Gå til innhold

er knust. igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om noen av dere husker mine innlegg, men det var jeg som skrev om han som kom hjem full og gjorde det slutt. Drakk mye, og var slem med meg i fylla. Etter en opplevelse som gjorde at jeg fikk nok, slutta han helt. Han har nå vært en strålende kjærste og pappa. Plutselig i det siste har han begynt å drikke daglig. Ikke mye i ukedagene, men 2 øl kanskje. I helgene må han ha så mye at han blir full. Siden det er 1. Mai imorgen måtte han selvfølgelig ha øl. Han har ikveld slukt 8 øl og bare sittet å snakket om negative ting. Om ferien vi skal ha så vi måtte ta alt for tidlig, om andre damer som er så mye mer engasjert i oppussing, om hvor forskjellige vi er.. Ved to anledninger har han nesten gjort det slutt bare i kveld. Hjertet mitt er i tusen knas. Hvorfor lot jeg meg lure til å tro at han var forandret. Han har tydeligvis et alkoholproblem, hvordan hjelpe han med dette? Kan alkohol være grunnen til at han sier slike destruktive ting til meg. Han slitet med psyken det er lett å se...snakker også negativt om seg selv, om hvordan andre ser han. Han er veldig egosentrisk. Snakker om bl.a "mitt verksted" (jobben). Og "jeg" har ikke et godt forhold nå... Istedenfor vi? Han er så annerledes disse periodene. Hvor ble den snille morsomme mannen av? Vi har hatt krangler i den gode perioden også, men han har aldri truet med brudd. Jeg har for en gangs skyld følt stabilitet - lykke. Det forsvant fort i kveld. Innser dette kanskje er slik han alltid vil være i perioder. Han må ha en diagnose? Hva er det som skjer med han? Dersom det blir brudd nå hadde jeg ikke vært komfortabel med at barnet var hos han i helger med så mye alkohol. Tviler på han hadde klart å måteholde seg helt. Huff er så trist. Begynte å gråte forran han.. Fikk i respons "se å voks opp, du er snart 30". Vondt.

Anonymous poster hash: e090e...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han blir ikke bedre før han forstår at han har et problem og tar imot hjelp. Du kan ikke leve på denne måten. Du må stille som krav at han oppsøker hjelp. Eventuelt kan dere gå sammen på fvk. Nekter han er du nødt til å forlate han. Alkohol kan han ikke drikke da han tydeligvis ikke tåler det.

Lykke til!

Skrevet

Run!!

Anonymous poster hash: 0c74f...a20

Skrevet

Run!!

Skulle gjerne, men ikke bare bare å dra å miste tid med barnet sitt i samme slengen. Ikke komfortabel med at hun skal være alene med han. Virker uoverkommelig å skulle være vekke fra henne også.

Skrevet

Run!!

Skulle gjerne, men ikke bare bare å dra å miste tid med barnet sitt i samme slengen. Ikke komfortabel med at hun skal være alene med han. Virker uoverkommelig å skulle være vekke fra henne også.

Dokumenter alt han drikker og hvor ofte.

Og så tar du opp hans alkoholproblem i en mekling, kall inn barnevernet for ham om det så er.

Det er langt verre for datteren din å vokse opp med en alkoholisert far og en mor som stadig er knust og blir mer og mer nedpsyket.... enn å måtte være til far på samvær.

Du bruker din datter som unnskyldning for å ikke ta tak i dette. Det har vart så lenge nå at du kan ikke fortsette slik flere ganger.

Gi ham én sjanse - at han går til legen sin og innrømmer alkoholproblemet og starter i behandling så fort som mulig for dette OG følger opp behandling over lang tid.

Er han ikke villig til det, da drar du fra ham nå!

Din datter vil bli langt mer ødelagt av å vokse opp slik hjemmet er nå enn om du går fra ham. Da får hun i hvert fall en trygg og stabil base hos deg. Om du blir uten at han endrer seg, da får hun aldri et trygt og stabilt hjem. Ditt valg...

Anonymous poster hash: 8e8b2...7b4

Skrevet

Jeg får så vondt i magen hver gang noen bruker barna som unnskyldning for ikke å gå ut av et destruktivt forhold. Som om barna vokser opp i et lykkelig hjem nå???!! Her er det bare en ting som hjelper, mannen må innrømme at han har et alkoholproblem, hvis ikke må du gå! Dra på familievernkontoret og legg frem den hele og fulle sannheten og krev samvær med tilsyn!

Skrevet

'Fool me once, shame on you! Fool me twice, shame on ME!" Og d er absolutt verdt å tenke på!

Du ER voksen! Ta ansvar for eget og barnets liv! Dette fører aldri noe godt med seg...

Man kan ikke hjelpe en som ikke vil ha hjelp!! Bondeanger og dagen derpå har ingenting med forbedring å gjøre, d er fylleangst d...

Kom deg unna! Og vær tydelig på mannens drikkemønster i møter. Han får ikke ha barnet alene!

Så kan du jo alltids håpe at han blir voksen og tar til vett... Men uansett så lev livet ditt lykkelig!

Anonymous poster hash: cf0f3...155

Skrevet

Bare en ting å si: Don't make me put your head in my blender.

Anonymous poster hash: 21fba...a08
Skrevet

Han er tydeligvis en person som ikke kan drikke alkohol. Det må han ta konsekvensen av, hvis ikke forlater du ham. Skjønner at du er glad i ham, du har det ikke enkelt nå.

Det du forteller minner meg sånn om historiene min mor kunne fortelle om sin oppvekst. Faren hennes hadde et drikkemønster som ligner veldig det du beskriver. Han terroriserte mormor i fylla. Mamma og hennes søsken har alle traumer etter barndommen sin, en tante ble alkoholisert, nervetrøbbel osv. Men dette var for mange år siden og mormor hadde ikke noe valg. Hun var nødt til å bli i forholdet. Det er ikke du!

Vær sterk, press ham til å ta tak im problemet sitt. For dette er hans problem, ikke ditt.

Få for all del ikke flere bar sammen før han endrer seg radikalt...

Anonymous poster hash: bb812...bb6

Skrevet

Om du velger og bo videre med denne mannen så trekk deg selv ihvertfall bort i fra han når han drikker.

Ikke la han sitte og "spy" elendighetene sine over deg.hev deg over og ihvertfall ikke sitt og ta alt til deg og begynne og gråte.

Det er jo det han ønsker at du skal føle deg verre enn det han gjør.

Skrevet

Det er bare så sinnsykt forvirrende. Når vi har det så bra et sekund og jeg er god nok og vel så det. I det neste er ALT galt. Han blir irritert og sur for ting han ellers ikke hadde. Ting er alltd min feil? en dag er jeg verdens beste, den neste helt forferdelig. Han snakker gjevlig om barn nr 2, han sier også han pusser opp så mye pga oss som familie. Han jobber masse overtid for å tjene penger.... Han gjør mye for oss.men han virker for meg somen periode dranker. Han fungerer helt fint dagen etter ( med mindre han har vært på fest). Derfor merker ikje dattera vår noe... Vi har også den siste tiden vært kosete og krangler aldri rundt henne. Jeg tror hun har det trygt og godt. Det er disse stikkene jeg får hele tiden. Bygger meg opp for å bryte meg ned. Hvorfor? Tror ikje han har det bra med seg selv. Han nekter gå til legen... Prøvde å snakke med han om mengde øl, men han sier han drikker bl.a for å slappe av, sove bedre, kose seg, smaker godt...... nå i dag later han som ingenting. Vond følelse å ikke vite fremtiden. For en uke sidenvar jeg så glad. Hi

Skrevet

Du får stille han et ultimatum. Ikke alkohol innenfor husets fire vegger.

For å slappe av? Sove bedre? Når du har det sånn når han drikker, hva er kosen i det da? Er han virkelig så egoistisk? Spør om det.

Han er nok periodedranker.

Skrevet

Du kan snakke med han om alkoholen opp og ned og i mente.ingenting du kan gjøre om han ikke vil ha hjelp selv.

Og han må slutte, ikke ett glass til julemiddagen engang.

Husk: "ett er ett for mye, 20 er for lite "

Kontakt alanon som er pårørende gruppa til AA.

Hjelper ikke det så kom deg ut, om ikke annet så for barnets skyld.

Vært der selv jeg HI.

Anonymous poster hash: 226b6...fb3

Skrevet

Utifra det jeg leser som HI skriver kommer hun aldri til å forlate han. Bare vent noen måneder som kommer det enda et nytt innlegg. Jeg tenker på det stakkars barnet som HI tror ikke merker noe til farens drikking... Huff :(

Anonymous poster hash: fabaf...ccf
Skrevet

Du kan snakke med han om alkoholen opp og ned og i mente.ingenting du kan gjøre om han ikke vil ha hjelp selv.

Og han må slutte, ikke ett glass til julemiddagen engang.

Husk: "ett er ett for mye, 20 er for lite "

Kontakt alanon som er pårørende gruppa til AA.

Hjelper ikke det så kom deg ut, om ikke annet så for barnets skyld.

Vært der selv jeg HI.

Takk for tips. Hvordan var drikkemønsteret til din mann? Ville han ikke motta hjelp? Hvordan var han mot deg? Du trenger ikke svare om det er ubehagelig..

Skrevet

Han var et helvete når han drakk.

Sykelig sjalu, turte ikke si hei til fetteren min når jeg møtte han på butikken om eks var med.

Han drakk i perioder, et rent helvete.

Ingen av mine venner var bra, Fikk meg til å kutte mange.

Innså til slutt at han trengte hjelp gikk inn i AA.

Var der i 11 år drakk ikke en dråpe. Så tok han ett glass....

Jeg kom meg ut etter 25 år og 3 barn.

Ikke gjør som meg.

Skrevet

Han var et helvete når han drakk.

Sykelig sjalu, turte ikke si hei til fetteren min når jeg møtte han på butikken om eks var med.

Han drakk i perioder, et rent helvete.

Ingen av mine venner var bra, Fikk meg til å kutte mange.

Innså til slutt at han trengte hjelp gikk inn i AA.

Var der i 11 år drakk ikke en dråpe. Så tok han ett glass....

Jeg kom meg ut etter 25 år og 3 barn.

Ikke gjør som meg.

💜 håper du har det bra nå. Du Er sterk som Kom deg ut. Jeg må bare om dette fortsetter. Er bare redd jeg ikke blir trodd om jeg forteller om hans alkoholbruk . Hun kan virkelig ikke bli hos han alene i Helger. Magen vrenger seg av tanken .

Skrevet

Alle har det bedre nå. Er i nytt forhold også. Fått tilbake mld fra bag og skole at dette var det beste for barna.

Send pm om du vil.

Skrevet

Det er bare så sinnsykt forvirrende. Når vi har det så bra et sekund og jeg er god nok og vel så det. I det neste er ALT galt. Han blir irritert og sur for ting han ellers ikke hadde. Ting er alltd min feil? en dag er jeg verdens beste, den neste helt forferdelig. Han snakker gjevlig om barn nr 2, han sier også han pusser opp så mye pga oss som familie. Han jobber masse overtid for å tjene penger.... Han gjør mye for oss.men han virker for meg somen periode dranker. Han fungerer helt fint dagen etter ( med mindre han har vært på fest). Derfor merker ikje dattera vår noe... Vi har også den siste tiden vært kosete og krangler aldri rundt henne. Jeg tror hun har det trygt og godt. Det er disse stikkene jeg får hele tiden. Bygger meg opp for å bryte meg ned. Hvorfor? Tror ikje han har det bra med seg selv. Han nekter gå til legen... Prøvde å snakke med han om mengde øl, men han sier han drikker bl.a for å slappe av, sove bedre, kose seg, smaker godt...... nå i dag later han som ingenting. Vond følelse å ikke vite fremtiden. For en uke sidenvar jeg så glad. Hi

Du unnskylder ham, Hi.... du forteller om alt han gjør for familien, jobber, pusser opp osv.

Men det han gjør er materalistiske ting som ikke betyr en ting om han ikke bryr seg om hvordan du og datteren hans har det.

Han tar ikke ansvar for at han ikke tåler alkohol. Han skylder på deg, alt han ikke takler i livet er din feil.

Dette er ikke forvirrende, Hi!

Mannen manipulerer deg. De gode periodene kommer kun når du setter hardt mot hardt, da "skjerper han seg" - lenge nok til at du igjen får troen på ham og dere.... for når du er litt mer hektet, da blir du enda mer knust neste gang han snur om... og når du blir mer nedpsyket så er det større sjanse for at han kan fortsette sitt uansvarlige liv og ødelegge ditt og datteren din sitt liv.

Han bryr seg mer om drikkingen enn han bryr seg om deg og datteren sin.

Han nekter å innse at han ødelegger seg selv, deg og ikke minst datteren deres.

Og du nekter å innse at dette vil ødelegge datteren din når du sier at du "tror" hun ikke merker noe. Hun merker noe, tro du meg. Om ikke annet så merker hun at du er anderledes, at du ikke er trygg fordi du ikke vet hvordan mannen er dagen derpå.

Han sier han drikker bl.a for å slappe av, sove bedre, kose seg, smaker godt..... det er alle unnskyldningene en alkoholiker bruker. Hvor mange år av ditt og datteren din sitt liv skal han få ødelegge med disse unnskyldningene? Hvor mange år skal du tillate ham å gjøre det?

Dette er ille, du har hatt innlegg om denne mannen tidligere.

Det er ikke forvirrende. Han bortforklarer sitt alkoholproblem. Han nekter å ta tak i problemet sitt. Han nekter å gå til legen.

Og hvorfor skal han ta tak i det, Hi?

Det får jo INGEN følger for ham at han ikke tar tak i problemene sine - fordi du fortsetter å bli i forholdet, fordi du fortsetter å håpe på at han skal endre seg, fordi du fortsetter å unnskylde ham.

Det har gått for langt - denne mannen vil ikke greie å komme seg ut av dette uten hjelp. Siden det ikke får noen konsekvenser for ham å fortsette å drikke så har han ingen motivasjon for å slutte.

Ved å fortsette å bli i forholdet så gjør du det mulig for ham å fortsette å drikke.

Går du så får han et valg - enten fortsetter han å drikke og ender med null samvær etter hvert, eller han innser at han trenger hjelp og går i behandling og rydder opp i livet sitt slik at han kan bli en god far.

Men pr. i dag er det ingen vits for ham å slutte å drikke - du blir jo uansett, gang på gang på gang på gang på gang....

Han later som ingenting dagen derpå, du tillater det fordi du er redd for hans stikk til deg, redd for å bli såret, redd for fremtiden. Men det er ikke forvirrende, Hi... mannen bare fortsetter slik han alltid har gjort, fordi du ikke viser ham at du tar tak i ditt liv for å beskytte datteren deres.

Du skriver at det er en vond følelse å ikke vite fremtiden. Men du vet fremtiden, Hi!

Det blir en krangel til når du orker, så skjerper han seg og gjør deg lykkelig noen timer, dager, uker, et par måneder. Så er han på fylla igjen og psyker deg ned, ødelegger deg enda mer. Etter en tid vil du ta nok en krangel, så skjerper han seg en liten stund før han begynner igjen. For hver gang dette kommer til å skje så kommer han til å fortelle deg sterkere og sterkere at du er en masete kjerring, det er din feil at han drikker, du skaper jo så mye negativitet, du unner ham ikke å slappe av og få sove til tross for at han jobber seg ihjelp for deg og familien, du er utakknemlig.... Og litt etter litt kommer du til å tvile mer og mer på deg selv, og det blir vanskeligere og vanskeligere å gå. I mellomtiden vokser datteren din opp hos sin periodealkoholiserte far og sin psykisk nedbrutte mor. Hun kommer til å late som om alt er bra, at hun er lykkelig. Men inni seg vil hun være utrygg, for hun vet aldri om mamma og pappa kommer til å krangle, om pappa er full, om mamma kommer til å gråte når hun tror ingen ser det. Og datteren din kommer til å tro at det er hennes feil, bare hun blir litt snillere, litt bedre, later enda mer som om alt er bra... da blir sikkert mamma og pappa glade igjen, da kommer sikkert pappa til å slutte å drikke...

Dette er fremtiden din hvis det er den fremtiden DU velger den, Hi!

Eller du kan ta tak i livet ditt.....

Du Er sterk som Kom deg ut. Jeg må bare om dette fortsetter. Er bare redd jeg ikke blir trodd om jeg forteller om hans alkoholbruk . Hun kan virkelig ikke bli hos han alene i Helger. Magen vrenger seg av tanken .

Det er ikke snakk OM dette fortsetter, Hi - det VIL fortsette!

For mannen din vil ikke ta ansvar for sitt eget liv, han vil ikke innrømme han har problemer. Da vil det fortsette som før.

Det er ikke noe du kan gjøre for å endre det - annet enn å ta tak i ditt liv for din datters skyld.

Ta kontakt med fvk for din egen del først, du trenger noen å snakke med! Du trenger noen som kan støtte deg og fortelle deg at det du lever i ikke er akseptabelt, at du må gjøre noe med det - for din datters skyld!

Begynn å dokumenter alle gangene han drikker, ta bilder av tomgodset fra i går. Før en egen logg for hver gang han drikker, hvor mye og hvordan han oppfører seg når han drikker. Om du snakker om hans alkoholproblemer på fvk så vil dette også bli notert der.

Det er vondt, Hi, men du må ta en valg nå. Du VET at det ikke blir en endring på mannens oppførsel og valg!!!

Dette VET du!

Og da må du ta et valg - hvordan vil du at datteren din skal vokse opp? Hvordan vil du leve livet ditt? Med en far/mann som setter seg selv og alkoholen langt foran dere? Som driter i at han ødelegger familien, bare han får fortsette å drikke?

Ta kontakt med fvk for din egen del og snakk med dem, da kan du få støtte i tiden fremover, for det tror jeg du trenger.

Der kan du også ta opp frykten din for å ha datteren på samvær hos far.

Du vet hva du må gjøre, Hi, ikke utsett det så lenge at datteren din vil bli skadet av det. Du "tror" ikke at datteren din merker noe nå. Vel, hun gjør det. Hvor lenge skal du vente med å gjøre det du vet du må gjøre? Til etter at datteren din er skadet av det?

Ta kontroll over ditt og datteren din sitt liv!

Skrevet

Miste tid med barnet? Han skal vel for fader ikke ha ungen alene når han har et alkoholproblem?!!! Wake up!

Anonymous poster hash: a3e1e...ed9

Skrevet

Det lange innlegget til #19 sier i grunnen alt. Du MÅ komme deg unna HI.

Gjest Antarctica
Skrevet

Run!! Anonymous poster hash: 0c74f...a20

Skulle gjerne, men ikke bare bare å dra å miste tid med barnet sitt i samme slengen. Ikke komfortabel med at hun skal være alene med han. Virker uoverkommelig å skulle være vekke fra henne også.Anonymous poster hash: e090e...5d2

Hvis han drikker, så får du melde bekymring til BV, nekte ham å ha samvær når han er berusa og rett og slett være mer bitch. Ungen din har heller ikke bra av av at han drikker og er drittsekk når du er til stede...

Skrevet

Du unnskylder ham, Hi.... du forteller om alt han gjør for familien, jobber, pusser opp osv.

Men det han gjør er materalistiske ting som ikke betyr en ting om han ikke bryr seg om hvordan du og datteren hans har det.

Han tar ikke ansvar for at han ikke tåler alkohol. Han skylder på deg, alt han ikke takler i livet er din feil.

Dette er ikke forvirrende, Hi!

Mannen manipulerer deg. De gode periodene kommer kun når du setter hardt mot hardt, da "skjerper han seg" - lenge nok til at du igjen får troen på ham og dere.... for når du er litt mer hektet, da blir du enda mer knust neste gang han snur om... og når du blir mer nedpsyket så er det større sjanse for at han kan fortsette sitt uansvarlige liv og ødelegge ditt og datteren din sitt liv.

Han bryr seg mer om drikkingen enn han bryr seg om deg og datteren sin.

Han nekter å innse at han ødelegger seg selv, deg og ikke minst datteren deres.

Og du nekter å innse at dette vil ødelegge datteren din når du sier at du "tror" hun ikke merker noe. Hun merker noe, tro du meg. Om ikke annet så merker hun at du er anderledes, at du ikke er trygg fordi du ikke vet hvordan mannen er dagen derpå.

Han sier han drikker bl.a for å slappe av, sove bedre, kose seg, smaker godt..... det er alle unnskyldningene en alkoholiker bruker. Hvor mange år av ditt og datteren din sitt liv skal han få ødelegge med disse unnskyldningene? Hvor mange år skal du tillate ham å gjøre det?

Dette er ille, du har hatt innlegg om denne mannen tidligere.

Det er ikke forvirrende. Han bortforklarer sitt alkoholproblem. Han nekter å ta tak i problemet sitt. Han nekter å gå til legen.

Og hvorfor skal han ta tak i det, Hi?

Det får jo INGEN følger for ham at han ikke tar tak i problemene sine - fordi du fortsetter å bli i forholdet, fordi du fortsetter å håpe på at han skal endre seg, fordi du fortsetter å unnskylde ham.

Det har gått for langt - denne mannen vil ikke greie å komme seg ut av dette uten hjelp. Siden det ikke får noen konsekvenser for ham å fortsette å drikke så har han ingen motivasjon for å slutte.

Ved å fortsette å bli i forholdet så gjør du det mulig for ham å fortsette å drikke.

Går du så får han et valg - enten fortsetter han å drikke og ender med null samvær etter hvert, eller han innser at han trenger hjelp og går i behandling og rydder opp i livet sitt slik at han kan bli en god far.

Men pr. i dag er det ingen vits for ham å slutte å drikke - du blir jo uansett, gang på gang på gang på gang på gang....

Han later som ingenting dagen derpå, du tillater det fordi du er redd for hans stikk til deg, redd for å bli såret, redd for fremtiden. Men det er ikke forvirrende, Hi... mannen bare fortsetter slik han alltid har gjort, fordi du ikke viser ham at du tar tak i ditt liv for å beskytte datteren deres.

Du skriver at det er en vond følelse å ikke vite fremtiden. Men du vet fremtiden, Hi!

Det blir en krangel til når du orker, så skjerper han seg og gjør deg lykkelig noen timer, dager, uker, et par måneder. Så er han på fylla igjen og psyker deg ned, ødelegger deg enda mer. Etter en tid vil du ta nok en krangel, så skjerper han seg en liten stund før han begynner igjen. For hver gang dette kommer til å skje så kommer han til å fortelle deg sterkere og sterkere at du er en masete kjerring, det er din feil at han drikker, du skaper jo så mye negativitet, du unner ham ikke å slappe av og få sove til tross for at han jobber seg ihjelp for deg og familien, du er utakknemlig.... Og litt etter litt kommer du til å tvile mer og mer på deg selv, og det blir vanskeligere og vanskeligere å gå. I mellomtiden vokser datteren din opp hos sin periodealkoholiserte far og sin psykisk nedbrutte mor. Hun kommer til å late som om alt er bra, at hun er lykkelig. Men inni seg vil hun være utrygg, for hun vet aldri om mamma og pappa kommer til å krangle, om pappa er full, om mamma kommer til å gråte når hun tror ingen ser det. Og datteren din kommer til å tro at det er hennes feil, bare hun blir litt snillere, litt bedre, later enda mer som om alt er bra... da blir sikkert mamma og pappa glade igjen, da kommer sikkert pappa til å slutte å drikke...

Dette er fremtiden din hvis det er den fremtiden DU velger den, Hi!

Eller du kan ta tak i livet ditt.....

Du Er sterk som Kom deg ut. Jeg må bare om dette fortsetter. Er bare redd jeg ikke blir trodd om jeg forteller om hans alkoholbruk . Hun kan virkelig ikke bli hos han alene i Helger. Magen vrenger seg av tanken .

Det er ikke snakk OM dette fortsetter, Hi - det VIL fortsette!

For mannen din vil ikke ta ansvar for sitt eget liv, han vil ikke innrømme han har problemer. Da vil det fortsette som før.

Det er ikke noe du kan gjøre for å endre det - annet enn å ta tak i ditt liv for din datters skyld.

Ta kontakt med fvk for din egen del først, du trenger noen å snakke med! Du trenger noen som kan støtte deg og fortelle deg at det du lever i ikke er akseptabelt, at du må gjøre noe med det - for din datters skyld!

Begynn å dokumenter alle gangene han drikker, ta bilder av tomgodset fra i går. Før en egen logg for hver gang han drikker, hvor mye og hvordan han oppfører seg når han drikker. Om du snakker om hans alkoholproblemer på fvk så vil dette også bli notert der.

Det er vondt, Hi, men du må ta en valg nå. Du VET at det ikke blir en endring på mannens oppførsel og valg!!!

Dette VET du!

Og da må du ta et valg - hvordan vil du at datteren din skal vokse opp? Hvordan vil du leve livet ditt? Med en far/mann som setter seg selv og alkoholen langt foran dere? Som driter i at han ødelegger familien, bare han får fortsette å drikke?

Ta kontakt med fvk for din egen del og snakk med dem, da kan du få støtte i tiden fremover, for det tror jeg du trenger.

Der kan du også ta opp frykten din for å ha datteren på samvær hos far.

Du vet hva du må gjøre, Hi, ikke utsett det så lenge at datteren din vil bli skadet av det. Du "tror" ikke at datteren din merker noe nå. Vel, hun gjør det. Hvor lenge skal du vente med å gjøre det du vet du må gjøre? Til etter at datteren din er skadet av det?

Ta kontroll over ditt og datteren din sitt liv!

Oi.. Setter stor pris på at du tok deg tid til å svare meg så langt. Tusen takk. Tar til meg det du skriver. Jeg mangler nok litt selvtillit etterhvert. Usikker på mine valg. redsel for å gjøre feil. Den gode periodeN har vart så lenge nå.. Mange mange mnd, er nok det jeg sliter med nå. I dag har jeg gått i svime hele dagen, vond klump i magen Og klump i halsen. Jeg elsker den lille familien min, men ser hva jeg må gjøre for min datters skyld.. Og min ege. Dette blir tungt. Igjen, takk for svar.

Skrevet

Jaja.. Da drikker han igjen. Kommer frem i kveld at han drikker fordi han kjeder seg.... Og at om jeg ikke kunne godta at han drakk "litt" hver helg kunne vi bare være ferdige. Samtidig snakker han om at han ønsker barn nr to. Forstår ikke hvor hodet hans befinner seg. Han er så ufattelig negativ til alt. Sammenligner sitt liv med andres... Så vondt at alt skal være så "galt" med oss. Alt er såklart min feil. Sliten...

Skrevet

Du bor sammen med en alkoholiker som utøver psykisk vold.

Begge deler er svært skadelig for barnet ditt, i tillegg til å være skadelig for deg.

Dere skal ikke fortsette å bo sammen. Enten må du ut eller så må han ut. I morgen er en bra dag for dette. Om du vil vurdere å fortsette forholdet, skal den vurderingen gjøres på avstand og etter at du har sett at han er rusfri over tid.

Det er ingenting i det du skriver som tyder på at han bør ha nevneverdig samvær med barnet etter et brudd.

Anonymous poster hash: 3fd4f...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...