Gå til innhold

Har Nav lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vært sykmeldt noe da? Hvis ikke så ville jeg bedt om 100% sykmelding også heller brukt energien på å få videre utredning og behandling.

Anonymous poster hash: 1af66...a2a

Jeg får ikke dekket noe sykemelding med at jeg er på sosialhjelp.. så Nav mener jeg må gå vær uke å få bekreftet av legen at jeg ikke har klart å møte opp på grunn av sykdom med legeerklæring, noe jeg mener er latterlig når jeg har levert dette vær uke i 4 måneder å nå har de fått en omfattende legeerklæring + muntlig åssen helsa å ståa er hva dem bør gjøre og hva jeg å legen skal gjøre fremover så jeg ser egentlig ikke hvorfor de er så vanskelige og at de nekter å utbetale etter dette + bruker så lang tid på å endelig tilrettelegge frem til jeg får svar på AAP. Jeg har jo fått en ordning nå ( vet ikke om de holder det de sier men det får jeg jo se til uka)da men mangler jo penger for 3 uker, har jo sittet uten mat,medisiner og fått betale regninger på grunn av dette å har måtte gå til kjæreste og foreldre for å spørre om å få litt mat (noe jeg syns er flaut da jeg er voksen å skal klare meg selv).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring på tirsdag og få bekreftet at søknaden om AAP er mottatt, du, samt hvor lang behandlingstiden er.

Anonymous poster hash: bffa3...680
Skrevet

Jeg bodde tidligere i Nordland og NAV var FANTASTISKE i den kommunen jeg bodde i! Jeg fikk hjelp til det meste og det ble tatt hensyn, jeg likte nav! Men.. etter en tid fant de ut at utdanning var det beste alternativet og jeg måtte flytte over til et annet fylke. Etter en stund like før skolene skulle starte fikk jeg brev fra NAV om at jeg ikke hadde rett på skole. Jeg ringte med en eneste gang til tidligere behandler og lege som skrev strenge brev til saksbehandleren. Saksbehandleren ringte meg samme dagen og sa at skole det skulle jeg få. Etter to uker får jeg beskjed atter en gang, nei, skole det fikk jeg ikke! Jeg var regnet som frisk når jeg kom, men etter alt rotet og trakasseringen som ble gitt av nav ble jeg syk - alvorlig syk. Nå har jeg fått nye behandlere som støtter meg, men nav blåser i alt! Etter at jeg skjønte at det var "livsfarlig" å dra på møtene med nav alene har jeg bestandig med meg behandlere og lege, jo flere jo bedre. Det ser jo helt latterlig ut med så mange som skal på møte, men det er nødvendig. 

Etter en stund anbefalte den ene behandleren meg å klage å be om ny saksbehandler. Jeg gjorde det og jeg skrev svært så detaljert om hvordan de hadde behandlet meg både på papirene og hvordan de personlig hadde oppført seg imot meg. Tja, ny saksbehandler fikk jeg ikke, men jeg fikk to stk ekstra saksbehandlere der den ene er lederen. Alt er kun for å kvalitetssikre sier dem. 

Jeg har egentlig gitt opp denne kommunen, har bare lyst til å flytte tilbake til Nordland :( Blir heller ikke bedre når jeg tilogmed har lest på nettet at fylkesmannen har vært inne flere ganger på dette nav-kontoret og bedt dem rydde opp.

Jeg har ingen råd, føler jeg har prøvd alt! Eneste er å flytte...

Anonymous poster hash: 6e7dc...2cb
Skrevet

Jeg bodde tidligere i Nordland og NAV var FANTASTISKE i den kommunen jeg bodde i! Jeg fikk hjelp til det meste og det ble tatt hensyn, jeg likte nav! Men.. etter en tid fant de ut at utdanning var det beste alternativet og jeg måtte flytte over til et annet fylke. Etter en stund like før skolene skulle starte fikk jeg brev fra NAV om at jeg ikke hadde rett på skole. Jeg ringte med en eneste gang til tidligere behandler og lege som skrev strenge brev til saksbehandleren. Saksbehandleren ringte meg samme dagen og sa at skole det skulle jeg få. Etter to uker får jeg beskjed atter en gang, nei, skole det fikk jeg ikke! Jeg var regnet som frisk når jeg kom, men etter alt rotet og trakasseringen som ble gitt av nav ble jeg syk - alvorlig syk. Nå har jeg fått nye behandlere som støtter meg, men nav blåser i alt! Etter at jeg skjønte at det var "livsfarlig" å dra på møtene med nav alene har jeg bestandig med meg behandlere og lege, jo flere jo bedre. Det ser jo helt latterlig ut med så mange som skal på møte, men det er nødvendig. 

Etter en stund anbefalte den ene behandleren meg å klage å be om ny saksbehandler. Jeg gjorde det og jeg skrev svært så detaljert om hvordan de hadde behandlet meg både på papirene og hvordan de personlig hadde oppført seg imot meg. Tja, ny saksbehandler fikk jeg ikke, men jeg fikk to stk ekstra saksbehandlere der den ene er lederen. Alt er kun for å kvalitetssikre sier dem. 

Jeg har egentlig gitt opp denne kommunen, har bare lyst til å flytte tilbake til Nordland :( Blir heller ikke bedre når jeg tilogmed har lest på nettet at fylkesmannen har vært inne flere ganger på dette nav-kontoret og bedt dem rydde opp.

Tror du og jeg har kommunisert på pm her inne tidligere - i så fall vet du hvem jeg er ;)

Om kommunikasjonen med lokalt Nav-kontor har skåret seg totalt så har du en mulighet å be om at et kontor i nabokommune kan komme inn og behandle saken din, se på den på nytt. Min lege har hatt flere tilfeller hvor han har vært nødt til å få til en slik ordning før pasientene hans har fått riktig behandling av Nav.

Undersøk det i hvert fall!

Anonymous poster hash: 40d6b...b93

Skrevet

Tror du og jeg har kommunisert på pm her inne tidligere - i så fall vet du hvem jeg er ;)

Om kommunikasjonen med lokalt Nav-kontor har skåret seg totalt så har du en mulighet å be om at et kontor i nabokommune kan komme inn og behandle saken din, se på den på nytt. Min lege har hatt flere tilfeller hvor han har vært nødt til å få til en slik ordning før pasientene hans har fått riktig behandling av Nav.

Undersøk det i hvert fall!

Anonymous poster hash: 40d6b...b93

Da vet jeg hvem du er! :) 

Kom på at jeg har bedt om å få et annet kontor, det hadde jeg ikke rett på sa dem. Men jeg spurte jo nav (dumme meg) så jeg tror jeg heller drar til fastlegen som du sier :) 

Håper det står godt til med deg :)

Skrevet

Man skal være frisk for å få støtte av Nav...Fikk beskjed av Nav-legen at bekkenløsning bare var en tullediagnose her... Anonymous poster hash: ea616...a5d

Fikk du det skriftlig? I så fall håper jeg at du skriver til ministeren. Det er et stort problem med kvalitetssikringen på Nav-leger!Det er kjempeviktig at slike uttalelser får følger for å øke kvaliteten til Nav og legene der!   Anonymous poster hash: 40d6b...b93
Ja klag om du har det skriftlig! Er 1,5 år siden jeg fødte og jeg sliter ennå med bekkenet, ekstra vondt i dag. Blir så sinna når folk sier at det er bare tull. Åja så hvor kommer smertene fra da? Jeg skulle fått byttet bekken med de som påstår det, etter to timer med mitt bekken så hadde de bønnfalt om å få bytte tilbake! Kjenner "kniver" som stikker meg i bekkenet, bare innbilning? Nei vet du hva!

Bekkenet er ikke det verste hos meg men noe annet, og må snart be nav om hjelp, gruer meg!!! Tenk at det skal være sånn :( Jeg er helt psykisk frisk men ser for meg at de kommer til å hevde litt av hvert og kanskje gjøre meg psykisk syk. Diagnosen jeg har fått er litt i samme kategori som ME og fibromylagi, ikke alle tror på den.

Anonymous poster hash: 2252c...701

Skrevet

Du må til en nevroloh

Siden ME er en nevrologisk sykdom er det en nevrolog som må sette endelig diagnose for at nav skal bli fornøyd. Det er jo en sykdom som ikke vises på tester så det skjønner jeg.

Har ME selv, fikk det etter kyssesyken. Nav har vært helt fantastisk hele veien her da, og var aldri i tvil om at fastlegen har satt riktig diagnose, men da tiden jeg trengte støtte fra dem trakk ut måtte de ha uttalelse også fra en spesialist. Jeg har vært syk i 6 år.

Dette med aap er litt komplisert, som hovedregel må du ha vært i arbeid men fått arbeidsevnen redusert med over 50%. Siden du er på sosialstønad gjelder jo ikke det deg.

Man kan i noen tilfeller ha krav på aap selv om man ikke har vært i jobb, og jeg regner med det er her du mener du hører hjemme. Problemet er at her er regelverket diffust og åpner for bruk av skjønn, da begynner problemene dine. Da er du prisgitt saksbehandleren din...

Håper det løser seg for deg, men det du først og fremst må gjøre er å få henvisning til nevrolog.

For min del var det lett å sette diagnosen, jeg var helt frisk før jeg fikk kyssesyken og har aldri hatt spykiske problemer, min diagnose er satt etter canada-kriteriene.

Siden du også sliter med psyken er nok diagnosen vanskeligere å sette og du må regne med at en del av symptomene også kommer av psyken.

Uansett bør du kunne få god hjelp av psykolog og nevrolog, deres uttalelser veier også tyngre enn fastlegens overfor nav. Lykke til.

Anonymous poster hash: 49a38...3f7

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja Nav blir jo bare mer å mer morsomme -.- nå skal de plutselig nekte meg botilskudd også.. og det verste er at dem trur at jeg ikke klarer å møte opp på tilltaket fordi jeg er lat og ikke har viljestyrke til å møte opp. å de har fått 3-4 legeerklæringen hvor dem har fått bekreftet av legen hva man sliter med som er årsaken til at man ikke klarer å møte opp så mye, han ber også nav om å ikke trekke meg i penger da dette trigger den psykiske delen. men hører de på legen eller gidder å lese hva man sliter med, neida.

virker nesten som om de prøver å knekke meg å vill ha et psykisk utbrudd neste gang jeg klarer å møte opp på tiltaket. Eneste jeg ser frem til nå er å få svar fra fylkesmannen å time med advokat den 18 å høre hva de mener om denne saken som bare blir værre å værre vær uke som går -.-

Skrevet

Ja Nav blir jo bare mer å mer morsomme -.- nå skal de plutselig nekte meg botilskudd også.. og det verste er at dem trur at jeg ikke klarer å møte opp på tilltaket fordi jeg er lat og ikke har viljestyrke til å møte opp. å de har fått 3-4 legeerklæringen hvor dem har fått bekreftet av legen hva man sliter med som er årsaken til at man ikke klarer å møte opp så mye, han ber også nav om å ikke trekke meg i penger da dette trigger den psykiske delen. men hører de på legen eller gidder å lese hva man sliter med, neida.

virker nesten som om de prøver å knekke meg å vill ha et psykisk utbrudd neste gang jeg klarer å møte opp på tiltaket. Eneste jeg ser frem til nå er å få svar fra fylkesmannen å time med advokat den 18 å høre hva de mener om denne saken som bare blir værre å værre vær uke som går -.-

Da søker du bostøtte gjennom Husbanken. Det er ikke NAV som avgjør hvem som skal få dette. Det er kommunen som bestemmer det. Ta kontakt med administrasjonen / servicetorget i din kommune og be om hjelp til søknad.

Anonymous poster hash: ed0e6...2ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...