Gå til innhold

Oktoberbaby 2015


Kalii

Anbefalte innlegg

Livmor, samme her.. Kjenner lite til henne jeg også, men dette er min første så jeg er litt usikker på om det er henne eller bare meg selv/fordøyelsen el.l jeg kjenner noen ganger.. :P Men jeg tror at jeg har morkaken foran, så da er det vanskeligere å kjenne det også visstnok.. Gleder meg sånn til mer tydelige tegn!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra det ikke bare er min frøken som er sånn😄 Jeg fikk faktisk flere små spark i går kveld da vi var på kino, første gangen! Tror hun er tankeleser, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa at hun trodde det var jente. Spurte om hun kunne dobbelsjekke det, men det skjedde ikke. Satser på at det er jente, så nå blir det shopping :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Så morsomt å lese om deres opplevelse :)

 

Vi er også i oktober :)  Jeg er litt over 17 uker nå og har fått to termindatoer: 15 og 17 oktober.  Skal på 18 ukers kontroll 19. mai og da får vi vite om alt ser ut som det skal og forhåpentligvis får vi vite hvilket kjønn vi venter :) 

 

Vi har en 4 år gammel gutt fra før så jeg har hatt det mye mer travelt denne gangen en forrige gang.  Når jeg gikk gravid med han merket jeg ingenting, denne gangen merker jeg alt!  Kvalme, sliten/trøtt, smerter i bekkenet og ... .og .... og... til og med i natt begynte jeg å merke kynnere!  Merkelig hvor stor forskjell det kan være fra gang til gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fart i magen min, helt plutselig. Har vært et par veldig stressende dager, niåringen min måtte gjennom en akutt operasjon på grunn av store smerter. Ingenting farlig, men ganske ille for mammahjertet å se gutten sin ha det sånn:-( Det fikk fart på lillesøster, så hun har turnet rundt der inne et par dager nå. I mitt hode for å vise støtte til storebror😜❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med dere som har begynt å kjenne liv! Jeg tror kanskje jeg har kjent noe, men er ikke helt sikker på hva det var. Er førstegangs, og med en gang jeg tror jeg kjenner noe stopper det. Sist var det som om noen "tappet meg" to ganger på siden av magen, ganske kjapt. Liker å tro at det var babyen :) Er 17 uker i morgen og har ordinær UL når jeg er 19 uker. Vi gleder oss stort og håper å få vite kjønn. Har så lyst å kjøpe inn litt klær og finner så lite Unisex-klær. Hvis noen vet om noen butikker som har noe, er jeg takknemlig for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på ultralyd og der inne gjemte det seg ei lita jente! :) Frisk og fin og i full fart inni der. Hun vekslet på å holde for ørene og sutte på tommelen mens vi kikka på henne og hun gjemte seg så langt nedi bekkenet at jeg måtte ha pute under rumpa for å få henne lenger opp :P Jeg var akkurat så langt på vei som jeg trodde selv (19+1) og ny termin ble 11 oktober. Fantastisk opplevelse, så nå har vi vært å handlet de første rosa tingene til frøkna vår :) Salg på Princess frem til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Mumua! :D Da har vi foreløpig samme termindato faktisk, og samme kjønn på baby :) Vi skal på OUL på mandag, var jo ikke så lenge siden vi var på privat UL, men gleder meg masse til å se henne igjen allikevel! :D

De har mye fint på Princess-salget, jeg har allerede fått hjem en levering, men tror kanskje jeg skulle bestilt en til, for jeg kjøpte bare en av hver ting sist.. Det er kanskje ikke så praktisk når det er en baby som gulper å sånt som skal bruke det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas, Mumua! Lite jenterush akkurat de dagene, jeg har termin 7. oktober med vår frøken😃 Det vil si, er hun som storebror kommer hun nærmere advent😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Mumua! :D Da har vi foreløpig samme termindato faktisk, og samme kjønn på baby :) Vi skal på OUL på mandag, var jo ikke så lenge siden vi var på privat UL, men gleder meg masse til å se henne igjen allikevel! :D

De har mye fint på Princess-salget, jeg har allerede fått hjem en levering, men tror kanskje jeg skulle bestilt en til, for jeg kjøpte bare en av hver ting sist.. Det er kanskje ikke så praktisk når det er en baby som gulper å sånt som skal bruke det.. :P

Ja, jeg kjøpte dundyne til sprinkelsenga, ett sengesett, noen gas-kluter, ett leketeppe og ett babyteppe :) Må nok kjøpe en god del mer etterhvert, men dette tilfredstilte den umiddelbare trangen på noe rosa :P Må spare litt penger denne mnd for jeg skal ut å reise til uka en tur og dagen etter jeg kommer hjem igjen drar vi til Sverige for å hente vogna vi har bestilt så det ryker en del penger nå :D Men har bestemt meg for å handle ferdig det meste i juni og juli, jeg er allerede så utrolig dårlig av bekkenløsninga at jeg ser for meg å bli ganske handikappet på slutten så greit å bli tidlig ferdig med det meste siden jeg ikke vil sende mannen ut alene for å handle :P Ett par ting venter jeg til kommer på salg (voksipose bla) og klær kjøper vi nok til slutt siden vi sikkert får en del også underveis, men resten tar vi bare fortløpende nå i sommer. Men herlighet så gøy det er å kunne handle inn og krysse av på lista <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas, Mumua! Lite jenterush akkurat de dagene, jeg har termin 7. oktober med vår frøken Det vil si, er hun som storebror kommer hun nærmere advent

Det blir topp! Jeg har hatt jentefølelse hele tiden, men alle rundt meg har insistert på gutt. Veldig fornøyd med å ha rett :P

Håper jeg slipper å gå langt på overtid siden jeg selv har bursdag rundt termin og datteren til samboeren min har i starten av november så hadde vært fint om ikke alle dagene havnet helt samtidig, men kjenner jeg meg selv og nurket i magen rett så kommer hun vel ikke ut før hun er god og klar for det så jeg regner med å gå ett stykke over termin :P Har en følelse av at denne frøkna er like sta som mammaen sin og da har vi en utfordrende tid foran oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren her har bursdag 13., så vi håper at hun klarer å unngå akkurat den datoen da. Og for han var det veldig viktig å ha bursdag først, så bestilt ankomst er etter den 13.😜 Selv om jeg ikke akkurat prøver å trykke henne inn igjen hvis hun skulle insistere på å komme før😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nå mye liv i krabaten i magen. Har begynt å kjenne sparkene utenpå også, noe som er utrolig spesielt. En herlig følelse :) 50% unnagjort og 50% igjen for meg nå! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det nå mye liv i krabaten i magen. Har begynt å kjenne sparkene utenpå også, noe som er utrolig spesielt. En herlig følelse :) 50% unnagjort og 50% igjen for meg nå! :-D

Samme her! Kjente sparkene utenpå for første gang natt til mandag :) 50% unnagjort her idag ifølge appen min, så det er helt topp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, dere er heldige som kjenner så mye.. Jeg kjenner så å si ingenting, gleder meg sånn til det! :) Men det er jo heldigvis ikke fordi det er noe galt, jordmor bekreftet på OUL denne uken at det var fordi morkaken ligger i front, så det skal mer til for at jeg skal kjenne noe.. :P Nærmer meg også halvveis (på lørdag) det er stor stas!! :D Har gått til innkjøp av stellebord, litt tepper, håndklær & stelleveske i det siste, gøy med forberedelser også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ultralyd. Vi venter en gutt. :D Har fortsatt ikke kjent noe liv (uke 19+3), men det kom visst av at jeg har foranliggende morkake. Gutten er i hvert fall veldig aktiv og alt ser helt fint ut. Ble så letta. :) Termin ble flyttet fra 14. til 15. oktober. (Da er jeg vel kanskje 19+2?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjente spark utenpå for første gang i går kveld😍 En stor opplevelse, spesielt for pappaen. Runder 21 fullgåtte uker på søndag, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker idag, og kjenner mye liv fra lillegutt, syns til og med utenpå ☺️ Førstegangsgravid, er det tidlig å kjenne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at flere begynner å kjenne liv! Her går det i rykk og napp når han er våken eller ikke. Våknet i natt faktisk av at han var veldig våken og spratt rundt. Glad det er en stund til jeg må begynne og stå opp for å ro ham ned, og at det ennå ikke er noen skrik som følger med, for var veldig trøtt etter en lang dag i går hehe ;)

 

Jeg kjente mye liv i uke 19/20 og er gravid for første gang, så tror ikke uke 18 er uvanlig. Er veldig individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en frisk lillebror i magen:) litt gøy at vi da får en av hver:) jeg kjenner masse liv, og har kjent det regelmessig fra uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 19 uker på vei og har kjent liv siden uke 16, men i begynnelsen var jeg ikke helt sikker på hva det var. Jeg er også førstegangs. De siste dagene har jeg kjent liv hver dag og samboeren min kan kjenne det utenpå også av og til. Så herlig og litt rart :)

Endret av missdec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt og i dag tidlig kjente jeg endelig liv. Har nok kjent det tidligere også, men nå kjente jeg det utenpå, så nå er jeg helt sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å kjenne mer bevegelse endelig!! :D Tror nok jeg har kjent det tidligere også, men nå er jeg helt sikker på at det var det jeg kjente :) Utrolig gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjent sporadiske svake begelser fra ganske tidlig. Allikevel kjenner jeg mye mindre nå enn hva jeg er vant til fra de tidligere svangerskapene, for nå ligger for første gang morkaka på framsiden, ganske høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, slipper ikke unna den dustebekkenløsninga denne gangen heller. Er helt gåen på høyre side bak etter litt husarbeid og handling på formiddagen i dag. Bør absolutt ikke klage siden formen er super ellers, men akkurat nå som det verker som verst syns jeg litt synd på meg selv😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...