Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Haha, og jeg er hundeeier selv! Men iallefall.. Jeg er medlem i mange hundegrupper på facebook og jeg legger fort merke til hvor mange det er som kommer med helt hinsides meninger, dårlig skriveferdigheter, sosiale antenner som ikke ligner grisen, ingen/lite utdanning osv osv. Er det bare jeg som synes det? Mener ikke å skjære alle under en kam her, men det kan virke som en stor gruppe av hundeeiere er relativt "enkle". Anonymous poster hash: 20d5a...8d8
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Hahah, du sier noe, gitt Anonymous poster hash: 21a24...2c3
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Ja!!! Og min teori på det er at de ikke evner å se hvor krevende det kan være med dyrehold og anskaffer seg en hund med en gang lysten melder seg. De med litt mer mellom øra evner å tenke mer kalkulerrende og anskaffer seg en hund når de er istand til det, tidsmessig og psykologisk. Anonymous poster hash: 4245c...121
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Topper seg som oftes når de behandler hunden som en baby. Gjør dårlige forsøker å forklare hva ynk og bjeff betyr på menskespråk. Kler på dem klær, og nusser dem på munnen.. Putter dem i veska. and the list goes on... Gode gud. Det er et dyr! Ja! Mange er nok tilsynelatende mindre intelligent.. Anonymous poster hash: a5d5f...899
the amazing spidermamma Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Ah, ingenting er som å få bekreftet sine deiligste fordommer! Men jeg får vel likevel prøve å være et bedre menneske ved å holde dem i sjakk og stappe dem innerst i skapet til neste gang barnet mitt må rundvaskes i fordi noen syntes det var en god ide å la bikkja bruke bhgs uteområde som do.
Mia_73 Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Hundeeiere er som alle andre, men jeg er kattemenneske og liker ikke bikkjer.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Dra på en hvilken som helst utstilling. Det kryr av middelaldrende par med matchende grilldresser som røyker rullings og er verdensmestere. De forteller at de har god tid til hundene da de er uføre. Det er gjerne de samme folka som har forsket på avl (de har kjempe peiling) det faktum at de knapt har fullført ungdomsskolen har ikke noe å si. De har kjempe snøring på DNA, arv og linjeavl. De driver med organisert innavl av en alt utavla rase og er en skam for rasen de representerer. Grøss og gru. Skremmende. Så JA, har du fler enn to hunder vil jeg påstå du er litt dummere enn gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 41f2c...085
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Her er jeg delt. Det er de du nevner, min mor er blant dem. Hun er helt fjern når det kommer til enkelte ting, de sosiale antennene går inn i ræva hennes og vettet er stort sett på bærtur. Men så er det jo også de som er helt ordinære, gjennomsnittlige og som har en normal tankegang og intelligens, dvs at de har gode og dårlige sider, men totalt sett blir de gjennomsnittlige smarte og "vanlige". Så har man ekstremistene. De som vet "alt" om hund. De er flinke med dyrene, kanskje de driver hundekjøring, agility, spor, hva som helst. Ekstremistene er gjerne veldig smarte, men kan ha vanskelig for å sosialiseres med f.eks Mia_73, som ikke liker hunder. De kan ha vanskelig for å få innpass i en verden hvor hund ikke blir pratet så mye om.Men å sette folk i bås, er i grunn idiotisk, så er godt jeg ikke nå lenger er hundeeier, og kan bli kalt "dum" av den grunn. Nå er jeg bare sånn, uten grunn Anonymous poster hash: 33f10...131
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Kommer helt an på hvilken rase! Ressurssvake eiere har ofte Rottweiler, Papillion og Chihuahua. Anonymous poster hash: c1412...77b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Hvem vet, jeg er i så tilfelle lykkelig uvitende om handicapet mitt, og blir ikke en angstbiter av den grunn. En ting er i allefall sikkert, innen brukshundgrener og LP finner du nasjonens mest kunnskapsrike mennesker innen behaviorisme og nyere atferds-og læringspsykologi. Med andre ord er det ingenting i veien med læringsevnen vår. Eller selvbildet. Anonymous poster hash: 1c3b5...685
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Da kan vi vel spørre om medlemmer på dib generelt er dummere enn andre, fordi det er så mange rare meninger her? Anonymous poster hash: eefa6...e7a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Det er mulig at de som bruker mye tid på facebook ol (som DiB) er generelt dummere enn folk flest, men jeg tviler på at det har noe med hundehold å gjøre. Det heter foresten "Å skjære alle over en kam", ikke "Å skjære alle under en kam". Anonymous poster hash: 4751e...3b1
MerraSomGår Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Jeg mistenker at det heller er spørsmålet: "Er de som kommenterer i nettforum generelt dummere enn andre??" du burde spørre. Og da blir sikkert svaret: Ja, men det kommer an på hvilket fora )
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Hvem vet, jeg er i så tilfelle lykkelig uvitende om handicapet mitt, og blir ikke en angstbiter av den grunn. En ting er i allefall sikkert, innen brukshundgrener og LP finner du nasjonens mest kunnskapsrike mennesker innen behaviorisme og nyere atferds-og læringspsykologi. Med andre ord er det ingenting i veien med læringsevnen vår. Eller selvbildet. Anonymous poster hash: 1c3b5...685 Kunnskapsrike på hund ja. De er små konger i sitt eget miljø. Utenfor er de i mine øyne idioter. Sett nok IPO folk som et eksempel. 9 av 10 er i mine øyne idioter. Men det gjelder ikke bare hund. Ta hest, transporten. Uten temaet hest har de svært lite å prate om. Anonymous poster hash: 41f2c...085
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Tror ikke det gitt! Vi driver aktivt med hund. Vi har att hund i oppveksten både jeg og mannen. Bare oppegående mennesker og faktisk med IQ litt høyere enn gjennomsnitt! Aner ikke noe om utstillingsmiljøet. Det har jeg aldri vært borti og kommer heller aldri til å bli. Men det er klart at det er da alle slags folk som driver med hund. hehe Anonymous poster hash: 2bde2...a2c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Tror ikke det gitt! Vi driver aktivt med hund. Vi har att hund i oppveksten både jeg og mannen. Bare oppegående mennesker og faktisk med IQ litt høyere enn gjennomsnitt! Aner ikke noe om utstillingsmiljøet. Det har jeg aldri vært borti og kommer heller aldri til å bli. Men det er klart at det er da alle slags folk som driver med hund. hehe Anonymous poster hash: 2bde2...a2c Jeg sier ikke at alle har en IQ på høyde med en høne altså, selvfølgelig finnes det smarte folk som har hund Jeg og samboeren min er veldig aktive, hunden blir også brukt mye i terapi i praksisen vår så naturlig nok så er den med "overalt", men livet vårt handler ikke KUN om hund. Og begge er vi høyt utdannet og jeg kjenner andre innen det miljøet som har hund som ikke er dumme/enkle. Men de gangene jeg har dratt på hundekurs/utstillinger så er det som om at jeg bare har lyst til å le, det er så ufattelig mange raringer der. HI Anonymous poster hash: 20d5a...8d8
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Jo flere hunder jo dummere? Er hundekjørere du mest idiotiske da eller? Selv om man ikke deler interessen deres blr man selv inneha iq nok til å innse at de er overlegne på å samarbeide med hundene sine og klare seg i kaldt møkkavær...?! Og hundekjørere feks er sosialt dumme? Kanskje de ser på deg på samme måte? De har en jobb/hobby/livsstil de virkelig brenner for og kan ikke fatte at folk gidder bruke masse tid på å diskutere hårsveis, veskemote og avisoverskrifter...?! Jeg er ikke hundekjører, men lei av at verden skal bestå av kun folk som er midt på treet, men ikke selv evner å se at de kanskje er jævlig lite interessant i andres øyne. Og hi, overskriften din tyder ikke på veldig god setningsoppbygging! For meg betyr det nada, men rart ser det ut når man disser andre! Anonymous poster hash: ce71a...fb7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Det er min erfaring også Anonymous poster hash: 41fef...ee9
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #20 Skrevet 11. mai 2015 Tror ikke det gitt! Vi driver aktivt med hund. Vi har att hund i oppveksten både jeg og mannen. Bare oppegående mennesker og faktisk med IQ litt høyere enn gjennomsnitt! Aner ikke noe om utstillingsmiljøet. Det har jeg aldri vært borti og kommer heller aldri til å bli. Men det er klart at det er da alle slags folk som driver med hund. heheAnonymous poster hash: 2bde2...a2c Jeg sier ikke at alle har en IQ på høyde med en høne altså, selvfølgelig finnes det smarte folk som har hund Jeg og samboeren min er veldig aktive, hunden blir også brukt mye i terapi i praksisen vår så naturlig nok så er den med "overalt", men livet vårt handler ikke KUN om hund. Og begge er vi høyt utdannet og jeg kjenner andre innen det miljøet som har hund som ikke er dumme/enkle. Men de gangene jeg har dratt på hundekurs/utstillinger så er det som om at jeg bare har lyst til å le, det er så ufattelig mange raringer der.HI Anonymous poster hash: 20d5a...8d8 Hundefolk med vettet i behold unngår utstillingsringen. Det er jo trendene i utstillingsmiljøene som har ødelagt flere raser ved å avle fram store helseproblemer. Se bare hvordan utstillingslinjene til blant annet schæfer, labrador og cavalier har utviklet seg. Anonymous poster hash: 1c3b5...685
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #21 Skrevet 11. mai 2015 Tror ikke det gitt! Vi driver aktivt med hund. Vi har att hund i oppveksten både jeg og mannen. Bare oppegående mennesker og faktisk med IQ litt høyere enn gjennomsnitt! Aner ikke noe om utstillingsmiljøet. Det har jeg aldri vært borti og kommer heller aldri til å bli. Men det er klart at det er da alle slags folk som driver med hund. heheAnonymous poster hash: 2bde2...a2c Jeg sier ikke at alle har en IQ på høyde med en høne altså, selvfølgelig finnes det smarte folk som har hund Jeg og samboeren min er veldig aktive, hunden blir også brukt mye i terapi i praksisen vår så naturlig nok så er den med "overalt", men livet vårt handler ikke KUN om hund. Og begge er vi høyt utdannet og jeg kjenner andre innen det miljøet som har hund som ikke er dumme/enkle. Men de gangene jeg har dratt på hundekurs/utstillinger så er det som om at jeg bare har lyst til å le, det er så ufattelig mange raringer der.HI Anonymous poster hash: 20d5a...8d8 Hundefolk med vettet i behold unngår utstillingsringen. Det er jo trendene i utstillingsmiljøene som har ødelagt flere raser ved å avle fram store helseproblemer. Se bare hvordan utstillingslinjene til blant annet schæfer, labrador og cavalier har utviklet seg.Anonymous poster hash: 1c3b5...685 Her er forresten en dokumentar som illustrerer problemet: https://vimeo.com/17558275 Anonymous poster hash: 1c3b5...685
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #22 Skrevet 11. mai 2015 Haha tror det er en god miks. Men når du sier det, i noen kretser så er det status å ha en "farlig" hunderase. Kanskje det er de som er mest aktiv på FB? Anonymous poster hash: 08e2c...3a1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #23 Skrevet 11. mai 2015 Haha, og jeg er hundeeier selv! Men iallefall.. Jeg er medlem i mange hundegrupper på facebook og jeg legger fort merke til hvor mange det er som kommer med helt hinsides meninger, dårlig skriveferdigheter, sosiale antenner som ikke ligner grisen, ingen/lite utdanning osv osv. Er det bare jeg som synes det? Mener ikke å skjære alle under en kam her, men det kan virke som en stor gruppe av hundeeiere er relativt "enkle". Anonymous poster hash: 20d5a...8d8 OVER en kam, heter det:) Anonymous poster hash: c75d7...451
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #24 Skrevet 11. mai 2015 Haha, og jeg er hundeeier selv! Men iallefall.. Jeg er medlem i mange hundegrupper på facebook og jeg legger fort merke til hvor mange det er som kommer med helt hinsides meninger, dårlig skriveferdigheter, sosiale antenner som ikke ligner grisen, ingen/lite utdanning osv osv. Er det bare jeg som synes det? Mener ikke å skjære alle under en kam her, men det kan virke som en stor gruppe av hundeeiere er relativt "enkle". Anonymous poster hash: 20d5a...8d8 OVER en kam, heter det:) Anonymous poster hash: c75d7...451 Så rart, har bestandig hørt andre si under en kam Kanskje forskjellig fra sted til sted HI Anonymous poster hash: 20d5a...8d8
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #25 Skrevet 11. mai 2015 Haha, og jeg er hundeeier selv! Men iallefall.. Jeg er medlem i mange hundegrupper på facebook og jeg legger fort merke til hvor mange det er som kommer med helt hinsides meninger, dårlig skriveferdigheter, sosiale antenner som ikke ligner grisen, ingen/lite utdanning osv osv. Er det bare jeg som synes det? Mener ikke å skjære alle under en kam her, men det kan virke som en stor gruppe av hundeeiere er relativt "enkle". Anonymous poster hash: 20d5a...8d8 OVER en kam, heter det:) Anonymous poster hash: c75d7...451 Så rart, har bestandig hørt andre si under en kam Kanskje forskjellig fra sted til sted HI Anonymous poster hash: 20d5a...8d8 Jeg har også bestandig bare hørt folk si under en kam. Over en kam høres helt rart ut i mine ører så kanskje noe å si hvor en er fra, ja. Anonymous poster hash: 33f10...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå