Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Hva synes dere?:-) leste artikkel igår om hun som tidligere var ordfører i Trondheim. Hun fikk også barn som 48 år. Anonymous poster hash: 247a1...2ba
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Jeg tenker at jeg ikke skal ha barn om 16 år... Anonymous poster hash: 9ffdc...640
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 De barna er tydeligvis ønsket og hun anser seg i form til å takle det, da synes jeg det er helt greit. Mange lever så lenge i dag at mest trolig vil barna beholde foreldrene til de er godt voksne. Men jeg mener også at det å få barn så sent forplikter mtp. å gjøre sitt ytterste for å holde seg i fysisk god form, ta ansvar for egen helse slik at man holder seg friskest mulig lengst mulig. Anonymous poster hash: 679d4...211
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Tenker at det er flott at de er spreke nå, men barna kommer til å miste mor i tidlig alder. Alderdommen kommer plutselig når barnebarna er små.. Ikkje bra, stakkars barn Anonymous poster hash: 6a043...6e4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Faren til barna er 40 år så det går nok greit. Anonymous poster hash: 35023...b3f
Gjest Maiken og barna Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Det er ikke alder som avgjør om man er en kjærlig og omsorgsfull mor.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Tenker at det er flott at de er spreke nå, men barna kommer til å miste mor i tidlig alder. Alderdommen kommer plutselig når barnebarna er små.. Ikkje bra, stakkars barn Anonymous poster hash: 6a043...6e4 Hva mener du er tidlig alder da? Hvis mor lever til hun er 80, er yngste barnet 30. Det er ikke tidlig alder. Og så er det jo sånn at det ikke bare er barn av eldre mødre som kan risikere og miste mammaen sin i tidlig alder. Sykdom og ulykker kan ramme alle uansett alder. Anonymous poster hash: 5f117...826
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Mine foreldre fikk meg da de var 20 og 21. Mamma er død i dag og pappa fikk slag for noen år siden og er 100% plwiwtrengende. Dere som tror at unge foreldre er garantert et langt liv kommer til å gå på en smell i livet for livet er jammen uforutsigbart Anonymous poster hash: 4feba...739
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Tenker at det er flott at de er spreke nå, men barna kommer til å miste mor i tidlig alder. Alderdommen kommer plutselig når barnebarna er små.. Ikkje bra, stakkars barn Anonymous poster hash: 6a043...6e4 Hva mener du er tidlig alder da? Hvis mor lever til hun er 80, er yngste barnet 30. Det er ikke tidlig alder. Og så er det jo sånn at det ikke bare er barn av eldre mødre som kan risikere og miste mammaen sin i tidlig alder. Sykdom og ulykker kan ramme alle uansett alder. Anonymous poster hash: 5f117...826 Ja jeg synes 30 år er tidlig og miste sin mor! Det vil jo og si det er stor sjanse for at det er noen som ikke får oppleve å ha en mormor.. Og ja, vi kan dø unge og spreke, men det er nå slik at oddsen for å bli syk og dø øker da med årene. Selv om tilfeldigheter skjer hver eneste dag. Regner med du er voksen mamma selv? Så ja, jeg tenker det å få barn er et egoistisk valg uansett alder, men særlig når man er 50 Anonymous poster hash: 6a043...6e4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #10 Skrevet 20. mai 2015 Tenker at det er flott at de er spreke nå, men barna kommer til å miste mor i tidlig alder. Alderdommen kommer plutselig når barnebarna er små.. Ikkje bra, stakkars barn Anonymous poster hash: 6a043...6e4 Dette er et forsøk på å være ironisk, ille sant? Min farmor er 98 år og forsatt klar i hodet, om enn blitt svak til beins. Min mormor døde som 88 åring, SPREK og like klar i hodet som deg og meg. Dessverre døde hun brått etter akutt sykdom. Å si at barna vil miste