Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 For flere måneder siden har vi som familie planlagt at jeg skal reise å besøke min søster som nettopp har fått sitt etterlengtede barn. Hennes liv har mildt sagt ikke vært lett og nå fått det største ønsket hun har hatt i livet, og det er viktig for henne og meg at jeg drar for å støtte henne. Dette betyr at mannen må være hjemme med våre 2 barn, noe han aldri har vært! Jeg på den andre siden... De siste 10 årene kan jeg telle på en hånd ting jeg har gjort for meg, og selv om mannen heller ikke har gjort mye for seg så er det et hav av forskjell mellom oss. Økonomien er også trang. Så til saken igjen, han vil at jeg skal ta tog og buss noe som koster meg 2000kr til sammen kontra 600kr i reiseutgifter hvis jeg tar bil. Tar jeg tog får jeg en hel dag sammen m søstra mi, mens kjører jeg får jeg 3 hele dager. I tillegg har jeg ikke råd til å bruke 2000 på reise. Han på sin side vil ha bilen for da kan han reise rundt i byen med ungene og mamma lettvint i stedefor buss. Han mener også at den som har ungene skal ha bilen. Det har vært sannhet for min del med visse modifikasjoner... Mannen er sinna som fy på meg. Jeg visste ikke at mora han skulle komme, men han visste i mange mnd at jeg skulle reise til søstra mi denne helga. Jeg synes han er urettferdig. Dette er viktig for meg og jeg mener han burde holde seg til det vi opprinnelig har avtalt. Han er bare sinna og sier stygge ting til meg... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 8d6d8...47b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Om det er gode bussforbindelser bør han kunne klare seg uten bil selv om han har barna. Med mindre ett av dem er baby. Anonymous poster hash: 714b3...c64
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Minste er fem og vi bor i en av Norges største byer ganske så sentralt Jeg synes han burde kunne busse for akkurat denne helga. Jeg har måtte gjort det selv med unger mange ganger. Anonymous poster hash: 8a816...505
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Du burde absolutt få bilen, det er sosialt å ta buss Har du god tone med moren så ville jeg spurt henne om råd men jeg syntes det er unødvendig av han å sende deg på flere dager med kollektivtransport alene og miste all tiden med søsteren din og i tillegg for en dyrere pris? Dust.. Unnskyld meg. Anonymous poster hash: 8cebc...b79
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Har moren hans bil? Da kan de jo bare bruke den. Det er direkte tåpelig av han å kreve at du skal bruke over halve tiden din på å reise, og i tillegg bruke mye penger på det, bare fordi han er for lat til å ta bussen. Håper du ikke har en så toskete mann når det virkelig røyner på.... Anonymous poster hash: c9c1d...0ab
BareMas Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Tar du buss og tog, har han uansett ikke råd til å farte rundt på byen med unger og mor på slep. Tar du bilen derimot, har han jo 1400kr å kose seg med.
*Miss Marple* Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Altså - det er både dyrere og mer tidkrevende å ta tog? Likevel holder han på at den beste løsningen er at han har bilen en stakkars liten helg? La han rase og skjelle, bilen tar du, så får han og mor kose seg på buss. Ev kose seg hjemme. God tur til deg, så stas å bli tante 💕
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 For en dust. Selvfølgelig skal du ha bilen. Anonymous poster hash: 99652...557
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Moren kommer hit med fly..Men de, eller hun, er ofte på besøk. Jeg har ikke fått sett søsteren min på nesten 1 år. Godt å høre at dere enig med at det er litt urimelig av han. Det er jo gode bussforbindelser her, og de kan jo finne på masse fordi om jeg tar bilen. Jeg skjønner at det blir litt mer tungvint for han denne helga, men jeg har jo aldri gjort noe slik for meg før. Dette er viktig for meg og han skjønner det ikke Anonymous poster hash: 8a816...505
Gjest Moonstruck Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Måten du legger frem saken på, gjør det jo umulig å ikke være enig med deg.. Har dilemmaet ingen nyanser?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Da får han bare sture og sutre. Ærlig talt.. Voksne mannfolk som ikke klarer ofre litt.. Han syntes vel det er skummelt å skulle ha de alene kanskje? Bilen er en trygghet? I dunno.. Anonymous poster hash: 8cebc...b79
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Takk❤️❤️ Anonymous poster hash: 8a816...505
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Måten du legger frem saken på, gjør det jo umulig å ikke være enig med deg.. Har dilemmaet ingen nyanser?Hva mener du? Jeg er enig med HI. Han er ho totalt urimelig. Anonymous poster hash: ed90e...9c3
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 For de 1400 kronene i mellom kan han vel nesten leie en bil? Og du skjønner vel hvorfor moren hans kommer akkurat den helgen, himmel mannen har jo ikke vært alene med barna på 10 år....selvfølgelig kommer mamma og fikser opp. Anonymous poster hash: 6190a...a49
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Nyanser.. Vel det er slik jeg oppfatter saken, og har prøvd å sette meg inn i og tenkt over hans argumenter. Som jeg har sammenfattet, og mulig kanskje litt dårlig.. Han synes det er vanskelig å være hjemme m to barn uten bil. Mors hans kommer langveisfra og ønsker å finne på ting sammen m han og barna i byen, og da vil han ha bilen. Utover dette har han ikke sagt andre grunner til meg, og jeg klarer ikke komme på noen andre heller. Vi er begge slitne, men han mest må du skjønne.. Selv om jeg har barna 5/7 dager i uka for tida og jobber selv om legen ville sykemelde meg 😉 Anonymous poster hash: 8a816...505
Gjest Moonstruck Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Måten du legger frem saken på, gjør det jo umulig å ikke være enig med deg.. Har dilemmaet ingen nyanser?Hva mener du? Jeg er enig med HI. Han er ho totalt urimelig. Anonymous poster hash: ed90e...9c3 Nettopp! Hvis det ikke er noe..- overhodet, som tilsier at mannen har et poeng (et eller annet sted), trenger hun jo ikke "hjelp" utenfra. Da sier det seg jo selv hat han er fullstendig ute og kjører. Derfor tenkte jeg at det kanskje finnes noe som ikke er nevnt.. En historikk, e.l som kunne rettferdiggjøre mannens idiotoppførsel..?
Helene Harepus Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 (endret) For de 1400 kronene i mellom kan han vel nesten leie en bil? Og du skjønner vel hvorfor moren hans kommer akkurat den helgen, himmel mannen har jo ikke vært alene med barna på 10 år....selvfølgelig kommer mamma og fikser opp. Anonymous poster hash: 6190a...a49 Det er nok ingen tilfeldigheter at farmor kommer denne helgen, nei! Ellers har HI min støtte i saken! Endret 11. mai 2015 av Helene Harepus
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 For 1400,- kan en av dere bruke leiebil. Anonymous poster hash: bbff9...856
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har sånn i utgangspunktet ikke lyst å bruke opp det siste av våre penger på leiebil. Økonomien vår går akkurat rundt nå, ville vært dumt å bruke dem på en leiebil synes jeg.. Men ellers har jeg vært inne på tanken 😊 Anonymous poster hash: 8a816...505
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #20 Skrevet 11. mai 2015 Det at mannen ikke har vært alene med barna på ti år sier jo det meste.... om ham. Si til ham at du forstår at han synes det er kjipt, men minn ham på at dette er første gang du drar bort, at moren hans er i byen flere ganger i året og det derfor ikke er noen krise om hun én gang må ta buss sammen med ham. Du, som ikke har sett din søster på et år, bør selvfølgelig få tre dager med søsteren din når du faktisk har muligheten til det. Mannen din er urimelig og smålig når han ikke unner deg disse tre dagene. Det er jammen på tiden han er "alene" med barna!!! Og du.... neste gang du skal finne på noe.... gjør det på et tidspunkt du vet svigermor ikke kan komme og redde mammagutten Anonymous poster hash: e568f...64f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #21 Skrevet 12. mai 2015 Han har nok ikke vondt av å prøve å ha ungene alene!😉 Nå ga han seg iaf og jeg skulle få ta bilen. Håper han bare ikke blir sur og bitter for all framtid pga dette... Innser at jeg burde stå litt mer på krava.. Tenk dette er første gang på 10 år!😄 gleder meg til å dra å treffe søsteren min og kose meg med tantebarnet ❤️❤️ Anonymous poster hash: 8a816...505
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #22 Skrevet 12. mai 2015 Dette er nok et resultat av at han generelt får det slik som er mest lettvint. Sutrete og stakkarslige egoister er så turn off... Anonymous poster hash: 57f40...a36
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #23 Skrevet 12. mai 2015 Her syns jeg mannen din er helt urimelig, sier seg selv at du skal ha bilen. Det er en helg til og med, hadde stilt seg annerledes om dette var midt i uken og unger måtte leveres og hentes i barnehage og på skole osv. Kan han ikke klare seg en helg uten bil når dere sparer såpass mye penger på det + at du får 3 i stede for 1 dag med din søster, så er han jammen smålig og sær. Anonymous poster hash: e9db7...62c
PersilleBlomst Skrevet 12. mai 2015 #24 Skrevet 12. mai 2015 Jippi! <3 Masse god tur og kos deg, han har jo guvernante ved sin side så han klarer seg sikkert helt fint Og hvis du som du sier bor i en passelig by så skal de ikke stryke med av å sitte på en halvtom buss til og fra sentrum heller. Det er mer sosialt også og man får sett og opplevd mer Mye bedre! Kos deg med søster og tantebarn. Nyt det. Kjør pent!
sug lut Skrevet 12. mai 2015 #25 Skrevet 12. mai 2015 Du bestemmer da selv hvordan du vil reise? Er ikke allverden han kan mene om det, om ikke du lar ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå