Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Jeg fatter ikke hvordan jeg skal pakke lett. Vi må jo alle ha joggesko+sandaler+slipperser. Jeg som dame har jo bodylotion, scrub, solkrem, dusjsåpe, shampo, balsam, parfyme, sminke, underlivssåpe, deodorant, smykker og øredobber, glattetang, føner, hårspray, varmebeskyttende gel til håret,tannkrem, kutips, Solkrem, det har jeg hørt er best å kjøpe hje, mme, for man vet ikke hvordsn kvaliteten er på det som selges der. Og solkrem er viktig, høy faktor og litt mindre høy faktor. Alt dette er tungt. Kjøper dere alle sånne ting på reisemålet for å slippe å ta med?? - Det er jo altid for lite hÅndklær der. Det blir bading på alle tre hver dag, flere ganger, nan bruker håndklær til å ligge på på solsenga. -kjøper dere dyre handuker der nede, eller tar dere med masse store bade handuker hjemmefra?? -det tar jo enormt med plass......vi trenger jo håndklær, eet blir badong og dusjing daglig.... dyrt og tungvindt med vaskemuligheter på stedet. Jeg er ikke så veldig reisevandt. Gi meg alle fine beste pakke reise tips..... Pliiiiiiiis. Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Haha. Oj. Anonymous poster hash: 9dd19...7c1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Ja pg så klær da, jenta har 10 bikinier.....det er så mange fine, og i syden blir de så fort svartprikkete, og ja...., masse kjoler, shortser, og jeg har masse masse klær, undertøy, bher, og ja.....mye.....fatter ikke hvordan vi skal pakje lett...... Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Gjest Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Shit.... tatt med dere hele badet eller? Og hele klesskapet?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Haha. Oj.Anonymous poster hash: 9dd19...7c1 har du ikke noe bedre å komme med ????????? Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Shit.... tatt med dere hele badet eller? Og hele klesskapet? har ikke du heller noe bedrenå komme med? Hvor mye pakker du til 2 uker i hellas? Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 1. Kjøp små beholdere til krem, shampo, balsam etc slik at du ikke trenger å bre på fulle flasker frem og tilbake.. 2. Kjøp håndkleder+ slippers der 3. Husk at du kan skylle opp klær på ferie Anonymous poster hash: 2f0a5...a50
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Håndklær Anonymous poster hash: 48ae6...118
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Ja pg så klær da, jenta har 10 bikinier.....det er så mange fine, og i syden blir de så fort svartprikkete, og ja...., masse kjoler, shortser, og jeg har masse masse klær, undertøy, bher, og ja.....mye.....fatter ikke hvordan vi skal pakje lett...... Anonymous poster hash: 95a5a...a77 Du trenger ikke 10 bikinier altså!😊 det holder lenge med tre... Anonymous poster hash: 2f0a5...a50
Gjest Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 Tre bikini siden jeg hater å ligge bløt Solkrem, typ en til ansiktet og en til kroppen Et hånkle som blir vasket der nede To shortser 4 Singlet 1 kjole strandkjole maskara Leppstift sjampo / balsam hårføner er det på rommene som regel Hårstrikk Slippers og sandal
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 1. Kjøp små beholdere til krem, shampo, balsam etc slik at du ikke trenger å bre på fulle flasker frem og tilbake.. 2. Kjøp håndkleder+ slippers der 3. Husk at du kan skylle opp klær på ferieAnonymous poster hash: 2f0a5...a50 Små beholdere er fint det....men til 3 personer i 14 dager....... -og håndklær som henger på stativene der nede er jo svindyre...... Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #12 Skrevet 23. mai 2015 Hvis dere ikke skal jogge hadde jeg ikke tatt med joggesko. Solkrem kjøper jeg alltid på stedet, på vanlig butikk. Vi har med et badehåndkle per person. Skyller på kvelden. Vanlige håndklær har vi jo på bostedet og har aldri opplevd at det blir for få. 10 bikinier er jo galskap. To holder. Anonymous poster hash: 48ae6...118
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #13 Skrevet 23. mai 2015 Hårfønere på hotell er det lite futt i, og jeg og min datter har myyye og langt hår.....vi må ha føneren vår. Nei nå slår jeg ihjel alle gode argument og reisetips......sorry, men keep it comming, så fpr jeg lese de flere ganger og la det synke inn...... Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #14 Skrevet 23. mai 2015 Jeg har reisestørrelse i alt. Tar med 100 ml shampo, balsam, såpe, body lotoin osv. Dette får du kjøpt på apoteket, og da kan du kaste emballasjen når dere reiser hjem. Solkrem kjøper vi hjemme, det kaster vi også ved hjemreise. Sjekk hva hotellet tilbyr, mange hotell har hårføner tilgjengelig. De aller fleste har også håndduker. Vi tar med 1 badelaken til hver og skyller dem opp med biotex hvis de blir veldig skitten. Vi dusjer hver dag etter vi har vært i bassenget og tar med rene håndduker, så det går bare godt at dem blir litt skitten. Pakk med det du tror du har behov for av klær, så fjerner du halvparten. Av erfaring blir aldri alle klærne brukt, og du finner noen favoritter som vil gå igjen. Vi pleier å reise 2 eller 3 uker. Jeg tar med 3 shortser, 2 treningssjorter og 6 bluser. Har med 2 sett bikini, 2 bh er, 7 truser, 2 kjoler, sandaler, slipperse og ballerinasko. Skulle det bli manko på klær, vasker vi med biotex. Med små barn som trenger mye utstyr, blir man en racer i pakking Anonymous poster hash: 6961f...7d4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #15 Skrevet 23. mai 2015 Jeg hadde kuttet ut en del. Såpe, shampo ol kan kjøpes der nede, evt er det ofte på hotellet. Det jeg prioriterer er solkrem, tannbørste, tannkrem, deo og kanskje et par smykker. Joggesko har jeg aldri hatt med til Hellas om sommeren, heller gode sandaler. Man får vel tak i rimelige håndklær også der. Så lite klær som mulig, med to uker ferie beregner jeg å vaske noe (ta med litt biotex så kan du vaske for hånd). Anonymous poster hash: 3087f...621
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #16 Skrevet 23. mai 2015 Jeg tar ofte med meg 2 stk gamle Håndduker som jeg legger igjen når jeg skal hjem. Har sjelden med meg joggesko til syden, men heller noen gode småsko. Hårføner har jeg aldri med, er på rommet som regel . Ellers så lufttørker jeg håret . Shampo, balsam, body lotion, aåpe og solkrem. 1 stor tube av alt, , som alle tre bruker.. Sminke; i syden bruker jeg kun mascara og kun på kvelden. Ha alltid med meg biotex slik at jeg kan vaske opp klær. Sist brukte jeg badekaret. Vasket 2-3 gang i uka. Anonymous poster hash: 71f52...5cc
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2015 #17 Skrevet 23. mai 2015 Tre bikini siden jeg hater å ligge bløt Solkrem, typ en til ansiktet og en til kroppen Et hånkle som blir vasket der nede To shortser 4 Singlet 1 kjole strandkjole maskara Leppstift sjampo / balsam hårføner er det på rommene som regel Hårstrikk Slippers og sandal Dette, men hadde nok hatt litt mer klær til å ha på kveldstid. Kanskje 4-5 lette kjoler i tillegg til det Kelly sier. Og alt det hårstæsjet hadde jeg kuttet ut. Du er på ferie, senk skuldrene og la håret flagre i vinden
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #18 Skrevet 23. mai 2015 Hvis dere ikke skal jogge hadde jeg ikke tatt med joggesko. Solkrem kjøper jeg alltid på stedet, på vanlig butikk. Vi har med et badehåndkle per person. Skyller på kvelden. Vanlige håndklær har vi jo på bostedet og har aldri opplevd at det blir for få. 10 bikinier er jo galskap. To holder. Anonymous poster hash: 48ae6...118 De gangenne jeg skyller håndklær om kvelden er de ikke tørre om morran....... klestørken er ute og det er ikke så varmt om natta. Det er begrenset hvor godt jeg får vridd opp. Vi skal ikke jogge, men det blir dsger med en del trasking i rohdos by, godt med gode sko??? Anonymous poster hash: 95a5a...a77
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #19 Skrevet 23. mai 2015 Jeg tar ofte med meg 2 stk gamle Håndduker som jeg legger igjen når jeg skal hjem. Har sjelden med meg joggesko til syden, men heller noen gode småsko. Hårføner har jeg aldri med, er på rommet som regel . Ellers så lufttørker jeg håret . Og jeg har langt, tykt hår! Shampo, balsam, body lotion, aåpe og solkrem. 1 stor tube av alt, , som alle tre bruker.. Sminke; i syden bruker jeg kun mascara og kun på kvelden. Ha alltid med meg biotex slik at jeg kan vaske opp klær. Sist brukte jeg badekaret. Vasket 2-3 gang i uka. Anonymous poster hash: 71f52...5cc Anonymous poster hash: 71f52...5cc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #20 Skrevet 23. mai 2015 Hvis dere ikke skal jogge hadde jeg ikke tatt med joggesko. Solkrem kjøper jeg alltid på stedet, på vanlig butikk. Vi har med et badehåndkle per person. Skyller på kvelden. Vanlige håndklær har vi jo på bostedet og har aldri opplevd at det blir for få. 10 bikinier er jo galskap. To holder. Anonymous poster hash: 48ae6...118 De gangenne jeg skyller håndklær om kvelden er de ikke tørre om morran....... klestørken er ute og det er ikke så varmt om natta. Det er begrenset hvor godt jeg får vridd opp. Vi skal ikke jogge, men det blir dsger med en del trasking i rohdos by, godt med gode sko??? Anonymous poster hash: 95a5a...a77 Jeg var i rhodos i høst og hadde kun gode småsko med god såle. Fungerte lenge. Var til rhodos by 4 ganger. Anonymous poster hash: 71f52...5cc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #21 Skrevet 23. mai 2015 Kutips, faktisk. Jeg skal gi deg et mennesketips: Dropp joggesko. Kjøp bi tex og finn deg et vaskeri i tillegg. Fyll lotion o.l. på små flasker. Anonymous poster hash: cb09f...fb1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. mai 2015 #22 Skrevet 23. mai 2015 Dersom du tar med håndklær ta med de gamle så du kan kaste dem etter ferien. Sjekk om hotellet du skal på har strandhånklær, mage har.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #23 Skrevet 23. mai 2015 Reis i sandaler, ta med slippers/crocs. Har da aldri tatt med håndklær, eller kjøpt håndklær, det får vi på hotellet! Tre badeantrekk hver er mer enn nok. Solkrem tar du med hjemmefra, MER enn du tror du trenger! (de skal jo ikke være med hjem!) Så kan du jo kjøpe dusjsåpe/-shampoo i ett som alle bruker (du klarer det i to uker!!), ev. ekstra balsam om håret ditt må ha det. Glattetang og slikt hadde jeg overhodet ikke tenkt på å ta med en gang... Anonymous poster hash: c6b6b...793
Hjertefru Skrevet 23. mai 2015 #24 Skrevet 23. mai 2015 tror du har glemt noe viktig. Vaskekluter.....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #25 Skrevet 23. mai 2015 Var først usikker på om du tullet, men jeg skal ta meg tid til å svare skikkelig uansett.. Håndkler: Vi har alltid med 1 badehåndkle til hver, dette brukes ved strand og basseng, og skylles opp ved behov. Andre håndkler har vi alltid fått på hotellet. Sko: Vi reiser som regel i de tyngste skoene, dvs sneakers eller joggesko. I kofferten har vi sandaler, flipflops og evt pumps. Klær: Jeg har som regel med 2-3 bikinier til meg og jentene mine, og mannen har to badeshortser. Disse skylles opp ved behov. Jeg pleier å dele klærne i to grupper, strand/bad og kveldsantrekk. På den måten pakker jeg i antrekk, og har passer på å ha nok kveldsantrekk til en uke og så varierer jeg litt, bruker om hverandre og bytter litt på. Skyller opp om nødvendig. Når det gjelder strandklær, så er min erfaring at jeg ofte finner meg noen få favoritter og veksler mellom disse. Et par strandkjoler og noen shortser og singleter er sannynligvis nok. Dette kan også skylles opp ved behov. Solhatt og og caps til ungene er også med. Toalettsaker: Jeg kjøper shampo og balsam på stedet. Solkrem har jeg alltid med, i tillegg til bodylotion/aftersun, så det veier en del. Beskyttelsesspray til håret og rettetang er også med. Føner bruker jeg den som er der, selv om det krever litt tid. Sminken min veier ikke allverden og tar ikke så stor plass heller, så den er selvsagt med. Totalt sett bør ikke dette fylle 3 kofferter til randen eller bikke maxgrensen på 20 kg per koffert. Anonymous poster hash: 70c5b...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå