Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #26 Skrevet 5. mai 2015 Det er jaggu trist at folk i et av verdens rikeste land der ethvert nyfødt barn må sies å være født med sølvskje i munnen ikke kan ta seg råd til å hjelpe noen flyktninger som ikke eier nåla i veggen. Plass har vi også, vi er Europas tynnest befolkede land. Trist å lese at noen er så selvsentrerte og egoistiske at de ikke har råd til å dele med folk i nød. Tenk dere at det er vi som står i den fortvilte situasjonen, tenk om ingen ville hjelpe oss! Anonymous poster hash: a5aa1...040
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #27 Skrevet 5. mai 2015 Hvordan integreres de i USA? Takk for bolleoppskrift forresten Anonymous poster hash: 23a41...3ec Båtflyktningene fra Middelhavet - i USA?Ja, ja. Det er dårlig med smått stell, kan jeg se.De opprinnelige båtflyktningene i USA er vel i utgangspunktet irer som kom via Atlanteren, og hvis navnet Kennedy sier deg noe, så kan man jo anta at de ble greit integrert. Nåtidens båtflyktninger i USA er bl a de som kommer over det Karibiske hav, og som blir hetende eksilkubanere i Miami og andre deler av Florida. Det er vel allment kjent at de er en ressurssterk gruppe, både økonomisk og politisk.Anonymous poster hash: bea54...9dc Refererte til hun over som mente at Norge (i motsetning til USA) er dårlige på integrering av flyktninger generelt. Anonymous poster hash: 23a41...3ec I USA er det tradisjon for å få folk fort ut i arbeid. Dette er forskning enhver lesekyndig kan oppsøke, hvis du er interessert. Anonymous poster hash: bea54...9dc
Gjest Jigglewiggle Skrevet 5. mai 2015 #28 Skrevet 5. mai 2015 Personangrep og siteringer av dette er fjernet. Jigglewiggle Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #29 Skrevet 5. mai 2015 Det er klart at man ønsker å hjelpe, når man ser de stakkars menneskene. Men, vi kan ikke ta imot alle som trenger hjelp. Vi ødelegger sakte men sikkert velferdsordningene vi har, og jeg bekymrer meg virkelig for hvordan det blir for mine barn å vokse opp i Norge. Anonymous poster hash: 79562...ae6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #30 Skrevet 5. mai 2015 Helt enig med HI.Vi kan hjelpe de med å sende penger nedover.Men jeg vil ikke ha de hit.Har ikke råd til at flere belaster trygde systemet .Jeg er trygdet.Er redd for at jeg vil få det enda dårligere i fremtiden hvis for mange ikke kan jobbe. Anonymous poster hash: 5f334...a2b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #31 Skrevet 5. mai 2015 Jeg er enig med HI. Man løser ingenting ved å ta inn 10000 flyktninger til Norge. Det blir som å gi en gatenarkoman 100 000 og tro at man har hjulpet de som lever på gata. Man har kanskje gjort livet til den ene bedre, men det blir en dråpe i havet. Nordmenn er altfor naive! Klart vil man hjelpe, men svaret er ikke å bare ta imot folk. De som kommer skal også følges opp. Jeg jobber selv med flykninger og ser hvordan de sliter i det norske samfunnet. Det er vanskelig for mange å integreres sosialt da deres kulturelle livssyn kræsjer med nordmenns. Jeg ser f. eks daglig hvordan kvinnesynet til mange muslimske menn er, og det er skremmende at disse mennene skal bli en del av samfunnet. Å påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om blir tåpelig. Når man jobber med dette ser man faktisk hvor problematisk integrering er. Jeg er heller ikke alene om å mene dette. På et jobbmøte ble båtflyktninger tatt opp som et tema, og 9 av 10 sa seg uenig i at Norge skulle ta imot. Jeg vil påstå at de som mener vi bør ta imot/hjelpe tusenvis av båtflyktninger IKKE vet hva de snakker om! Anonymous poster hash: f7e4d...e25
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #32 Skrevet 5. mai 2015 Hvordan integreres de i USA? Takk for bolleoppskrift forresten Anonymous poster hash: 23a41...3ec Båtflyktningene fra Middelhavet - i USA?Ja, ja. Det er dårlig med smått stell, kan jeg se.De opprinnelige båtflyktningene i USA er vel i utgangspunktet irer som kom via Atlanteren, og hvis navnet Kennedy sier deg noe, så kan man jo anta at de ble greit integrert. Nåtidens båtflyktninger i USA er bl a de som kommer over det Karibiske hav, og som blir hetende eksilkubanere i Miami og andre deler av Florida. Det er vel allment kjent at de er en ressurssterk gruppe, både økonomisk og politisk.Anonymous poster hash: bea54...9dc Refererte til hun over som mente at Norge (i motsetning til USA) er dårlige på integrering av flyktninger generelt. Anonymous poster hash: 23a41...3ec I USA er det tradisjon for å få folk fort ut i arbeid. Dette er forskning enhver lesekyndig kan oppsøke, hvis du er interessert. Anonymous poster hash: bea54...9dc Usa er også svært selektive når det kommer til hvilke flyktninger de tar inn. De sorterer, og de plukker selvsagt ikke med seg analfabetene og pensjonistene. Anonymous poster hash: 86398...d35
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #33 Skrevet 5. mai 2015 Hvordan integreres de i USA? Takk for bolleoppskrift forresten Anonymous poster hash: 23a41...3ec Båtflyktningene fra Middelhavet - i USA?Ja, ja. Det er dårlig med smått stell, kan jeg se.De opprinnelige båtflyktningene i USA er vel i utgangspunktet irer som kom via Atlanteren, og hvis navnet Kennedy sier deg noe, så kan man jo anta at de ble greit integrert. Nåtidens båtflyktninger i USA er bl a de som kommer over det Karibiske hav, og som blir hetende eksilkubanere i Miami og andre deler av Florida. Det er vel allment kjent at de er en ressurssterk gruppe, både økonomisk og politisk.Anonymous poster hash: bea54...9dc Refererte til hun over som mente at Norge (i motsetning til USA) er dårlige på integrering av flyktninger generelt. Anonymous poster hash: 23a41...3ec I USA er det tradisjon for å få folk fort ut i arbeid. Dette er forskning enhver lesekyndig kan oppsøke, hvis du er interessert.Anonymous poster hash: bea54...9dc Usa er også svært selektive når det kommer til hvilke flyktninger de tar inn. De sorterer, og de plukker selvsagt ikke med seg analfabetene og pensjonistene. Anonymous poster hash: 86398...d35 Nå nei du, cubanerne sorterer de ikke i og har aldri gjort det. Det har tvert imot vært et stort poeng å få lov til å markere seg som cubanernes soria moria... Anonymous poster hash: bea54...9dc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #34 Skrevet 5. mai 2015 Det er en forferdelig situasjon båtflyktningene er i, men de er dessverre bare en brøkdel av det store bildet. Det finnes hjelpetrengende mennesker i mange land. Vi kan ikke ta inn alle av den grunn. Det er et komplekst problem, og ingen enkel løsning på det. Personlig tenker jeg at Norge har en stor utfordring, og nesten en umulig oppgave med å få kontroll på alle som allerede er i landet. Det er utallige mennesker her som myndighetene ikke klarer å lokalisere, og innvandringen har over flere tiår vært for stor i forhold til hva Norge har klart å håndtere. Dette må vi gjøre noe med, før vi kan ta inn flere. Det er min mening. Anonymous poster hash: f0b55...745
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #35 Skrevet 5. mai 2015 Det er en forferdelig situasjon båtflyktningene er i, men de er dessverre bare en brøkdel av det store bildet. Det finnes hjelpetrengende mennesker i mange land. Vi kan ikke ta inn alle av den grunn. Det er et komplekst problem, og ingen enkel løsning på det. Personlig tenker jeg at Norge har en stor utfordring, og nesten en umulig oppgave med å få kontroll på alle som allerede er i landet. Det er utallige mennesker her som myndighetene ikke klarer å lokalisere, og innvandringen har over flere tiår vært for stor i forhold til hva Norge har klart å håndtere. Dette må vi gjøre noe med, før vi kan ta inn flere. Det er min mening.Anonymous poster hash: f0b55...745 Byråkratspråk er fint hvis man vil høres human og kjærlig ut samtidig som man sier at man ikke bryr seg. Anonymous poster hash: bea54...9dc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #36 Skrevet 5. mai 2015 Det er jaggu trist at folk i et av verdens rikeste land der ethvert nyfødt barn må sies å være født med sølvskje i munnen ikke kan ta seg råd til å hjelpe noen flyktninger som ikke eier nåla i veggen. Plass har vi også, vi er Europas tynnest befolkede land. Trist å lese at noen er så selvsentrerte og egoistiske at de ikke har råd til å dele med folk i nød. Tenk dere at det er vi som står i den fortvilte situasjonen, tenk om ingen ville hjelpe oss! Anonymous poster hash: a5aa1...040 Huff, så kunnskapsløst. Store deler av Norge består av ubeboelig areal. Tettheten er ikke så verst i de beboelige delene. Anonymous poster hash: e6f8a...78c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #37 Skrevet 5. mai 2015 Det er en forferdelig situasjon båtflyktningene er i, men de er dessverre bare en brøkdel av det store bildet. Det finnes hjelpetrengende mennesker i mange land. Vi kan ikke ta inn alle av den grunn. Det er et komplekst problem, og ingen enkel løsning på det. Personlig tenker jeg at Norge har en stor utfordring, og nesten en umulig oppgave med å få kontroll på alle som allerede er i landet. Det er utallige mennesker her som myndighetene ikke klarer å lokalisere, og innvandringen har over flere tiår vært for stor i forhold til hva Norge har klart å håndtere. Dette må vi gjøre noe med, før vi kan ta inn flere. Det er min mening.Anonymous poster hash: f0b55...745 Byråkratspråk er fint hvis man vil høres human og kjærlig ut samtidig som man sier at man ikke bryr seg. Anonymous poster hash: bea54...9dc Kall det hva du vil. Jeg ser ikke hvordan det skal gå å ta inn alle som har behov for hjelp. Du eller dere som mener vi skal åpne grensene, har ikke tenkt på konsekvensene av og utfordringene med dette. Evt velger dere å se bort fra det, og tenker kun med hjertet. Anonymous poster hash: f0b55...745
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #38 Skrevet 5. mai 2015 Det er en forferdelig situasjon båtflyktningene er i, men de er dessverre bare en brøkdel av det store bildet. Det finnes hjelpetrengende mennesker i mange land. Vi kan ikke ta inn alle av den grunn. Det er et komplekst problem, og ingen enkel løsning på det. Personlig tenker jeg at Norge har en stor utfordring, og nesten en umulig oppgave med å få kontroll på alle som allerede er i landet. Det er utallige mennesker her som myndighetene ikke klarer å lokalisere, og innvandringen har over flere tiår vært for stor i forhold til hva Norge har klart å håndtere. Dette må vi gjøre noe med, før vi kan ta inn flere. Det er min mening.Anonymous poster hash: f0b55...745 Byråkratspråk er fint hvis man vil høres human og kjærlig ut samtidig som man sier at man ikke bryr seg.Anonymous poster hash: bea54...9dc Kall det hva du vil. Jeg ser ikke hvordan det skal gå å ta inn alle som har behov for hjelp. Du eller dere som mener vi skal åpne grensene, har ikke tenkt på konsekvensene av og utfordringene med dette. Evt velger dere å se bort fra det, og tenker kun med hjertet.Anonymous poster hash: f0b55...745 Så fordi man mener det er rett å plukke opp folk i havsnød, er man tilhenger av å åpne grensene? Det er vel en logisk brist her, der du tillegger folk påstander de aldri har kommet med. Anonymous poster hash: bea54...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå