Gå til innhold

Fått brev om tvangssalg idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har en regning på 40tusen som er gått så langt. Jeg trodde de trakk han i lønn for denne.

Hva kan vi gjøre for å unngå tvangssalg når vi ikke har sjans i havet å hoste opp 40tusen på en mnd?

Anonymous poster hash: 6db8a...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør først og fremst bli kvitt mannen.

Anonymous poster hash: 16893...047

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Ring namsmann, forklar situasjonen og spør om det er mulig å trekke i lønn over f.eks fire mnd i stedet.

Men det har vel ikke plutselig bare kommet ett brev om tvangssalg heller, så her må dere jobbe kjapt og gjøre det fristende for de å slippe å tvangsselge boligen.

Skrevet

Han går på aap og har bare 12000 ilønn per mnd så om de skal trekke 10tusen har vi lite å leve for, men skal prøve! Jeg får bare jobbe alt det jeg kan ekstra. Takk for svar.

HI

Skrevet

Da ringer dere foreldre eller søsken og får et privat lån. Nedskrevet og betalingsplan selvsagt.

Dere selger bilen, finne alt dere har av sportsutstyr, sølvtøy, bunad, sykler, tv og alt som kan selges.

Selg alt mulig klær, leker, trampoline osv. 50kr her og 100kr der.

Sett opp lapp at dere tar på dere ekstraarbeid. Servering i komf, husmaling, vasking osv.

Be om forskudd på feriepenger.

Har du huslån? Kan dere øke dette med 40.000.

Dere vil selge alt inkludert sofa, bil og tv istedenfor å miste huset. Mister dere huset så taper dere alt. Ingen vil leie til slike som ikke har grei økonomi.

Her må dere brette opp armene og faktisk skaffe de 40.000 innen en måned.

Avdragsfritt lån på huset en periode?

Anonymous poster hash: ba031...079

Skrevet

Han går på aap og har bare 12000 ilønn per mnd så om de skal trekke 10tusen har vi lite å leve for, men skal prøve! Jeg får bare jobbe alt det jeg kan ekstra. Takk for svar.

HI

Hvorfor går han på aap og hvor mye jobber du?

Skrevet

HI

Hvorfor han går på aap?? Nysgjerrig much??

Anonymous poster hash: ac6de...c5c

Skrevet

Skaff de 40 000 kronene. Enten lån eller selg noe. Det er jo unødvendig å miste sitt hjem pga et så lite beløp. Lykke til.

Skrevet

HI

Fordi viss han er veldig syk så er han syk. Viss ikke bør han få seg i jobb raskt, iallefall noe midlertidig.

Skrevet

Så leit å høre HI :(.

Først og fremst: Ring banken! De vil helst måtte unngå dette hvis de kan, de også.

Kan dere få et lån av noen i familien eller venner?

Anonymous poster hash: 540b0...6fb
Skrevet

Vi har solgt det meste for vi har veldig dårlig råd. Om vi selger bilen kommer jeg meg ikke til jobb pga jeg går natt og det er ikke buss på de tidspunktene her, bor på landet. Nettopp solgt unna klær og sko vi ikke bruker så ikke mye å ta av der heller :( men får ringe mandag og høre om de kan trekke i lønn over 4 mnd, det er det eneste jeg kan se for meg at vi kan klare. Eventuelt høre om et forskudd på feriepenger?

HI

Skrevet

Har du fått fra namsfogden eller er det fra f.eks byfogden? Om det er det så kan ikke namsfogden gjøre noe, da er de bare budbringeren.

Anonymous poster hash: 86b94...fd4

Skrevet

Altså, da kan ikke namsfogden hjelpe dere mente jeg

Anonymous poster hash: 86b94...fd4

Skrevet

Forskudd på feriepenger og dialog med innkrever! Lønnstrekk. Det er som noen andre skriver her -mister dere huset, mister dere mye... Er det mulig for deg å sykle til jobb? Har du sett luksusfellen noen gang? Viktig å innrømme for seg selv at dette ikke bare er noe som "skjer".

Kanskje flytte fra mannen når dere har ryddet opp i dette? Lykke til :)

Dette går bra om dere bretter opp ermene :)

Anonymous poster hash: 274db...f07

Skrevet

Vi har solgt det meste for vi har veldig dårlig råd. Om vi selger bilen kommer jeg meg ikke til jobb pga jeg går natt og det er ikke buss på de tidspunktene her, bor på landet. Nettopp solgt unna klær og sko vi ikke bruker så ikke mye å ta av der heller :( men får ringe mandag og høre om de kan trekke i lønn over 4 mnd, det er det eneste jeg kan se for meg at vi kan klare. Eventuelt høre om et forskudd på feriepenger?

HI

Selg tv, sofa, spisebord, Xbox, pc, kamera, oppvaskemaskin.... Noe har dere vel. Dere må få inn litt penger og gå i dialog med innkrever og det raskt.

Hvorfor ikke høre med foreldre?

Skrevet

Du ringer de som har sendt brevet på mandag å hører hvilke muligheter dere har.

Namsmannen er behjelpelig med å få i gang dialog med kreditor.

Da vil saken ligge i ro hos namsmannen til dere evn kommer til en enighet.

Bruk helgen på å tenke ut mulige løsninger, skriv ned så du er godt forbredt til samtalen.

Dere kan også be om møte på.namsmannens kontor.

Hvordan krav er det dette gjelder?

Tydelig at de har tatt pant i eiendom tidligere, det er ganske vanlig når man eier noe av verdi.

Men, dere har fått flere brev om dette. Det skjer ikke uten en rekke varsler.

Er det en mulighet at dere kan få hjelp i banken og legge de 40.000 inn i boliglånet?

Også en siste ting. Kommunikasjon og ærlighet. Dere må prate sammen!

Skrevet

Ja, har fått flere brev. Dessverre er det blitt sånn som dette. Har hatt avtale om nedbetaling som ikke er blitt holdt.

Det er gått helt til Tingretten. Er det noe å gjøre eller går det an å forhandle når det er gått så langt?

Skrevet

Det spørs vel hvor mye dere kan forhandle når nedbetalingsavtalen er brutt fra deres side.

Anonymous poster hash: 159b3...dfe

Skrevet

Dessverre er nok mulighetene små. Men det er alltid vært et forsøk!

Og det ses positivt på at dere kommer på banen nå uansett.

Men dere bør prøve å finne muligheter for å betale kravet. Feriepenger? Har du en grei arb giver skal det ikke være noe problem å få de ut nå.

Banken dere har boliglånet i?

Skrevet

NAV!

Er det friverdi i boligen? Er det mange utleggspant? Er det bare i hans ideelle andel det er pant, eller i din også? Mulig dere kan få sosialt lån. Kommer an på totalbildet. Det er tull å selge bolig for 40.000

Kast mannen ut, så fikser du biffen om det kun er i hans del 👍

Lettere å få til avtale om han som misligholdte sine forpliktelser er ute av bildet. Gjelder det dere begge er det derimot verre.

Anonymous poster hash: 270dc...0ad

Skrevet

HI

Fordi viss han er veldig syk så er han syk. Viss ikke bør han få seg i jobb raskt, iallefall noe midlertidig.

Å du burde tatt deg råd til et kurs i rettskriving ...  Han går ikke på AAP for at han synes det er så artig tenker jeg... 

Skrevet

40 000 er ikke så mye penger så det må vel kunne ordne seg... ???MEN, jeg tenker at om eneste utvei er å flytte fra mannen så er vel det det beste? For en periode. SÅ må jo alt av verdier stå på deg da, etter det=)

Skrevet

Ja, har fått flere brev. Dessverre er det blitt sånn som dette. Har hatt avtale om nedbetaling som ikke er blitt holdt.

Det er gått helt til Tingretten. Er det noe å gjøre eller går det an å forhandle når det er gått så langt?

Så lenge dere har hatt flere nedbetalingsavtaler som ikke er overholdt så tror jeg kreditor vil være vanskelig til å inngå flere avtaler. Men verdt et forsøk. Ville ringt kreditor mandag, det er de som tar avgjørelsen om event utsettelse. Hvis dere ikke får utsettelse ville jeg ringt banken eller event andre dere kan låne penger av så dere får betalt inn hele beløpet.

Hvis det ikke løser seg vil jeg anbefale at dere legger huset ut for salg selv. Normalt får man lav salgspris for hus som selges på tvangssalg. Det pleier å gis noen måneder til å få solgt huset selv, gjør det så dere får best mulig salgspris

Anonymous poster hash: ff2eb...a57

Skrevet

HI

Å du burde tatt deg råd til et kurs i rettskriving ... Han går ikke på AAP for at han synes det er så artig tenker jeg...

Du kaster stein i glasshus!

Skrevet

Sorry HI, men 40tusen er ingenting. Det kan man faktisk skaffe slik som den ene her sa. Lån der dere får låne og selg det dere kan selge. 40tusen er overkommelig på en måned.

Mannen min hadde med seg nesten 400 000 i dritt gjeld da vi ble sammen og det er helt ryddet opp i nå i dag. Til og med uten syting. Det er bare å få jobben gjort, er faktisk ikke noe å syte over. Ta tak i mannen din og få han til å rydde opp. Det er faktisk mulig, uten syting.

Anonymous poster hash: 0b814...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...