Gå til innhold

Babyene i overgrepsaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil de få vite hva fortiden deres handler om?

Altså; må noen fortelle de det?

Stakkars barn💔

Anonymous poster hash: e00a0...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det neppe snakk om babyer da det ikke er mange babyer som går i barnehage. 1-åringer er ikke babyer.

Var jeg et av offrene og husket ingenting og ingen varige men så tror jeg at jeg ikke ville blitt fortalt om det senere, det kan være vanskelig å takle da og nettopp fordi man ikke husker noe. Verre å huske så klart, men husker man ingenting så får man tusen spørsmål.

Anonymous poster hash: e700b...b0f

Skrevet

Tenkte på den saken hvor dommen falt idag.

Jeg ville heller ikke visst, men hva om alle andre vet?

Anonymous poster hash: e00a0...c9b

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Vet man om Jan jobbet på stor eller småbarnsavdeling?

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Men han....ikke Jan..

Skrevet

Hvordan ble det oppdaget? Noen barn må ha fortalt slik at foreldre fikk mistanke. Derfor tenker jeg stor avd

Anonymous poster hash: bc8a8...7ee

Skrevet

Syns de fikk lav straff

Anonymous poster hash: 32ab8...210

Skrevet

Vet man om Jan jobbet på stor eller småbarnsavdeling?

Jeg vet ikke, men det var vel snakk om at noen av de var barn ned i 1- 2 år

Anonymous poster hash: 6bf5d...6b1

Skrevet

Syns de fikk lav straff

Anonymous poster hash: 32ab8...210

Hvem?

Skrevet

Jeg kjenner ei som ble utsatt for overgrep 2 år gammel.

Der fikk foreldrene beskjed av psykolog/kriseteam om at de skulle vente med å ta det opp eller fortelle til barnet selv viste tegn på å huske noe.

Dette barnet fikk store problemer da hun kom i puberteten, hun husket ikke overgrepene, men likevel fikk hun store problemer med kropp, psyke, relasjoner osv. Hun utviklet spiseforstyrrelser, sosial angst osv. Da hun ble fortalt hva som hadde skjedd med henne som liten gav jo det en forklaring på noen av problemene hennes, men hun husker det jo fremdeles ikke.

De sier jo at trygghet og kjærlighet de første par årene av livet er kjempeviktig for god psykisk helse resten av livet, og det er nok sant det altså, selv om vi ikke husker det som skjer så tidlig i livet legges et grunnlag for vår psykiske helse.

Hun jeg kjenner fant de ut at var utsatt for overgrep fordi hun fikk undelivsbetennelse og ble helt hysterisk ved bleieskift og vask av underlivet (ikke trass-jeg-vil-ikke-sinna, men helt hysterisk vil-ikke)

Anonymous poster hash: 3a734...6d3
Gjest vinterbrud
Skrevet

Her snakker ts om den grusomme overgrepssaken der små babyer på få måneder var involvert.Dette er ikke den forferdelige saken fra barnehagen som er i media nå.

Og straffene er alt for lave,de skulle hatt livstid alle sammen. :(

Skrevet

Det er nok snakk om den Drammen saken.

Jeg blir helt opprørt over det latterlige rettsvesenet i Norge! De kommer ut av fengsel i perfekt tid til å lage seg en til unge og voldta. Forbanna folk altså! Håper de blir plaget skikkelig i fengsel..

Forsåvidt han oppi Tromsø også når han får straffen sin.

Anonymous poster hash: 05d69...ab0

Skrevet

Her snakker ts om den grusomme overgrepssaken der små babyer på få måneder var involvert.Dette er ikke den forferdelige saken fra barnehagen som er i media nå.

Ååå, jeg trodde hun snakket om barnehagesaken. Hva er denne sakken hun snakker om?

Skrevet

Ååå, jeg trodde hun snakket om barnehagesaken. Hva er denne sakken hun snakker om?

Saken, ikke sakken

Skrevet

Drammen....er det de foreldrene som misbrukte barna sine. Hvilken straff fikk de?

Anonymous poster hash: bc8a8...7ee

Skrevet

Står om det på Vg og Dagbladet sine sider.

Jeg gremmes!

Anonymous poster hash: 05d69...ab0

Skrevet

Jeg tror disse babyene vil få reaksjoner på dette senere uansett, og det er lettere å kunne jobbe seg videre og ut av dette om de vet hva som har skjedd. Alt vi opplever før vi har ord å tenke med setter seg i oss som følelser, så dette vil ikke bare bli glemt, kroppen og hjernen husker selv om man ikke har ord og vet hva det er. Så synes alle som har blitt utsatt for overgrep av noe slag som de ikke husker bør få vite det og få mulighet til å jobbe med følelsene sine

Anonymous poster hash: 0608e...3ab
Skrevet

Det vanlige er og at kroppen fortrenger det, det som skjer er så grusomt at det er alt for mye for et lite barn å huske. Men det forsvinner ikke. Og det er mulig minnene kommer senere. Men vet faktisk ikke hvordan det er, når man er baby da det tar slutt. Og uansett så er det ikke noe man skal ta opp, og fortelle da de er små barn. Man må vel heller følge med, og se om barnet har reaksjoner som bør bearbeides.

Jeg ble selv misbrukt fra jeg var 3 år. Og husket ikke noe av det før i tenårene, og da kom det bare små minner av gangen, så i starten nektet jeg å tro på minnene som kom og.

Men jeg hadde jo reaksjoner på misbruket, jeg hadde mye smerter i underlivet, jeg lekte en del sex leker med andre barn da jeg var liten. Jeg taklet ikke å spise noe mat som kunne ligne sperm på konsistensen. Mat var uansett vanskelig å spise. Jeg var redd for menn, stivnet helt kom menn for nærme meg. Jeg var og livredd for å være i lastebil. Jeg ble voldtatt flere ganger i lastebil. Og mannen til min mye eldre søster kjørte lastebil. Han misbrukte meg aldri, men jeg var så livredd de gangene jeg satt på med han.

Så da jeg startet å få en god del minner, ga det meg forklaring på en god del ting og.

Anonymous poster hash: b1076...d3d
Skrevet

Niesen min ble voldtatt av faren når hun var 2 år,å hun husker det nå mange år etterpå.

Anonymous poster hash: 77ec0...bfb
Skrevet

Jeg ble misbrukt av min bestefar fra bare noen måneders alder til jeg var nesten 2 år. De fant ut av det ved at jeg viste de rundt hva bestefar gjorde når jeg satt naken på gulvet en kveld før de skulle stelle meg. Ingen andre enn min mor og bestemor fikk lov å stelle meg men det hadde de trodd at var fordi jeg favoriserte.

Jeg husket ingenting før jeg kom i puberteten og våknet fra narkose etter en operasjon. Jeg fikk angst for fremmede, angst for å ta buss , kroppsrelaterte problemer som feks blærekontroll å overspising....

det tok mange år med psykologhjelp før jeg skjønte hvem jeg er å at jeg klarte å ta kontroll over mitt eget liv igjen....så jeg tror at små barn kan huske å at de kan få problemer i ettertid.

Det helsepersonellet hadde sagt til min mor var at det var best de ikke sa noe til meg før jeg evt sa noe om dette selv. Å de måtte for all del ikke fortelle hvem som hadde gjort hva for det måtte jeg finne ut av selv...

Anonymous poster hash: d459a...020

Skrevet

Det helsepersonellet hadde sagt til min mor var at det var best de ikke sa noe til meg før jeg evt sa noe om dette selv. Å de måtte for all del ikke fortelle hvem som hadde gjort hva for det måtte jeg finne ut av selv...Anonymous poster hash: d459a...020

Det var dårlig gjort. Men vi må ta med en ting i betraktningen. Jeg vet ikke hvor gammel du er, da, men dette er sikkert noen år siden? Tidligere var det nemlig mer tendens til at man feide under teppet ting som skjedde med små barn, under begrunnelse av at de glemte så fort. Mamma var på sykehus i flere uker som barn på 60-tallet, og da fikk ikke familiene komme på besøk. For barna gråt når de gikk! I stedet lot man dem være uten besøk så lenge at de ble likegyldige, for i følge den logikken betydde det at de savnet foreldrene mindre. Sannheten er vel at de i stedet ble påført deprivasjon og tilknytningsskade. Jeg kan se for meg at det er litt av samme logikk når de sa at du ikke skulle informeres. Man gambler på at det som er glemt, er glemt.

Anonymous poster hash: ebb45...b7e

Skrevet

Jeg er født i 83 å den gangen var det ikke etablert noe barnevern som vi har i dag. Min mor fikk også beskje om at hvis hun anmeldte saken ville min far også bli medskyldig siden han ikke møtte opp på et møte med lege å helsesøster i forkant av anmeldelse. Så min mor tok et dumt valg fordi hun fortsatt var forelsket i min far. Det endte med at jeg som 15åring måtte ta noen vanskelige valg i livet selv. Å han som gjorde dette døde kprt tid etter at hukommelsen min begynte å servere minner....menmen det er vel bare livet...jeg har lært meg å leve med at slik er det. skulle bare ønske mann kunne gjøre noe for å forhindre at flere overgrep skjer men det virker som det bare kommer mer og mer frem om overgrep nå, faktisk så mye at en skulle nesten tro det var helt normalt....😕

Skrevet

Jeg er født i 83 å den gangen var det ikke etablert noe barnevern som vi har i dag. Min mor fikk også beskje om at hvis hun anmeldte saken ville min far også bli medskyldig siden han ikke møtte opp på et møte med lege å helsesøster i forkant av anmeldelse. Så min mor tok et dumt valg fordi hun fortsatt var forelsket i min far. Det endte med at jeg som 15åring måtte ta noen vanskelige valg i livet selv. Å han som gjorde dette døde kprt tid etter at hukommelsen min begynte å servere minner....menmen det er vel bare livet...jeg har lært meg å leve med at slik er det. skulle bare ønske mann kunne gjøre noe for å forhindre at flere overgrep skjer men det virker som det bare kommer mer og mer frem om overgrep nå, faktisk så mye at en skulle nesten tro det var helt normalt....😕

Skrevet

Jeg mener de har rett til å få vite hva som har skjedd med dem. Det burde være selvsagt! Ting kommer frem uansett, og dette kan ligge i dem uansett om de husker eller ikke. Jeg har sett hva det kan gjøre med et menneske, og vedkommende har ikke forutsetning til å takle det fordi personen ikke helt vet hva som har skjedd.

Anonymous poster hash: 3047a...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...