Gå til innhold

Tvangstrøye til 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

To år om en uke og bæsjer i senga? Da tenker jeg du får begynne dotrening... Problem Løst.

Ja, planen er å starte i sommer :) men hun må uansett bruke bleie om natta en stund vet du ;)Anonymous poster hash: 6c5ce...5ce
Men om du synes det er et problem at hun kler av seg og bæsjer i senga så er det vel bare å sette henne på do? Gjør det til en rutine en stund etter måltid, for eksempel? Om man bruker nattbleie er vel det hovedsaklig for tiss? Jeg har egentlig aldri vært borti så store unger som bæsjer om natten. Mulig det bare er meg? Men nå er jo sommeren på trappene og en varm unge kommer ikke til å finne pysj nødvendig uansett.

Og ja, noen bruker bleie om natten, andre ikke. Det vet jeg. Har fire barn, så du trenger ikke være "vet du"-belærende. Det er ikke mine barn som er 23,9 mnd, som du sier, og kliner bæsjer i senga. Mine barn har alle vært tørre omtrent i den alderen.

Det er ikke om natten, det er om morgenen når hun våkner. Og nei, hun sier ikke ifra. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro at å sette ungen på potte løser alle problemene på null komma niks, det tar gjerne en stund før de er bleiefrie og skjønner hva potta er til.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du føler for å være så utrolig ekkel mot meg, men du er vel blitt besatt av den vekjente DIB-ånden; aldri vær hyggeligog benytt enhver anledning til å slenge dritt til andre medmennesker. Pent gjort! Ha en strålende dag, selvom du ikke hadde noen tips.

Anonymous poster hash: 6c5ce...5ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Jeg har ikke lest de andre svarene. 

Jeg har en datter på to som også gjorde dette. Hun bæsjer alltid om morgenen, så du kan tenke deg hvor festlig det var. Ingenting funket. Vi brukte til og med pose da hun begynte med det - den var det bare å skrelle av seg, ja. Så pysjen og bleia. Pysj med knapper, glidelås, pysj på vranga... Det skulle av. 

Det er en del av utviklinga! De lærer. Jeg forklarte henne at hun ikke måtte ta av seg bleia, da ble det så grisete. Hun måtte dusje hver gang, og det syntes hun ikke var noe gøy (lot henne ikke leke og tøyse med vannet. Bare rett inn, vaske raskt, så ut igjen). Til slutt skjønte hun at det ikke var så greit at bleia gikk av, så hun tok bare av seg pysjen. 
Det var sånn kanskje i et par måneder. Så ga det seg. Hun gikk over den fasen, stort sett. Hender en sjelden gang at jeg finner henne uten pysj, men det er ikke ofte, og bleia er alltid på ;) 
Nå klarer hun å kle av seg alt av klær (25,5 måned gammel, for å være nøyaktig), og klarer også tildels å kle på seg det meste. Jeg lar henne styre på, og sørger heller for at vi har ekstra tid om morgenen til dette. 

Anonymous poster hash: 5f909...c96
Skrevet

To år om en uke og bæsjer i senga? Da tenker jeg du får begynne dotrening... Problem Løst.

Ja, planen er å starte i sommer :) men hun må uansett bruke bleie om natta en stund vet du ;)Anonymous poster hash: 6c5ce...5ce
Men om du synes det er et problem at hun kler av seg og bæsjer i senga så er det vel bare å sette henne på do? Gjør det til en rutine en stund etter måltid, for eksempel? Om man bruker nattbleie er vel det hovedsaklig for tiss? Jeg har egentlig aldri vært borti så store unger som bæsjer om natten. Mulig det bare er meg? Men nå er jo sommeren på trappene og en varm unge kommer ikke til å finne pysj nødvendig uansett.

Og ja, noen bruker bleie om natten, andre ikke. Det vet jeg. Har fire barn, så du trenger ikke være "vet du"-belærende. Det er ikke mine barn som er 23,9 mnd, som du sier, og kliner bæsjer i senga. Mine barn har alle vært tørre omtrent i den alderen.

Det er ikke om natten, det er om morgenen når hun våkner. Og nei, hun sier ikke ifra. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro at å sette ungen på potte løser alle problemene på null komma niks, det tar gjerne en stund før de er bleiefrie og skjønner hva potta er til.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du føler for å være så utrolig ekkel mot meg, men du er vel blitt besatt av den vekjente DIB-ånden; aldri vær hyggeligog benytt enhver anledning til å slenge dritt til andre medmennesker. Pent gjort! Ha en strålende dag, selvom du ikke hadde noen tips.

Anonymous poster hash: 6c5ce...5ce

Jeg hadde tips, jeg anbefalte deg å begynne dotrening fordi hun er såpass stor! Hvis du vet det skjer til samme tid omtrent hver morgen, stå opp og napp ungen med deg inn på badet og do, da vel. Hun trenger å lære seg mekanismene, hvordan det kjennes og ikke minst mestring i å levere varene der de skal leveres. Hun er så stor at du kan bruke bæsjespillet(finner ikke link fra tlf) eller premier. Løsningen din ligger jo i alder og utvikling, og det er jo et bleiefritt og bæsjefritt barn som er målet. Da er det jo ingen krise om hun kler av seg. Jeg er faktisk veldig sjelden spydig og sur, tvert om, jeg er både vennlig og hjelpsom og hyggelig. Beklager om du misoppfattet, det var ikke min mening. For meg fremsto du som mange andre her, søker råd men vil ikke egentlig ha. Jeg beklager også om jeg misoppfattet deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...