Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Hva mener dere?er det feil å straffe barn(6 år)med å nekte de å dra på trening når de har gjort noe galt/oppfører seg stygt!?Jeg er litt imellom...føler de må lære seg å møte opp, men samtidig så ja...jeg vet ikke...synspunkt?? Anonymous poster hash: a05a0...853
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Det kommer an på hva de har gjort. Om de har slått en lagkamerat eller spyttet på treneren synes jeg det er naturlig straff. Har de derimot nektet å gjøre lekser eller snakket stygt til deg synes jeg de bør få en straff som har sammenheng med det de har gjort. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Bare generelt stygg språkbruk og oppførsel mot foreldre og tilogmed besteforeldre!Siden treningen er det beste så vil jeg ta bort det for en gang, men er usikker Anonymous poster hash: a05a0...853
Høstduft Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er imot å frata trening som straff. Trening er utelukkende en positiv ting for barnet. Jeg ville heller tatt fra nettbrett, pc, tv, mobil etc.
TrueColours Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Kommer jo helt an på hva du vil oppnå med straffen. Vil du lære barnet at det å oppføre seg galt ikke er greit, så er det viktig å huske at å straffe barn ikke lærer de hvordan de skal oppføre seg. Det er jo bedre å prøve og lære barn at det fins andre måter å oppføre seg i stedet for å være ulydig eller gjøre gale ting.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Takk for svar😉Jeg blir bare litt rådvill her, men heller nå mot å ikke ta straffen ut på treninga.,. Anonymous poster hash: a05a0...853
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Takk for svarJeg blir bare litt rådvill her, men heller nå mot å ikke ta straffen ut på treninga.,. Anonymous poster hash: a05a0...853 Det du derimot kan gjøre er å si at når han snakker så stygt til deg/dere gidder du ikke kjøre ham dit. Han får gå. Hvis distansen er passlig kan det være en grei markering. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Det synes jeg blir feil straff ja. Da lærer du han i tillegg "svikte" laget han trener på. Dersom du dropper treningene, vil jo det si at dere "skulker". Finn på en mer passende straff. Ta fra andre goder som feks spilletid på nettbrettet eller noe annet. Anonymous poster hash: 575e3...40b
MJ<3 Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Hva med å heller lage et system hvor han får ros når han klarer å oppføre seg fint i visse situasjoner. Stjernesystem funket på vår. Evt smilefjes. Har man da en liten oppmuntring/premie etter et visst antall stjerner/smilefjes så vil dette være en gulrot. Trenger ikke være noe stort, bare for eksempel at man gjør noe sammen som familie og finner på noe hyggelig en dag, spiller fotball sammen en stund, etc. Hos oss funket det IKKE med straff. Det hadde heller motsatt effekt, og fikk han til å føle seg "slem" og merket at han følte at det var ikke noe vits i å prøve engang. Tenk litt over selv også for eksempel i jobbsituasjoner. Det som motiverer best til bra resultater er jo oppmuntring og ros og klare målsetninger (gjerne med en gulrot). Blir man kjeftet på om man gjør noe feil blir det bare angstrelatert å gjøre jobben og ikke fordi man faktisk har lyst.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er generelt imot straff. Man straffer ikke sine ektefeller, søsken eller venner, hvorfor skal man straffe barn? Jeg har aldri noensinne straffet barna mine, og de er eksemplariske (alle fra skolealder og opp til 20 år) Anonymous poster hash: 9eb1a...0db
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!! Anonymous poster hash: c9677...f0c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!! Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det? Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Man straffer ikke noen ved å nekte dem å delta på ting de skal være forpliktet til å gå på, enten det nå er gøy eller ei! Du hadde vel aldri sagt: "jaja, da får du ikke gå på skolen imirgen!!"..?? Ja, jeg mener at alt en unge går på forplikter! Vet ikke hva han skal straffes for? Har han vært ufin på trening, DA kan jo det være en nektegrunn... Hadde faktisk hjulpet veldig å vite hva han har gjort! Straff jeg bruker av og til (trenger sjelden straff ), er null Playstation eller iPad... Anonymous poster hash: 741c9...4b3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Det synes jeg blir feil straff ja. Da lærer du han i tillegg "svikte" laget han trener på. Dersom du dropper treningene, vil jo det si at dere "skulker". Finn på en mer passende straff. Ta fra andre goder som feks spilletid på nettbrettet eller noe annet. Anonymous poster hash: 575e3...40b Spilletid på PC er vel like lite relevant som trening mht om straffen sees i sammenheng med "overtrampet". Hvis han er stygg i munnen, så er det vel mer aktuelt å forlange at han sier unnskyld til dem han har vært stygg mot, og ikke får være med neste gang dere besøker dem det gjelder. Anonymous poster hash: ae8bf...24e
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!!Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Jøsseball, der kom jammen kongen av stråmenn på banen!
Superdolly Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Tja, jeg tenker at du må finne på noe som ikke straffer mange andre barn også. Går han på lagidrett straffer du jo hele laget med å holde ham borte. Er han stygg i språket så gi ham en advarsel. "Hvis du sier... flere ganger så..." Og så forteller du ham konsekvensen. Er dere på middag hos bestemor, send ham fra bordet og la ham kjede seg på et annet rom i fem minutter. Sparker eller slår han, send ham rett i timeout. Truer du med å dra hjem, straffer du da samtidig bestemor og bestefar, deg selv og mannen, og eventuelle søsken. Og etterpå er dere ferdige med saken, og han får en ny sjanse til å oppføre seg fint.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!!Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Jøsseball, der kom jammen kongen av stråmenn på banen! Mulig det. Jeg regner med at du er enig i at straff er riktig i noen tilfeller. Spørsmålet er når? Å påstå at er feil i alle sammenhenger tror jeg svært få er enige i. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Tja, jeg tenker at du må finne på noe som ikke straffer mange andre barn også. Går han på lagidrett straffer du jo hele laget med å holde ham borte. Er han stygg i språket så gi ham en advarsel. "Hvis du sier... flere ganger så..." Og så forteller du ham konsekvensen. Er dere på middag hos bestemor, send ham fra bordet og la ham kjede seg på et annet rom i fem minutter. Sparker eller slår han, send ham rett i timeout. Truer du med å dra hjem, straffer du da samtidig bestemor og bestefar, deg selv og mannen, og eventuelle søsken. Og etterpå er dere ferdige med saken, og han får en ny sjanse til å oppføre seg fint. Å bli kvitt en gjest, selv om det er et barn, som er stygg i språket mot vertskapet, sparker eller slår, er ikke en straff for besteforeldre eller andre. Slike unger vil man helst ha ut av huset fortest mulig til de har lært å oppføre seg bortigmot skikklig. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!!Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Jøsseball, der kom jammen kongen av stråmenn på banen! Mulig det.Jeg regner med at du er enig i at straff er riktig i noen tilfeller. Spørsmålet er når? Å påstå at er feil i alle sammenhenger tror jeg svært få er enige i. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e "Nordmenn bør bruke bilen mindre" "Jasså? sier du at jeg skal gå til fots fem mil til jobb, nå kanskje?!" Ehhh... vi snakker ikke om drap og voldtekt. Vi snakker om barneoppdragelse og unger som har geipet og sagt faen. Eller noe sånt. Behold sansen for proporsjoner, så fortsetter diskusjonen å være interessant. Når man avsporer totalt og går til angrep på et standpunkt som INGEN i tråden har forfektet, blir det usaklig og uinteressant.
Superdolly Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Tja, jeg tenker at du må finne på noe som ikke straffer mange andre barn også. Går han på lagidrett straffer du jo hele laget med å holde ham borte. Er han stygg i språket så gi ham en advarsel. "Hvis du sier... flere ganger så..." Og så forteller du ham konsekvensen. Er dere på middag hos bestemor, send ham fra bordet og la ham kjede seg på et annet rom i fem minutter. Sparker eller slår han, send ham rett i timeout. Truer du med å dra hjem, straffer du da samtidig bestemor og bestefar, deg selv og mannen, og eventuelle søsken. Og etterpå er dere ferdige med saken, og han får en ny sjanse til å oppføre seg fint. Å bli kvitt en gjest, selv om det er et barn, som er stygg i språket mot vertskapet, sparker eller slår, er ikke en straff for besteforeldre eller andre. Slike unger vil man helst ha ut av huset fortest mulig til de har lært å oppføre seg bortigmot skikklig. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e [/ acronym] Vel, nå blir de ikke bare kvitt gjesten som ikke oppfører seg fint, men også resten av familien med det samme. Med mindre du mener at foreldrene skal sende barnet hjem alene. Mine barn hadde syntes det var råttent gjort av meg hvis jeg avbrøt et besøk hos bestemor etter fem minutter fordi en av dem oppførte seg dårlig. Bestemor og bestefar hadde også syntes det var kjipt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #21 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!!Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Jøsseball, der kom jammen kongen av stråmenn på banen!Mulig det.Jeg regner med at du er enig i at straff er riktig i noen tilfeller. Spørsmålet er når? Å påstå at er feil i alle sammenhenger tror jeg svært få er enige i. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e "Nordmenn bør bruke bilen mindre" "Jasså? sier du at jeg skal gå til fots fem mil til jobb, nå kanskje?!" Ehhh... vi snakker ikke om drap og voldtekt. Vi snakker om barneoppdragelse og unger som har geipet og sagt faen. Eller noe sånt. Behold sansen for proporsjoner, så fortsetter diskusjonen å være interessant. Når man avsporer totalt og går til angrep på et standpunkt som INGEN i tråden har forfektet, blir det usaklig og uinteressant. Det var et svar på at straff aldri var riktig. Du mener jo også at det kan være det. Jeg må jo ta utgangspunkt i det som skrives. Etter min mening er straff noen ganger et fornuftig virkemiddel for å lære barn å oppføre seg skillig, ikke bare ved behandling av voksne. Mener du barn aldri bør straffes? La oss si at barnet på 12 år har vært på besøk hos bestemor. Der har han med vilje knust hele middagsserviset fordi bestemor ga beskjed om at han ikke fikk kalle sin kusine hore. Deretter har han spyttet bestemor i ansiktet. Fortsatt ingen form for straff? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #22 Skrevet 7. mai 2015 Tja, jeg tenker at du må finne på noe som ikke straffer mange andre barn også. Går han på lagidrett straffer du jo hele laget med å holde ham borte. Er han stygg i språket så gi ham en advarsel. "Hvis du sier... flere ganger så..." Og så forteller du ham konsekvensen. Er dere på middag hos bestemor, send ham fra bordet og la ham kjede seg på et annet rom i fem minutter. Sparker eller slår han, send ham rett i timeout. Truer du med å dra hjem, straffer du da samtidig bestemor og bestefar, deg selv og mannen, og eventuelle søsken. Og etterpå er dere ferdige med saken, og han får en ny sjanse til å oppføre seg fint. Å bli kvitt en gjest, selv om det er et barn, som er stygg i språket mot vertskapet, sparker eller slår, er ikke en straff for besteforeldre eller andre. Slike unger vil man helst ha ut av huset fortest mulig til de har lært å oppføre seg bortigmot skikklig. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e [/ acronym] Vel, nå blir de ikke bare kvitt gjesten som ikke oppfører seg fint, men også resten av familien med det samme. Med mindre du mener at foreldrene skal sende barnet hjem alene. Mine barn hadde syntes det var råttent gjort av meg hvis jeg avbrøt et besøk hos bestemor etter fem minutter fordi en av dem oppførte seg dårlig. Bestemor og bestefar hadde også syntes det var kjipt. En kunne reise hjem med barnet og resten bli hvis barnet ikke er stort nok til å gå hjem alene. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Gjest Antarctica Skrevet 7. mai 2015 #23 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!!Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Jøsseball, der kom jammen kongen av stråmenn på banen!Mulig det.Jeg regner med at du er enig i at straff er riktig i noen tilfeller. Spørsmålet er når? Å påstå at er feil i alle sammenhenger tror jeg svært få er enige i. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e "Nordmenn bør bruke bilen mindre""Jasså? sier du at jeg skal gå til fots fem mil til jobb, nå kanskje?!"Ehhh... vi snakker ikke om drap og voldtekt. Vi snakker om barneoppdragelse og unger som har geipet og sagt faen. Eller noe sånt. Behold sansen for proporsjoner, så fortsetter diskusjonen å være interessant. Når man avsporer totalt og går til angrep på et standpunkt som INGEN i tråden har forfektet, blir det usaklig og uinteressant. Det var et svar på at straff aldri var riktig. Du mener jo også at det kan være det. Jeg må jo ta utgangspunkt i det som skrives. Etter min mening er straff noen ganger et fornuftig virkemiddel for å lære barn å oppføre seg skillig, ikke bare ved behandling av voksne. Mener du barn aldri bør straffes?La oss si at barnet på 12 år har vært på besøk hos bestemor. Der har han med vilje knust hele middagsserviset fordi bestemor ga beskjed om at han ikke fikk kalle sin kusine hore. Deretter har han spyttet bestemor i ansiktet. Fortsatt ingen form for straff? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Dette er en seksåring. Du kupper tråden tl HI uten å komme med noe konstruktivt. Hvis du vil diskutere med MEG; send en PM.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #24 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!!Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Jøsseball, der kom jammen kongen av stråmenn på banen!Mulig det.Jeg regner med at du er enig i at straff er riktig i noen tilfeller. Spørsmålet er når? Å påstå at er feil i alle sammenhenger tror jeg svært få er enige i. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e "Nordmenn bør bruke bilen mindre""Jasså? sier du at jeg skal gå til fots fem mil til jobb, nå kanskje?!"Ehhh... vi snakker ikke om drap og voldtekt. Vi snakker om barneoppdragelse og unger som har geipet og sagt faen. Eller noe sånt. Behold sansen for proporsjoner, så fortsetter diskusjonen å være interessant. Når man avsporer totalt og går til angrep på et standpunkt som INGEN i tråden har forfektet, blir det usaklig og uinteressant.Det var et svar på at straff aldri var riktig. Du mener jo også at det kan være det. Jeg må jo ta utgangspunkt i det som skrives. Etter min mening er straff noen ganger et fornuftig virkemiddel for å lære barn å oppføre seg skillig, ikke bare ved behandling av voksne. Mener du barn aldri bør straffes?La oss si at barnet på 12 år har vært på besøk hos bestemor. Der har han med vilje knust hele middagsserviset fordi bestemor ga beskjed om at han ikke fikk kalle sin kusine hore. Deretter har han spyttet bestemor i ansiktet. Fortsatt ingen form for straff? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Dette er en seksåring. Du kupper tråden tl HI uten å komme med noe konstruktivt. Hvis du vil diskutere med MEG; send en PM. I motsettning til deg har jeg kommet med flere konstruktive tilbakemeldinger til HI, bare sjekk kodene. Du derimot har kun laget innlegg for å påpeke hvor dumme mine innlegg er. Jeg er ikke det minste interessert i å diskutere med deg på PM, men jeg kan godt ta det her. Anonymous poster hash: 2f36d...a6e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #25 Skrevet 7. mai 2015 Straff er feil i alle sammenhenger, så JA!!! Anonymous poster hash: c9677...f0c Mener du virklig det?Hvis barnet ditt blir voldtatt og drept. Bør ikke da gjerningsmannen straffes? Anonymous poster hash: 2f36d...a6e Selvfølgelig! Jeg mener i barneoppdragelsen. Og kanskje det er nettopp derfor voldtektsmenn voldtar. De har hatt en oppvekst preget av autoritet og straff, blottet for nære relasjoner og et godt samspill. Straff i oppdragelsen skaper avstand mellom mennesker og kan gjøre at barnet mister kontakten med seg selv og dermed også evnen til å ha medfølelse med andre mennesker. Noe gjøres feil i oppdragelsen når vi skaper voldtektsmenn, forbrytere, IS-sympatisører osv. Anonymous poster hash: c9677...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå