Gå til innhold

Båtflyktningene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal AP og andre dustepartier forstå at vi ikke vil ha disse flyktningene hit? Når skal de forstå at vi ikke har plass, råd, mulighet eller ønske om å få de hit?

Norge har ikke råd til å ta imot flere flyktninger. Folket i Norge vil ikke ha de hit!

Haff, blir så irritert over at de absolutt skal ta inn alt og alle i landet her. Håper inderlig at de ikke får komme hit.

Anonymous poster hash: 794a4...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, dette var virkelig et dårlig forsøk trollemor ;)

Skrevet

Oj, dette var virkelig et dårlig forsøk trollemor ;)

Jeg troller ikke, jeg mener det! Vi har ikke bruk for å ta inn alle disse menneskene hit til landet. Vi har heller ikke råd eller plass til de. Innse realitetene!

Skrevet

http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/hveteboller/

Værsågod, en deilig oppskrift på boller!

Steg 1) Bake boller

Steg 2) Ta deg en bolle og kryp tilbake til den kunnskapsløse hulen du kom fra.

Steg 3) Bli der!

Kunnskapsløs???? Har nok mer kunnskap enn deg virker det som!

Skrevet

Når skal AP og andre dustepartier forstå at vi ikke vil ha disse flyktningene hit? Når skal de forstå at vi ikke har plass, råd, mulighet eller ønske om å få de hit?

Norge har ikke råd til å ta imot flere flyktninger. Folket i Norge vil ikke ha de hit!

Haff, blir så irritert over at de absolutt skal ta inn alt og alle i landet her. Håper inderlig at de ikke får komme hit.

Vi har da verken behov for eller ønske om å ha deg her heller, men det hjelper jo lite...

Anonymous poster hash: 8a46a...fd2

Skrevet

Vi har råd men vi velger å ikke ha råd.

Hadde vedlikehold av bygg og anlegg i Norge blitt opprettholdt i stedet for å spare seg til fant så hadde dette gått fint.

Kunne ønske vi kunne bruke ett tusen milliarder av oljefondet kun på infrastruktur oppgradering av sykehus skoler eldreomsorg..tatt dette i ett smell og så bare holdt vedlikehold etterpå så hadde alle tjent på det.

Slik som markedet er i Europa og med arbeidsledighet så hvor ikke bruke tiden nå på dette.

Med å legge penger i infrastruktur så vil heller ikke inflasjonen gå til himmelen.

Mye bedre å bruke penger vi har på landet i steder for å la de ligge i eiendom i London.

Anonymous poster hash: 17acd...d11

Skrevet

Det er skammelig å skulle ta noen få hit, istedet for å hjelpe mange der de er.

Anonymous poster hash: ecd10...044
Skrevet

Vi har da verken behov for eller ønske om å ha deg her heller, men det hjelper jo lite...

Mange har nok behov for å ha meg her gitt. Jobber på NAV å hjelper mennesker hver dag. :)

Skrevet

Det er skammelig å skulle ta noen få hit, istedet for å hjelpe mange der de er.  Anonymous poster hash: ecd10...044

Lar du deg virkelig lure av den retorikken? Da har du litt å lese på her:

ww.aftenposten.no/meninger/Du-kan-ikkje-fa-20-flyktningar-for-prisen-av-1_-Erna-Solberg-7999006.html

Anonymous poster hash: bea54...9dc

Skrevet

Unnskyld, linken manglet en bokstav:

www.aftenposten.no/meninger/Du-kan-ikkje-fa-20-flyktningar-for-prisen-av-1_-Erna-Solberg-7999006.html

Skrevet

Håper du prøver deg på en dårlig spøk HI. Om ikke så blir Jeg blir lei meg på dine og andre som tenker som deg sine vegne. Hva om det var deg på båten? Deg og dine 2 barn!sett deg inn i situasjonen, fra flyktningene sine sider, tenk på all smerte og redsel de føler hjerte mitt blør for disse menneskene! Jeg ser for meg at vi desverre blir mindre og mindre menneskelige, når vi faktisk lager debatt og store diskusjoner om hvorfor disse menneskene skal få hjelp ! Vi er alle like verdt, vi er mennesker under samme himmel . Om jeg får litt mindre penger og goder , så er det greit,så lenge det redder ett liv. Nå sporet jeg litt av her. . Men jeg blir bare så trist

Gjest Zaria
Skrevet

Håper du prøver deg på en dårlig spøk HI. Om ikke så blir Jeg blir lei meg på dine og andre som tenker som deg sine vegne. Hva om det var deg på båten? Deg og dine 2 barn!sett deg inn i situasjonen, fra flyktningene sine sider, tenk på all smerte og redsel de føler hjerte mitt blør for disse menneskene! Jeg ser for meg at vi desverre blir mindre og mindre menneskelige, når vi faktisk lager debatt og store diskusjoner om hvorfor disse menneskene skal få hjelp ! Vi er alle like verdt, vi er mennesker under samme himmel . Om jeg får litt mindre penger og goder , så er det greit,så lenge det redder ett liv. Nå sporet jeg litt av her. . Men jeg blir bare så trist

Kunne ikke sagt det bedre selv👍

Skrevet

Unnskyld, linken manglet en bokstav:

www.aftenposten.no/meninger/Du-kan-ikkje-fa-20-flyktningar-for-prisen-av-1_-Erna-Solberg-7999006.html

Denne kronikken har ingenting med hvordan jeg tenker å gjøre.

Jeg snakker om å sørge for å investere der nede. Sørge for arbeidsplasser, skoler... Rett og slett sørge for at de kan komme seg på beina. Å skulle få noen få over her hjelper ikke i lengden. 

Anonymous poster hash: ecd10...044

Skrevet

Jeg vil heller ikke ha dem hit. Vi klarer ikke ta oss godt nok av de vi allerede har, og det eneste vi oppnår med å ta imot og ta imot uten å kunne følge opp og integrere, er å sakte men sikkert ødelegge vårt eget land, velferd og kultur i prosessen.

Det bør kunne gå an å hjelpe dem der de er.

Anonymous poster hash: 9cb93...021
Skrevet

Jeg synes vi bør ta imot båtflyktninger, det skulle egentlig bare mangle.

Men jeg ser problemene som vil oppstå hvis Norge tar de imot. Det sitter jo mange tusen asylsøkere på asylmottak som har fått opphold og bare venter på å få en kommune som vil ta de imot, noen har ventet i flere år.

I tillegg så er Norge altfor dårlig til å integrere asylsøkerne. Det bør stilles strengere krav til dem når de kommer til Norge. Bare se i USA hvordan de integrerer innvandrere der i forhold til Norge.

Er annet problem er jo at mange av disse stakkars båtflyktningene og andre asylsøkere har opplevd helt forferdelige ting, barn har sett sine foreldre blitt drept foran øynene på dem, mange har blitt voldtatt, mishandlet og vært utsatt for helt grusomme ting som vi her i trygge Norge ikke kan forestille oss.

Mange sliter psykisk og trenger hjelp fra psykologer, psykiatere osv. Dette er det jo omtrent mangelvare på her til lands. Man må jo vente månedsvis før man kommer til en psykolog, fordi det utdannes altfor få siden det er så få plasser på studiet.

Men jeg synes vi bør ta imot så mange som mulig, det er tross alt bedre å bo i en brakke i 5 år enn å leve på gaten i et krigsherjet land.

Anonymous poster hash: d00ed...cdf

Skrevet

Helt enig med deg! De fleste er økonomiske migranter

Anonymous poster hash: 493d5...21a

Skrevet

Nei jeg spøker ikke. Men alt for mange nordmenn er alt for naive. Dere ser bare at dere vil være snille og hjelpe. Vi kan ikke hjelpe alle disse, vi kan ikke hjelpe noen av de en gang! Tar vi inn flere flyktninger nå så kommer landet vårt til å gå til helvete! Vi mister tradisjoner, vi mister språket vårt, verdiene våre og velferdsgodene våre. Folk må våkne opp og se hva konsekvensene kan bli før det er for sent! Hi.

Skrevet

Hvordan integreres de i USA?

Takk for bolleoppskrift forresten ;)

Anonymous poster hash: 23a41...3ec
Skrevet

Jeg er enig i at vi må hjelpe de, men synes ikke at det skal lønne seg å ta betaling fra desperate folk å plassere de i en båt som mest sannsynlig synker. Mye bedre at vi hjelper de der de dro fra til å bygge skoler og hjem.

Også er jeg skeptisk når jeg ser hvor mange flere menn det er ombord i de båtene enn kvinner og barn.

Anonymous poster hash: 36acf...c5c
Skrevet

Hvordan integreres de i USA? Takk for bolleoppskrift forresten ;)Anonymous poster hash: 23a41...3ec

Båtflyktningene fra Middelhavet - i USA?

Ja, ja. Det er dårlig med smått stell, kan jeg se.

De opprinnelige båtflyktningene i USA er vel i utgangspunktet irer som kom via Atlanteren, og hvis navnet Kennedy sier deg noe, så kan man jo anta at de ble greit integrert. Nåtidens båtflyktninger i USA er bl a de som kommer over det Karibiske hav, og som blir hetende eksilkubanere i Miami og andre deler av Florida. Det er vel allment kjent at de er en ressurssterk gruppe, både økonomisk og politisk.

Skrevet

Unnskyld, linken manglet en bokstav:www.aftenposten.no/meninger/Du-kan-ikkje-fa-20-flyktningar-for-prisen-av-1_-Erna-Solberg-7999006.htmlAnonymous poster hash: bea54...9dc

Denne kronikken har ingenting med hvordan jeg tenker å gjøre.Jeg snakker om å sørge for å investere der nede. Sørge for arbeidsplasser, skoler... Rett og slett sørge for at de kan komme seg på beina. Å skulle få noen få over her hjelper ikke i lengden.  Anonymous poster hash: ecd10...044

Og med "der nede" mener du f eks de nabolandene, som Libanon, der 2-3 millioner flyktninger allerede fyller opp et begrensa område på størrelse med Rogaland fylke (i tillegg til landets egne innbyggere) og dermed setter press på all infrastruktur, ned til små basale ting som drikkevann og avløp?

Skrevet

Mange har nok behov for å ha meg her gitt. Jobber på NAV å hjelper mennesker hver dag. :)

Skremmende at sånne som deg jobber i NAV. Du er helt sikkert en av de udugelige som det blir snakket om i media.
Skrevet

Hvordan integreres de i USA? Takk for bolleoppskrift forresten ;)Anonymous poster hash: 23a41...3ec

Båtflyktningene fra Middelhavet - i USA?

Ja, ja. Det er dårlig med smått stell, kan jeg se.

De opprinnelige båtflyktningene i USA er vel i utgangspunktet irer som kom via Atlanteren, og hvis navnet Kennedy sier deg noe, så kan man jo anta at de ble greit integrert. Nåtidens båtflyktninger i USA er bl a de som kommer over det Karibiske hav, og som blir hetende eksilkubanere i Miami og andre deler av Florida. Det er vel allment kjent at de er en ressurssterk gruppe, både økonomisk og politisk.

Refererte til hun over som mente at Norge (i motsetning til USA) er dårlige på integrering av flyktninger generelt. 

Anonymous poster hash: 23a41...3ec

Skrevet

jeg er så enig, så enig med deg HI.

Det er skummelt at ikke flere i Norge har øynene åpne for hvilke konsekvenser innvandringen kan få for våre egne barn, våre tradisjoner, vår velferdsordning, vårt land.

dessverre så tror jeg vi taler for døve ører. de fleste roooper rasist bare vi åpner munne for å ytre våre tanker...

Anonymous poster hash: 88620...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...