Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har et veldig godt forhold til mine stebarn, men nå er jeg frustrert. De er tre. Den ene er ute og reiser og vi skal møtes i Mexico. Den andre studerer og den tredje går på vg. Hun på vg ble litt lei seg over at vi skal dra uten henne, men godtok det. Hun skal på to andre utenlandsturer denne sommeren deriblandt en med oss alle. Vi reiser utenom skoleferien, har leid hus med riktig antall sengeplasser og planlagt turen for lenge siden. Nå viser det seg at hun ikke kommer opp til eksamen og vil gjerne være med på turen. Vi har jo egentlig sagt nei, men jeg skjønner jo at hun spør. Jeg har svart at far og jeg må snakke om det og han kommer hjem i morgen. Det jeg synes er vanskelig er når hun kommer innpå tema igjen og igjen og det viser seg at hennes mor har hjulpet henne å lete etter flybillett! Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 1c13e...4b7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Skrevet 14. mai 2015 Hvorfor kan hun ikke bare få bli med? Anonymous poster hash: 1b512...f1e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Skrevet 14. mai 2015 Ja hvorfor kan ikke hun få være med? Eller er det bare dine barn som får være med? Anonymous poster hash: b95ae...a7a
Serepta Skrevet 14. mai 2015 #5 Skrevet 14. mai 2015 Er det noe problem at hun blir med da? Jeg vil også til Mexico 😊 En ekstraseng går vel an å få tak i, Evt luftmadrass.
Snuppa09 Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Da lar du henne selvfølgelig bli med på ferie. Det er tross alt far og søster som skal også. Kan egentlig ikke skjønne at du spørr engang. Har du blitt sammen med en mann som har barn kommer selvfølgelig barna først bestandig og sånn skal det være.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Hun skriver at de to andre stebarna skal møte dem i Maxico, det står ikke noe om egne barn? Anonymous poster hash: 54824...c15
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 Eeeh hva er problemet her egentlig? Anonymous poster hash: 7320e...333
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 Skjønner ikke helt jeg heller... Dere har sagt nei, er det prinsipp da eller? Dette er jo tydeligvis rimelig voksne barn... Er det økonomi, isåfall er det jo en annen sak! Hun kan kanskje betale selv? Anonymous poster hash: e3a16...51f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #10 Skrevet 14. mai 2015 Hva er egentlig problemet? Sengeplasser? Økonomi? Hvorfor ikke bare ringe far for å få en avklaring? Anonymous poster hash: cc6d1...8b0
*Miss Marple* Skrevet 14. mai 2015 #11 Skrevet 14. mai 2015 Hva er det å gjøre egentlig? Du snakker med mannen din og så blir dere enige om hva dere skal gjøre. Må si meg enig med de andre at jeg ikke helt skjønner problemet?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #12 Skrevet 14. mai 2015 Da lar dere henne bli med :-) God tur :-) Anonymous poster hash: 36fb5...da0
Gjest Minnieropptatt Skrevet 14. mai 2015 #13 Skrevet 14. mai 2015 Men, fraværet må bli stort? Dere skal jo i tillegg på annen ferie, utenom skoleferien. Hun må bare vente til hun har mer frihet i forhold til å ta fri. Sutre seg til å være med- er ikke særlig sjarmerende det.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #14 Skrevet 14. mai 2015 Liker oslofrk's Photooslofrk i dag, 10:47 Hmm - skjønner at jeg kanskje ikke var tydelig nok. Vi har tidligere hatt diskusjonen i heimen om hvem som skal med - ett stebarn, far, fellesbarn og jeg. Dette var avklart og greit for alle. Hun på vgs som ikke skal være med, skal på to andre eksklusive utenlandsferier. Så viser det seg at hun på vgs ikke kom opp på eksamen. Vi har allerede bestil og betalt bopel og fly. Mao er dette både et økonomisk spm og et spørsmål om stort fravær, men det jeg reagerer mest på - og som gjør at jeg skjønner at jeg ikke tenker klart, er at datterens mor har sittet i hele gårkveld og hjulpet henne å finne billetter uten overhode å spørre oss. Nå er hun (som egentlig ikke skulle være med) supergira! Hvis hun skal være med likevel blir det urettferdig for tredjedatter (studenten), vi må leie nytt hus, kjøpe ny flybillett, legge oss ut med skolen mht fravær og det er en ganske annen ferie å ha med en på 16år. Jeg er bare frustrert på hele situasjonen! Alt var avklart og plutselig har vi en superfrustrert 16åring 😩 - og jeg er også frustrert, mdn må prøve å være voksen. Anonymous poster hash: 1c13e...4b7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #15 Skrevet 14. mai 2015 Da var det kanskje ikke så avklart likevel i utgangspunktet, ettersom mor tror at datter kan være med? Anonymous poster hash: 1b512...f1e
HvittHus Skrevet 14. mai 2015 #16 Skrevet 14. mai 2015 Man tar ikke fri fra VGS utenfor ferien etter min mening. Ja det er trist at hun ikke får være med, men å få masse fravær fra skolen er lite smart. Her er det bare å sette ned foten. I skoletida er det ikke plass for fri, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #17 Skrevet 14. mai 2015 Synes det er fair at dere setter ned foten her, spesielt siden hun skal på TO andre ferier i tillegg. Anonymous poster hash: 1d3fe...361
*Miss Marple* Skrevet 14. mai 2015 #18 Skrevet 14. mai 2015 Da skjønner jeg, men det er vel far som må ta denne kampen? Husk at alt fravæ kommer på vitnemålet og det er noe av det første fremtidige arbeidsgivere ser på. På vår vgs er det ikke mulig å få permisjon til feriereiser, og om man reiser uansett får man nedsatt i orden og oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #19 Skrevet 14. mai 2015 Hun skal på 2 andre ferier!! Det får være grenser synes jeg, la henne betale selv i såfall Skjønner hun vil vøre med men alle får ikke alt, sånn er det bare. Anonymous poster hash: a04c1...9bb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #20 Skrevet 14. mai 2015 Hvis dette er i eksamensperioden og hun IKKE kom opp til eksamen, så er det bel ikke fravær? Her er det iallefall ikke undervisning i eksamensperiodene. De som ikke kommer opp til eksamen har fri. Og; dere reiser med fellessbarnet. Jeg antar at dette barnet også går på skole? Er det noen prinsipiell forskjell på å ta ut fellessbarnet av skolen kontra stebarnet? Dere leier et HUS. Hvis dere mangler en seng, så kan hun vel sove på gulvet på sommer til fellesbarnet? Å argumentere med at dere må leie nytt hus, hører overkill ut.... Hvis mor har lett etter flybillett med datteren, så kan dere argumentere med at mor også får betale flybilletten! Anonymous poster hash: cc6d1...8b0
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #21 Skrevet 14. mai 2015 Liker oslofrk's Photooslofrk i dag, 10:47 Hmm - skjønner at jeg kanskje ikke var tydelig nok. Vi har tidligere hatt diskusjonen i heimen om hvem som skal med - ett stebarn, far, fellesbarn og jeg. Dette var avklart og greit for alle. Hun på vgs som ikke skal være med, skal på to andre eksklusive utenlandsferier. Så viser det seg at hun på vgs ikke kom opp på eksamen. Vi har allerede bestil og betalt bopel og fly. Mao er dette både et økonomisk spm og et spørsmål om stort fravær, men det jeg reagerer mest på - og som gjør at jeg skjønner at jeg ikke tenker klart, er at datterens mor har sittet i hele gårkveld og hjulpet henne å finne billetter uten overhode å spørre oss. Nå er hun (som egentlig ikke skulle være med) supergira! Hvis hun skal være med likevel blir det urettferdig for tredjedatter (studenten), vi må leie nytt hus, kjøpe ny flybillett, legge oss ut med skolen mht fravær og det er en ganske annen ferie å ha med en på 16år. Jeg er bare frustrert på hele situasjonen! Alt var avklart og plutselig har vi en superfrustrert 16åring 😩 - og jeg er også frustrert, mdn må prøve å være voksen. Anonymous poster hash: 1c13e...4b7 Før du blir for sint på mor her nå og skaper unødig konflikt, så ha i bakhodet at du ikke vet hvordan dette skjedde. Kanskje jenta har sagt til mora si at hun regner med å få bli med nå som hun ikke kom opp til eksamen. Kanskje mora har sagt at hun kan hjelpe henne å finne flybilletter men at hun må høre med faren først om det passer osv. Ikke tenk det verste med en gang. Anonymous poster hash: 52cb5...169
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #22 Skrevet 15. mai 2015 HI her. Takk til dere som mener det er ok å sette foten ned! To: Fellesbarnet er under skolealder. Vgs-datteren har vært i Mexico før. Jeg synes det er galskap at en på 16 skal sutre seg til ferie og ja, som sagt, jeg vet jeg har gått litt i vranglås nå. Som en klok dame sier - far må på banen og jeg skal fokusere hardt på å holde munn. Jeg er fullstendig klar over at jeg har giftet meg med mann med barn og at de er en pakke osv, men jeg har avklart med vgs-eleven for 4mnd siden nettopp for å unngå kjedeligheter og da blir jeg frustrert når hennes mor blander seg inn uten å avklare med oss. Det blir rett og slett en helt annen ferie med en hormonell 16åring i følget og vips så begynner jeg å grue meg til den etterlengtede ferien. Søren også! Anonymous poster hash: 1c13e...4b7
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #23 Skrevet 15. mai 2015 Men de to andre feriene hun skal på - er de også med dere? I så fall skal vel dere også på to andre ferier? Og hvis ikke - er dette da den eneste ferien hun får mulighet til å være sammen med dere? Hun har kanskje lyst til å være sammen med dere? HVis grunnen til at hun ikke skulle bli med var at huk skulle opp til eksamen, er jo den grunnen nå falt bort. Og hvorfor er det så fælt å være på ferie med en 16-åring? Jeg syns det er kjempekoselig å feriere med tenåringer! Anonymous poster hash: c9225...ab1
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #24 Skrevet 15. mai 2015 Hold deg unna, dette må far og mor ta seg av selv. Du styrer unødvendig mye. Anonymous poster hash: dce40...448
Helene Harepus Skrevet 15. mai 2015 #25 Skrevet 15. mai 2015 Og hvorfor er det så fælt å være på ferie med en 16-åring? Jeg syns det er kjempekoselig å feriere med tenåringer! Anonymous poster hash: c9225...ab1 Det kommer vel an på tenåringen. De er jo forskjellig akkurat som vi voksne. Noen er søte og hyggelige og forstår at de og må tilpasse seg de andre i familien og deres behov; så har du de som sutrer og klager og lager dårlig stemning hvis ikke alt er på deres premisser hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå