Gå til innhold

Dere som ikke har udugelige menn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør mannen/kjæresten din i hjemmet?

Vet at det finnes mange flinke menn der ute.

Kjæresten min handler, lager mat, rydder kjøkken og selvfølgelig det han selv roter frem.

Skal jeg skifte på senga, henge opp klær eller andre ting spør han alltid om han skal hjelpe til.

Og han gjør det jeg ber ham om. Dette går selvfølgelig begge veier.

Flere som kan skryte litt av mannen sin?

Anonymous poster hash: 0c5e5...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjør alt utenom å rydde. Tipper vi gjør stort sett likt med husarbeid.

Anonymous poster hash: 9bf0a...806

Skrevet

Ja, her deler vi på det meste. Har ingen faste oppgaver, vi gjør det som må gjøres. Bortsett fra at han har ansvaret for bilene da.

Skrevet

Han lager middag. Rydder kjøkkenet.

Rydder stua

Bytter bleier. Lager kaffe

Ja, det meste ❤❤❤

Anonymous poster hash: a028a...6e2

Skrevet

Ordener mye ute, mekker og fikser bilen når det trengs, støvsuger og rydder i ny og ne, rydder ut av oppvaskmaskinen, lager mat, fikser ting som har gått i stykker.... Egentlig har vi et fint samspill så ingen pleier å bli sur for at noe ikke blir gjort😊

Anonymous poster hash: 8f1f7...25e

Skrevet

Han gjør alt som kreves for å holde et hjem. På lik linje med meg. To ganger i uken gjør vi totalt husarbeid sammen. En av oss støvsuger, og en vasker gulv. Vi tørker støv sammen, og vasker hvert vårt bad osv. Ellers bytter vi på å rydde o.l i løpet av uka. Vi handler inn sammen en gang i uka. Vi følger opp ungene sammen osv.

Resultatet er også at ungene etterhvert har begynt å bidra, så her er husvask en familieaktivitet for å si det sånn :)

Jeg og mannen min har et flott forhold. Vi trives i hverandres selskap. Hver dag samarbeider vi om å få unnagjort gjøremål, slik at vi får voksenliv sammen når ungene har lagt seg. ( selvfølgelig gjør vi noe hver for oss også innimellom. Men vi drar lasset sammen for å si det sånn).

Anonymous poster hash: a5381...ae0

Skrevet

Det er ingenting han ikke gjør for å si det sånn :) 

Normalt så pleier han å ta seg av det meste ute, støvsuging og gulvvask,rydding, og vasking av kjøkkenbenk og ganske mye annet. Han gjør alt med bilen. 

Jeg tar nok oppvasken og klesvasken oftere og rydder litt mer, men han gjør dette hvis det er behov. Han er også flink å tilby seg å hjelpe med hva det måtte være. Vi gjør mye sammen også :) Jeg gjør sjelden noe i bilen annet enn å kanskje rydde litt...

Skrevet

Hva gjør mannen/kjæresten din i hjemmet?

Vet at det finnes mange flinke menn der ute.

Kjæresten min handler, lager mat, rydder kjøkken og selvfølgelig det han selv roter frem.

Skal jeg skifte på senga, henge opp klær eller andre ting spør han alltid om han skal hjelpe til.

Og han gjør det jeg ber ham om. Dette går selvfølgelig begge veier.

Flere som kan skryte litt av mannen sin?

Anonymous poster hash: 0c5e5...083

Uff, jeg klager nok mer enn å skryte av mannen, men han er faktisk veldig flink og god!

Han måker alltid snø, det får ikke jeg lov til faktisk! Han er redd ryggen min blir ødelagt! At hans egen er like vond bryr han seg ikke om! Han skal måke!

Han rydder og vasker gulvet i helgene!

Han jobber ræva av seg så vi skal ha råd til det som trengst! Mye overtid, så det skulle faktisk bare mangle at jeg tar det meste med husarbeid selv om jeg også jobbet og studerer! Lar han kvile lenge på sofaen etter jobb, fordi det fortjener han!

Likevel hender det at jeg klager... Dårlig samvittighet...:/

Anonymous poster hash: 0712f...628

Skrevet

Han gjør alt som trengs å gjøres i huset, slik som jeg også gjør. I tillegg er han ute og ordner i Hagen, maler, ordner sykler, ordner og vasker bil etc etc. Han gjør absolutt alt bortsett fra å vaske klær. Han kan gjerne gjøre det men jeg har lagt ned veto. Alt går på 40 grader :)

Skrevet

Han gjør alt som trengs å gjøres i huset, slik som jeg også gjør. I tillegg er han ute og ordner i Hagen, maler, ordner sykler, ordner og vasker bil etc etc. Han gjør absolutt alt bortsett fra å vaske klær. Han kan gjerne gjøre det men jeg har lagt ned veto. Alt går på 40 grader :)

Min er heller ikke noe klesvasker! Men så kan ikke jeg skifte dekk, viftereim, bremser osv på bilen, fikse sykler, drepe edderkopper :P Han gjør egentlig alt som må gjørest ute!

Anonymous poster hash: 0712f...628

Skrevet

Han har ansvaret for rydding av kjøkken, samt søppel og kildesortering. I tillegg har han ansvaret for bilene og klipping av gress og hekk. I hverdagen gjør jeg resten, siden jeg er hjemmeværende akkurat nå.

Anonymous poster hash: 2f960...dcd

Skrevet

Han gjør alt jeg gjør. Vasker klær, rydder, lager mat, handler osv.

Anonymous poster hash: 28fc2...c76

Skrevet

Han rydder, jeg vasker. Han vasker klær, han rydder alltid kjøkkenet siden jeg hater det, han står alltid opp med ungen i helgene fordi jeg bruker ørepropper og hører ikke en skit. Han lager enkelte matretter fast. Han legger som regel minsten på kvelden også og dusjer ham. Skifter selvsagt bleier også.

Anonymous poster hash: 1bee0...ce8
Skrevet

han har ansvar for alt innen hus og hjem i to uker i slengen alene, 8 til 9 ganger i året... jeg jobber offshore, og trenger ikke på noen måte fortelle han hvordan man gjør ting :-)

Anonymous poster hash: b6ac4...bb5
Skrevet

Han gjør alt bortsett fra å vaske klær! Hender han trenger litt påminnelse mht hvilket vaskemiddel som skal brukes hvor, men viljen står det ikke på! I tillegg ordner han alle mulige andre ting for oss: bilen, reparasjoner i huset, organiserer feriere våre.. Og lager dessuten all maten vår. Mannen min er så fliiiink!!

Anonymous poster hash: 43762...7f4

Skrevet

Jeg har en jobb som gjør at jeg periodevis er borte 5-7 dager i uken, 1-3 ganger på 2 mnd. Mannen gjør akkurat det samme som meg i hjemmet. Han er utrolig flink med barna også. Er veldig omsorgsfull, leker med barna, hjelper til med lekser, kjører hit og dit, vasker klær, vasker hus, lager deilig mat fra bunnen av, gjør alt det praktiske inne og utenfor huset, vasker bilene og polerer de og passer på alt med bilene, maler og gjør alt av handyarbeid av alt, er flink til å kjøre bil og båt og kan alt om båt og båtstell. Holder seg og kroppen i form, trener og er aktiv ute med å gå turer med barna, løper turer og går i marka/på fjellet. Han kan til å med på eget initativ handle inn ting til hjemmet (interiør) og finne på å male (gjøre endringer inne om han vil, vi diskuterer selvfølgelig fargevalg på veggene sammen først) +++ 

Nei, jeg kan ikke klage. I tillegg elsker han meg og barna og er glad og positiv mann. Han har også god smak på klær og ser alltid velstelt og pen ut. Også er han flink på jobb, har mange venner og er godt likt. 

Dette skulle jeg vel sagt direkte til han, han fortjener å høre det! :D <3

Anonymous poster hash: 66c1c...b29
Skrevet

Mannen min gjør alt jeg gjør. Og jeg gjør alt han gjør, også med bil og snømåking (ærlig talt: det er ikke spesielt mye)

Det eneste jeg ikke gjør som han gjør er å støvsuge å vaske huset. Det er kun mannens oppgave.

Anonymous poster hash: cd2b6...801

Skrevet

Han gjør alt... matlaging, støvsuging, rydding, vasking, utesrbeid... "mine" ting er stort sett å vaske/brette klær og skifte på senger. Ellers hjelper jeg til når han drar igang med rydding, men jeg må innrømme at i husarbeidsmålestokk er nok jeg den "udugelige mannen" i forholdet.

Skrevet

Tja.. Han gjør jo det samme som meg, vi gjør det som trengs for å holde huset i orden etc.

I dag feks: jeg har vært på arbeid, etter jobb skulle vi rett i en konfirmasjon.

Han var hjemme med begge guttene, han har vasket etpar maskiner med klær, brettet og lagt på plass. Funnet frem finstasen og fått vasket og gjort klar barna, raket i hagen og litt småtterier før han tok barna med i kirken kl 13:00 og hentet meg på jobb kl 15. Nå er vi endelig kommet hjem, keg la meg på sofaen og han legger barna... Snart jippilalletid på meg 😁

Anonymous poster hash: 1253e...33c

Skrevet

Eneste faste oppgaver er at han klipper plen (jeg er allergisk) og jeg holder oversikt over ting og tang i hverdagen (hva som skjer på hvilken dag). Holder han løpende oppdatert.

Ellers deler vi på alt. Aldri noe fast med hvem som gjør hva. Den som er der tar det.

Anonymous poster hash: 6ed6e...7fc

Skrevet

Han gjør det som må gjøres. Legger barn, rydder, vasker, griller og fikser. Han rydder nok mer enn meg, men jeg lager som regel maten.

Anonymous poster hash: 1885b...5dd

Skrevet

Samboeren min tar alltid kjøkkenet; ut av oppvaskmaskin, skitne kjeler, ut med søpla osv. Lager ofte middag. Gjør det meste utenomhus, snekrer og ordner med hagen. Tar i et tak med støvsuger når jeg ber om det (spesielt nå som jeg er høygravid). Han er også veldig flink med vårt eldste barn. Jeg har ingen grunn til å klage:) Det skjærer seg inni meg når jeg leser om alle de udugelige mannfolka der ute, og er da sjeleglad for det jeg har:)

Anonymous poster hash: 4159f...94b
Skrevet

Han gjør stort sett det samme som meg. Men jeg vasker litt mer klær enn han, for det liker jeg å ha kontroll på. Han liker å fikse ting, så tar seg mer av biler og generell fiksing enn det jeg gjør.

Anonymous poster hash: 51c55...7d8

Skrevet

Det eneste som er fast er at han går ut med søppelet og skifter dekk på bilene, jeg hater å gjøre de to tingene. Og at jeg vasker klær og henger de opp og bretter sammen. Da han ikke liker å gjøre det. Ja også handler jeg oftest fordi han er så glemsk, selv med handleliste, det er det eneste han er litt dårlig på. Når jeg i ca ett år sleit med store bekkensmerter var det han som støvsuget og vasket gulv, uten å sukke. Nå sliter jeg med noe annet og han gjør mest husarbeid enkelte dager når jeg er sengeliggende, han tar det som en selvfølge. Akkurat som at når han er syk så gjør jeg mest, er en selvfølge det. Vi gjør alt det samme bortsett fra det jeg har nevnt.

Vi har en sønn på 1,5 år og fra han ble født har han fått flaske da han ikke klarte å ta pupp. Så mannen har gitt han flaske fra han ble født og vi har kunnet i perioder delt på å sove med babyen og alene. Akkurat det er selvfølgelig vanskelig å gjøre når man ammer, men har venninner hvor mennene tar det som en selvfølge at gjør alt på natta. Har venninner som har menn som knapt skifter bleie og mener at deres oppgave er kun å kose med babyen. Jeg hadde ikke holdt ut i et sånt forhold!!

Anonymous poster hash: 0644a...c3c

Skrevet

Alt bortsett fra å lappe/sy klær og lage mat. Han kan lage mat, men jeg gjør det fordi jeg er hjemme nå.

Anonymous poster hash: c246e...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...