Gå til innhold

Hvor lenge kan man få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at man tidligere, normessig, mer satte grensen ved 40, og at det nærmest var uhørt å få barn etter den alder, fordi da ble man så 'gamle foreldre', og 'stakkars' barna som da ikke ville ha foreldrene sine så lenge? 

Dette er hva jeg har hørt.... og som sitter i...

Men jeg forstår ikke hva folk snakker om når de snakker om stakkars barn som da får så gamle foreldre? Er det noen som er født og noen gang har tenkt slik? Er man ikke heller glad man i det hele tatt ble født? Ellers handler det vel mer om hva man gjør ut av tiden enn hvor mye tid?

Anonymous poster hash: ce002...6bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg fikk mitt første barn når jeg var 19 er det helt utenkelig å få barn selv når jeg er i 40 årene. Da kommer jeg jo jo til å oppdra barn fra jeg var tenåring til jeg er nærmere 60! Når jeg ser damer som får barn når de er i 40 åra tenker jeg ikke de er for gamle, de gjør bare ting i en annen rekkefølge enn meg. Handler om å kunne ta seg av barnet og da er ikke alltid alder som har betydning(så lenge man faktisk er voksen).

Skrevet

Noen blir "gamle" før andre, så det er veldig individuelt. Min tante fikk det siste barnet da hun var 40, og det var tydelig for alle at hun egentlig var for gammel. Hun orket ikke å oppdra eller følge opp det barnet på noen måte, bare lot det skure og gå. Det kan jo også ha sammenheng med at hun hadde 5 barn fra før fra 8 år og oppover, og egentlig var både ferdig og sliten.

Svigerinnen min er 42, har nettopp fått sitt første barn og håper å rekke å få et til. Hun er nesten definisjonen på ung og sprek, og jeg synes ikke hun er for gammel. ;)

Anonymous poster hash: 6d582...c4e
Skrevet

Stemmer det at man tidligere, normessig, mer satte grensen ved 40, og at det nærmest var uhørt å få barn etter den alder, fordi da ble man så 'gamle foreldre', og 'stakkars' barna som da ikke ville ha foreldrene sine så lenge?

Dette er hva jeg har hørt.... og som sitter i...

Men jeg forstår ikke hva folk snakker om når de snakker om stakkars barn som da får så gamle foreldre? Er det noen som er født og noen gang har tenkt slik? Er man ikke heller glad man i det hele tatt ble født? Ellers handler det vel mer om hva man gjør ut av tiden enn hvor mye tid?

Anonymous poster hash: ce002...6bb

Før en fikk prevensjon var det veldig vanlig å få barn etter fylte 40...

Anonymous poster hash: 4eb9c...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...