vi 3 uker på reise rundt i Europa. Vi hadde en koffert.

Sko: Jeg har sandaler som er veldig gode og gå i, de ser og pene ut, så de fint kan brukes til kjole. Så har jeg slipperser. Samme har barna.

Håndklær: Vi har med 1 til hver, og tar med de som er slitt, så de legger vi igjen da vi drar hjem. De fleste hoteller har badehåndklær.

Toalettsaker: Både jeg og min datter har langt tykt hår, og vi lar det bare lufttørke. Shampo og sånt tar vi i mindre beholdere. Så tar vi med deo. Av sminke er det mascara og lipgloss. Solkrem har vi med oss.

Klær: Det vi har med mest av er truser, det tar ikke stor plass, skiftes hver dag. Men ellers lite klær til hver. En sommerkjole, t-shirt og shorts er lett å vaske. Mange hoteller har vaskemaskin og tørketrommel og. Man trenger ikke så mange klær man tror.

Anonymous poster hash: 9b597...44b
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan jeg skal pakke lett. Vi må jo alle ha joggesko+sandaler+slipperser. Jeg som dame har jo bodylotion, scrub, solkrem, dusjsåpe, shampo, balsam, parfyme, sminke, underlivssåpe, deodorant, smykker og øredobber, glattetang, føner, hårspray, varmebeskyttende gel til håret,tannkrem, kutips,

Solkrem, det har jeg hørt er best å kjøpe hje, mme, for man vet ikke hvordsn kvaliteten er på det som selges der. Og solkrem er viktig, høy faktor og litt mindre høy faktor.

Alt dette er tungt.

Kjøper dere alle sånne ting på reisemålet for å slippe å ta med??

-

Det er jo altid for lite hÅndklær der. Det blir bading på alle tre hver dag, flere ganger, nan bruker håndklær til å ligge på på solsenga.

-kjøper dere dyre handuker der nede, eller tar dere med masse store bade handuker hjemmefra??

-det tar jo enormt med plass......vi trenger jo håndklær, eet blir badong og dusjing daglig.... dyrt og tungvindt med vaskemuligheter på stedet.

Jeg er ikke så veldig reisevandt.

Pliiiiiiiis.

Du eier mer baderoms artikkler og datteren din eier mer klær enn meg!

Og jeg bor I Spania!

Anonymous poster hash: dd8fe...98e

Skrevet

Vi er på Gran Canaria nå og har ikke tatt med håndklær. De byttes ut daglig, både de vi dusjer med og de vi bruker ved bassenget. Jeg har med to bikini og ungen har en badedrakt. Har med to kjoler, en shorts, et skjørt og noen topper, sandaler og joggesko (jeg har med joggesko siden jeg trener). Klærne vasker vi på vaskeriet til hotellet. Har ikke brukt sminke eller hårprodukter en gang her nede. Er så deilig å slippe slik når jeg bruker det til daglig ellers!

Anonymous poster hash: 34134...fef

Skrevet

Og sjampo og balsam har vi kjøpt på matbutikken her. Samme med solkrem og q-tips

Anonymous poster hash: 34134...fef

Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan jeg skal pakke lett. Vi må jo alle ha joggesko+sandaler+slipperser. Jeg som dame har jo bodylotion, scrub, solkrem, dusjsåpe, shampo, balsam, parfyme, sminke, underlivssåpe, deodorant, smykker og øredobber, glattetang, føner, hårspray, varmebeskyttende gel til håret,tannkrem, kutips,

Solkrem, det har jeg hørt er best å kjøpe hje, mme, for man vet ikke hvordsn kvaliteten er på det som selges der. Og solkrem er viktig, høy faktor og litt mindre høy faktor.

Alt dette er tungt.

Kjøper dere alle sånne ting på reisemålet for å slippe å ta med??

-

Det er jo altid for lite hÅndklær der. Det blir bading på alle tre hver dag, flere ganger, nan bruker håndklær til å ligge på på solsenga.

-kjøper dere dyre handuker der nede, eller tar dere med masse store bade handuker hjemmefra??

-det tar jo enormt med plass......vi trenger jo håndklær, eet blir badong og dusjing daglig.... dyrt og tungvindt med vaskemuligheter på stedet.

Jeg er ikke så veldig reisevandt.

Pliiiiiiiis.Anonymous poster hash: 95a5a...a77

Du eier mer baderoms artikkler og datteren din eier mer klær enn meg!

Og jeg bor I Spania!Anonymous poster hash: dd8fe...98e

Seriøst ??????

Skrevet

Når jeg er inbe på star tour sine sider står det ingen vetdens ting om st det er håndklær på rommet, eller leige muligheter av håndklær.

Det står JA på at der er vaskemaskin og tørketrommel på hotellet. Men jeg ser for neg at eet midt i juli er temmelig fult og lang kø for å bruke vaskemaskina........ du har vel flaks om den er tom når du kommer inn i vaskerommet......

Og er det LOV å ta ut andre sine klær fra vaskemaskina når den er ferdig??

Skrevet

Man må booke plass i vaskerommet nede i Syden. Slapp av...kjære du tar jo sorgene på forskudd!

Skrevet

Jeg er sikkert the odd one out som kun har én badedrakt med meg, og en badebukse til hver av ungene. Fri og bevare meg for å være så knyttet til det jordiske gods som HI her.

Enig 👍

Anonymous poster hash: 43c43...cf0

Skrevet

Når jeg er inbe på star tour sine sider står det ingen vetdens ting om st det er håndklær på rommet, eller leige muligheter av håndklær.

Det står JA på at der er vaskemaskin og tørketrommel på hotellet. Men jeg ser for neg at eet midt i juli er temmelig fult og lang kø for å bruke vaskemaskina........ du har vel flaks om den er tom når du kommer inn i vaskerommet......

Og er det LOV å ta ut andre sine klær fra vaskemaskina når den er ferdig??

Hvis du skal bo på hotell, er det håndklær på rommet, og de blir byttet ut av betjeningen når det trengs.

Hårføner og rettetang er mye å dra på. Dropp minst en av dem.

Ser mange vil droppe joggesko. Jeg ville hatt dem på meg når jeg drar hjemmefra. Hvis dere skal på sightseeing, trenger man gode sko. Dropp heller slippers. Det holder med sandaler.

Tre sett badetøy pr person er nok.

Når man er på ferie, bruker msn klær mer enn en dag før de havner i skittentøysposen. Bruk noen singletter etc kun på dagtid, noen andre på kvelden når du ikke blir så svett. Gjør ikke noe å gå i svett singlet til og fra stranda.

Anonymous poster hash: 2eee2...e6c

Skrevet

Hårfønere på hotell er det lite futt i, og jeg og min datter har myyye og langt hår.....vi må ha føneren vår.

Nei nå slår jeg ihjel alle gode argument og reisetips......sorry, men keep it comming, så fpr jeg lese de flere ganger og la det synke inn......

Dere trenger ikke hårføner! Det er så varmt der at håret tørker uansett på noen minutter.

Anonymous poster hash: 59d0e...d77

Skrevet

Jeg er sikkert the odd one out som kun har én badedrakt med meg, og en badebukse til hver av ungene. Fri og bevare meg for å være så knyttet til det jordiske gods som HI her.Anonymous poster hash: 70f5b...ca9

Enig Anonymous poster hash: 43c43...cf0

Å hoi, knyttet til gods å gull?? Jentungen elsker å gå i bikini om sommeren, og elsker knæsje farger og mønster, og da er det vel ikke galt å ha flere bikinier. Vel og jeg, ja jeg er avhengig ab fånerbog glattetang, jeg har ronja røverdatter hår, og det er veldig mye bedre ut når det er glattet ned litt.

Når mannhar n

badet i sjø og basseng hele dagen, mogver fullnab saltvann, solkremmog vann så er det deilig medbem dusj,, og tanpå litt penenklærnog sminke, mett pent smykke, penensandaler, mog ett pentbarmband for ångå utnånspise middag........ er det virkelog så ille????

Skrevet

Jeg er sikkert the odd one out som kun har én badedrakt med meg, og en badebukse til hver av ungene. Fri og bevare meg for å være så knyttet til det jordiske gods som HI her.Anonymous poster hash: 70f5b...ca9

Enig Anonymous poster hash: 43c43...cf0

Å hoi, knyttet til gods å gull?? Jentungen elsker å gå i bikini om sommeren, og elsker knæsje farger og mønster, og da er det vel ikke galt å ha flere bikinier. Vel og jeg, ja jeg er avhengig ab fånerbog glattetang, jeg har ronja røverdatter hår, og det er veldig mye bedre ut når det er glattet ned litt.

Når mannhar n

badet i sjø og basseng hele dagen, mogver fullnab saltvann, solkremmog vann så er det deilig medbem dusj,, og tanpå litt penenklærnog sminke, mett pent smykke, penensandaler, mog ett pentbarmband for ångå utnånspise middag........ er det virkelog så ille????

Er du HI anbefaler jeg at du bare reiser med alle koffertene dine og gjør det på din måte..Jenta mi liker også fine farger og mønstre, men jeg kjøper ikke 10 bikinier til henne for det. 

Anonymous poster hash: 48ae6...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...