Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #26 Skrevet 11. mai 2015 Min jente er snart 2,5 og sykler på tohjulinge med støttehjul..... Anonymous poster hash: 2b162...ff0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #27 Skrevet 11. mai 2015 Det er ingen grunn til å presse henne til å bruke 2 hjulssykkelen foreløpig. For 50 år siden var det vanlig å lære å sykle når du var omtrene 7-10 år. Selv om mange 4 åringer kan lære det teknisk sett er de ikke modne nok til å beregne fart, avstand og trafikk. At din datter ikke vil bruke tohjulssykkelen tyder bare på at hun er smart. Sett hele sykkelen vekk. Om et års tid kjøper dere en balansesykkel som hun kan leke seg med. Når hun mestrer den godt og liker å holde på med den kan dere vurdere å ta frem tohjulssykkelen igjen. Pass da på at den er så liten at hun kan stå støtt med begge føtter på bakken når hun sitter på setet. Anonymous poster hash: 9e49d...17c Hahahahahaha, tuller du?? At hun ikke vil sykle på 2-hjulssykkel ennå tyder på at hun er smart?? Mitt barn lærte seg å sykle uten støttehjul før fylte 4 år. Betyr det at hun ikke er smart nok til å forstå at hun er "for liten" til å sykle? Anonymous poster hash: 42e7a...275 At hun mestrer balansen betyr jo ikke hat hun mestrer å beregne fart, avstant, bremselengde, svingradius osv. At hun kan tråkke sykkelen framover betyr ikke at hun vil mestre dette om det skulle dukke opp en hindring i veien, om det sukke dukke opp noe i sidesynet, at hun skjønner at hun forsatt skal kikke framover selv om det skjer noe spennede på siden av veien, at hun kan holde seg på kanten og ikke plutselig skjene ut midt i veien osv:) Anonymous poster hash: deb2f...9f6 Det kommer av erfaring, ikke alder. Tipper min 5-åring er bedre til dette en hi's uerfarne barn som er eldre en mitt. Anonymous poster hash: 42e7a...275
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #28 Skrevet 11. mai 2015 Ser ikke helt at det tohjulsykkel med støttehjul er noe bedre enn en trehjulsykkel. Støttehjulene gjør jo at det er begrenset med balansetrening. Det er mye bedre at barna bruker balansesykkel (tohjul sykkel uten pedaler) da det gir god balansetrening. Når de mestrer den 100% kan de ofte gå rett over på tohjulsykkel uten støttehjul. Så trehjulsykkel og balansesykkel tenker jeg er det beste når de er så små😀 Anonymous poster hash: c9ddf...1b5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #29 Skrevet 11. mai 2015 Kjøp balansesykkel! Begge mine barn har aldri brukt støttehjul, og lærte å sykle på to hjul rett før fylte fire år. De fikk innøvd balansen med balansesykkelen. Anonymous poster hash: 54134...f83
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #30 Skrevet 12. mai 2015 Mine syklet uten støttehjul når de var 3 år. Men de elsker å sykle. Aldri pushet dem. De er tidlig ute. Alt til sin tid tenker jeg. Barn lærer forskjellig Anonymous poster hash: 512fb...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå