Gå til innhold

Er alle enebarn så ufordraglige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herre for en generalisering. Jeg hater det, og jeg må få spørre deg. Har du gått noe særlig mer på skole etter ungdomsskolen?

Og jobb, jobber du på samlebånd uten mulighet til å kommunisere med andre mennesker?

For slike dumme generaliserende spørsmål stilles av dumme underutviklede mennesker.

Ufordragelige barn finnes i søskenflokker på fem og som enebarn.

Anonymous poster hash: 620af...742

Hvem snakker om generalisering?..... Stein og glasshus og sånt...

Herremin.

Du forstår ikke å få tilbake det du sender ut?

Skal du finne noe å ta meg for, finn på noe bedre. Nepe!

Kjære vene, det var da voldsomt! Når du tillegger en anonym som spør om noe, at hun er dum, at hun ikke har utdanning, at hun kun kan jobbe på samlebånd, at hun ikke kan kommunisere - da generaliserer du vel, gjør du ikke? Du tar en bitteliten mengde informasjon og gjør det til en personlighet og en kognitiv profil. Når noen påpeker det, påstår du at de også er dumme. Jeg ønsker ikke å ta deg, jeg er ikke amandine og ikke den anonmye over her, hvis du skulle lure. Jeg ønsker allikevel å påpeke at retorikken din er mager og at du trekker store slutninger på tynt grunnlag. 

Som en annen allerede har påpekt - det er ikke noe forskningsmessig grunnlag for å påstå at enebarn er mer ufordragelige enn andre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herre for en generalisering. Jeg hater det, og jeg må få spørre deg. Har du gått noe særlig mer på skole etter ungdomsskolen?

Og jobb, jobber du på samlebånd uten mulighet til å kommunisere med andre mennesker?

For slike dumme generaliserende spørsmål stilles av dumme underutviklede mennesker.

Ufordragelige barn finnes i søskenflokker på fem og som enebarn. Anonymous poster hash: 620af...742

Herremin.

Skal du finne noe å ta meg for, finn på noe bedre. Nepe!Anonymous poster hash: 620af...742

Anandine er ikke HI.

Anonymous poster hash: c036f...619

Og så?? Skjønner ikke hvorfor du må påpeke dette?

Jeg svarte henne at mitt svar var til HI som generaliserte og da ble hun (HI) generalisert i retur.

Kjære vene så trege folk er her inne.

Skrevet

Nei, men mange av de har noen fellestrekk😊

Anonymous poster hash: e6dab...27b

Skrevet

Ufordragelige barn finnes i søskenflokker på fem og som enebarn.

Herremin.

Skal du finne noe å ta meg for, finn på noe bedre. Nepe!

Kjære vene, det var da voldsomt! Når du tillegger en anonym som spør om noe, at hun er dum, at hun ikke har utdanning, at hun kun kan jobbe på samlebånd, at hun ikke kan kommunisere - da generaliserer du vel, gjør du ikke? Du tar en bitteliten mengde informasjon og gjør det til en personlighet og en kognitiv profil. Når noen påpeker det, påstår du at de også er dumme. Jeg ønsker ikke å ta deg, jeg er ikke amandine og ikke den anonmye over her, hvis du skulle lure. Jeg ønsker allikevel å påpeke at retorikken din er mager og at du trekker store slutninger på tynt grunnlag.

Som en annen allerede har påpekt - det er ikke noe forskningsmessig grunnlag for å påstå at enebarn er mer ufordragelige enn andre.

Les det jeg skriver.

Jeg generaliserer HI bevist fordi HUN gjør det.

Hvor vanskelig er det å forstå hva jeg skriver?

Har du underutviklet leseforståelse?

Skrevet

Les det jeg skriver.

Nei, tror ikke det. Det er selvfølgelig en mulig slutning at du er smart, at du har rett, at du leser godt og at vi andre er dumme, vi tar feil, vi leser dårlig. 

Jeg avslutter diskusjonen med deg nå for ikke å fylle tråden helt med noe helt annet enn det som var temaet her. 

Skrevet

Det er svært få enebarn i området her, men de tre jeg kjenner til er jevnt over helt ufordraglige og ofte direkte slemme.

Alle tre er ekstremt selvopptatte og krever at alt gjøres på deres måte. De forsøker å styre all lek og de skyr ingen midler for å få viljen sin. Det har selvfølgelig ført til at de ikke får venner . De har det ikke godt, men jeg støtter ungene i å holde sag unna dem.

Her har en nettopp skiftet skole for å kunne starte på nytt. En har spessialundervisning to timer i uka for å lære hvordan man oppfører seg sammen med andre og en er bare slem.

Er det vanlig at enebarn får så store problemer?

Jeg ble oppdratt til å være venner med alle, ikke mobbe og å ta vare på de som så ensomme ut. Jeg har vært lettrørt og hatt for mye empati siden jeg var liten og har vært enebarn hele veien, den typen som ikke ba om mye men som fikk mye mer enn andre barn (adoptert). Jeg var alltid takknemlig og vennlig og var ikke motbydelig og drittunge vet jeg, men vet om mange som er det..

Nevøen vår er helt motbydelig, mamma's lille engel som kan gjøre akkurat hva han vil uten konsekvens. En av de første gangene jeg traff han slo han meg og begynte å løpe og fjase og nektet å stoppe opp å si unnskyld på en ordentlig måte.. Oppdragelse er nøkkelordet ja.

Anonymous poster hash: d54af...5d0

Skrevet

Gutten min er enebarn. Han har mange venner .Er godt likt.Kjenner andre unger som er søsken der ungene er ufordragelige.

Anonymous poster hash: 16a09...607
Skrevet

Les det jeg skriver.

Nei, tror ikke det. Det er selvfølgelig en mulig slutning at du er smart, at du har rett, at du leser godt og at vi andre er dumme, vi tar feil, vi leser dårlig.

Jeg avslutter diskusjonen med deg nå for ikke å fylle tråden helt med noe helt annet enn det som var temaet her.

Haha.

Tåpelig svar. Dårlig forsøk på å vinne diskusjonen med å si, du er dum og nå gidder jeg ikke svare mer og får dermed siste ordet.

Lær deg å lese hva folk faktisk skriver så slipper du å se så dum ut.

Skrevet

Kjenner et enebarn. Han er ikke slem, men så grinete! Får han ikke viljen sin griner han og springer til mamma! Og han er 11 år!! Sønnen min har prøvd å bli kjent med ham, siden han er nyinnflyttet, men gir snart opp...

Han er her ofte, prøver å ikke komme i de situasjonene så han løper hjem, men han kan ikke få viljen sin hele tiden!

Alle enebarn er nok ikke sånn. De kan ikkke noe for det, de går glipp av mye sosial trening uten Søsken. det er min teori! ;)

Anonymous poster hash: b5e36...9c6

Skrevet

Nei, kommer helt an på hvordan foreldrene gjør det til

Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg er tilfelle. Kjenner få enebarn så kan ikke utale meg.

Men jeg kjenner en bsrn som er som du beskriver, han er ikke direkte enebarn, mener attpåklatt.

Skrevet

Les det jeg skriver.

Har du underutviklet leseforståelse?Anonymous poster hash: 620af...742

Haha.

Tåpelig svar. Dårlig forsøk på å vinne diskusjonen med å si, du er dum og nå gidder jeg ikke svare mer og får dermed siste ordet.

Lær deg å lese hva folk faktisk skriver så slipper du å se så dum ut. Anonymous poster hash: 620af...742

Oioioi, nå blir det flauere for hvert innlegg du skriver. Et tips er å gi deg nå, du fremstår veldig lite smart. Sånn for å generalisere litt.

Anonymous poster hash: 9f9d9...f19

Skrevet

Les det jeg skriver.

Haha.

Lær deg å lese hva folk faktisk skriver så slipper du å se så dum ut. Anonymous poster hash: 620af...742

Oioioi, nå blir det flauere for hvert innlegg du skriver. Et tips er å gi deg nå, du fremstår veldig lite smart. Sånn for å generalisere litt.

Oioi. Driter da i hva du mener. Hvordan kom du inn i samtalen? Skliende på et bananskall?

Skrevet

Det er svært få enebarn i området her, men de tre jeg kjenner til er jevnt over helt ufordraglige og ofte direkte slemme.

Alle tre er ekstremt selvopptatte og krever at alt gjøres på deres måte. De forsøker å styre all lek og de skyr ingen midler for å få viljen sin. Det har selvfølgelig ført til at de ikke får venner . De har det ikke godt, men jeg støtter ungene i å holde sag unna dem.

Her har en nettopp skiftet skole for å kunne starte på nytt. En har spessialundervisning to timer i uka for å lære hvordan man oppfører seg sammen med andre og en er bare slem.

Er det vanlig at enebarn får så store problemer?

Antar nesten at dette bare er trolling, men alvorlig talt ... :o. Du må jobbe med både menneskesynet og fordommene dine!

Nei, det er ikke forskjell på enebarn og barn med søsken, de er like populære og godt sosialisert.

Studier har derimot vist at enebarn møter langt flere fordommer enn dem med søsken.

http://forskning.no/psykologi/2010/09/enebarn-er-som-andre-barn

Anonymous poster hash: 2cc3d...204

Skrevet

Om barn er ufordragelige eller ei kommer veldig ann på oppdragelsen de får.

Jeg merker veldig godt at de barna, samma om de er enebarn eller har søsken, som får "fri barneoppdragelse" er frekke og uoppdragne.

Anonymous poster hash: b2141...eff

Skrevet

Les det jeg skriver.

Haha.

Oioi. Driter da i hva du mener. Hvordan kom du inn i samtalen? Skliende på et bananskall?

Jøss. Har ikke sett på maken til oppførsel og språkbruk. På tide å roe seg ned å finne på noe annet nå tror jeg.

Anonymous poster hash: 50758...530

Skrevet

Nei ikke alle, jeg kjenner flere veldig trivelige og sympatiske enebarn. Kjenner også barn i større søskenflokker som ikke oppfører seg så veldig bra, så jeg tror det handler om mye mer enn antall søsken. Personlighet først og fremst og til en viss grad foreldrenes påvirkning, sosialisering gjennom lek med andre osv.

Skrevet

Jeg har to barn og de er ufordragelige begge to...

#mislykketoppdragelse

Anonymous poster hash: f41c5...a89

Skrevet

Vi har en gutt som er enebarn , blir 7 år nå. Virkelig verdens skjønneste gutt . Inkluderende og sosial. Full av empati og tar hensyn til alle. Alle i barnehage og skole har alltid skrytt av han , så ikke noe jeg sier bare fordi han er min . Han er godt likt og har masse venner. Har heller litt motsatt inntrykk , venner av han med småsøsken er gjerne unger som ikke hører og ikke oppfører seg.

Anonymous poster hash: f4670...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...