moren i ung alder er bare tull. Selv har jeg, som nevnt, fortsatt farmor i live i en alder av snart 99 år, min venninne begravde nettopp sin stefar, han ble 48 år! Man har ingen garantier her i livet. Om denne 51 åringen velger å få barn nå så er det selvfølgelig helt opp til henne. Hva andre måtte mene er vel egentlig ganske så likegyldig? Anonymous poster hash: 1a8e1...61a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Flott dame! Ikke i tvil om at barna kommer til å ha det godt. Jeg mistet min mor når jeg var 17 år, og foreldrene mine var 22 da jeg ble født. Husker en venninne med gamle foreldre som syntes jeg var så heldig som hadde unge foreldre. Hun fikk ha sin mor 25 år lenger enn meg. I denne familien er det 4 barn og en yngre far, så barnet vil ha mange rundt seg om noe skulle skje med mor. Denne damen er ressurssterk, sprek og tar godt vare på egen helse. Tommel opp! Anonymous poster hash: df7f3...450
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #12 Skrevet 20. mai 2015 Jeg synes det er for gammelt. Når barnet selv skal bli forelder (om det blir det), vil mor samtidig være gammel og trenge ekstra hjelp. Selv om ulykker og diverse kan skje alle og man aldri har garantier for noe, så øker man risikoen veldig mye for at barna opplever å få syke/døde foreldre når de selv er ganske unge og i etableringsfasen, noe som vil være ekstra belastende. Folk kan gjerne være uenige med meg, men jeg personlig synes at det er passende å slutte med å få barn når kroppen selv sier i fra, noe den normalt gjør innen man er 45-46 år. Anonymous poster hash: 19b4b...5f9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #13 Skrevet 20. mai 2015 Barnefaren ser jo ut som en guttunge Synes 51 er i eldste laget for å få barn. Min grense går på max 45 Anonymous poster hash: 76b7d...5a0
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #14 Skrevet 20. mai 2015 Hva synes dere?:-) leste artikkel igår om hun som tidligere var ordfører i Trondheim. Hun fikk også barn som 48 år. Anonymous poster hash: 247a1...2ba Jeg tenker at det er egoistisk å planlegge barn i den alderen. Jeg var Aupair for en familie hvor mor var 50, hun hadde masse komplikasjoner og ene tvillinggutten er syk som følge av dette. Og det er etter hennes egne ord hennes feil, siden hun skulle ha barn så sent og at kroppen hennes var for gammel til å takle det. Anonymous poster hash: 529a0...c46
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #15 Skrevet 20. mai 2015 Jeg tenker at det er egoistisk å planlegge barn i den alderen. Jeg var Aupair for en familie hvor mor var 50, hun hadde masse komplikasjoner og ene tvillinggutten er syk som følge av dette. Og det er etter hennes egne ord hennes feil, siden hun skulle ha barn så sent og at kroppen hennes var for gammel til å takle det. Anonymous poster hash: 529a0...c46 Men akkurat det vil jo være veldig individuelt - helsen til den enkelte kvinnen avgjør. Du har erfaring med én kvinne. Det viser ikke hele bildet. Det er selvfølgelig større risiko i den alderen, men som regel blir det avdekket så tidlig at man kan ta abort om det ikke er levedyktig. I tilfellet Hi viser til så er jo moren sterk og har en kropp som er langt yngre enn hennes alder skulle tilsi. I tillegg er barnefaren yngre. Og de har nå to friske barn Det er viktig å vise alle sider ved det å få barn så sent. Veldig bra at moren i His tilfelle er bevisst på at hun må fortsette å holde seg i form (det er jo mer enn mange yngre gjør...). Anonymous poster hash: 679d4...211
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #16 Skrevet 20. mai 2015 Jeg synes faktisk at ingen skal mene noe om når andre mennesker skal få barn! Er barnet ønsket og er foreldrene oppegående og kjærlige, så kjør på! Min mormor døde da hun var 96, sprek til det siste. Svogeren min ligger for døden, han er 40.... Man vet ALDRI hva livet bringer, så det gjelder å leve mens man har det Anonymous poster hash: 31544...fa3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #17 Skrevet 20. mai 2015 Tenker at det er flott at de er spreke nå, men barna kommer til å miste mor i tidlig alder. Alderdommen kommer plutselig når barnebarna er små.. Ikkje bra, stakkars barn Anonymous poster hash: 6a043...6e4 Hva mener du er tidlig alder da? Hvis mor lever til hun er 80, er yngste barnet 30. Det er ikke tidlig alder. Og så er det jo sånn at det ikke bare er barn av eldre mødre som kan risikere og miste mammaen sin i tidlig alder. Sykdom og ulykker kan ramme alle uansett alder. Anonymous poster hash: 5f117...826 Ja jeg synes 30 år er tidlig og miste sin mor! Det vil jo og si det er stor sjanse for at det er noen som ikke får oppleve å ha en mormor.. Og ja, vi kan dø unge og spreke, men det er nå slik at oddsen for å bli syk og dø øker da med årene. Selv om tilfeldigheter skjer hver eneste dag. Regner med du er voksen mamma selv? Så ja, jeg tenker det å få barn er et egoistisk valg uansett alder, men særlig når man er 50 Anonymous poster hash: 6a043...6e4 Ja jeg er voksen mamma. Hva har det med saken å gjøre? Når det snakkes om tidlig alder, så tenker jeg på barn og ungdom. Selv om det er tidlig å miste foreldrene sine i 30-årene, så er ikke det i tidlig alder. Stor forskjell på å være 30 år og mellom 0 og 18. Anonymous poster hash: 5f117...826
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #18 Skrevet 20. mai 2015 Heldige ungene som får vokse opp hos en sprek og oppegående dame! Jeg hadde glatt valgt henne som mor foran et yngre, fordømmende nek. Anonymous poster hash: 17562...165
Syngensang Skrevet 20. mai 2015 #20 Skrevet 20. mai 2015 Orkar ikkje lese heile tråden. Men tvilar på at ungane kjem til ynskje at dei ikkje var fødde fordi dei har så gammal mor. Så då må det vel vere greit (utan at eg har lese artikkelen)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #21 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er 30 og jeg kommer til å dø tidlig fra mine barn. Vil nok ikke rekke å få se de voksen. Anonymous poster hash: 2ed27...2f6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #22 Skrevet 20. mai 2015 Topp stemning!! Moden, raus, oppegående mor med masse kjærlighet og stort ønske! JA TIL ALLE ØNSKEBARN! Anonymous poster hash: 35888...9b9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #23 Skrevet 20. mai 2015 Barnefaren ser jo ut som en guttunge Synes 51 er i eldste laget for å få barn. Min grense går på max 45 Anonymous poster hash: 76b7d...5a0 Hvor har dere sett dette paret hen? Anonymous poster hash: ccf8f...e9a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #24 Skrevet 20. mai 2015 Det er vel forsket på at de som får barn sent lever lenger enn gjennomsnittet. Tror det gjaldt naturlig oppstått graviditet vel og merke. Min mor var byens snakkes da hun fikk meg når hun var over 40. Hun lever fortsatt i beste velgående,jeg er 46 og fikk mitt siste barn for et år siden. Det har selvsagt sine ulemper å ha gamle foreldre og småbarn samtidig, men den optimale situasjon finnes nok ikke. Jeg taklet både fødsel og nattevåk bedre som 40+ enn som tyve-åring. Trenger mindre søvn når man blir gammel... Anonymous poster hash: f7b0d...746
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #25 Skrevet 20. mai 2015 Tatt i betraktning at hun allerede fikk et barn som 48 åring, så synes jeg ikke det er så gale at hun fikk et til som 51-åring, med tanke på at disse barna da vil ha søsken i nær alder å vokse opp med og støtte seg på, uansett hva som eventuelt skulle skje med mor i fremtiden. De har jo også en far som er endel yngre enn mor, og det gjør det også ok. Anonymous poster hash: 4e2da...18d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå