Gå til innhold

Far og bonusbarn på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ?? Er det i det hele tatt et tema å eksludere bonusbarnet sitt på den måten? Jøss, det var nytt for meg... 

Han bør ta dere med alle sammen, og hvis dere totalt har så mange barn at dere ikke har plass i en bil bør dere kjøpe ny! 

Anonymous poster hash: 433e9...c3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor sammen forresten. Barna hans er på ferie med mor hvert år, ikke noe problem det selvfølgelig men mitt barn blir jo litt misunnelig når dem forteller om alt det dem har opplevd i ferien..

HI

Anonymous poster hash: 01ec2...bd9

Sånn er livet.. Hva mor gjør har ingenting med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 664ba...f1f

Jeg er enig i at det ikke har noe med saken å gjøre men skjønner at barnet mitt synes det er ekstra urettferdig siden dem allerede har vært i syden en gang i år og skal reise på tur snart igjen, mens det selv ikke kan være med.

HI

Da får du høre om du og ditt barn kan være med dine foreldre på ferie feks.

Anonymous poster hash: 4db78...551

Skrevet

Typisk, her må selvsagt mannen ta med samboer og bonusbarn.

I en annen tråd her inne vil mor og barna reise på ferie for penger mormor har spart fordi barna er flinke å gå på skolen. Da er det helt greit st mor og barn reiser på ferie uten samboer og hans barn. (Hans barn gikk på skolen uten premie og ingen av barna skulle på andre ferier)

Hvorfor er det så forskjell på mann og dame sine bonusbarn?

Det var litt andre forhold i den andre tråden.

Foreslår du leser alt HI skriver i denne tråden.

Anonymous poster hash: db357...88d

Hva er forskjell?

Far skal på ferie med sine barn.

Mor har ikke råd til fly eller bil til seg og sitt barn.

Jeg ser ikke forskjell, forklar meg!

Jeg har også lest den tråden, jeg vil si at hovedforskjellen er at HI i det innlegget føler at det er litt på kanten til hva som er greit og ikke greit, hun spør faktisk her inne hva andre mener om saken. Her er det mannen som for sine egne penger tar med seg sine barn på ferie, tilbyr HI å være med men vil ikke ha med sitt stebarn.

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen/samboere og hvor gammel er din datter?

Anonymous poster hash: 310f9...2ec

4 år, bodd sammen i 3 år. Barnet mitt er 6 år.

HI

Skrevet

Jeg synes dette høres trist ut.  Jeg er gift med faren til mine barn, så jeg klarer kanskje ikke å sette meg inn i situasjonen.  

Men jeg tenker at i "sammensatte familier" bør alle inkluderes, ikke nødvendigvis alltid, men alle skal med så ofte som mulig.  Hvis du, samboeren din og alle ungene vanligvis reiser på ferie sammen, så tenker jeg det hadde vært greit at han reise uten sønnen din og deg denne ene gangen.  

Men inntrykket mitt er at du og barnet ditt på en eller annen måte er betalende gjester hjemme hos samboeren din og at dere ikke egentlig er en del av familien hans.  I så fall bør du sørge for en endring, enten sammen med samboeren din eller så bør du ta med deg barnet og flytte.  

Hvis din samboer hadde blitt ufør/mistet jobben/av en eller annen grunn fått dårligere økonomi, ville du da reist ifra ham?  

Anonymous poster hash: 5a595...7a5
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen/samboere og hvor gammel er din datter?

4 år, bodd sammen i 3 år. Barnet mitt er 6 år.

HI

Dere har bodd sammen i 3 år og så har dere så forskjellig økonomi.

Pappaen til datteren din er død, så det vil si at hun har bodd full tid med samboeren din i tre år, siden hun var tre år, uten at han føler at hun er en del av familien og føler noe som helst ansvar for henne. Og hvorfor har dere ikke bil som passer til hele familien, for dere er vel en familie?

Er det sånn du vil det skal være resten av livet, han tenker på seg og sine barn og blåser i deg og ditt barn.

Skrevet

I alle dager - han inviterte med deg men vil sette igjen stesønnen?

Jeg tror sannelig jeg ville sendt ham til Danmark og brukt tiden på å finne et annet sted å bo. En mann som behandler familien sin sånn er virkelig ikke verd å kaste bort tiden sin på.

Hun her kommer med det beste svaret du kan få! 

Anonymous poster hash: 76c66...6d7

Skrevet

I en annen tråd her inne vil mor og barna reise på ferie for penger mormor har spart fordi barna er flinke å gå på skolen. Da er det helt greit st mor og barn reiser på ferie uten samboer og hans barn. (Hans barn gikk på skolen uten premie og ingen av barna skulle på andre ferier)

Det var litt andre forhold i den andre tråden.

Foreslår du leser alt HI skriver i denne tråden.

Hva er forskjell?

Far skal på ferie med sine barn.

Mor har ikke råd til fly eller bil til seg og sitt barn.

Jeg ser ikke forskjell, forklar meg!

Barnet bor permanent hos mor da far er død.

De skal reise på ferie og mor skal bli med men sønnen settes vekk til besteforeldre fordi det ikke er plass.

Du er litt slow du eller?

Skrevet

I dette tilfellet mener jeg at stefar ekskluderer stebarnet sitt fordi dere ikke har råd til å reise på ferie utenom og det er bare trist. Ditt barn får jo bare en ferie, mens stesøsken får to.

I den andre tråden med hun dom skulle reise med mormor så var saken veeeeldig annerledes.

Man må påregne seg for å være en familie når man bor sammen, mens det allikevel må være greit å dele seg.

Jeg er ikke skilt selv, men mine foreldre er. Og min mor og hennes samboer må ofte dele seg ved barnevakt sitting, når til kolliderer osv. Slik er deg bare.

Skrevet

Denne mannen hadde jeg nektet å ha som stefar til mitt barn!

Han vi at besteforeldrene skal være barnevakt på ditt barn i en uke mens dere reiser til Danmark med hans barn? Det er noe av det styggeste jeg har hørt på lenge!

Aldri om jeg hadde fortsatt forholdet med den mannen.

Anonymous poster hash: d2d2b...cce

Skrevet

Er såå enig! Og det er så typisk for disse trådene..

Anonymous poster hash: c4cf5...15a

Skrevet

Jeg svarer det samme her som i den andre tråden.

Far må gjerne dra med sine egne barn. Og mor med sitt barn.

Men om hi blir med så må hennes barn få et tilsvarende tilbud (altså, å dra på ferie med mor og stefar alene).

Å reise bare de voksne og hans barn uten å finne på noe lignende med mors barn blir bare feil.

Men ellers; hvorfor lar du samboeren din behandle barnet ditt på denne måten, hi?

Selv om dere har delt økonomi, noe jeg syns er rart når man bor sammen, så syns jeg det er rart dere ikke legger opp til felles ferie. Greit nok at du ikke har like mye penger som ham, men da drar dere på en ferie dere begge har råd til, eller den med best råd spytter inn mer penger.

En annen ting jeg lurer på er hvordan dere gjør det til daglig. Hvis han har 3 barn og du ett, hvorfor har dere ikke en bil med plass til alle? Finnes mange rimelige 7 setere, og da slipper dere slike utfordringer når dere skal på ferie..

Anonymous poster hash: 07d38...c9b

Skrevet

Nå synes jeg faktisk det er forskjeller i disse situasjonene. HI har dårlig økonomi og ikke råd til å dra på ferie med sitt barn. Barnet har ingen far, slik at det blir jo ikke tatt med på ferier med sin egen pappa heller.

I den andre tråden var det slik at barnas mormor ønsket å gi barnebarna en påskjønnelse. Vi fikk ikke noe inntrykk av at stebarna der slett ikke skulle få noe ferietur i år slik jeg husker det.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Hvorfor er det så forskjell på mann og dame sine bonusbarn?Anonymous poster hash: 4db78...551

Er såå enig! Og det er så typisk for disse trådene..Anonymous poster hash: c4cf5...15a

Nå synes jeg faktisk det er forskjeller i disse situasjonene. HI har dårlig økonomi og ikke råd til å dra på ferie med sitt barn. Barnet har ingen far, slik at det blir jo ikke tatt med på ferier med sin egen pappa heller.

I den andre tråden var det slik at barnas mormor ønsket å gi barnebarna en påskjønnelse. Vi fikk ikke noe inntrykk av at stebarna der slett ikke skulle få noe ferietur i år slik jeg husker det.

HI i den tråden hadde i alle fall ikke hørt noe om hvor de eventuelt skulle, det sto åpent. Forskjellen var også at de som i så fall måtte bli igjen ikke var én person. Og de har altså en forelder til, det har ikke barnet i denne tråden, hun husker neppe noen annen far enn stefaren. Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Fy fa&@ jeg hadde følt meg ekskludert om min stepappa tok med seg de andre ungene på ferie og tydeligvis dreit i meg. Han har jo tross alt bodd med meg i 3 år!!!

For en drittmann!!!!!!! Jeg hadde pokkernta forlatt en så egoistisk og korttenkt mann! Ærlig talt!

Anonymous poster hash: b358b...4ad

Skrevet

Ingen skulle på ferie pga de andre foreldrene skulle på ferie.

Binusbarna bodde 50%.

Mor ville bruke hele beløpet i abra havn og dyreparken og lurte på om far skulle få bli med eller hun og barna reise alene.

De hadde kjøpt nytt hus så ingen andre ferier.

Ene barnet skolevegring for 2 år siden, så mormor hadde spart penger som belønning for at ungene gikk fint til skolen, uten at barna visste det. Bonusbarna gikk alltid fint til skolen uten belønning.

Den eneste forskjellen er at her er det far som vil reise, i den andre tråden mor.

Helt idiotisk at mor alltid skal få lov til alt uten bonusbarn, men ikke far.

Når det er sagt så mener jeg i både denne og den andre tråden at hele familien bør reise sammen.

Men jeg ingen forskjell på disse to trådene. En forelder og barn får ikke være med på tur pga dårlig råd.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor er det så forskjell på mann og dame sine bonusbarn?Anonymous poster hash: 4db78...551

Er såå enig! Og det er så typisk for disse trådene..Anonymous poster hash: c4cf5...15a

Binusbarna bodde 50%.

Mor ville bruke hele beløpet i abra havn og dyreparken og lurte på om far skulle få bli med eller hun og barna reise alene.

Ene barnet skolevegring for 2 år siden, så mormor hadde spart penger som belønning for at ungene gikk fint til skolen, uten at barna visste det. Bonusbarna gikk alltid fint til skolen uten belønning.

Den eneste forskjellen er at her er det far som vil reise, i den andre tråden mor.

Når det er sagt så mener jeg i både denne og den andre tråden at hele familien bør reise sammen.

Men jeg ingen forskjell på disse to trådene. En forelder og barn får ikke være med på tur pga dårlig råd. Anonymous poster hash: 4db78...551

Faren i den andre tråden hadde ikke dårlig råd, det ble ikke sagt. Men det ble sagt at pengene fra mormoren skulle gå til akkurat de barna hun var mormor til. Han måtte i så fall spandere på sine egne selv.

Skrevet

Binusbarna bodde 50%.

Men jeg ingen forskjell på disse to trådene. En forelder og barn får ikke være med på tur pga dårlig råd.

Ikke for å koke suppe på en spiker men det er vel en viss sansynlighet for at bonusbarna i familien som hadde fått penger av mormor, skal på ferie med sin egen mamma.

Skrevet

Jeg mener hun i den andre tråden nevnte at begge foreldrene til bonusbarna var studenter og hadde dårlig råd, og at hun dermed trodde det ikke ble noen annen ferie på dem i år.

Om det er tilfelle, så er vel den største forskjellen på disse to sakene at det der dreide seg om penger fra mormor til hennes barnebarn. Da kan jo ikke HI der bare ta dem og bruke dem på bonusbarna også. Men jeg mener at det riktige å gjøre der ville være å spørre mormor om det er greit at pengene blir brukt på en ferie for hele familien. Om mormor sier ja til det, så er problemet løst og alle inkludert.

Jeg mener også at hvis bonusbarna likevel ikke får være med (i begge tilfellene) så bør deres forelder heller ikke være med, og spesielt ikke i dette tilfellet hvor det bare er ett eneste barn som blir ekskludert. Det er fullstendig uakseptabelt!

Anonymous poster hash: 7f8c3...d30
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg mener hun i den andre tråden nevnte at begge foreldrene til bonusbarna var studenter og hadde dårlig råd, og at hun dermed trodde det ikke ble noen annen ferie på dem i år. Om det er tilfelle, så er vel den største forskjellen på disse to sakene at det der dreide seg om penger fra mormor til hennes barnebarn. Da kan jo ikke HI der bare ta dem og bruke dem på bonusbarna også. Men jeg mener at det riktige å gjøre der ville være å spørre mormor om det er greit at pengene blir brukt på en ferie for hele familien. Om mormor sier ja til det, så er problemet løst og alle inkludert. Jeg mener også at hvis bonusbarna likevel ikke får være med (i begge tilfellene) så bør deres forelder heller ikke være med, og spesielt ikke i dette tilfellet hvor det bare er ett eneste barn som blir ekskludert. Det er fullstendig uakseptabelt! Anonymous poster hash: 7f8c3...d30

Ja, det er noe der som gjør det litt ekstra trist.

Når det er sagt så har alle barn litt behov for å gjøre ting med far eller mor uten steforeldre og stesøsken innimellom. Jeg ville ha fått fnatt hvis mannens pengemangel førte til at jeg aldri kunne gjøre noe hyggelig med ungene. Men da ville det være ekstra viktig at vi snakka om hva vi kunne gjøre som var ok for alle, der også den med dårligst råd kunne bidra litt uten å blakke seg helt, og der alle ville føle det som en ferie.

Skrevet

Ser jeg er heldigere med min nye mann enn du Hi er med din.

Mitt barn er så inkludert med den nye stefaren som det bare er mulig å bli. Mitt barn har heller ingen far og jeg , som deg, har hatt såpass dårlig økonomi, at jeg ikke har hatt råd til noe særlig med ferie med barnet mitt , før jeg traff min nye samboer.

Vi har separat økonomi, men når det kommer til mitt barn, så har min samboer foreslått at vi deler ferieutgiftene til barnet mitt og meg på to, sånn at jeg betaler halvparten og han halvparten, da han har ganske god økonomi, dermed har jeg faktisk råd til å reise på en ferie med mannen og hans familie.

Jeg hadde ikke funnet meg i en sånn behandling fra min samboer, som det du beskriver her, hvis ikke han hadde inkludert barnet mitt, så hadde det vært ut med han, for her hos meg kommer barnet mitt ALLTID først.

Anonymous poster hash: 9ab5e...e7f

Skrevet

Jeg skjønner ikke at man kan være en familie der økonomien er så delt at en er fattig og en har penger nok?

Min samboer vil jo ha meg med på ferie. (Utenom på hytteturen!)Han ville syns det var stusselig å reise alene med barna. Selvsagt betaler vi da det vi har råd til i ferien og snakker samnen. Han betaler heller hele ferien for meg enn å reise alene. Det er jo snakk om å ha det hyggelig sammen ig skape minner!

Skrevet

At du gidder!!

Når man er SAMboer, så deler man selvsagt på ALT!!

Den som har mest, sørger ekstra for den som har minst! Det er den største selvfølge!! Her i huset er alt VÅRT! Og det har det vært fra dag 1!

(blir både sjokkert & provosert over at det finnes slike folk, og at det finnes folk som gidder å være sammen med dem!)

Og selv om man nå for tiden har mye "mine, dine & våre" barn, så behandler man ALLE likt!! (hva ungene gjør når de eventuelt er med den andre forelderen, spiller ingen rolle for deres familie!)

Hvor i alle dager roter dere frem desse "sjarmørene"??

Anonymous poster hash: d0d9d...6fa

Skrevet

Jeg skjønner ikke at man kan være en familie der økonomien er så delt at en er fattig og en har penger nok?

Min samboer vil jo ha meg med på ferie. (Utenom på hytteturen!)Han ville syns det var stusselig å reise alene med barna. Selvsagt betaler vi da det vi har råd til i ferien og snakker samnen. Han betaler heller hele ferien for meg enn å reise alene. Det er jo snakk om å ha det hyggelig sammen ig skape minner!

Haha utenom på gutteturer, ikke hytteturer!

Skrevet

Hadde jeg bodd sammen med en mann som ikke var far til barna mine så hadde jeg tatt det som en selvfølge at han inkluderte dem i slike planer.

Jeg kunne aldri ha funnet meg i å leve med en mann som i fullt alvor foreslo at jeg skulle sette igjen mitt barn hos besteforeldrene og reise på ferie med ham og hans barn. Jeg kunne heller aldri levd med en mann som insisterte på at vi skulle ha så delt økonomi at han hadde god råd og jeg ble fattig.

Jeg kunne ikke ha levd med en mann som ikke ville ha stor nok bil til at hele familien fikk plass i den. Og dersom hans barn bare er hos dere en sjelden gang, så får han leie en sjuseter og ta med alle til Danmark.

Det aller tristeste her er at denne mannen er det nærmeste HIs barn kommer en farsfigur. Og så bryr han seg så lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...