Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Nå har vi flyttet sammen og er mine og dine barn. Alt går veldig bra, og vi passer på å ha alle barna med når vi gjør noe spesielt. Men, nå er det sånn at moren min har spart penger gjennom hele året for barna mine, for at de skal få bruke dem på noe gøy i sommer. Det er på en måte "være-flink"-penger, som man kan si at barna har tjent ved å være flinke til å gå/ ta buss til skolen. Det hele startet en periode da sønnen min hadde skolevegring. Da blir det store spm; Skal jeg og samboeren dra med bare mine barn? Skal jeg dra med mine barn alene? (jeg tror samboeren kvier seg for å dra med oss uten sine barn). Skal vi tilpasse turen økonomisk og velge billigere alternativ så vi kan dra alle sammen? Bør jeg spørre mine barn, som jo eier pengene egentlig, hva de synes? Det er snakk om en slags weekendtur, feks dyreparken i kr.sand eller noe sånt. Det er ganske mange tusen som er spart opp, så med bare mine barn holder det nok til full pakke med overnatting i Abra havn etc. Alle barna er skolebarn. Anonymous poster hash: 2bf16...b69
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Kan du ikke ta det som en helgetur sammen med bestemor en helg som barna hans er hos moren eller en gang de gjør noe med faren? Anonymous poster hash: c931f...464
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Her ville jeg reist med egne barn uten mann og hans barn, ville invitert med bestemor. Jeg er skilsmissebarn selv og vil si det er like viktig å av og til få gjøre ting sammen med søsken uten stesøsken som å alltid inkludere alle. Anonymous poster hash: 22874...3d0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Dine barn kan dra med bestemor. Anonymous poster hash: 2a778...c76
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Ville dratt med mine barn og bestemor Anonymous poster hash: d83bb...8e6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Bestemor kan dessverre ikke bli med, hun er kreftsyk. Kanskje jeg skal be med barnas tante, min søster. Jeg er jo enig med dere også, at det er viktig å få litt tid alene med egne barn iblant. Vi var på en lignende tur ifjor, økonomitur, og det er klart det ble masete med mange barn som ville hit og dit og gjøre ulike ting etc. Anonymous poster hash: 2bf16...b69
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Jeg ville også dratt alene sammen med barn og bestemor. Kan være veldig hyggelig det dersom du og din mor har et godt forhold, så kan dere ha litt jenteskravling på kvelden når ungene er i seng Anonymous poster hash: 808a6...eb7
Superdolly Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Du og dine barn reiser, eventuelt sammen med din søster. Din mann og hans barn finner på noe annet disse dagene.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Vi reiste på en tur uten barna til min mann en gang. De taklet det ikke så greit som vi håpet, og ble nok litt såret. Det føltes ikke bra, og heretter reiser vi alle eller ingen. Anonymous poster hash: 117fb...338
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Du må nesten spørre deg selv hvordan dine barn hadde følt det om situasjonen var motsatt. Er barna jevngamle med samboers barn? I så fall kan det være vanskelig for de barna som ikke får være med til f.eks. dyreparken å forstå dette. Det kan være utrolig sårt... Jeg ville strukket meg langt for å få med alle. Anonymous poster hash: 1f422...421
Fomle84 Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Jeg hadde reist med egne barn siden det er deres bestemor som har spart. Må ha litt alene tid med dem og.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Vi reiste på en tur uten barna til min mann en gang. De taklet det ikke så greit som vi håpet, og ble nok litt såret. Det føltes ikke bra, og heretter reiser vi alle eller ingen. Anonymous poster hash: 117fb...338 Men barna trenger også opplevelser sammen med bare helsøsken og forelder uten å alltid måtte ta hensyn til stesøsken de ikke har bedt om å få inn i livet sitt også. Stesøsken kan få supert forhold og bli veldig glad i hverandre, men man trenger faktisk litt fri fra dem også, de er ikke søsken.... Jeg ville heller delt familien av og til, latt far ta sine biologiske på en opplevelse og mor ta sine biologiske på en opplevelse. I storfamilier med dine og mine barn blir det av og til litt for mange å ta hensyn til. Hilsen skilsmissebarnet. Anonymous poster hash: 22874...3d0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Du må nesten spørre deg selv hvordan dine barn hadde følt det om situasjonen var motsatt. Er barna jevngamle med samboers barn? I så fall kan det være vanskelig for de barna som ikke får være med til f.eks. dyreparken å forstå dette. Det kan være utrolig sårt... Jeg ville strukket meg langt for å få med alle. Anonymous poster hash: 1f422...421 De er jevngamle ja. Og trives veldig godt sammen. Jeg hadde selv syntes det var vanskelig å dra uten mine barn. Og jeg vet ikke hvordan mine hadde reagert. Antakelig hadde de syntes det var urettferdig og leit. Anonymous poster hash: 2bf16...b69
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Jeg synes det blir feil om samboeren blir med, det sender helt feil signaler til barna hans, som at de ikke er en fullverdig del av familien, at han har en ny familie nå som han har byttet ut dem med el.l. Du bør imidlertid fint kunne dra alene med dine barn. Anonymous poster hash: 05d4c...3c6
Nyttårs barn Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Her synes jeg du kan dra med dine barn, dere må ikke gjøre alt sammen hele tiden. Sikkert godt for stebarna å få litt alenetid med sin far også.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Kan ikke far betale for seg og sine barn, så reiser dere sammen? Tenker da spesielt om dere velger Sørlandsparken. Ellers kan vel du, søsteren og dine barn reise bort en helg sammen. Anonymous poster hash: f8dcf...ee2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Jeg tenker også at du kunne dratt alene med ungene. Er godt for ungene med litt alenetid med egen forelder. Og om du skulle hatt med samboeren din så bør hans få et tilsvarende tilbud eller han betaler for sine egne barn om dere drar alle sammen. Dine barn kunne kanskje brukt pengene på å kjøpe seg noe de ønsker seg istedenfor å bruke pengene på ferie? Hos meg kjøper ungene gjerne inn fotballmål, sparkesykler etc for sommerpengene (oppsparte jule- og bursdagsgaver+ Feriepenger fra besteforeldre). Anonymous poster hash: c5ceb...2a1
Kaviar88 Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Jeg hadde reist med mine barn og hadde forventet at samboeren forstod det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Hvis dette er det eneste dere skal gjøre i sommerferien i år: alle må få være med. Hvis dere skal gjøre noe annet hyggelig i løpet av sommeren: du tar med dine barn denne gangen, så gjør dere noe annet fint når hans unger kommer. NB: hvis mannens barn bor fast hos dere og bare annen hver helg hos mor, eller mindre enn 50% hos mor, blir det vanskelig å ikke ta dem med. Hvis de bor mest et annet sted, er det mer naturlig at de "går glipp av" ting mens de er hjemme på fast bosted. Regner med at mora også vil finne på noe i sommer? Anonymous poster hash: 63930...514
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #20 Skrevet 8. mai 2015 Jeg vet ikke om vi skal noe mer i sommer, for vi flytter inn i hus rett før sommeren. At barna mine kjøper noe de ønsker seg er ikke aktuelt. Ganske enkelt fordi det ikke er noe stort og kostbart de vil ha. Dessuten setter både de og jeg stor pris på opplevelser sammen. Mine barn bor her mest, og jeg vet faktisk ikke om verken mine barn eller stebarna skal noe spesielt med den andre forelderen i sommer. Begge de andre foreldrene er studenter med alt det fører med seg av dårlig råd etc. Anonymous poster hash: 2bf16...b69
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #21 Skrevet 8. mai 2015 En ting til. Jeg føler det blir litt feil hvis moren min sine oppsparte penger til barna mine for å vise dem at de er flinke, skal gå inn i det ordinære feriebudsjettet. Men å, skikkelig dilemma. Anonymous poster hash: 2bf16...b69
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #22 Skrevet 8. mai 2015 Kan du ikke spørre barna dine om hva de vil? Forklare dilemma, få de til å reflektere, være med i en avgjørelse. Anonymous poster hash: 90e03...288
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #23 Skrevet 8. mai 2015 Kan du ikke spørre barna dine om hva de vil? Forklare dilemma, få de til å reflektere, være med i en avgjørelse. Anonymous poster hash: 90e03...288 Moren min vil at jeg/ jeg og samboeren drar bare med barna mine. Anonymous poster hash: 2bf16...b69
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #24 Skrevet 8. mai 2015 Dine barn må på en måte "gjøre seg fortjent" til turen mens hans barn da bare får den. Det blir helt feil. Anonymous poster hash: 531c3...71d
Superdolly Skrevet 8. mai 2015 #25 Skrevet 8. mai 2015 Kan du ikke spørre barna dine om hva de vil? Forklare dilemma, få de til å reflektere, være med i en avgjørelse. Anonymous poster hash: 90e03...288 Moren min vil at jeg/ jeg og samboeren drar bare med barna mine. Anonymous poster hash: 2bf16...b69 Men da drar du med dine barn. Problemet løst. Vil du ha med deg en voksen til, ta med din søster. Som du selv sier, samboeren din vil kanskje synes det er leit å dra uten sine barn. Så da lar han være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå