*Nøtta* Skrevet 14. mai 2015 #26 Skrevet 14. mai 2015 Vektklubb.no Genialt! Der får du også tilpasset ukesmenyer, så du kan legge rett i "handlekurven" din og stikke på butikken. Tilpasses det da ut fra hvor mye man kan/skal bevege seg osv? Eller generaliseres det hele? Kostnad? Anonymous poster hash: fcfb5...f1f Ja, det tilpasses vekt, høyde og mosjonsvaner. Koster 99kr i måneden, eller så kan du kjøpe 3,6 eller 12 mnder abonemang- noen jeg ikke husker prisen på nå. www.vektklubb.no
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #27 Skrevet 14. mai 2015 Det er maten som teller, ikke lur deg selv ved å spise mer fordi du trener. Kutt ned på kaloriene, tell kalorier! Du kan faktisk gå ned med kaker og godteri hvis du spiser lite nok hehe Anonymous poster hash: 3e5ec...e7b
Gemini77 Skrevet 14. mai 2015 #28 Skrevet 14. mai 2015 Gå 2 mil hver dag i påvente av en kneoperasjon? Jeg har bechterew og har operert kneet 8 ganger. Jeg trener hardt for å holde meg i form og holde sykdommen i sjakk. Hardtrening på elixia eller jogging ute. Men å gå 2 mil hadde jeg ikke greid med min kropp uten å få skikkelig vondt i kneet og verkende hofter. Så skjønner ikke hvordan du ikke kan trene men gå så langt.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #29 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har brukt Eqology sin shake i 5 uker og gått ned 7 kg.. bytter ut to måltider om dagen og har to måltid med fast føde, men det er lavkarbo.. bruker også lifesumappen til å telle kalorier, karbo, protein og fett. dette funker iallefall på meg og det skal jeg fortsette med Anonymous poster hash: ec72b...831
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #30 Skrevet 14. mai 2015 Hva med å svømme? Det er vel det minst belastende man kan gjøre av trening. Kutt ut all frukten, særlig banan, melon og druer. Er du fysen på kvelden, lag smoothie med kesam bringebær og mango. F. Eks. Bringebær har relativt lite kalorier mener jeg å huske, samt at mango faktisk er en av de få fruktene som ikke påvirker blodsukkeret. Lifesum, Grete roede nettsiden, kjøkkenvekt og matvaretabellen er også fine redskaper. Lykke til! ☺ Anonymous poster hash: 89278...937
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #31 Skrevet 14. mai 2015 Jeg gikk ned 20 kg (90-70) uten trening. Erstattet noen måltider med shake og bar, spiste middag av asjett (mindre porsjon), og spiste kun godteri/kaker/is ved spesielle anledninger. Ikke hver helg, med andre ord. Utover dette spiste jeg samme mat som før, som f eks pasta. Byttet ut brød med knekkebrød. Brukte ett år på å gå ned. Har holdt vekta i 3 år. Anonymous poster hash: 535cb...7b8
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #32 Skrevet 14. mai 2015 For deg som har fibromyalgi så vil det være viktig å unngå betennelsesfremmende mat, Hi. Derfor vil også en lavkaloridiett med mer karrbohydrater og mindre fett være svært ugunstig for deg. Du må kutte karbohydrater!!! Jeg vil tro du spiser altfor mye karbohydrater, og i tillegg spiser du mye frukt utenom måltider. Sammenlagt blir det altfor stor karbohydratbelastning for deg som har fibromyalgi. Det er mengden karbohydrater som er avgjørende. Anbefaler deg å få hjelp av noen som kan lavkarbo. Du kan også ha fordel av å kikke litt på blodtypekostholdet. Anonymous poster hash: b9932...74c
LilleVilje Skrevet 14. mai 2015 #33 Skrevet 14. mai 2015 Først vil jeg si at 2500 kalorier hver dag er litt i overkant for en kvinne - du skal ligge på ca 2200. Og hvis du spiser mye frukt i tillegg, ligger du nok et stykke over 2500 også. Så du må begynne å telle og veie maten din! Du må tenke at kaloriregnskapet per uke skal gå i minus, slik at du tar inn mindre enn du bruker - for å gå ned i vekt. Det er det to måter å gjøre på: 1. Spis ca. 1800 kalorier hver dag, hele uka. Du vil da gå i minus totalt per uke, og oppleve et vekttap på 0,5-1 kg per uke i snitt (individuelle forskjeller). 2. Du fordeler matinntaket ulikt på de forskjellige dagene, slik 5:2-dietten er basert på. Dette var det som funket på mine siste svangerskapskilo - jeg syns det var vesentlig lettere å fokusere på kalorier to dager i uka, og spise normalt resten, enn å tenke på det hele tiden hver dag. Men obs - går du for 5:2, må du likevel spise sunt og mindre enn dine 2500 kalorier per dag, vinninga går litt opp i spinninga hvis du har for høyt inntak de andre dagene. Jeg er superfornøyd med 5:2; to dager i uka som gjør hele forskjellen, ned en kilo per uke! Du spiser maks 500 kalorier disse to dagene, og er selvsagt sulten, men helt overkommelig. Å spise bare 1000 kalorier hver dag, slik noen andre opplever at fungerer, vil jeg ikke anbefale deg med mindre du får hjelp av ernæringsfysiolog - det er en grunn til at kroppen vår trenger rundt 2000 kalorier per dag, det er næringsstoffer vi skal få i oss, og med bare 1000 kalorier per dag risikerer du å ikke få i deg alt du trenger. Du har vært kjempeflink allerede - nå må du bare velge om du vil tenke litt på det hver dag eller ekstremt to dager i uka, for å sette det litt på spissen 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå