Gå til innhold

"Pasientopplysninger for fødeavdelingen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har barn fra før (hvertfall 6 år og eldre), og som også har fått nylig eller er gravide nå;

Det skjemaet må ha blitt mye "frakkere" eller??? Altså mer omstendig?

Har tre barn fra før, yngste er seks år, og kan ikke huske at jeg noengang måtte fylle ut et firesiders skjema. Mener det var ett ark med noe å fylle ut på en og en halv side, samt plass til kommentarer/ønsker på siste biten.

Jeg kan ikke huske så feil vel? Hehe...

Dette skjemaet nå var jo sinnsykt ;)

Anonymous poster hash: fb98d...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinnssykt faktisk......?

Anonymous poster hash: 903e4...64f

Skrevet

Sinnsykt faktisk :P

Anonymous poster hash: 09382...aa2

Skrevet

Jeg er enig. Helt sinnsykt. Det er kun for å kontrollere.

Skrevet

Kontrollere hva da?

Anonymous poster hash: 1da9b...cf4

Skrevet

Hva slags spørsmål er det som stilles da?

Anonymous poster hash: 4c689...c8d
Skrevet

Jeg fødte for 1,5 år siden og måtte ikke fylle ut noe skjema. Annet enn det legen fylte ut for meg...
Hva slags oppslyninger er det du må gi?

Anonymous poster hash: c6054...59f
Skrevet

Er det noe nytt? Husker bare et skjema på en side for to år siden, og de mest sensitive opplysningene var vel at jeg ble spurt om rus, røyk og snus.

Skrevet

Opplysningene er frivillige utover f.eks medisiner. 2 sider. 

Anonymous poster hash: 2bf8b...cd5
Skrevet

Hvorfor må du fylle ut et ark?

Anonymous poster hash: bdd8e...5bc

Skrevet

For å kontrollere?

Kanskje for å ha kontroll, for å være gardert, for å sikre seg. Hele helsevesenet er dessverre preget av behovet for å sjekke alt mulig og for å dokumentere at alt er sjekket, men hvorfor i all verden skulle helsepersonell ha behov for kontroll over fødende?

Skrevet

Det skal sendes til fødeavdelingen på sykehuset, eller evt tas med på ordinær UL...

Har alltid måtte gjøre det, men skjemaet har aldri før vært så langt og omfattende ;)

Skrevet

Det skal sendes til fødeavdelingen på sykehuset, eller evt tas med på ordinær UL...

Har alltid måtte gjøre det, men skjemaet har aldri før vært så langt og omfattende ;)Anonymous poster hash: 09382...aa2

mener du det grønne arket med symfysemål osv ?

Skrevet

Og aner ikke hvordan poster hashen min endret seg, men jeg er da HI

Skrevet

Har alltid måtte gjøre det, men skjemaet har aldri før vært så langt og omfattende ;)Anonymous poster hash: 09382...aa2

mener du det grønne arket med symfysemål osv ?Anonymous poster hash: bdd8e...5bc

Nei, det er "helsekort for gravide" det, som du skal ha selv til du skal inn på føden.

Dette skjemaet heter som sagt "pasientopplysninger for fødeavdelingen". De skal ha en side med div. opplysninger om mor, opplysninger om far, tidligere svangerskap/fødsler, kjente sykdommer, aktuelt i svangerskapet, og info om røyk, snus og alkoholvaner blant annet. Fire tettpakkede sider med alt mulig

Skrevet

mener du det grønne arket med symfysemål osv ?Anonymous poster hash: bdd8e...5bc

Nei, det er "helsekort for gravide" det, som du skal ha selv til du skal inn på føden.

Dette skjemaet heter som sagt "pasientopplysninger for fødeavdelingen". De skal ha en side med div. opplysninger om mor, opplysninger om far, tidligere svangerskap/fødsler, kjente sykdommer, aktuelt i svangerskapet, og info om røyk, snus og alkoholvaner blant annet. Fire tettpakkede sider med alt muligAnonymous poster hash: 09382...aa2

Men alt det fylles jo ut på den grønne arket? Høres merkelig ut. Bor langt unna meg tror jeg! :P

Skrevet

Tror det var 2-3 sider jeg fylte ut for 2 år siden, men sykehusene gjør det forskjellig. Du får bare fylle ut og levere.

Anonymous poster hash: cc170...046

Skrevet

Dette skjemaet heter som sagt "pasientopplysninger for fødeavdelingen". De skal ha en side med div. opplysninger om mor, opplysninger om far, tidligere svangerskap/fødsler, kjente sykdommer, aktuelt i svangerskapet, og info om røyk, snus og alkoholvaner blant annet. Fire tettpakkede sider med alt mulig

Alt det svarte jeg også på for over 10 år siden uten at jeg husker fargen på sjemaet.

Slike ting er det viktig for sykhuset å vite for å kunne vurdere rissiko for ulike komplikasjoner ol.

Anonymous poster hash: f47a7...e64

Skrevet

Noen av tingene fylles fra før ut på helsekortet ja.

Og ikke all info er nødvendig for fødeavdelingen å vite, er ikke relevant mtp fødsel eller slik egentlig.

Sykehusene i innlandet

Skrevet

Og ikke all info er nødvendig for fødeavdelingen å vite, er ikke relevant mtp fødsel eller slik egentlig.

Sykehusene i innlandetAnonymous poster hash: 09382...aa2

Ok, er Ahus jeg er kjent med. Men skjønner ikke hvorfor de skal ha så mye info...... Det som fylles ut på helsekortet holder jo i massevis.

Skrevet

Sykehusene i innlandetAnonymous poster hash: 09382...aa2

Ok, er Ahus jeg er kjent med. Men skjønner ikke hvorfor de skal ha så mye info...... Det som fylles ut på helsekortet holder jo i massevis.

Hvilken informasjon er det du synes de ikke skulle bedt om da?

Anonymous poster hash: f47a7...e64

Skrevet

Noen av tingene fylles fra før ut på helsekortet ja.Og ikke all info er nødvendig for fødeavdelingen å vite, er ikke relevant mtp fødsel eller slik egentlig.Sykehusene i innlandetAnonymous poster hash: 09382...aa2

Ok, er Ahus jeg er kjent med. Men skjønner ikke hvorfor de skal ha så mye info...... Det som fylles ut på helsekortet holder jo i massevis.Anonymous poster hash: bdd8e...5bc

Hvilken informasjon er det du synes de ikke skulle bedt om da? Anonymous poster hash: f47a7...e64
All info utover det som kan fylles inn i helsekortet. Skrev jeg jo!

Skrevet

Har en datter som blir 7 i juni og venter nr to nå... jeg fikk såvidt jeg husker akkurat samme skjema nå som forrige gang, med litt personalia, helseopplysninger og en rubrikk for ønsker/tanker om fødsel. Reagerte ikke på omfanget. 2-3 sider til sammen tror jeg det var.

St. Olavs, forøvrig.

Skrevet

Har en datter som blir 7 i juni og venter nr to nå... jeg fikk såvidt jeg husker akkurat samme skjema nå som forrige gang, med litt personalia, helseopplysninger og en rubrikk for ønsker/tanker om fødsel. Reagerte ikke på omfanget. 2-3 sider til sammen tror jeg det var.

St. Olavs, forøvrig.

Fra Ahus fikk jeg noen ark der jeg kan fylle inn ønsker om fødsel :) men det blir jo et fødebrev, noe annet enn opplysninger og helsen ens.

Skrevet

Hva betyr "frakkere " ???

Jeg er gravid nå. Måtte fylle ut et tosidig A4ark med info om jeg røyker, drikker, sykdom etc. Det tok ca 2 minutter og gir sykehuset nødvendige opplysninger om meg. Det kunne jeg faktisk leve med.

Anonymous poster hash: 190cb...025

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...