Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Anders

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje med litt trykk på n og en tydelig utale av d.... Blir isåfall oppkalling etter oldefar😊

Anonymous poster hash: 4d7ef...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårloge assosiasjoner

Anonymous poster hash: f20e2...287

Skrevet

Kanskje med litt trykk på n og en tydelig utale av d.... Blir isåfall oppkalling etter oldefar😊

Vi har en Anders i selv i barnehage alder 💙

Anonymous poster hash: 2c8ee...4d5

Skrevet

Jeg har gode assosiasjoner til navnet. :)

Skrevet

Fint navn!

Anonymous poster hash: 0cb85...bd4

Skrevet

Kommer ann på hvori landet du bor og hvordan det vil bli uttalt. Ænnås, Annars, er ikke så pent

Anonymous poster hash: 7659f...364

Skrevet

Det er rart med det....det norske samfunnet har tydeligvis ikke utviklet en assosiasjon til Anders Behring Breivik; ser ikke av kommentarene over at navnet er blitt "belastet"? Hadde en muslim sagt at barnet het Osama eller Jihad, ville en vel mistenkt ekstremistiske tendenser hos foreldrene? 

Anonymous poster hash: c0285...fd4
Skrevet

Det er rart med det....det norske samfunnet har tydeligvis ikke utviklet en assosiasjon til Anders Behring Breivik; ser ikke av kommentarene over at navnet er blitt "belastet"? Hadde en muslim sagt at barnet het Osama eller Jihad, ville en vel mistenkt ekstremistiske tendenser hos foreldrene?

Syns det er bra at vi ikke gir navnet noen makt e.l. Jeg har verdens snilleste bror som heter Anders, det er han jeg tenker på når jeg hører navnet. Ikke den marken som råtner i fengsel, han gidder jeg ikke gi mye oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 55cbe...445

Skrevet

Det er rart med det....det norske samfunnet har tydeligvis ikke utviklet en assosiasjon til Anders Behring Breivik; ser ikke av kommentarene over at navnet er blitt "belastet"? Hadde en muslim sagt at barnet het Osama eller Jihad, ville en vel mistenkt ekstremistiske tendenser hos foreldrene?    Anonymous poster hash: c0285...fd4

Det har vel med at navnet er såpass vanlig. De fleste kjenner noen som heter Anders og vil derfor heller assosiere navnet med dem.

Skrevet

Leste i avisa om en moren til en av de drepte på Utøya at hun var så lykkelig da hun hørte om et barn som skulle hete Anders. Det var det hennes sønn het, og hun hadde vært så redd for at det navnet skulle falle bort og bare forbindes med det syke mennesket som sto for drapet.

Synes Anders er et fint navn! :)

Skrevet

Fint navn 😊

Anonymous poster hash: 74e74...fef

Skrevet

Det er jo fordi det ikke er norske navn. I muslimske land er det sikkert mange som heter det.

Dessuten er Anders ett vanlig navn, kan ikke la han ødelegge det navnet

Skrevet

Det er rart med det....det norske samfunnet har tydeligvis ikke utviklet en assosiasjon til Anders Behring Breivik; ser ikke av kommentarene over at navnet er blitt "belastet"? Hadde en muslim sagt at barnet het Osama eller Jihad, ville en vel mistenkt ekstremistiske tendenser hos foreldrene? Anonymous poster hash: c0285...fd4

Det er jo fordi det ikke er norske navn. I muslimske land er det sikkert mange som heter det.

Dessuten er Anders ett vanlig navn, kan ikke la han ødelegge det navnet Anonymous poster hash: 74e74...fef

Assosiasjonene er der fortsatt. Hvorfor er det så få som heter Adolf? Vidkun?

Skrevet

Kjempeflott navn!!!

Anonymous poster hash: 17056...bc0

Skrevet

Det er rart med det....det norske samfunnet har tydeligvis ikke utviklet en assosiasjon til Anders Behring Breivik; ser ikke av kommentarene over at navnet er blitt "belastet"? Hadde en muslim sagt at barnet het Osama eller Jihad, ville en vel mistenkt ekstremistiske tendenser hos foreldrene? Anonymous poster hash: c0285...fd4

Dessuten er Anders ett vanlig navn, kan ikke la han ødelegge det navnet Anonymous poster hash: 74e74...fef

Det er ett navn som veldig mange har. At du ikke vil kalle barnet ditt for Anders er jo greit, men syntes det blir feil å reagere på at andre gjør det

Skrevet

Bortsett fra at det gir dårlige assosiasjoner for mange er det er greit navn. Sikkert mange som ikke kommer til å velge det også fremover nå pga. ABB. Men det er jo et fint navn! For all del :)

Anonymous poster hash: 99972...5a0
Skrevet

Helt nydelig <3 elsker det navnet selv,men turde ikke velge det selv pga ABB,men hadde gjort det idag

Skrevet

Synes det er kjempefint, og det havnet på andreplass da vi valgte navn til sønnen vår ifjor. Om nestemann blir gutt, er det sannsynlig at vi går for Anders.

Forstår at.mange har negative assosiasjoner knyttet til det navnet, men jeg kjenner mange bra mennesker som heter Anders og det er de jeg tenker på når jeg hører navnet.

Anonymous poster hash: b05b1...173

Skrevet

Anders er et nydelig navn som jeg selv vurderte engang i tiden, men det ble et annet navn siden en i familien heter det. Uansett er veldig glad vi ikke valgte det ettersom vi heter Breivik til etternavn!

Anonymous poster hash: 5c682...a90

Skrevet

Kanskje med litt trykk på n og en tydelig utale av d.... Blir isåfall oppkalling etter oldefar

Jeg synes det er fint, så lenge man uttaler det med en tydelig 'd'. Synes "Anners" er mindre pent. 

Anonymous poster hash: bf323...7cd

Skrevet

Adolf og Vidkun var jo ikke navn som var vanlige i perioden rundt andre verdenskrig i Norge. Blir annerledes når navnet det er snakk om er vanlig.

Når det er sagt, jeg ville heller ikke kalt et barn Anders rett etter 22. juli. Fremdeles usikker på om jeg ville gjort det, men tenker helt annerledes om dette nå. For HI er det i tillegg snakk om oppkalling etter oldefar.

Anonymous poster hash: bf323...7cd

Skrevet

Nå er det vel snakk om en trøndersk uttale av navnet her med trykk/uttale på d'en? Synes både den og den østlandske versjonen er fin, jeg kjenner bare flotte Anders'er :)

Anonymous poster hash: e9a35...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...