Gå til innhold

Har Nav lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette passer inn her men jeg prøver fordet.

Jeg sitter i en ganske frustrerende situasjon med Nav og lurer da på om de har lov til å holde på sånn som dette, har jeg noen rettigheter og hva bør jeg gjøre videre?

I August var jeg hos Paul Kavli som er ME spesialist for å se om jeg har ME. Fikk da bekreftet at jeg sliter med ekstrem utmattelse, stress, angst, depresjoner, migrene , søvn/spise forstyrelse osv.. Han skrev da et brev til Nav å sa at jeg burde bli tatt vekk fra kurset dem har meg på, da det trigger de tingene over og ikke er bra for meg å finne noe som er tilpasset de tingene jeg sliter med. Han skrev også at jeg burde få AAP. I møtet vi hadde Okt-Nov med Nav så ble alt han sa totalt ignorert av Nav å jeg måtte bare fortsette som før. Hadde allerede problemer med å møte opp 100% fra Januar 2014

Har nå byttet lege da han gamle ikke tok tak i helsa mi. Har nå blitt så dårlig at jeg så vidt klarer å møte opp på kurset jeg er på er jeg heldig klarer jeg 1 gang i uka og sånn har det vært siden Januar 2015. 27april hadde vi møte med Nav og den 29april sendte legen min en utdypende og ganske klar legeerklæring til Nav hvor han bla nevner at jeg sliter med tarmsyndrom, ekstrem utmattelse, stress, angst  depresjoner osv.. Han la frem alle hoved diagnosene mine og de mindre som jeg har fått av de hoved diagnosene . Han nevner også at jeg har nedsatt arbeids evne og at jeg sliter med å fungere i værdagen, han sier også at jeg burde få tilrettelagt aktivitet og AAP.

Det jeg da lurer på har Nav lov til å ignorere dette, å forvente 100% oppmøtet å trekke meg i penger de 3 neste ukene fordi jeg ikke har klart å møte opp mer en en gang i uka? De har jo fått det muntlig og skriftlig at jeg er sjuk å ikke fungerer som jeg skal og fremdeles mener Nav at jeg må fly til legen vær uke å få legeerklæring når de har fått det muntlig + en ganske omfattende legeerklæring ang helsa mi

​Etter møtet den 27 april så har jeg prøvd å få saksbehandleren min og kurslederen min til å tilrettelegge for meg og det jeg sliter med (har prøvd å få fritt oppmøtet frem til man er kvitt utmattelsen) noe dem nekta . den 22 mai så kommer dem med at dem skal gi med fritt oppmøtet på kurset, men de skal ikke tilbakebetale de tre ukene. og jeg syns det er rart at det skulle ta dem over 3 uker å fikse denne ordningen når jeg masa på dem samme uka som legen hadde snakka med dem og gitt dem denne legeerklæringen på helsa mi.

De har nå hindret behandlingen min i 3 uker, og kan ikke si at stresset og angsten min har blitt noe bedre når jeg har sittet uten penger til mat,regninger eller medisiner de siste 3 ukene. føler at Nav bare lager slitasje på meg og ikke tar hensyn i det hele tatt til at man er syk. Også snakker de til deg som om du er tilbakestående eller et lite barn og ikke nok med det det virker ikke som at de har lest legeerklæringen eller skjønner det man sliter med når de sitter å presser på deg ting som trigger det man sliter med -.-  de mener at det bare er å møte opp med smerter, at det bare er å møte opp selv om man sover 1 time om natta, at det bare er å dytte i seg mat når man har spiseforstyrrelse, at det bare er å møte opp et sted hvor det er masse mennesker når man har sosial angst, at det bare er å være aktiv når man har ekstrem utmattelse osv.. virka nesten som om jeg skulle bli 100% frisk over helga i følge nav

Og ikke nok med dette har flere brev jeg har sendt inn å spurt om å få skriftlige svar på, leiligheter jeg har søkt om jeg kan få leie osv... som dem har ignorert å svare på. dette er da i fra ifjor sommer. dem har vell ikke lov til å ignorere sånne ting?

jeg har bare et ønske om å bli frisk psykisk og fysisk sånn at jeg kan leve som en normal 25 åring å få meg jobb spare opp til hus osv.. men jeg føler at jeg bare blir mer å mer ødelagt å dratt ned av åssen Nav holder på og jeg ser hvor mye de har ødelagt for meg det siste året når de ikke tar tak i ting som spesialist, psykolog eller lege sier til dem -.-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette passer inn her men jeg prøver fordet.

Jeg sitter i en ganske frustrerende situasjon med Nav og lurer da på om de har lov til å holde på sånn som dette, har jeg noen rettigheter og hva bør jeg gjøre videre?

I August var jeg hos Paul Kavli som er ME spesialist for å se om jeg har ME. Fikk da bekreftet at jeg sliter med ekstrem utmattelse, stress, angst, depresjoner, migrene , søvn/spise forstyrelse osv.. Han skrev da et brev til Nav å sa at jeg burde bli tatt vekk fra kurset dem har meg på, da det trigger de tingene over og ikke er bra for meg å finne noe som er tilpasset de tingene jeg sliter med. Han skrev også at jeg burde få AAP. I møtet vi hadde Okt-Nov med Nav så ble alt han sa totalt ignorert av Nav å jeg måtte bare fortsette som før. Hadde allerede problemer med å møte opp 100% fra Januar 2014

Har nå byttet lege da han gamle ikke tok tak i helsa mi. Har nå blitt så dårlig at jeg så vidt klarer å møte opp på kurset jeg er på er jeg heldig klarer jeg 1 gang i uka og sånn har det vært siden Januar 2015. 27april hadde vi møte med Nav og den 29april sendte legen min en utdypende og ganske klar legeerklæring til Nav hvor han bla nevner at jeg sliter med tarmsyndrom, ekstrem utmattelse, stress, angst depresjoner osv.. Han la frem alle hoved diagnosene mine og de mindre som jeg har fått av de hoved diagnosene . Han nevner også at jeg har nedsatt arbeids evne og at jeg sliter med å fungere i værdagen, han sier også at jeg burde få tilrettelagt aktivitet og AAP.

Det jeg da lurer på har Nav lov til å ignorere dette, å forvente 100% oppmøtet å trekke meg i penger de 3 neste ukene fordi jeg ikke har klart å møte opp mer en en gang i uka? De har jo fått det muntlig og skriftlig at jeg er sjuk å ikke fungerer som jeg skal og fremdeles mener Nav at jeg må fly til legen vær uke å få legeerklæring når de har fått det muntlig + en ganske omfattende legeerklæring ang helsa mi

​Etter møtet den 27 april så har jeg prøvd å få saksbehandleren min og kurslederen min til å tilrettelegge for meg og det jeg sliter med (har prøvd å få fritt oppmøtet frem til man er kvitt utmattelsen) noe dem nekta . den 22 mai så kommer dem med at dem skal gi med fritt oppmøtet på kurset, men de skal ikke tilbakebetale de tre ukene. og jeg syns det er rart at det skulle ta dem over 3 uker å fikse denne ordningen når jeg masa på dem samme uka som legen hadde snakka med dem og gitt dem denne legeerklæringen på helsa mi.

De har nå hindret behandlingen min i 3 uker, og kan ikke si at stresset og angsten min har blitt noe bedre når jeg har sittet uten penger til mat,regninger eller medisiner de siste 3 ukene. føler at Nav bare lager slitasje på meg og ikke tar hensyn i det hele tatt til at man er syk. Også snakker de til deg som om du er tilbakestående eller et lite barn og ikke nok med det det virker ikke som at de har lest legeerklæringen eller skjønner det man sliter med når de sitter å presser på deg ting som trigger det man sliter med -.- de mener at det bare er å møte opp med smerter, at det bare er å møte opp selv om man sover 1 time om natta, at det bare er å dytte i seg mat når man har spiseforstyrrelse, at det bare er å møte opp et sted hvor det er masse mennesker når man har sosial angst, at det bare er å være aktiv når man har ekstrem utmattelse osv.. virka nesten som om jeg skulle bli 100% frisk over helga i følge nav

Og ikke nok med dette har flere brev jeg har sendt inn å spurt om å få skriftlige svar på, leiligheter jeg har søkt om jeg kan få leie osv... som dem har ignorert å svare på. dette er da i fra ifjor sommer. dem har vell ikke lov til å ignorere sånne ting?

jeg har bare et ønske om å bli frisk psykisk og fysisk sånn at jeg kan leve som en normal 25 åring å få meg jobb spare opp til hus osv.. men jeg føler at jeg bare blir mer å mer ødelagt å dratt ned av åssen Nav holder på og jeg ser hvor mye de har ødelagt for meg det siste året når de ikke tar tak i ting som spesialist, psykolog eller lege sier til dem -.-

Nav kan gjøre folk sykere.

Det du har sagt her bør du skrive i en mail til helseministeren.

Det hjelper kanskje ikke, men det er jo lov håpe.

Anonymous poster hash: 21b48...32e

Skrevet

Gå inn på nettsida deres, send klage på vedtaket.

Anonymous poster hash: f6795...5cc

Skrevet

Nav skal ikke overprøve legen. De har egne leger som skal vurdere ut i fra brevene din lege sender om din situasjon.

Jeg ville kontaktet en advokat med spesialitet innen trygderett for å få fart i ting.

Har du hatt trekantmøte med lege og nav? Evt arbeidsleder for utprøving og psykolog også? Det at alle de er med og kan fortelle nav hvordan de oppfatter deg og helsen din i forskjellige situasjoner ka hjelpe de på nav til å forstå. jeg var innenfor systemet i 10 år bare med utprøvinger og mistroelser før de skjønte at de faktisk hadde ødelagt meg mere ved å behandle meg på den måten de gjorde. Hadde jeg kunnet fått en avklaring etter 5 år hadde jeg kanskje bare vært 50%trygda nå men isteden sitter jeg hjemme å er totalt ubrukelig....fungerer kroppen en dag så er ikke hodet med og omvendt....et kjempeliv...

Anonymous poster hash: a62b0...2f7

Skrevet

Er det søkt om aap?

Anonymous poster hash: bffa3...680

Skrevet

Hm nav i et nøyteskall.

Jeg har vært på arbeidsutprøvning i regi av Nav. Her ute heter det jobbhuset.

Der fikk jeg selv bestemme hvor mange dager jeg orket. Valgte å prøve 2 dager a 3 timer. Da satt jeg på en avd som het redesign. Der hadde de stor forståelse hvis jeg var for dårlig. Ble aldri trukket i penger, men jeg var i såpass form at jeg klarte å møte opp. Vet de tilrettela veldig til alle.

Er så synd og vanskelig at man må sloss og krangle med nav når man er så dårlig :(

Anonymous poster hash: 07e45...cac

Skrevet

Det du opplever, Hi, er dessverre langt fra uvanlig. Jeg sitter i en lignende situasjon.

Om du har mulighet til det så skaff deg en advokat med spesialitet innen trygderett for å få fart på ting, slik nr. 4 skriver. Du har trolig krav til såkalt fri rettshjelp.

Men fri rettshjelp er ikke fri, så du må ha penger til å dekke utgiftene det koster. I høst mener jeg det var i underkant av 1.000 kr for første klage og 25 % av de neste ev. fem timene med advokathjelp. Her er det dessverre slik at staten har sikret seg. Har du ikke råd til fri rettshjelp så er du i realiteten uten hjelp og må greie deg selv. Jussbuss og jurk vil i utgangspunktet ikke ta Nav-saker da de hevder at klager på Nav baserer seg på subjektive oppfatninger fra nav-bruker (forstå det den som kan..).

Så jeg har dessverre ingen mulighet til å få hjelp fra advokat siden jeg ikke har råd til den såkalte frie rettshjelpen. Jeg burde egentlig gått til rettssak mot Nav også, advokater sier jeg har en god sak, men problemet er igjen - du får ikke en gang fri rettshjelp for å gå til sak mot Nav. Dvs. i prinsippet kan Nav gjøre omtrent hva de vil med de som har det vanskeligst, det får ingen følger om de bryter lovverket. Folk blir sykere - og de lurer på hvorfor folk ikke kommer seg tilbake i jobb.

At saksbehandlere i Nav ignorerer legeerklæringer uten å konferere med Navlegen er heller ikke uvanlig. I min sak bare ignorerer de legeerklæringene.

Jeg har hatt møte med Nav og legen min, Nav sier de skal ordne opp, men etter møtet snur de om og gjør ikke det likevel, og de skriver heller ikke i møtereferatene sine hvilke avtaler som er blitt gjort i disse møtene. Dermed slipper de unna dette også.

Jeg er blitt betraktelig sykere i de vel to årene jeg har slitt med Nav. Om jeg "bare" kunne vært syk så hadde det vært en enorm lettelse, og jeg ville nok kommet meg raskere ut i jobb igjen. I stedenfor trenerer Nav saken bevisst, det er tydeligvis gått prestisje i saken i mitt tilfelle. Jeg har klaget dem inn for Fylkesmannen, men det er en håpløs prosess når jeg er så dårlig som jeg er og ikke har hjelp av advokat.

Har du ev. noen som kan hjelpe deg, Hi, så anbefaler jeg deg sterkt å få advokat. Men du må gjøre det raskt, for du har bare tre uker etter vedtak før du må ha levert en klage på vedtaket. Det er viktig å overholde slike frister.

Pr. i dag bruker jeg langt mer energi på å kjempe mot Nav enn på å bli frisk, jeg blir bare sykere og sykere pga. Navs behandling av saken min. Dette har til og med legen min sagt direkte i møte med Nav, men det hjelper ikke i mitt tilfelle. Det er ingen tvil om hva jeg feiler, men likevel gjør Nav akkurat det de vil.

Jeg håper du har noen som kan hjelpe deg, Hi, for å stå i dette helt alene er veldig tøft. Uansett - ikke gi deg! Lykke til!

Anonymous poster hash: 40d6b...b93
Skrevet

Har du søkt om arbeidsavklaringspenger og sendt inn nødvendig dokumentasjon? Hva slags tiltak er du på nå?

Anonymous poster hash: fccd2...496

Skrevet

Hei, jeg har selv ME. Har du diagnosen ME av Kavli, sammen med depresjon osv gitt av Kavli altså?

Er du medlem av ME foreningen?

Kavli har av en eller annen grunn fått er negativt omdømme i NAV og hans ord blir ikke trodd. Du må be legen din om å henvende deg til et av de nasjonale ME sentrene som er opprettet! Men, da skal du være klar over at de setter ME diagnose ut fra Kanadakriteriene og det vil si at du må ha vært syk lenge FØR de gidder se på deg, dvs mer enn ett år. Dernest skal du ikke ha underliggende psykiske lidelser som kan være årsaken til utmattelsen, samt en hel del andre kriterier.

Har du ME etter Kanadakriteriene, utløst etter infeksjon er muligheten for å bli frisk "av seg selv" svært dårlig. Gå et mestringskurs for din egen del. NAV backer etter søesialistuttalelse (ikke Kavli), så hold ut! Ja, jeg vet du blir sykere.... Meld deg evt inn i ME foreningen å få hjelp.

Anonymous poster hash: 1d55a...2fb

Skrevet

Du må ikke gå på møter hos nav alene, du må sørge for at legen din er med på møtene.

Mener nav at legen din tar feil kan de sørge for time hos en annen lege eller henvise til spesialist for å få flere legers uttalelser, men de kan ikke bare overse hva legen din skriver.

Anonymous poster hash: 49a38...3f7

Skrevet

Nav skal ikke overprøve legen. De har egne leger som skal vurdere ut i fra brevene din lege sender om din situasjon.

Jeg ville kontaktet en advokat med spesialitet innen trygderett for å få fart i ting.

Har du hatt trekantmøte med lege og nav? Evt arbeidsleder for utprøving og psykolog også? Det at alle de er med og kan fortelle nav hvordan de oppfatter deg og helsen din i forskjellige situasjoner ka hjelpe de på nav til å forstå. jeg var innenfor systemet i 10 år bare med utprøvinger og mistroelser før de skjønte at de faktisk hadde ødelagt meg mere ved å behandle meg på den måten de gjorde. Hadde jeg kunnet fått en avklaring etter 5 år hadde jeg kanskje bare vært 50%trygda nå men isteden sitter jeg hjemme å er totalt ubrukelig....fungerer kroppen en dag så er ikke hodet med og omvendt....et kjempeliv...

Anonymous poster hash: a62b0...2f7

Har hatt møter med legen,nav og meg osv.. skulle også ha en med psykolog men hun skrev meg ut dagen før møtet da hun mente at hun ikke fikk gjort noe for meg muntlig da det er Nav og helsen min som er hoved problemet mitt så har fått beskjed om å komme tilbake når ting med Nav og helsen har blitt litt bedre for å ta tak i det psykiske... Er det jeg er redd for å havne i samme situasjon som deg. At Nav ødelegger deg så jævlig at man ikke kan få lov til å leve et ordentlig å verdig liv fordi dem fucker deg opp  :/

Skrevet

Er det søkt om aap?

Ja legen har sendt inn en legeerklæring den 29 som er ment til å søke AAP + at jeg har søkt selv da Nav ga null info åssen dette ble gjort etter at de fikk legeerklæring å skulle drøfte AAP eller ikke

Skrevet

Har du søkt om arbeidsavklaringspenger og sendt inn nødvendig dokumentasjon? Hva slags tiltak er du på nå?

Anonymous poster hash: fccd2...496

går på noe som heter "ut i jobb" vi står å maler husvegger 7 timer vær dag for Nav. går hovedsakelig på sosialstødnad nå mens jeg venter på svar ang AAP men de siste 5 månedene har jeg levert legeerklæring vær uke fordi jeg ikke har klart å møte opp mer en 1-2 dager i uka så skjønner liksom ikke hvorfor ting skal gå så sakte å være så vanskelig nå etter møtet med legen og den mere utdypende legeerklæringen på nesten 2 a4 siden -.-

Skrevet

Hi, du skrev at psykolog hadde uttalt at dine fysiske problemer og Nav var hovedproblemet ditt.

Da anbefaler jeg deg å få legen din til å be om møte med deg, legen din, psykologen du var hos, saksbehandler nav OG trygdelegen. Dette er en mulighet som du bør prøve å få til. I en slik setting tror jeg det er lettere å få dem til å høre og se din situasjon (snakker om tidligere erfaring med dette selv).

Nr. 7

Skrevet

Man skal være frisk for å få støtte av Nav...

Fikk beskjed av Nav-legen at bekkenløsning bare var en tullediagnose her... 

Anonymous poster hash: ea616...a5d
Skrevet

Hei, jeg har selv ME. Har du diagnosen ME av Kavli, sammen med depresjon osv gitt av Kavli altså?

Kavli har av en eller annen grunn fått er negativt omdømme i NAV og hans ord blir ikke trodd. Du må be legen din om å henvende deg til et av de nasjonale ME sentrene som er opprettet! Men, da skal du være klar over at de setter ME diagnose ut fra Kanadakriteriene og det vil si at du må ha vært syk lenge FØR de gidder se på deg, dvs mer enn ett år. Dernest skal du ikke ha underliggende psykiske lidelser som kan være årsaken til utmattelsen, samt en hel del andre kriterier.

Har du ME etter Kanadakriteriene, utløst etter infeksjon er muligheten for å bli frisk "av seg selv" svært dårlig. Gå et mestringskurs for din egen del. NAV backer etter søesialistuttalelse (ikke Kavli), så hold ut! Ja, jeg vet du blir sykere.... Meld deg evt inn i ME foreningen å få hjelp.

har spurt legen om han kan sende meg til en annen ME spessalist men han nekter fordi han påstår at jeg er utmattet på grunn av B12 og D vitamin men jeg har jo vært ekstrem utmattet før jeg fikk vitamin mangel + at jeg alltid har vært sliten å blitt annsett som "lat" når jeg var liten da jeg ikke hadde energi til å leke med venner eller være med på ting så jeg trur jeg har en mild form for ME i tillegg til andre problemer som nå forverrer det og Nav hjelper ikke så mye på situasjonen. Men finnes det noen steder man kan gå uten at legen må sende inn henvendelse som ikke er privat?

Skrevet

haha fy f**n blir så sinnssykt oppgitt xD tok jo stefaren min 2-3 måneder da han fikk kreft å få ut sykepenger, skjønner ikke opplegget dems jeg :P

Skrevet

Fikk du det skriftlig? I så fall håper jeg at du skriver til ministeren. Det er et stort problem med kvalitetssikringen på Nav-leger!

Det er kjempeviktig at slike uttalelser får følger for å øke kvaliteten til Nav og legene der!

Skrevet

Du må ikke gå på møter hos nav alene, du må sørge for at legen din er med på møtene.

Mener nav at legen din tar feil kan de sørge for time hos en annen lege eller henvise til spesialist for å få flere legers uttalelser, men de kan ikke bare overse hva legen din skriver.

Anonymous poster hash: 49a38...3f7

Legen var med på møtet den 27 april men jeg dro sammen med kjæresten 22 mai da vi skulle tilrettelegge for meg. Å det som det endte opp med da var at vær gang han prøvde å si noe siden han lever med meg å ser åssen dette påvirker meg osv.. + at han har mer energi å bruke enn meg og mer peiling på Nav så endte det med at han ble hysja ned å latterliggjort av de to vi hadde møte med + at de mente at jeg ble frisk løpet av helgen virket det som så jeg skal ta en ny tur til legen å få han til å sette de to der på plass for det virker ikke som at de har lest brevet hans eller hørt etter på møtet ut i fra åssen de snakket om helsa å situasjonen min 

Skrevet

Hi, du skrev at psykolog hadde uttalt at dine fysiske problemer og Nav var hovedproblemet ditt.

Da anbefaler jeg deg å få legen din til å be om møte med deg, legen din, psykologen du var hos, saksbehandler nav OG trygdelegen. Dette er en mulighet som du bør prøve å få til. I en slik setting tror jeg det er lettere å få dem til å høre og se din situasjon (snakker om tidligere erfaring med dette selv).

Nr. 7

Ja jeg får prøve på det til uka + ta kontakt med fylkesmannen å en advokat. er lei av denne behandlingen å har blitt dårlig behandlet siden januar 2014 så nå er jeg lei

Skrevet

har spurt legen om han kan sende meg til en annen ME spessalist men han nekter fordi han påstår at jeg er utmattet på grunn av B12 og D vitamin men jeg har jo vært ekstrem utmattet før jeg fikk vitamin mangel + at jeg alltid har vært sliten å blitt annsett som "lat" når jeg var liten da jeg ikke hadde energi til å leke med venner eller være med på ting så jeg trur jeg har en mild form for ME i tillegg til andre problemer som nå forverrer det og Nav hjelper ikke så mye på situasjonen. Men finnes det noen steder man kan gå uten at legen må sende inn henvendelse som ikke er privat?

Nei, jeg tror ikke du skal sjanse på å gå privat for den diagnosen. Mange hevder den er så enkel å få, men den er nok ikke det alltid. Bytt fastlege og gi beskjed om hva du ønsker! Eventuelt så tar du med deg mannen din etc til legen så du får hjelp til å gi svar på tiltale. Det som er vanskelig er hvis henvisninger da blir dårlig..., da kan du bli avvist. Du har nok en vanskelig sykdomshistorie er jeg redd. Jeg har vært i fast fulltidsjobb i "alle år", blitt gift, fått barn osv og plutselig etter en infeksjon bare lå jeg der. Jeg har dermed mange år å vise til hvor jeg ikke er oppfattet som lat og jeg bruker min mann, mor og søsken aktivt mot leger og NAV for å bygge opp under min side av saken. Jeg har derfor aldri møtt på ett eneste problem gudsjelov. Meld deg inn i gruppa til ME foreningen på Facebook og still spørsmål, da får du svar gratis. Mange med dårlig erfaring dessverre. Uansett hva du gjør videre så rådfør deg med andre i samme situasjon eller be om hjelp gjennom foreningen. Det finnes de som har gått uten økonomisk støtte i år fordi NAV krangler...

Skrevet

Diagnoser gitt av Kavli godkjennes ikke. Han er ikke godkjent av NAV. Få en rådgivende lege til å se på om det er uforsvarlig med tilrettelagt aktivitet.

Anonymous poster hash: 0460e...91a

Skrevet

Dersom det er søkt om AAP skal du ha et vedtak hvor det enten innvilges eller avslås. Har du fått det?

Er det faktisk søkt om AAP? Svaret ditt var litt uklart.

Skrevet

Har du vært sykmeldt noe da? Hvis ikke så ville jeg bedt om 100% sykmelding også heller brukt energien på å få videre utredning og behandling.

Anonymous poster hash: 1af66...a2a
Skrevet

Dersom det er søkt om AAP skal du ha et vedtak hvor det enten innvilges eller avslås. Har du fått det?

Er det faktisk søkt om AAP? Svaret ditt var litt uklart.

Ja jeg tok å søkte selv noen dager etter legen sendte inn legeerklæringen som Nav trengte for AAP til Nav. De på møtet sa at dem skulle ta seg av søknaden og at det kom til å ta 2-3 måneder på svar men jeg vet at Nav ikke alltid gjør det dem sier og er trege så tok å sendte inn en selv. Har for øyeblikket ikke fått noe nytt vedtak, er fortsatt på sosialhjelp hvor man må jobbe for å få utbetalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...