Gå til innhold

Har dere heist flagget idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en super utsikt her jeg bor, men ser skammelig lite flagg:/ Klar over at jeg er av de heldige som allerede har tatt helg, men må si jeg syns det er litt skammelig.

Anonymous poster hash: d9878...758
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, nei..... Hvorfor skulle jeg det?

Anonymous poster hash: d2848...40a

Skrevet

Kjære vene....er du helt blond? Nei, har selv ikke heist flagget, men alle vet da at det er frigjøringsdagen i dag. 70 år siden krigen var over.

Er det ikke flaut å ikke kunne noe historie?

Anonymous poster hash: b680f...880

Skrevet (endret)

Klart man flagger på frigjøringsdagen!!

Det gjør man for å ære og minnes de falne og alle de som gjorde sitt for at Norge skulle bli fri.

Og at man ikke vet hvorfor man skal/bør flagge i dag er en skam!

Endret av Ziva
Skrevet

Spesielt smart og opplyst er du vel ikke akkurat.

Anonymous poster hash: c06e6...601

Skrevet

Uffda:/

Plutselig fikk skammen et nytt nivå. Mangelen på flagg ble ikke så ille likevel.

Gjest Kira
Skrevet

Klart man flagger på frigjøringsdagen!!

Det gjør man for å ære og minnes de som falne og alle de som gjorde sitt for at Norge skulle bli fri.

Og at man ikke vet hvorfor man skal/bør flagge i dag er en skam!

Det hun sa!

Skrevet

Selvfølgelig flagger vi! Og jeg er glad for å kunne si at det er det mange andre rundt her som gjør også.

Gjest Zaria
Skrevet (endret)

Fordi det er 70 år siden Norge igjen ble et fritt land! Trodde i min naivitet det var allmenn kunnskap😉 og ja, jeg har satt opp et flagg på altanen💐 Endret av Lillehi
Skrevet

Jepps, noen minutter på overtid og med påminnelse fra God morgen Norge, så kom flagget opp ;)

Anonymous poster hash: 3b14e...eb0

Skrevet

Ups. Håper du har glemt å se på kalenderen i dag, og har gått glipp av hvilken dato det er. Ellers bør du bruke litt tid på å bla i bøker fremover.

Anonymous poster hash: 48fbc...4f5

Skrevet

Selvfølgelig flagger vi! Og jeg er glad for å kunne si at det er det mange andre rundt her som gjør også.

Tenker at folk kanskje heiser etter jobb, men ble bare litt skuffet når jeg så ut. Veldig ydmyk over slike dager selv, og er av de som kjenner klump i halsen både 8. og 17.mai;) Mye viktig historie som absolutt må videreføres til nye generasjoner.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg skulle gjøre det, men fant ikke flagget i går :o Må lete etter jobb i dag, har jo ikke kasta det heller..

Gratulerer med dagen folkens! :D

Skrevet

Takk for påminnelsen 😊. Jeg er hjemme I permisjon og trodde faktisk det var 7 mai i dag, går litt i surr her... Det er tre dager i året (+ bursdagene til ungene) vi flagger. 1, 8 og 17 mai 🌞🌞

Skrevet

Tenker at folk kanskje heiser etter jobb, men ble bare litt skuffet når jeg så ut. Veldig ydmyk over slike dager selv, og er av de som kjenner klump i halsen både 8. og 17.mai;) Mye viktig historie som absolutt må videreføres til nye generasjoner.

Nå hadde jeg flaks og var hjemme kl 8, men jeg hadde nok brutt flaggreglene og hengt det ut før om jeg hadde måttet. Så hadde jeg smilt mens jeg hørte min kjære morfars stemme i hodet, han ville vært rystet over at jeg brøt flaggreglene 😊
Skrevet

Jeg sitter her og gremmes over at jeg glemte det før jobb.

Vurderer faktisk å dra hjem i pausen og henge det ut.

Skrevet

Klart vi flagger i dag.

Det er også veterandagen så som veteran er det ekstra flaut om jeg ikke gjør det.

Skrevet

Om vi hadde flaggstang så hadde vi gjort det ja :)

Anonymous poster hash: b79a0...95a

Skrevet

Tragisk!

Anonymous poster hash: 3a589...180

Skrevet

Ja.  

Det gjør også mange av naboene mine (alle som har flagg ser det ut til). 

Anonymous poster hash: 2bafe...f2a
Skrevet

Godt du er anonym. Nei, jeg har ikke heist flagget for festet er ødelagt. Hvis ikke hadde jeg selvfølgelig gjort det.

Skrevet

Flagget er hengt ut, og snuppa har pyntet resten av huset med flagg også. "Vi heiser flagg i dag fordi vi ikke er i krig mamma"

Skrevet

Selvsagt. Første, åttende og syttende mai er absolutter.

Skrevet

Takk for at dere minnet meg på det! Nå henger flagget ute og veiver i regnet :)

Anonymous poster hash: e8f44...af4
Skrevet

Flott å lese at mange ser på det som en selvfølge:-)

Må desverre innse at mange her ikke fikk opp flagget, tilogmed 8 åringen kommentere det i ettermiddag når vi var på sykkeltur.

Jeg fikk sett litt på NRK idag og det var utrolig mange sterke historier. Med tanke på hvor vi er idag og hvor utrolig godt vi har det, er det vanskelig sette seg inn i at dette foregikk i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...