Gå til innhold

Mine og dine barn, sommerferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting til. Jeg føler det blir litt feil hvis moren min sine oppsparte penger til barna mine for å vise dem at de er flinke, skal gå inn i det ordinære feriebudsjettet. Men å, skikkelig dilemma.

Anonymous poster hash: 2bf16...b69

Hvis dette er ugnenes penger, så bør jo ungene få være med å besteme hvordan de skal brukes.

Skal de brukes på tur, så får det være for dine barn og deg.

jeg ser jo poenget med at bestemor har spart penger til ugnene fordi de har vært "flinke". Men hva er det egentlig de har vært så flinke til da? Å gå eller ta buss til skolen? ja, ser at du skriver at sønnen har hatt skolevegring, men de andre barna dine da? hva konkret har de gjort for pengene?

Samboers barn - har ikke de gjort noe likeverdig for å fortjene penger (uavhenig av om pengene kommer fra bestemor, mor eller far). Har ikke de også gått/tatt buss til skolen?

Anonymous poster hash: 4a124...42b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om vi skal noe mer i sommer, for vi flytter inn i hus rett før sommeren.

Mine barn bor her mest, og jeg vet faktisk ikke om verken mine barn eller stebarna skal noe spesielt med den andre forelderen i sommer. Begge de andre foreldrene er studenter med alt det fører med seg av dårlig råd etc.

Vel, om dere ikke skal noe mer med ungene, desto viktigere er det jo at du drar med dine barn alene. For du mener ikke at du, dine barn og samboer skal på tur sammen, men ikke hans barn? Om dere ikke har planlagt noe for stebarna også så blir dette bare feil.

Jeg mener fortsatt at hvis dere begge drar med dine barn så må stebarna få et tilsvarende tilbud!

Anonymous poster hash: c5ceb...2a1

Skrevet

En ting til. Jeg føler det blir litt feil hvis moren min sine oppsparte penger til barna mine for å vise dem at de er flinke, skal gå inn i det ordinære feriebudsjettet. Men å, skikkelig dilemma.

Hvis dette er ugnenes penger, så bør jo ungene få være med å besteme hvordan de skal brukes.

jeg ser jo poenget med at bestemor har spart penger til ugnene fordi de har vært "flinke". Men hva er det egentlig de har vært så flinke til da? Å gå eller ta buss til skolen? ja, ser at du skriver at sønnen har hatt skolevegring, men de andre barna dine da? hva konkret har de gjort for pengene?

Samboers barn - har ikke de gjort noe likeverdig for å fortjene penger (uavhenig av om pengene kommer fra bestemor, mor eller far). Har ikke de også gått/tatt buss til skolen?

Akkurat det hadde jeg selv tenkt å skrive istad. De har jo tjent pengene kun ved å gå på skolen, som jo er noe alle barna har gjort :-P det med å spare pengene begynte som en motivasjon ifjor og det har strengt tatt ikke vært nødvendig i år. Det har ikke vært noe skolevegring dette skoleåret...

Skrevet

Jeg hadde dratt med mine barn, om samboeren ville blitt med så ok, men i utgangspunktet. Sånn som det er her så er stebarna alltid på ferie med mor flere ganger i året, og det er mine barn som får høre om alle stedene de har vært og hva dem har opplevd og klart det er sårt for mine men sånn er det nå. Jeg har ikke råd til slike ferier som dem drar på og det vet mine barn. Så vil mine foreldre spandere ferie på barna mine så tar jeg ikke med stebarna nei.

Vil det si at besteforeldrene til stebarna ikke kan spandere på barnebarna sine ferietur heller? I så fall høres det merkelig ut..

Anonymous poster hash: 732a5...bfa
Skrevet

Skjønner ikke at det er et dilemma, det er vel ikke alles feriebudsjett med penger barna har fått?

Skrevet

Barna er ca like gamle. Hva om hans barn hadde tjent penger for å gå på skolen? Dine barn går også til skolen uten problem hver dag. Hans barn lager store problem ut av å gå til skolen og blir dermed belønnet med penger til årets sommerferie.

Hva med de barna som faktisk pliktoppfyllende har gått til skolen hver dag uten tull. De skal straffes. Kanskje de er smarte nok til å gjøre seg vrange framover slik de også kan få til en skikkelig belønning.

Du og dine barn kan reise på tur en helg stebarna er hos sin mor (dersom ikke barna bor like mye som dine barn hos dere).

Dere kan ikke bruke årets sommerferie på kun dine barn. Belønning for å gå på skolen, hva mer skal belønnes med ferie? At man pusser tenner?

Så lenge ingen har planer om å ta de jevngamle stebarna på tur i sommer så syns jeg faktisk dere skal legge ekstra penger i potten så alle kan reise.

Litt anderledes dersom stebarna skulle reist på tur med mor i sommer. Nå får uke stebarna vært på en eneste ferie, mens dine barn får et flott opplegg. Tenk hadde det vært omvendt?

Flott av mormor å spare penger. Men å belønne de med ferie for å gå på skolen er faktisk idiotisk. Man SKAL gå på skolen. Man skal ikke straffes fordi man er snill og grei og går på skolen uten å lage problemer. Hva tror du både dine og stebarna har lært av dette?

Anonymous poster hash: cec7c...c43

Skrevet

Vil mormor at pengene skal gå til hennes barnebarn så sett de på konto eller kjøp noe de ønsker seg for pengene. Ikke utelukk stebarna fra årets eneste ferie fordi stebarna har vært flinke.

Skrevet

Skjønner ikke at det er et dilemma, det er vel ikke alles feriebudsjett med penger barna har fått?

Nei så viss far reiste på årets eneste ferie med sine barn pga de hadde fått belønning for å gå på skolen, så ville du syntes det var helt rettferdig for dine jevngamle barn? Dine barn som alltid har gått på skolen uten tull, de måtte blitt hjemme hele sommeren.

Skrevet

Barna er ca like gamle. Hva om hans barn hadde tjent penger for å gå på skolen? Dine barn går også til skolen uten problem hver dag. Hans barn lager store problem ut av å gå til skolen og blir dermed belønnet med penger til årets sommerferie.

Hva med de barna som faktisk pliktoppfyllende har gått til skolen hver dag uten tull. De skal straffes. Kanskje de er smarte nok til å gjøre seg vrange framover slik de også kan få til en skikkelig belønning.

Du og dine barn kan reise på tur en helg stebarna er hos sin mor (dersom ikke barna bor like mye som dine barn hos dere).

Dere kan ikke bruke årets sommerferie på kun dine barn. Belønning for å gå på skolen, hva mer skal belønnes med ferie? At man pusser tenner?

Så lenge ingen har planer om å ta de jevngamle stebarna på tur i sommer så syns jeg faktisk dere skal legge ekstra penger i potten så alle kan reise.

Litt anderledes dersom stebarna skulle reist på tur med mor i sommer. Nå får uke stebarna vært på en eneste ferie, mens dine barn får et flott opplegg. Tenk hadde det vært omvendt?

Flott av mormor å spare penger. Men å belønne de med ferie for å gå på skolen er faktisk idiotisk. Man SKAL gå på skolen. Man skal ikke straffes fordi man er snill og grei og går på skolen uten å lage problemer. Hva tror du både dine og stebarna har lært av dette?

Stebarna aner ikke noe om pengene enda. Barna mine tja.. Det ene er pliktoppfyllende så det holder. Det andre sliter med angst, og jeg tror ikke pengene for å gå på skolen har gjort noe negativt for ham.

Men jeg ser definitivt poenget ditt og det er derfor det er så vanskelig. Jeg syns på en måte at det er litt dårlig gjort av moren min å gi så mye penger og samtidig be oss ekskludere stebarna. Det er ikke sånn jeg egentlig er. Men samtidig er jeg delt her, for kanskje hadde mine barn likt å være bare dem. Eller ikke. Alle barna gleder seg alltid til å treffe hverandre og de er veldig, veldig gode venner. Alle barna er glade for at vi endelig har flyttet sammen.

Skrevet

Jeg hadde dratt med mine barn, om samboeren ville blitt med så ok, men i utgangspunktet. Sånn som det er her så er stebarna alltid på ferie med mor flere ganger i året, og det er mine barn som får høre om alle stedene de har vært og hva dem har opplevd og klart det er sårt for mine men sånn er det nå. Jeg har ikke råd til slike ferier som dem drar på og det vet mine barn. Så vil mine foreldre spandere ferie på barna mine så tar jeg ikke med stebarna nei.

Vil det si at besteforeldrene til stebarna ikke kan spandere på barnebarna sine ferietur heller? I så fall høres det merkelig ut..

Dette er jeg enig i.

Men her er det snakk om at barna er jevngamle og ingen skal på ferie. Stebarnas mor og hi sine barns far var fattige studenter og dette ble eneste ferien.

Skrevet

Stebarna aner ikke noe om pengene enda. Barna mine tja.. Det ene er pliktoppfyllende så det holder. Det andre sliter med angst, og jeg tror ikke pengene for å gå på skolen har gjort noe negativt for ham.

Men jeg ser definitivt poenget ditt og det er derfor det er så vanskelig. Jeg syns på en måte at det er litt dårlig gjort av moren min å gi så mye penger og samtidig be oss ekskludere stebarna. Det er ikke sånn jeg egentlig er. Men samtidig er jeg delt her, for kanskje hadde mine barn likt å være bare dem. Eller ikke. Alle barna gleder seg alltid til å treffe hverandre og de er veldig, veldig gode venner. Alle barna er glade for at vi endelig har flyttet sammen.

Men uten de pengene hadde dere jo iallefall ikke hatt råd til ferie. Hva med å betale resten av ferien selv så alle kan reise på tur og ha felles opplevelser før innflytting i nytt hus?

Far kan jo si dette er penger hans barn har spart opp for å gå på skolen! Så lenge dette er årets ferie ville jeg aldri reist uten mine stebarn.

Jeg hadde blitt lei meg om min mann rett før innflytning i nytt hus sammen med alle barna, hadde valgt å være ekskluderende mot mine. Det hadde nok lagt en demper på innflytning og jeg tror mine barn ville reagert på st vi ikke gjorde ting sammen nå når vi skulle bo sammen.

Dersom stebarna er mye på farten med sin mor blir det anderledes.

Jeg synes også du kan ta med dine barn av og til. Men da må far og ta med sine på noe tilsvarende.

Tenk om dette var motsatt og far og stebarn planla årets eneste ferie uten dere, rett før sammenslåing av to familier i nytt hus.

Skrevet

Akkurat det hadde jeg selv tenkt å skrive istad. De har jo tjent pengene kun ved å gå på skolen, som jo er noe alle barna har gjort :-P det med å spare pengene begynte som en motivasjon ifjor og det har strengt tatt ikke vært nødvendig i år. Det har ikke vært noe skolevegring dette skoleåret...

Utfra hva du skriver så vet jo ikke engang dine egne barn spesielt mye om disse pengene. Det er også kun ett av dine barn som har hatt problemer med å gå på skolen - i fjor.

Ergo kan ikke disse pengene fra bestemor ha fungert som motivator for at barna skal oppnå noe de i utgangspunktet synes er vanskelig.

I så måte kan jeg virkelig ikke skjønne at dine barn "fortjener" noe mer ferietur enn stebarna.

Hvis bestemors tanke er at disse pengene absolutt skal gå til en opplevelse for hennes barnebarn, så kan det fint løses. Bestemor betaler barnas andel av turen. Du og barnas far betaler tilsvarende for at han og hans barn skal være med på turen. For de har jo vært akkurat like flinke som dine barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...