Gå til innhold

er knust. igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

GÅ!!!!!!!

Anonymous poster hash: cf0f3...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søndager er en fin dag å bli singel på. Begynn å pakk og gled deg til ett liv uten en idiot i heimen. På sikt vil du få det mye bedre og han kommer til å angre. Han tror ikke du har det i deg å gå fra han, hvis han at han tar feil. 

Anonymous poster hash: 29aee...cf8
Skrevet

Jaja.. Da drikker han igjen. Kommer frem i kveld at han drikker fordi han kjeder seg.... Og at om jeg ikke kunne godta at han drakk "litt" hver helg kunne vi bare være ferdige. Samtidig snakker han om at han ønsker barn nr to. Forstår ikke hvor hodet hans befinner seg. Han er så ufattelig negativ til alt. Sammenligner sitt liv med andres... Så vondt at alt skal være så "galt" med oss. Alt er såklart min feil. Sliten...

Anonymous poster hash: e090e...5d2

Hvor mye klarere må han være med deg, Hi?

Du betyr ikke noe for ham. Alkoholen er viktigere for ham enn det du, datteren og familien er.

Nå er det på tide at du slutter å leve på en illusjon om at han kommer til å endre seg eller at dere vil få det bedre.

Og for all del... det med at han vil ha barn nr. to.... det er bare for å fortsette å holde på deg og kontrollere deg.

Du kan ikke sette enda et barn til verden med denne mannen!

Hva har du tenkt å gjøre nå, da?

Anonymous poster hash: 8e8b2...7b4

Skrevet

Stakkars barnet ditt. Faren er alkis og mora er så evneiveik at hun ikke klarer å beskytte barnet og seg selv fra det destruktive livet alkisen sørger for at de alle lever. Håper barnet ditt tilslutt får hjelp av noen andre. Bv fanger dere nok (heldigvis) tilslutt!!

Skrevet

Du bor sammen med en alkoholiker som utøver psykisk vold.

Begge deler er svært skadelig for barnet ditt, i tillegg til å være skadelig for deg.

Dere skal ikke fortsette å bo sammen. Enten må du ut eller så må han ut. I morgen er en bra dag for dette. Om du vil vurdere å fortsette forholdet, skal den vurderingen gjøres på avstand og etter at du har sett at han er rusfri over tid.

Det er ingenting i det du skriver som tyder på at han bør ha nevneverdig samvær med barnet etter et brudd.

Anonymous poster hash: 3fd4f...ce2

Eneste grunnen til at jeg blir er at jeg er redd han skal få til 50/50 med barnet vårt. Han et utrolig dlink å snakke for seg. Han hadde gjort alt for at jeg ikke fikk hovedomsorg. Han har gått på jobb og fungerer ellers i hverdagen. Det er mitt ord mot hans. Jeg har etter råd på denne siden begynt å ta bilder av alkoholen han kjøper inn, men det er ikke over særlig lang tid. Det er så trist at det er slik det har blitt, det var ikke dette jeg ønsket for min datter.

Skrevet

Stakkars barnet ditt. Faren er alkis og mora er så evneiveik at hun ikke klarer å beskytte barnet og seg selv fra det destruktive livet alkisen sørger for at de alle lever. Håper barnet ditt tilslutt får hjelp av noen andre. Bv fanger dere nok (heldigvis) tilslutt!!

Du er så ufattelig motbydelig i svarene dine av og til. Du har virkelig ikke peiling hvordan jeg/vi har det i denne situasjonen. Unødvendig å kalle noen evneveik.. Og alkis? Det heter alkoholiker. Tonen du tar minner veldig om mobbing. Du virker også lite smart og reflektert. Lite empatisk og uten evne til å prøve å sette deg inn i andres situasjon. Håper ikke du overfører noen disse trekkene over på dine barn. Snakker du sånn til andre i virkeligheten også? Jeg sørger alltid for at barnet mitt skal ha det bra. Hun et det aller viktigste i mitt liv. Blir så satt ut av sånne som de.. 😔

Skrevet

Du er så ufattelig motbydelig i svarene dine av og til. Du har virkelig ikke peiling hvordan jeg/vi har det i denne situasjonen. Unødvendig å kalle noen evneveik.. Og alkis? Det heter alkoholiker. Tonen du tar minner veldig om mobbing. Du virker også lite smart og reflektert. Lite empatisk og uten evne til å prøve å sette deg inn i andres situasjon. Håper ikke du overfører noen disse trekkene over på dine barn. Snakker du sånn til andre i virkeligheten også? Jeg sørger alltid for at barnet mitt skal ha det bra. Hun et det aller viktigste i mitt liv. Blir så satt ut av sånne som de.. 😔

Traff en nerve der gitt. Du kan kjefte så mye du vil men det er sant og det vet du selv også
Skrevet
Eneste grunnen til at jeg blir er at jeg er redd han skal få til 50/50 med barnet vårt. Han et utrolig dlink å snakke for seg. Han hadde gjort alt for at jeg ikke fikk hovedomsorg. Han har gått på jobb og fungerer ellers i hverdagen. Det er mitt ord mot hans. Jeg har etter råd på denne siden begynt å ta bilder av alkoholen han kjøper inn, men det er ikke over særlig lang tid. Det er så trist at det er slik det har blitt, det var ikke dette jeg ønsket for min datter.

Er ikke datteren din ganske lita? Er det ikke du som har hatt mest med datteren deres å gjøre? (mener å huske dette fra tidligere tråd(er) du har hatt). Da er det lettere for deg å få datteren din mens han får samværshelger.

Du bruker datteren din som unnskyldning for å ikke gå! Dermed så gir du også mannen din tillatelse til å fortsette å drikke. Han kommer ikke til å endre seg, for det får ingen konsekvenser for ham å fortsette å drikke.

Datteren din vokser opp i et hjem med altfor mye alkohol hos far. Din datter vokser opp i et hjem hvor mor lar seg behandle som en dritt av far, hvor mor blir mer og mer nedpsyket. Du skylder din datter å gi henne et trygt og stabilt hjem - det har hun ikke i dag! For hun merker at du ikke har det bra! Hun merker tonen mellom deg og far.

Slutt å bruke datteren din som unnskyldning. Jo lenger du venter, jo verre blir det. Så kom deg unna før du blir helt ødelagt selv!

Du skylder datteren din å gå fra denne mannen slik at du og hun kan få det bedre. Mannen har vist at han greier å holde seg alkoholfri i perioder, så da greier han nok å holde seg noenlunde alkoholfri i samværshelger også.

Slutt å utsette det du likevel er nødt å gjøre! Du har fått tydelig beskjed i dag, han kommer IKKE til å slutte å drikke, du betyr ikke noe for ham - alkoholen betyr mer.

Bestem deg for å gå, og gjør det!

Skrevet

Du gjør hva du vil! Men sitt ikle her å si du gjør det beste for datteren din samtidig som du sier su har gått i koma (eller hvilket ord su brukte hele dagen) barne r så vare på sinnstemninger!

Dra! Motbevis mannen din og bevis for datteren din du gjør det beste for henne!

Skrevet

handler ikke om det. Det er mer hvordan du sier det enn hva du vil få frem. Ovenfra og ned holdning. Håpe på at eg barn blir tatt fra foreldrene? jeg er mer enn godt nok einet til å ta meg av min egen datter. Faren er også veldig dedikert og viser masse kjærlighet til henne.. Det er etter hennes leggetid han drikker i helgene. Dagen etter står han opp tidlig og som ingenting. Det er som om han lever to liv og er to helt forskjellige personer ... Utrolig vanskelig og forvirrende.

Skrevet

SNB sier det på en nedlatende og ekkel måte, og kunne absolutt formulert seg bedre og med mer empati. Men hun har unektelig et poeng. Ta det til deg!

Anonymous poster hash: 99f31...152
Skrevet

ta kontakt med AA og hør hva de vil anbefale deg! Det hjelper i hvert fall ikke å sitte her og skrive hver helg. Ta grep - vær den forandringen du vil ha!! Du kan ikke endre andre, men du kan endre deg og din situasjon!

Skrevet

Du gjør hva du vil! Men sitt ikle her å si du gjør det beste for datteren din samtidig som du sier su har gått i koma (eller hvilket ord su brukte hele dagen) barne r så vare på sinnstemninger!

Dra! Motbevis mannen din og bevis for datteren din du gjør det beste for henne!

Det har du rett i... Det blir mer og mer dager der jeg ikke klarer å skjule at jeg er lei meg. Det er også derfor jeg ser hva jeg må gjøre når han ikke vil endre seg 😔 vet hun er så ufattelig glad i pappaen sin... De koser seg virkelig sammen ...det har nok gjort det vanskelig å gå. utsetter.. Håper på bedring. Stoler ikke på ar at han vil holde seg edru når han har Henne alene... Det Skremmer meg og holder meg nok også igjen. Jeg må Snakke med fvk... Klarer ikke dette alene mer...

Skrevet

jeg er mer enn godt nok einet til å ta meg av min egen datter. Faren er også veldig dedikert og viser masse kjærlighet til henne.. Det er etter hennes leggetid han drikker i helgene. Dagen etter står han opp tidlig og som ingenting. Det er som om han lever to liv og er to helt forskjellige personer ... Utrolig vanskelig og forvirrende.

Nå begynner du å unnskylde deg og mannen igjen. Ser du ikke selv hvor destruktivt forholdet er og hvor mye det ødelegger deg??

Jeg anbefaler deg å gå tilbake til begynnelsen av denne tråden og lese svarene du har fått på nytt!

Mannen lever ikke to forskjellige liv og er to forskjellige personer. Han lever ett liv og er én person! Og denne ene personen han er velger å drikke og ødelegge familien sin. Han velger det. Han sier det rett ut til deg i dag - enten tillater du at han fortsetter å drikke og ødelegge deg og familien, eller så er det slutt. Eh, javel.... men da er det faktisk slutt!!!!

Du er så nedpsyket at du ikke ser klart lenger, Hi. Du unnskylder ham, du sier han er da en så god pappa og er da så kjærlig, og han fungerer jo så bra dagen derpå og på jobb.

Nei, han er ikke noen god og kjærlig pappa når han forteller moren til sitt barn at forholdet er over om han ikke får fortsette å drikke! Datteren er langt nede på prioriteringslisten hans, og du er enda lenger nede på den listen. Både datteren og du kommer i hvert fall etter alkoholen.

Hva skal til for at du gjør det eneste ansvarlige her, Hi?

Jeg likte heller ikke tonen som biltyven brukte til deg. Men vet du - hun har dessverre rett, tror jeg.

Mannen kommer til å fortsette å drikke, og han kommer til å drikker mer og oftere. Du blir mer og mer ødelagt og nedpsyket og får vanskeligere og vanskeligere for å komme deg bort fra mannen. Mens mannen din drikker og du blir ødelagt vokser datteren din opp i et utrygt hjem med en forfyllet far og en psykisk nedbrutt mor. Og hun vil prøve å dekke over, sette opp en maske som gjør at du velger å tro at hun har det bra (mens hun inni seg er utrygg fordi hun får med seg mors psykiske tilstand og forholdet mellom mor og far, og etter hvert også fars drikking). Og fordi du velger å tro at hun har det bra, så kan du også la være å ta ansvar for henne (og deg selv), og for å gjøre det lettere for deg selv så unnskylder du deg med at det er bedre at dere holder sammen. Og det, kjære Hi, det er oppskriften på hvordan livene til dere alle tre blir ødelagt.

Om du ikke kommer deg unna nå så regner jeg med at du greier å overbevise deg selv om at mannen kommer til å endre seg hvis dere bare får barn nr. 2.... han ønsker seg jo sååååå et barn til, så da blir han sikkert en ansvarlig pappa....

Om du ikke gjør noe annet, så kontakt familievernkontoret på mandag og få en time der for deg selv. Du trenger støtte!

Men om du velger å ikke gå fra denne mannen, da tar du ikke ansvar for datteren din slik du skal!

Du må våkne opp og se virkeligheten, Hi! NÅ!

Skrevet

Du bor sammen med en alkoholiker som utøver psykisk vold.

Begge deler er svært skadelig for barnet ditt, i tillegg til å være skadelig for deg.

Dere skal ikke fortsette å bo sammen. Enten må du ut eller så må han ut. I morgen er en bra dag for dette. Om du vil vurdere å fortsette forholdet, skal den vurderingen gjøres på avstand og etter at du har sett at han er rusfri over tid.

Det er ingenting i det du skriver som tyder på at han bør ha nevneverdig samvær med barnet etter et brudd.

Det får han ikke.

Både fordi hun er for liten, fordi han er rusmisbruker og fordi han ikke kommer til å ha utholdenhet til å ta prosessen gjennom en rettssak. Det er helt typisk disse fedrene - store i kjeften, men siden alkoholen allerede er viktigere enn familien, kommer det ikke til å bli noe mer enn preik (og et sabla styr for å få gjennomført samvær som avtales).

Uansett: Du kan ikke bli værende i dette forholdet med et barn. Det er skadelig for barnet ditt. Skadelig, skadelig, skadelig. DU skader barnet ditt ved å bli. Beklager, men slik er det.

Kan du reise bort noen dager og prate med noen du stoler på om hvordan fungeringen hans er? Det hjelper ofte veldig på å få ting litt på avstand. Det er veldig typisk at man blir usikker på hvor ille det faktisk er, om en selv tar feil osv. når en sitter midt oppi det og hele tiden reguleres av personen som er problemet.

Skrevet

Begynn med lydopptak!

Gjest Antarctica
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg blir er at jeg er redd han skal få til 50/50 med barnet vårt. Han et utrolig dlink å snakke for seg. Han hadde gjort alt for at jeg ikke fikk hovedomsorg. Han har gått på jobb og fungerer ellers i hverdagen. Det er mitt ord mot hans. Jeg har etter råd på denne siden begynt å ta bilder av alkoholen han kjøper inn, men det er ikke over særlig lang tid. Det er så trist at det er slik det har blitt, det var ikke dette jeg ønsket for min datter. Anonymous poster hash: e090e...5d2

Ja ja.

Akkurat nå har han jo 100% samvær med datteren din, og det syns du visst er OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...