Gå til innhold

Er alle enebarn så ufordraglige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er svært få enebarn i området her, men de tre jeg kjenner til er jevnt over helt ufordraglige og ofte direkte slemme.

Alle tre er ekstremt selvopptatte og krever at alt gjøres på deres måte. De forsøker å styre all lek og de skyr ingen midler for å få viljen sin. Det har selvfølgelig ført til at de ikke får venner . De har det ikke godt, men jeg støtter ungene i å holde sag unna dem.

Her har en nettopp skiftet skole for å kunne starte på nytt. En har spessialundervisning to timer i uka for å lære hvordan man oppfører seg sammen med andre og en er bare slem.

Er det vanlig at enebarn får så store problemer?

Anonymous poster hash: c036f...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunn basert på min personlige erfaring vil jeg si at jeg gikk ihvertfall i klasse med verdens nydeligste jente som var enebarn. Hennes foreldre var milde, snille mennesker og slik ble hun også.

Anonymous poster hash: 2d137...757

Skrevet

Herre for en generalisering. Jeg hater det, og jeg må få spørre deg. Har du gått noe særlig mer på skole etter ungdomsskolen?

Og jobb, jobber du på samlebånd uten mulighet til å kommunisere med andre mennesker?

For slike dumme generaliserende spørsmål stilles av dumme underutviklede mennesker.

Ufordragelige barn finnes i søskenflokker på fem og som enebarn.

Anonymous poster hash: 620af...742

Skrevet

De enebarna jeg kjenner (5 stk) er snille, selvopptatte og ekstremt bortskjemte...,Dessverre.

Anonymous poster hash: a409f...dcb

Skrevet

Jeg er selv enebarn og er verdens snilleste dame. Helt sant! Da jeg var liten var huset fullt av venner og vi hadde alltid en ekstra middagsgjest. Foreldrene mine var veldig opptatt av at jeg skulle dele og jeg var og er veldig raus. 😊 Tror ikke disse barna du refererer til oppfører seg på den måten fordi de er enebarn. Det er fordi foreldrene gjør feil i kommunikasjonen med barna sine. Det er ikke fordi barna ikke har søsken. Det er vel også bevist mange ganger.

Anonymous poster hash: c7bf7...09b

Skrevet

Jeg var enebarn de 9 første årene av mitt liv, og var absolutt ikke slik. Var ei rolig, snill og omtenksom jente. 

Men så hadde jeg mange søskenbarn da, så helt alene var jeg jo ikke alikevel, men om det spilte noen rolle? Jeg tror egentlig ikke det.

Anonymous poster hash: bf0af...948
Skrevet

For noe tull! Flaut at du ikke vet bedre. Det er sånne som deg som er ufordragelige...

Anonymous poster hash: ad026...9cf

Skrevet

Jeg vet om 2 familier som har flere enn 3 barn og de ungene er ufordragelige. Er barna i barnrike familier ufordragelige?

Anonymous poster hash: 9753a...385

Skrevet

Om det er et eller ti barn (eller alt i mellom der) så kan de være ufordragelige. Alt handler om oppdragelsen. Vet om en atpåklatt som er grusom og et enebarn som er verdens snilleste. Vet om en familie med to unger der jeg har mest lyst til å "ta dene og banke den andre med", men det er foreldrene som er skyldt i deres oppførsel. Vet om en familie med 5 unger full av harmoni og en annen en der ungene er som "villdyr". Ikke straff ungene fordi foreldrene ikke har vett nok til å ta tak problemene og later som om sine egene er engler og det er alle andre sine varn det er noe galt med.

Anonymous poster hash: f7ddd...33d

Skrevet

Herre for en generalisering. Jeg hater det, og jeg må få spørre deg. Har du gått noe særlig mer på skole etter ungdomsskolen?

Og jobb, jobber du på samlebånd uten mulighet til å kommunisere med andre mennesker?

For slike dumme generaliserende spørsmål stilles av dumme underutviklede mennesker.

Hvem snakker om generalisering?..... Stein og glasshus og sånt...
Skrevet

Min gutt er enebarn, og han er heller motsatt. Han er så ivrig etter å være sammen med andre barn at han heller finner seg i litt for mye og lar andre bestemme alt. (Skulle gjerne gitt ham søsken, men det kan vi ikke.)

Jeg gikk også i klasse med ei jente som var enebarn, og hun var helt fantastisk. Ville gjerne ha ting på sin måte ja, men var samtidig den som hadde omtanke for alle og passet på at alle fikk være med.

Men jeg kjenner også enebarn som er slik du beskriver. Jeg vil tippe enebarn er like forskjellige som barn med søsken...

Anonymous poster hash: e369f...12a
Skrevet

Herremin.

Du forstår ikke å få tilbake det du sender ut?

Skal du finne noe å ta meg for, finn på noe bedre. Nepe!

Gjest Zaria
Skrevet

Datteren min er enebarn, og jeg tror hun er ganske ok😃❤

Skrevet

Jeg har også enebarn. Men han har søskenbarn han ofte er sammen med og dermed må lære seg å dele og vise hensyn

Skrevet

Ufordragelige barn finnes i søskenflokker på fem og som enebarn. Anonymous poster hash: 620af...742

Herremin.

Du forstår ikke å få tilbake det du sender ut?

Skal du finne noe å ta meg for, finn på noe bedre. Nepe!Anonymous poster hash: 620af...742

Anandine er ikke HI.

Anonymous poster hash: c036f...619

Skrevet

Må nok bare være tilfeldig. De "slemme" i bhg til sønnen min har alle søsken. Prøv å se litt større på ting og ikke tro på alt du hører.

Anonymous poster hash: ad026...9cf

Skrevet

Gutten min er foreløpig enebarn (får søsken nå som 5-åring) Han fungerer veldig godt sosialt og er snill og god.

Han elsker å dele. Selv den minste sjokoladebit deler han. Selv om de andre ikke deler med han. Hvis han får noe når vi er ute, sparer han det ofte så han kan dele med nabojenta når han kommer hjem. Og vi foreldre må også få litt. Ser ut som om alt smaker bedre når det deles :)

Nevner dette med deling siden dette er noe enebarn typisk blir beskyldt for å være dårlige på. 

Sier seg selv at enebarn er like forskjellige som alle andre barn. 

Anonymous poster hash: c98db...202
Skrevet

Synes også at enebarn er noen drittunger. Spesielt jenter!

Anonymous poster hash: 04abf...e27

Skrevet

Hvordan barn blir kommer helt an på foreldrene!!!

Anonymous poster hash: a4ad2...97b

Skrevet

Jeg kjenner drittunger som er enebarn og jeg kjenner drittunger som har søsken.

Det er oppdragelse og personlighet som avgjør, ikke antall søsken.

Anonymous poster hash: f99a8...5d1

Skrevet

Svigermor er enebarn, og bærer preg av å være bortskjemt og selvopptatt den dag i dag. Min mann var enebarn til han var 14, og jeg må si at han sliter med å sette seg inn i andres behov, og egentlig helst gjør det som passer ham der og da. Kjekk og grei altså, men har en del uvaner som rett og slett kommer av at han ikke har vært vant med å vente på tur, ta hensyn osv....

Anonymous poster hash: 9801f...67b

Skrevet

Min niese og sønn er enebarn, de er langt ifra drittunger. Ingen av de er sjefete, de er derimot svært oppvakte og kvikke.

De jeg kjenner som er såkalt "drittunger" som du sier er der foreldrene er syke og/eller blir fort slitne og derav tar grunne og lettvinte valg.

Skrevet

Svigermor er enebarn, og bærer preg av å være bortskjemt og selvopptatt den dag i dag. Min mann var enebarn til han var 14, og jeg må si at han sliter med å sette seg inn i andres behov, og egentlig helst gjør det som passer ham der og da. Kjekk og grei altså, men har en del uvaner som rett og slett kommer av at han ikke har vært vant med å vente på tur, ta hensyn osv....

Eller kanskje det er fordi han er oppdratt av en mor som er bortskjemt ig selvopptatt...?

Anonymous poster hash: 50758...530

Skrevet

Eller kanskje det er fordi han er oppdratt av en mor som er bortskjemt ig selvopptatt...?

Anonymous poster hash: 50758...530

Ja dette er nok mer komplekst. Svigermor kunne nok blitt akkurat lik om hun hadde søsken, og sønnen hennes er vel preget av sin mor.

Det er mye fordommer om enebarn, men det viser seg vel at de klarer seg veldig bra og faktisk har noen fordeler mht intellektet. Dette kommer nok av at de gjerne er mye ilag med voksne og at foreldrene har svært gode forutsetninger for å føge opp sitt ene barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...