Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jenta mi er 2,5 år nå. Novemberbarn. Hun gråter hver jævla natt, 5-6 ganger hver natt. Jeg er så lei at jeg snart kollapser. Vi har en på 3 mnd, mannen er mye våken med han om natta, men det hjelper ikke når 2,5 åringen holder meg våken! Hun har alltid vært sånn. Vinduet står litt åpent, så jeg la et teppe på beina hennes (hun vil sove uten pysj, bare tskjorte/body ol), og da våkner hun sånn hallveis og gråter. Kan ikke legge på henne teppe/dyne engang. Og midt på natta uten noe kjent årsak ligger hun der og gråter. Jeg blir gal. Ikke øreproblemer osv osv... Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Nattskrekk? Mageproblemer? Anonymous poster hash: 04a20...a9a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Hun fryser ikke da? Anonymous poster hash: 76777...b41
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Nattskrekk? Mageproblemer? Anonymous poster hash: 04a20...a9a Hele livet? Har tenkt på nattskrekk/mareritt, men hva kan jeg evt gjøre for henne da? Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Gjest Trulte med to små Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har lyst til å si stakkars lita! Har dere sjekket om det er noe som feiler henne da? Høres jo veldig slitsomt ut, men barn gråter ikke uten en grunn så det må jo være noe som plager henne?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Hun fryser ikke da? Anonymous poster hash: 76777...b41 Nei, hun har fin temperatur. Hun sparker bort dyna og sier "vil ikke ha"... Vil ikke ha pysj, sokker, helst ikke noe. Vil helst sove bare i bleia, året rundt. Hun kan ofte være litt klam i håret når hun våkner, hun er varm av seg... Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har lyst til å si stakkars lita! Har dere sjekket om det er noe som feiler henne da? Høres jo veldig slitsomt ut, men barn gråter ikke uten en grunn så det må jo være noe som plager henne? Ja jeg vet sjekket låsninger osv da hun var lita. Ikke reflux. Ikke pga tenner, da var hun annerledes. Hun er ikke kald. Ikke for varm. Hun virker ikke redd, selv om det kan være mareritt. Ikke øreproblemer. Eneste vi ikke har sjekket er mandlene, bortsett fra ønh legen som kjente utenpå halsen hennes ifm en øresjekk. Han mente mandlene var fine. Vet ikke hva mer vi kan sjekke. Har tatt der opp på helsestasjonen, ingen som reagerer, og jeg pynter ikke på sannhenten. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Melke allergi? Min ene skreik i 2 år. Mage smerter.. Anonymous poster hash: 20a49...927
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Nattskrekk? Mageproblemer? Anonymous poster hash: 04a20...a9a Aldri vært hard i magen, hatt løs mage kun ifm omgangssyke. Aldri misfornøyd på dagen. Virker ikke som om magen plager henne. Men når du sier det så våkner hun alltid på morgenen og promper. Regnet med hun hadde arvet det av sin ufordragelige pappa 😂 Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Melke allergi? Min ene skreik i 2 år. Mage smerter.. Anonymous poster hash: 20a49...927 Merker man ikke sånt på avføringen? Utslett? Hun har forresten tatt allergitest, ingen utslag. Kun prikktest, husker ikke hvilke matvarer de fikk sjekket med prikktest. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Gjest Trulte med to små Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Hmmmm...har dere mulighet til å bytte soverom/sted for henne? Kan hun reagere på noe der hun sover? Eks vannårer, stråling o.l? Det er jo ikke lett å si, men om dere har sjekket "alt" og ikke kan finne noe galt så er det muligens en tanke å tenke litt alternativt. Hva med å prøve akupunktur eller noe annet for bedre søvn? Er det et mønster i oppvåkningene hennes feks? Håper dere finner ut av det! Vondt for alle sammen å ikke å få sove godt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Vi hadde lite utslag annet enn promp om morgenen. Diett 2 uker og gutten døgnet nesten en uke. Sov og sov til han fikk hentet seg inn. Anonymous poster hash: 20a49...927
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Trenger ikke slå ut på test om hun ikke tåler melk... Har det vært så ille hele livet? Jeg ville uansett prøvd å kutte ut melk noen uker og sett om det forandrer noe. Anonymous poster hash: ab7e6...fb2
Kanutten83 Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Her var det melkeallergi. 2 døgn uten noe form for melkeprodukter, og han sov! De sier det tar opptil 2-4 uker uten melk før man evt vil merke effekt, men for oss tok det da mye kortere tid. Eneste symptomet han viste på allergi var mye våken om natta og gråt, samt urolig i kroppen på dagtid, men da var han strålende fornøyd og sov dagduppen fint. Han var 18 mnd da vi kuttet melk, ingen prøver slo ut på melkeallergi fordi de sjeldent gjør det på små barn. Men barnelegen ba oss prøve totalt melkefritt og det funket Melkefritt bør gjøres i samråd med lege for å få råd om å sikre inntak av kalsium, men vi fikk bare beskjed om å gi kalsium tabletter og barnevitaminer (klarte ikke tran).
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Hva med å samsove en stund? La henne sove mellom dere? Kanskje bedre enn å løpe fram og tilbake hele natten? Anonymous poster hash: a54d1...ef9
Gjest Skrevet 18. mai 2015 #16 Skrevet 18. mai 2015 Sjekket ørene hennes? Men kan nevne at jeg hadde en slik nabo en gang. Sønnen deres skrek hver bidige natt i 5 år, føre han ga seg. Både vi og naboen bar slitne av hylingen hans. ( meget lytt) Det feilte han ingenting. Kan vel legge til at jeg føler med deg og vet akkurat hvordan du har det. Min siste har vært en prøvelse og mye løsnet når språket kom Klem
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #17 Skrevet 18. mai 2015 Hmmmm...har dere mulighet til å bytte soverom/sted for henne? Kan hun reagere på noe der hun sover? Eks vannårer, stråling o.l? Det er jo ikke lett å si, men om dere har sjekket "alt" og ikke kan finne noe galt så er det muligens en tanke å tenke litt alternativt. Hva med å prøve akupunktur eller noe annet for bedre søvn? Er det et mønster i oppvåkningene hennes feks? Håper dere finner ut av det! Vondt for alle sammen å ikke å få sove godt. Lykke til! Har vært inne på tanken om spøkelser faktisk men slått det fra meg... Vi kan bytte soverom ja. Kanskje det er det som må prøves. Eneste mønsteret er vel at hun sovner veldig fort, i 19-tiden. Sover uten en lyd i ca 3 timer, så starter det. Men uavhengig av lyder i huset. Om vi legger oss 21 eller 01.00 spiller ingen rolle, så har neppe noe med bakgrunnsstøy fra oss å gjøre. Men ellers er oppvåkningene forskjellige fra natt til natt. I natt kan hun våkne 4 ganger mellom 22 og 02, der resten av natta er stille. Mens i morgen kan hun våkne jevnt hele natta. Varierer. Hun sover noe bedre med mer lys, har sjekket dette ift om hun er mørkeredd. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #18 Skrevet 18. mai 2015 Vi hadde lite utslag annet enn promp om morgenen. Diett 2 uker og gutten døgnet nesten en uke. Sov og sov til han fikk hentet seg inn. Anonymous poster hash: 20a49...927 Oi. Takk for innspill, det skal prøves! Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #19 Skrevet 18. mai 2015 Trenger ikke slå ut på test om hun ikke tåler melk... Har det vært så ille hele livet? Jeg ville uansett prøvd å kutte ut melk noen uker og sett om det forandrer noe. Anonymous poster hash: ab7e6...fb2 Ja hele livet. Eller, de første mnd var det jo amming om natta, så da våknet hun jo pga hun ville ha pupp. Men så og si hele livet. Skal prøve Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Gjest Trulte med to små Skrevet 18. mai 2015 #20 Skrevet 18. mai 2015 Hmmmm...har dere mulighet til å bytte soverom/sted for henne? Kan hun reagere på noe der hun sover? Eks vannårer, stråling o.l? Det er jo ikke lett å si, men om dere har sjekket "alt" og ikke kan finne noe galt så er det muligens en tanke å tenke litt alternativt. Hva med å prøve akupunktur eller noe annet for bedre søvn? Er det et mønster i oppvåkningene hennes feks? Håper dere finner ut av det! Vondt for alle sammen å ikke å få sove godt. Lykke til! Har vært inne på tanken om spøkelser faktisk men slått det fra meg... Vi kan bytte soverom ja. Kanskje det er det som må prøves. Eneste mønsteret er vel at hun sovner veldig fort, i 19-tiden. Sover uten en lyd i ca 3 timer, så starter det. Men uavhengig av lyder i huset. Om vi legger oss 21 eller 01.00 spiller ingen rolle, så har neppe noe med bakgrunnsstøy fra oss å gjøre. Men ellers er oppvåkningene forskjellige fra natt til natt. I natt kan hun våkne 4 ganger mellom 22 og 02, der resten av natta er stille. Mens i morgen kan hun våkne jevnt hele natta. Varierer. Hun sover noe bedre med mer lys, har sjekket dette ift om hun er mørkeredd. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac Da er det jo kanskje fint å ha på litt lys, nok til at det ikke sjenerer. Jeg vet bare at det er mange barn som er spesielt sensitive for ting rundt oss som kanskje de fleste ikke reagerer på eller merker. Er hun feks sensitiv ellers, eks liker ikke ting som klær, strammer, høye lyder mm så kan det være hun er veldig sensitiv.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #21 Skrevet 18. mai 2015 Her var det melkeallergi. 2 døgn uten noe form for melkeprodukter, og han sov! De sier det tar opptil 2-4 uker uten melk før man evt vil merke effekt, men for oss tok det da mye kortere tid. Eneste symptomet han viste på allergi var mye våken om natta og gråt, samt urolig i kroppen på dagtid, men da var han strålende fornøyd og sov dagduppen fint. Han var 18 mnd da vi kuttet melk, ingen prøver slo ut på melkeallergi fordi de sjeldent gjør det på små barn. Men barnelegen ba oss prøve totalt melkefritt og det funket Melkefritt bør gjøres i samråd med lege for å få råd om å sikre inntak av kalsium, men vi fikk bare beskjed om å gi kalsium tabletter og barnevitaminer (klarte ikke tran). Skal høre med legen. Takk for svar Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #22 Skrevet 18. mai 2015 Hva med å samsove en stund? La henne sove mellom dere? Kanskje bedre enn å løpe fram og tilbake hele natten? Anonymous poster hash: a54d1...ef9 Prøvd, ingen forandring. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #23 Skrevet 18. mai 2015 Refluks ? Anonymous poster hash: ba896...112
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #24 Skrevet 18. mai 2015 Hmmmm...har dere mulighet til å bytte soverom/sted for henne? Kan hun reagere på noe der hun sover? Eks vannårer, stråling o.l? Det er jo ikke lett å si, men om dere har sjekket "alt" og ikke kan finne noe galt så er det muligens en tanke å tenke litt alternativt. Hva med å prøve akupunktur eller noe annet for bedre søvn? Er det et mønster i oppvåkningene hennes feks? Håper dere finner ut av det! Vondt for alle sammen å ikke å få sove godt. Lykke til! Har vært inne på tanken om spøkelser faktisk men slått det fra meg... Vi kan bytte soverom ja. Kanskje det er det som må prøves. Eneste mønsteret er vel at hun sovner veldig fort, i 19-tiden. Sover uten en lyd i ca 3 timer, så starter det. Men uavhengig av lyder i huset. Om vi legger oss 21 eller 01.00 spiller ingen rolle, så har neppe noe med bakgrunnsstøy fra oss å gjøre. Men ellers er oppvåkningene forskjellige fra natt til natt. I natt kan hun våkne 4 ganger mellom 22 og 02, der resten av natta er stille. Mens i morgen kan hun våkne jevnt hele natta. Varierer. Hun sover noe bedre med mer lys, har sjekket dette ift om hun er mørkeredd. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac Da er det jo kanskje fint å ha på litt lys, nok til at det ikke sjenerer. Jeg vet bare at det er mange barn som er spesielt sensitive for ting rundt oss som kanskje de fleste ikke reagerer på eller merker. Er hun feks sensitiv ellers, eks liker ikke ting som klær, strammer, høye lyder mm så kan det være hun er veldig sensitiv. Hun har to nattlamper 👍 nei hun er ikke sensitiv ellers. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #25 Skrevet 18. mai 2015 Refluks ? Anonymous poster hash: ba896...112 Sjekket, ikke reflux. Anonymous poster hash: 29e4f...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå