Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #26 Skrevet 30. april 2015 Jeg vil heller anbefale noe sånt: http://www.spielezauber.com/resources/DSC_0920.JPG Samme effekt, men hodet er fritt og dermed helt problemfritt. Dette ble brukt til alle babyene på nyfødtavdelingen der jeg jobbet før. Vanlige babynest ble frarådet. Anonymous poster hash: d7f19...6cf
Sørlandskjerringa Skrevet 30. april 2015 #27 Skrevet 30. april 2015 Ble aldri brukt her. Han ville bare sove på brystet mitt på dagtid og på natta samsov vi. Ammer, så orker ikke ha en tjukk barriere mellom oss. Jeg "måtte" jo bare ha det da jeg gikk gravid...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #28 Skrevet 1. mai 2015 Har vært helt gull her hvertfall! Jeg er så heldig og ha en dyktig mor, som sydde et til.meg 😉 Anonymous poster hash: 069df...53b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #30 Skrevet 1. mai 2015 Den er nok veldig grei til dagen. Men ikke la dem sove i den om natten når du ikke kan følge med! Anonymous poster hash: d7f19...6cf Why????Anonymous poster hash: 591a7...a16 Fordi det ikke er anbefalt med tanke på krybbedød. Alt som hindrer frisk luftsirkulasjon. Om dagen når man selv er våken og er i samme rom og dermed kan passe på, kan man fint bruke det dersom man ønsker det. Det vil nok sannsynligvis gå bra om natten også, men jeg ville ikke gjort det selv om risikoen bare øker minimalt. Anonymous poster hash: d7f19...6cf Dette er bare tull. Kom med dokumentasjon før du slenger ut slike påstander. Babynest er utrolig kjekt. Anonymous poster hash: e7b34...7ed
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #31 Skrevet 1. mai 2015 Vi brukte vårt mye frem til ca 4 mnd. Vi har brukt det hovedsakelig i sofaen på dagtid, og om han lå i senga med oss om natten. Var også veldig lettvint å ta med bort på dagsbesøk. Brukte det også litt i vogna og i vogga i starten for å gjøre det lunere rundt han. Alle jeg kjenner som har hatt nest har vært veldig fornøyd. Men som flere har påpekt, kommer det helt an på babyen og dens behov. Jeg tenkte faktisk før han ble født at babynest var unødvendig og et skapt behov, men fikk så et hjemmelagd i gave og har brukt det masse! Anonymous poster hash: 5e12c...80b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #33 Skrevet 1. mai 2015 Det er mitt beste babykjøp! Har brukt den hver eneste dag, og baby har sovet så utrolig godt oppi der! Brukte den til dagsoving frem til ca 6 mnd. Etter det sov baby best i vogna. Anbefales! Anonymous poster hash: ed44a...7e2
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #34 Skrevet 1. mai 2015 Den er nok veldig grei til dagen. Men ikke la dem sove i den om natten når du ikke kan følge med! Anonymous poster hash: d7f19...6cf Why????Anonymous poster hash: 591a7...a16 Fordi det ikke er anbefalt med tanke på krybbedød. Alt som hindrer frisk luftsirkulasjon. Om dagen når man selv er våken og er i samme rom og dermed kan passe på, kan man fint bruke det dersom man ønsker det. Det vil nok sannsynligvis gå bra om natten også, men jeg ville ikke gjort det selv om risikoen bare øker minimalt.Anonymous poster hash: d7f19...6cf Dette er bare tull. Kom med dokumentasjon før du slenger ut slike påstander. Babynest er utrolig kjekt. Anonymous poster hash: e7b34...7ed Det har jeg ikke her. Men på avdelingen hadde vi infobrosjyrer med alle risikofaktorene om krybbedød. Alle barnelegene informerte også de nybakte mødrene om krybbedød før de dro hjem. Under studiet som var tilknyttet et annet sykehus, lærte vi det samme. Anonymous poster hash: d7f19...6cf
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #35 Skrevet 1. mai 2015 Bruker vogndyna jeg, når han trenger å ha det lunt (7mnd nå). Synes det er greit, aldri prøvd babynest, så kan ikke sammenligne😜 Anonymous poster hash: c0367...5b4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #36 Skrevet 1. mai 2015 Genialt! Brukes både i vuggen, senga og sofaen. Døgnet rundt. Anonymous poster hash: fff02...626
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #37 Skrevet 1. mai 2015 Mitt barn var prematurt og på nyfødtavdelingen laget de veldig enkelt et babynest. Ruller sammen et håndkle og legger det i en sirkel, endene ned. Og så tar man et lammeskinn over. Samme effekt og helt gratis dersom man har lammeskinn. Da vi kom hjem, gjorde jeg dette både i vognen og i senga. Anonymous poster hash: c1ef1...4f7
siot Skrevet 1. mai 2015 #38 Skrevet 1. mai 2015 drykid ammemadrass er kanskje et tryggere alternativ mtp krybbedød?
Jakkie Skrevet 1. mai 2015 #39 Skrevet 1. mai 2015 Min mor lagde en til lillegutt før han ble født og den har blitt brukt siden dag 1 , tok den med til sykehuset og la den oppi "sengen", brukt den siden han var født og bruker den enda,han er 3 mnd, bruker den både dag og natt
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #40 Skrevet 1. mai 2015 Har kjøpt meg til nr 3 - det fantes ikke da jeg fikk nr 1 og 2. Gleder meg til å ta det i bruk! Anonymous poster hash: 0a6bd...af8
Sint naken biltyv Skrevet 1. mai 2015 #41 Skrevet 1. mai 2015 Jenta mi på åtte måneder sover fortsatt i den hver eneste natt😊
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #42 Skrevet 1. mai 2015 Min jente på 1 år sover enda i sitt på natta sover veldig godt i det, gjort fra 1 dag <3 Anonymous poster hash: 67a0d...421
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #43 Skrevet 1. mai 2015 Ble aldri brukt her da snuppa bare sov hvis hun hadde fysisk kontakt med ett annet menneske. Ergobabyen brukte vi derimot masse! Anonymous poster hash: 8df3f...da3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #44 Skrevet 1. mai 2015 Apropos ergobaby, jeg vil heller anbefale sånn http://store.ergobaby.com/swaddlers/pink-and-natural-ml i stedet for babynest! Anonymous poster hash: d7f19...6cf
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #45 Skrevet 1. mai 2015 Vi har også kjøpt babynest. Hadde tenkt å bruke det i sprinkelsenga i begynnelsen. Men hvis det er økt krybbedødfare så vet jeg ikke. Men ser hvertfall for meg at vi kan bruke det i sofaen, på besøk o.l. Men når jeg lå på sykehuset med førstemann så fikk vi låne en slik madrass med kanter på sykehuset slik at man ikke skulle rulle over babyen i søvne. Tenkte derfor at babynest var noe av det samme. Men har også kjøpt elastisk bæresele også, håper vi kan bruke den en del også. Anonymous poster hash: 0f9e7...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå