Gå til innhold

Hvor lenge kan man få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere er høyeste alder for å få barn, som kvinne?

En ting er teknisk mulighet, en annen ting er hva som er sosialt akseptert, og egnet.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: ce002...6bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

45.

Anonymous poster hash: e5ea9...b55

Skrevet

Jeg syns personlig at det å få barn tilhører de i 20 og 30-årene!

Anonymous poster hash: c7eb7...22b

Skrevet

Anonymous poster hash: c7eb7...22b

Åh herregud!

Anonymous poster hash: bae01...1c6

Skrevet

Alt under 45 anser jeg som "normalt". Over 45 begynner å bli litt (for) gammelt.

Anonymous poster hash: 28b20...afd
Skrevet

Det er opp til hver enkelt person og livssituasjon.

Anonymous poster hash: d48c1...cce

Skrevet

Under 45 tenker jeg. Men er man sprek og masse energi, så er det vel ingenting i veien for å få barn når man er 46+ heller.  Og at man blir gravid av seg selv, uten hjelpemidler :)

Skrevet

Selvsagt, men man må få lov til å synse litt. Jeg ville selvsagt aldri sagt til en 47-åring at hun var for gammel for sitt nyfødte barn.

Skrevet

Jeg gjetter at du er 19 år.

Anonymous poster hash: 5afef...efe

Skrevet

Og at man blir gravid av seg selv, uten hjelpemidler :)

Hvorfor det?

Skrevet

Jeg tenker max 40 år... Men det er vel for at jeg er ung og fikk barn tidlig. Når jeg er 40 er ungene ute av redet allerede. Men jeg endrer sikkert mening når jeg selvnår 40 og enda føler meg ung og sprek:)

Anonymous poster hash: 1e725...edf

Skrevet

Selvsagt, men man må få lov til å synse litt. Jeg ville selvsagt aldri sagt til en 47-åring at hun var for gammel for sitt nyfødte barn.

Og personlig vil jeg nok satse på å være ferdig med svangerskap og fødsler rundt 35 års alder.. Fordi det passer for oss

Anonymous poster hash: d48c1...cce

Skrevet (endret)

Og at man blir gravid av seg selv, uten hjelpemidler :)

Hvorfor det?

Hv is man ikke klarer å bli gravid på egenhånd, så er det kanskje kroppen sin måte å si fra at nå kommer det ikke flere barn. Fikk sistemann seint selv, og hadde jeg ikke klart det, så hadde jeg avfunnet meg med situasjonen :) Men det er min mening da.

Og jeg tenker dette etter fylt 40 år altså. Ikke i 20 eller 30 årene, så det er sagt :)

Endret av Gjest
Skrevet

Det avhenger av så mye egentlig. 
Mors og fars helse, fars alder, er det første barn eller blir det født som søsken nummer 4?
Livsituasjon, familie forøvrig og mye mer.
Alt dette sammenlagt teller, for meg ihvertfall.

En 48 kan i noen tilfeller være mer rustet til å få barn enn en 19 åring, og omvendt.

Jeg vet dette er noe som blir sagt om igjen og om igjen når det er snakk om "mors" alder når det gjelder å få barn (far blir ikke nevnt like ofte av en eller annen grunn, selv om gjennsomsnittlig lever menn kortere enn kvinner), vi lever lenger i dag, og er friskere enn og av den grunn er vi yngre lengre enn før.
For meg har det en del å si på alder til foreldre.
Den forventede levealderen har økt med 30 år i Norge siden 1900.

Skrevet

Hvis man ikke klarer å bli gravid på egenhånd, så er det kanskje kroppen sin måte å si fra at nå kommer det ikke flere barn.

Jeg tror nok at barnet av 45-åringen er minst like elsket av sin mor, selv om det ble til ved assistert befruktning. Det er da helt ubetydelig hvordan barnet ble til, men det er jo bare min mening. 

Skrevet

Jeg synes man skal være ferdig med babyer før fylte 40.

Anonymous poster hash: 1ac7a...8b0

Skrevet

Hvis man ikke klarer å bli gravid på egenhånd, så er det kanskje kroppen sin måte å si fra at nå kommer det ikke flere barn.

Jeg tror nok at barnet av 45-åringen er minst like elsket av sin mor, selv om det ble til ved assistert befruktning. Det er da helt ubetydelig hvordan barnet ble til, men det er jo bare min mening. 

De som blir gravide naturlig ved 45, blir sansynligvis også gamle. Naturen er gjerne viselig innrettet, slik at en kvinne som fremdeles er fruktbar i høy alder vil ha økt sjanse for også å bli svært gammel.

Skrevet

De som blir gravide naturlig ved 45, blir sansynligvis også gamle. Naturen er gjerne viselig innrettet, slik at en kvinne som fremdeles er fruktbar i høy alder vil ha økt sjanse for også å bli svært gammel.
Kilder?

Anonymous poster hash: 1ac7a...8b0

Skrevet

Jeg personlig satte grensen ved 40 år.

Hadde jeg ikke blitt gravid når jeg ble gravid hadde vi avsluttet prøvingen.

Minstemann kom en måned før jeg fylte 40.

Hva andre har som sin grense har jeg ikke noe med, men syns man bør virkelig tenke seg om før man får barn når man er 45++, og det gjelder børe for menn og kvinner

Anonymous poster hash: 98986...e25
Skrevet

Rundt 40-45

Anonymous poster hash: 4e10d...4e6
Skrevet

Jeg fikk yngste barnet da jeg var 35 år og kunne personlig ikke tenke meg å få barn senere enn det.

Men naboen her var 42 år da hun fikk datteren sin og for henne som er full av energi, veltrent og sprek som få passet nok det helt greit. Barnet er 8 år nå, og nabodama som har fylt 50 er fremdeles mye sprekere enn meg. Skikkelig engasjert i alt fra idrettslag til skole, sitter i fau, er full av krutt og pågangsmot.

Så jeg vil si det er veldig individuelt når man er for gammel til å få barn.

Min bestemor var forresten også over 40 da hun fikk mammaen min. Bestemor er nå 96 år gammel og fremdeles klar i toppen og kvikk i kroppen selv om hun har bodd 3 år på sykehjemmet nå...

Anonymous poster hash: 324c0...a9c

Skrevet

Jeg er nå 37 år, og i nytt forhold med ny mann. Han har ikke barn. Men planen er at vi ikke skal få barn, men mye kan skje. Plutselig så blir man gravid og da får man barn. Har blitt gravid på prevensjon 2 ganger før, så vet hvor lett det kan skje, selv om man prøver å forhindre det.

Men tenker at under 45 år er helt greit. Men så kommer det mye an på hvilken form man er i. Jeg fikk barn i 20 åra, og ser jo at jeg var jo i bedre form da. Ja, jeg er fortsatt fysisk aktiv, og kan løpe rundt med barna. Men jeg har et større behov for søvn, og en natt med lite søvn, tar på mye mer nå, enn da jeg var 25. Jeg ville klart å få et barn nå, men jeg hadde nok blitt mer sliten enn da jeg var i 20 årene.

Anonymous poster hash: 023aa...bbb
Skrevet

43.

Anonymous poster hash: 96f1c...8aa

Skrevet

Sånn for min egen del så stopper man å prøve når man er 30 og nei til barn etter 35 :) men igjen det er jo meg, jeg reagerer selv ikke på andre som er eldre :)

Anonymous poster hash: 9d4d3...006

Skrevet

Jeg tror nok at barnet av 45-åringen er minst like elsket av sin mor, selv om det ble til ved assistert befruktning. Det er da helt ubetydelig hvordan barnet ble til, men det er jo bare min mening.

Hmmm intr teori. Mormor var 42 da moren min ble født og damen blei over 90 år og døde pga komplikasjoner ved influensasprøyte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...