Gå til innhold

Flere som har alt ansvar i familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da ansvar for økonomien, tror ikke engang samboer aner hva vi betaler i huslån. Han er så utrolig sløv og uøkonomisk at det er ikke et alternativ å la han ta dette ansvaret.

Jeg planlegger middager og tar storhandel 9 av 10 ganger alene.

Jeg må sørge for at det er rene klær til barna, ellers blir han rasende om han ikke finner noe når han steller de annenhver dag. Jeg ber han om å henge opp og det gjør han med et stort sukk og kjefter for at jeg maser.

Jeg tar ansvar for å skifte på sengene, men spør om han kan gjøre det ofte. Han gjør det med et sukk og kjefting om at jeg maser.

Jeg vasker badet, tror aldri han har gjort det.

Han tar så og si aldri initiativ til å gjøre noe, utenom å rydde kjøkkenet i blant. Uansett om han alltid hadde ryddet kjøkkenet tror jeg ikke han aner alt som faktisk må gjøres i et stort hus.

Blir så oppgitt, hva kan jeg gjøre??

Anonymous poster hash: c053c...25e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg henger opp klærne 8 av 10 ganger selv. Men da bretter jeg også sammen det som ligger der. Slenger det ikke bare fra meg som han.

Skrevet

Du kan jo prøve å be han skjerpe seg. Eller så kan han få flytte for seg selv så han ser at ting ikke gjør seg av seg selv.

Skrevet

Jeg har da ansvar for økonomien, tror ikke engang samboer aner hva vi betaler i huslån. Han er så utrolig sløv og uøkonomisk at det er ikke et alternativ å la han ta dette ansvaret.

Jeg planlegger middager og tar storhandel 9 av 10 ganger alene.

Jeg må sørge for at det er rene klær til barna, ellers blir han rasende om han ikke finner noe når han steller de annenhver dag. Jeg ber han om å henge opp og det gjør han med et stort sukk og kjefter for at jeg maser.

Jeg tar ansvar for å skifte på sengene, men spør om han kan gjøre det ofte. Han gjør det med et sukk og kjefting om at jeg maser.

Jeg vasker badet, tror aldri han har gjort det.

Han tar så og si aldri initiativ til å gjøre noe, utenom å rydde kjøkkenet i blant. Uansett om han alltid hadde ryddet kjøkkenet tror jeg ikke han aner alt som faktisk må gjøres i et stort hus.

Blir så oppgitt, hva kan jeg gjøre??

Er alene med barn, så gjør alt selv ja ;).

Men en ekstra person i huset gjør jo selvfølgelig at det blir mer å vaske, rydde osv. Og da bør man dele på oppgavene.

Anonymous poster hash: 9c22b...e2b

Skrevet

Huff ja, helt likt her! Hvis gubben først gjør noe så er det klaging og jamring og da kan jeg iallfall ikke forvente at han gjør noe i huset de neste 4-5 ukene. Er så forbaska irriterende!

Anonymous poster hash: d04d8...570

Skrevet

Har det også sånn, jeg irriterer vettet av meg. Har vurdert lenge om jeg skal bryte ut av forholdet for han tar ikke ansvar for noe i husholdningen eller med ungen. Det er ille nok at han ikke gidder å hjelpe meg med noe, men når han i tillegg er så rotete av seg så blir jeg enda mer sint og frustrert. Han har barnehagen rett ved siden av jobben sin (100 meter), men det er bestandig JEG som må levere selv om jeg jobber på den andre siden av byen. Jeg må stresse med å levere i barnehagen med buss på morgenen, etter det må jeg videre ta buss til jobben min selv om han kunne gjort det. Spør jeg om hvorfor han ikke kan gjøre det blir han sur og gir meg bare til svar at han vil ikke for han vil bare ikke. Har tilogmed dratt med 40 i feber for han ville ikke levere.

Jeg skulle egentlig gått for lenge siden, men så stopper jeg bestandig opp å sier til meg selv at han blir sikkert bedre, jeg må bare ta en skikkelig oppvask, selv om jeg har prøvd på det ørten ganger.. Huff, jeg er så feig.  

Anonymous poster hash: fc87d...011
Skrevet

Same shit here!

Jeg har mistet lysta på heile fyren..

Anonymous poster hash: 9bc3a...d9d

Skrevet

Jepp, har alltid gjort alt ;) Lurer på hvordan han skal klare seg på egenhånd nå som han har gått fra meg :o Jeg vet i hvertfall at jeg vil klare meg helt utmerket :D

Anonymous poster hash: 653b3...bdd

Skrevet

Men gjør dere alt utendørs og? Som dekkskifte, plenklipping, maling av hus, høytrykkspyling, pussig/beising av terasse, montere/demontere hagemøbler,sykkelreperasjoner, bilvask, hekklipp, kjøring på tipp, skifte olje/fylle bensin på plenklipper, ordner med nettverk/parabol og slikt?

Gjør dere det i tillegg kan dere klage, hos oss gjør jeg alt, og da mener jeg alt. Men mannen gjør det han kan/klarer pga kronisk sykdom. Hadde han vært helt ok, hadde han bidratt mye mer.

Så om ikke deres mann gjør noen ting bør du ta han med til legen for å sjekke om han er riktig bra, om han er ok, kjør han til veggs og forlang hjelp. Såfremt dere ikke er hjemme i permisjon ect, og mannen jobber. Da synes jeg at dere bør lukke munnen pent og ikke dille rundt på kafé hver eneste dag men ta ansvar hjemme.

Anonymous poster hash: 43e38...abc

Skrevet

Men gjør dere alt utendørs og? Som dekkskifte, plenklipping, maling av hus, høytrykkspyling, pussig/beising av terasse, montere/demontere hagemøbler,sykkelreperasjoner, bilvask, hekklipp, kjøring på tipp, skifte olje/fylle bensin på plenklipper, ordner med nettverk/parabol og slikt?

Gjør dere det i tillegg kan dere klage, hos oss gjør jeg alt, og da mener jeg alt. Men mannen gjør det han kan/klarer pga kronisk sykdom. Hadde han vært helt ok, hadde han bidratt mye mer.

Så om ikke deres mann gjør noen ting bør du ta han med til legen for å sjekke om han er riktig bra, om han er ok, kjør han til veggs og forlang hjelp. Såfremt dere ikke er hjemme i permisjon ect, og mannen jobber. Da synes jeg at dere bør lukke munnen pent og ikke dille rundt på kafé hver eneste dag men ta ansvar hjemme.

Dersom noe ute blir det gjort er det jeg. Men ting forfaller når jeg ikke får det til selv. Eller jeg må mase i ukesvis. Og da er det JEG som er vanskelig..

Anonymous poster hash: 9bc3a...d9d

Skrevet

Jeg som har en mann som ikke gidder å levere/hente i barnehagen selv om jobben hans er rett over veien..

Ja, som regel gjør jeg alt av slikt også. Jeg har;

Malt store deler av huset. Han tok en vegg...

Bytta plater på taket selv.

Klipper alltid plenen.

Ordne med bikkjene.

Gjør det meste med bilen, det som jeg ikke gjør gjør mekanikere.

Bytte dekk gjør han, men jeg må rengjøre dekkene.

Jeg er virkelig ei dørmatte...

Anonymous poster hash: fc87d...011

Skrevet

Forstår virkelig ikke at dere gidder.... Ta med mannfolka deres på fvk.

Blir det ingen endring så forstår jeg ikke at dere fortsetter. Og om dere likevel fortsetter så får dere gjøre det uten å klage, for da velger dere det selv.

Ja, høres hardt og brutalt ut, men det er sannheten.

Mannfolka fortsetter som de gjør fordi dere gjør det mulig for dem...

Anonymous poster hash: 52e0d...d9d
Skrevet

Seriøst??? At dere gidder å leve sammen med sånne latsabber til mannfolk.

Mannen min hjemme gjør mye mer enn meg. Nå er han riktignok offshore i 14 dager men har 4 uker fri. Han er jo helt fantastisk! Han gjør alt husarbeid, storhandler, lager middag hver dag til ungene og jeg. Han henter minste i bhg før han begynner på middag. Han vasker hus, skifter på senger, vasker klær, bretter og legger på plass klær, samt alt av plenklipp, hus og garasjevedlikehold og er familiens blomsterfinn. Lurer ofte på hva han skal med meg :D haha! Må legge til at jeg gjør ting jeg og, men føler ofte at det blir dobbelt opp.

Og nei, det er ikke meg som ber han om at ting skal gjøres. Han bare er sånn av natur og trives veldig godt med det. Venninnene mine sier på tøys at den dagen han kommer ut på det frie markedet, så forlater de mannen de har for han. Vet de mener noe med det innerst inne, men det tar jeg som et kompliment. Drømmemann rett og slett, og fantastisk flink og tålmodig med ungene våre <3

Anonymous poster hash: 8e4a1...117
Skrevet

At dere gidder... Dere kan jo egentlig takke dere selv som har latt det gå så langt. Jeg hadde ALDRI godtatt å leve med et sånt sløvt mannfolk, for en enorm turn-off, ÆSJ!!!

Eksempelvis hadde jeg kategorisk unnlatt å vaske klærne hans, brette de eller på noen måte sydd puter under armene han om han hadde lagd så pes, slik du beskriver, hver gang han hadde blitt bedt om å gjøre noe.

Jeg hadde KUN skiftet mitt eget sengetøy og barnas... Hadde kun lagd middag til meg og barna. Aldri gjort han en eneste tjeneste, som feks kjøpe et par pils, eller mat han liker ekstra godt. Jeg hadde vært så gjennomført i boikotten at han tilslutt hadde tatt tegninga og skjerpet seg eller valgt å pelle seg ut av husholdningen.

Anonymous poster hash: 4a93b...171
Skrevet

Nr. 12 igjen her.

Husk  også en ting, damer... disse mannfolka har mest sannsynlig lært hjemme hvordan arbeidsfordelingen i hjemmet "skal" være. Dvs. dere oppdrar barn som mest trolig vil gjøre det samme som dere selv hevder å mislike. Jenter som lærer at kvinnen må gjøre alt. Gutter som forventer at de ikke skal gjøre noe når de får et forhold.

Eksemplets makt er langt større enn dere tror.

Anonymous poster hash: 52e0d...d9d
Skrevet

Mannfolka deres kjefter, sutrer, sukker og bærer seg fordi de har lært at det funker. De vet at da slipper de.

Anonymous poster hash: 7b67f...abf

Skrevet

Mannen forsørger oss, jeg steller for oss.

Mannen jobber mye, jeg er ufør.

Men mannen min er blid, takknemlig, omsorgsfull og generøs. Han setter stor pris på innsatsen jeg gjør på hjemmebane og forteller meg det daglig. Når han er hjemme deltar han med største selvfølgelighet i oppfølging av barn, rydde av bordet osv. Han sukker, stønner, klager eller kjefter aldri.

Han tar også alt utvendig.

Jeg synes da det er helt greit at jeg er økonomisjef, jeg tar klesvask og alt husarbeid, jeg tar storhandel og jeg lager mat. Jeg organiserer og har kontroll, på alt fra lekser og gymtøy til turdager, regntøy og fritidsaktiviteter.

Men de sleit litt på hjemmebane da jeg plutselig havnet 2 uker på sykehus i vinter ;)

Anonymous poster hash: 60e96...990

Skrevet

Jeg gjør vel 90 % av alt som må gjøres av husarbeid...

Han er fullstendig hjelpesløs, ti tommeltommer... Har problemer bare med å få skiftet en lyspære liksom.....

Anonymous poster hash: e88a3...cba
Skrevet

Nei, her deler vi på husarbeidet. Jeg valgte mann med omhu.

Anonymous poster hash: f4363...f79

Skrevet

Jeg gjør vel 90 % av alt som må gjøres av husarbeid...

Han er fullstendig hjelpesløs, ti tommeltommer... Har problemer bare med å få skiftet en lyspære liksom.....

TommeltoTTer.....

Skrevet

Han gjør ting utendørs, men etter å ha blitt mast på leeenge. Jeg har alltid en klump i magen, lurer på hva naboene må tro om oss. Alltid sene med å klippe gress, skifte vinterdekk osv.

I tillegg er det alt hjemme som bare hoper seg opp. Jeg hae ikke overskudd til å ta alt! Det blir jo liksom en ekstra å rydde etter.

Nå har jeg også vært deprimert i lengre tid, og begynner å tenke at dette er mye av grunnen. Jeg er overarbeidet hjemme og må mase og få masse kjeft av mannen min før jeg får litt hjelp.

Er virkelig noe slikt grunn til å gå fra noen for?

I tillegg kan jeg nevne at han kan være kjempeflink en dag innimellom, men da er det lenge siden vi har hatt sex, så han forventer liksom belønning. Skjønner ikke at det siste i verden jeg har overskudd til er sex med han! Så blir han sur om jeg avviser han da..... Han har virkelig ikke skjønt noe! Han tror seriøst at jeg er utro!

Skrevet

Siste var HI.

Skrevet

Er helt sjokkert over alle late mannfolka som tydeligvis finnes rundt omkring.

Hvis mannen bidrar minimalt både ute og inne må det være noe fundamentalt galt med ham.

Og en far som jobber rett ved barnehagen og nekter å levere uten noen spesiell grunn. Jøss sier jeg bare. Er jo helt sykt. :(

Anonymous poster hash: 68448...4b5

Skrevet

Han gjør ting utendørs, men etter å ha blitt mast på leeenge. Jeg har alltid en klump i magen, lurer på hva naboene må tro om oss. Alltid sene med å klippe gress, skifte vinterdekk osv.

I tillegg er det alt hjemme som bare hoper seg opp. Jeg hae ikke overskudd til å ta alt! Det blir jo liksom en ekstra å rydde etter.

Nå har jeg også vært deprimert i lengre tid, og begynner å tenke at dette er mye av grunnen. Jeg er overarbeidet hjemme og må mase og få masse kjeft av mannen min før jeg får litt hjelp.

Er virkelig noe slikt grunn til å gå fra noen for?

I tillegg kan jeg nevne at han kan være kjempeflink en dag innimellom, men da er det lenge siden vi har hatt sex, så han forventer liksom belønning. Skjønner ikke at det siste i verden jeg har overskudd til er sex med han! Så blir han sur om jeg avviser han da..... Han har virkelig ikke skjønt noe! Han tror seriøst at jeg er utro!

Ja, det der er grunn til å gå i massevis.

Anonymous poster hash: 68448...4b5

Skrevet

Nei, vi prøver å dele det likt, men mannen min er så effektiv at han gjør ting før jeg får registrert at det bør gjøres...jeg er kanskje litt mer vimsete og setter ofte gjøremål litt i siste liten.

Anonymous poster hash: 60056...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...