Gå til innhold

Jobb eller videre sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så ta et forbehold om det. Men har ikke arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge? Kanskje du ikke kan jobbe den vanlige vakten din, men er det ikke noe annet du kan settes til som fungerer bedre i denne perioden?

Jeg skjønner pragmatikken i at det er best å være sykemeldt når jobben ikke tilrettelegger, men du har jo en stor restevne til å arbeide på tross av de somatiske plagene dine. På et samfunnsnivå er det et ganske alvorlig problem at leger sykemelder folk som kan jobbe før noen som helst tilrettelegging er prøvd ut, fremfor et sterkere press på arbeidsgiver til å legge forholdene til rette. Sykemeldingsvurderingen skal i hovedsak tas på bagrunn av hvor syk en pas. er, ikke alle mulige andre faktorer. Tenk så mye penger som unødvendig flyr ut av statskassen! Jeg setter det litt på spissen, og vet at det finnes unntak der det er umulig med tilrettelegging, men her er jo ingenting prøvd ut!

Meg skjønner at denne debatten er noe urettferdig å ta basert på ditt enkelttilfelle, så jeg skal ikke si mer om det ;)

jeg ønsker deg uansett lykke til, og håper du føler deg bedre snart! :)

Anonymous poster hash: 1a3b5...907
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange her som ikke har satt sine ben på sykehjem, ser jeg

Jeg anbefaler deg aktiv sykemelding. DA kan du ta det i ditt tempo. Jobben leier inn vikar, og du går "oppå" og gjør det du er i stand til. Lykke til og god bedring!

Anonymous poster hash: 27d11...21b

Aktiv sykemelding eksisterer ikke lenger

Anonymous poster hash: 63ddd...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...