Gå til innhold

Strek er strek eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått noen sånne (også med klarere strek) falske positiv på blligtester. Skikkelig frustrerende. Vent noen dager og ta en ny.

Anonymous poster hash: 15029...f50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strek er strek. Bare her inne man opererer med "skyggestreker" og fargenyanser 😛

Og streken din er forøvrig den tydeligste jeg har sett her inne på evigheter 😊

Bare her inne man opererer med skyggestreker? Du vet at det er en usynlig strek der med antistoffer som skaper en fargereaksjon hvis urinen inneholder hcg? Denne streken kan man se som skyggestrek, da uten farge.
Poenget med testene er at man ikke skal se noen strek om ikke det er hcg tilstede. Jeg har i alle fall aldri sett noe annet enn en helt hvit flate med mindre det har vært minst en ørliten mengde hcg tilstede.

Hvis teorien om synlige antistoffer holdt vann, skulle jo alle fått "skyggestrek" på testen.

Kommer jo an på kvaliteten på testene og når man leser av resultatene. Det er mange som ser antydning til strek uten å være gravide her inne for de holder den opp mot all mulig lys. I tillegg er det flere som tar testene fra hverandre og da vil man også kunne se den fra en annen vinkel. Det ER en strek der med antistoffer. Noen ganger så kan denne antydes. Er heller ikke uten grunn at det står at resultatet skal leses av innen 10 min.

Skrevet

Jeg ser to tydelige streker

Skrevet

Ser ikke streken på bildet fra ipad, men så lenge det er farge på test-streken og det var det når du hadde lest av innen tidsfristen, så er en strek en strek! De som sier det har opplevd det mange ganger uten å være gravid har antakeligvis blitt befruktet med et egg som enten ikke har festet seg eller som har løsnet tidlig, før menstruasjon. De hadde med andre ord ikke oppdaget det om ikke de testet veldig tidlig of hadde tidlig produksjon av hcg. Betyr ikke at det ikke hadde vært noen befruktning likevel. Så akkurat for øyeblikket ser du ut til å være gravid, men er det veldig tidlig, kan det fort endre seg. Ta en ny test om noen dager, hvis alt går bra i graviditeten vil streken bli sterkere innen kort tid.

Anonymous poster hash: 2f473...9a2

Skrevet

Ser streken jeg (og det pleier jeg sjelden å gjøre når folk legger ut tester som er hvite som snø og mener det er strek der) - så tipper du er gravid :D

Anonymous poster hash: 76aea...f6c

Skrevet

Hi her! I etterkant har jeg fått to negative CB+ (en med ettermiddags- og en med morgenurin), så jeg lurer på om det kan ha vært en kjemisk, men da burde jeg begynne å blø snart? Er i morgen en uke siden positiv test og to siden hva jeg tror var festeblødning.Har  fortsatt stikking i livmora, murringer, er trøtt, brystvortene er blitt såre og blodårene på puppene har blitt veldig synlige. Henger symptomene i så lenge? Jeg pleier ikke å ha noen andre tegn på tanta enn murringer MED spotting. Jeg er veldig forberedt på at det har vært en kjemisk, men om det ikke har skjedd noe over helger kommer jeg til å ringe legen.

Takk for alle svar - godt å se at andre ser den og at jeg ikke er gal ;) Du som påpekte at streken ikke hadde farge, så er det pga bildet ble tatt etter tidsfristen.

Anonymous poster hash: e9799...85a
Skrevet

Det kan være at du har hatt forsinket eggløsning og derfor er mens forsinket, eller så slår ikke testene ut fordi det er for tidlig.

Anonymous poster hash: ad6a5...430

Skrevet

Det kan være at du har hatt forsinket eggløsning og derfor er mens forsinket, eller så slår ikke testene ut fordi det er for tidlig.

Jeg har allerede hatt en positiv test, men negative i etterkant..

Skrevet

Hei igjen, dere! Jeg blir ikke klok på dette her. Fortsatt ingen positiv test og ingen tegn på TR. Jeg føler meg som en oppblåst ku som ikke engang klarer å gå på nummer to, og det renner melkehvit utflod i bøtter og spann. Det murrer enda (men ikke nok til at jeg tror TR er på vei) og stikker en del. Om dette skulle vært en kjemisk graviditet, så burde jeg vel blødd nå? Er snart to uker siden positiv test jo. Det sies jo at man ikke kan få positiv test uten at det er tilstrekkelig med hcg, men altså.... Jeg har i hvert fall bestilt legetime til fredag. 

Skrevet

Men får du positiv test nå?

Skrevet

Hei igjen, dere! Jeg blir ikke klok på dette her. Fortsatt ingen positiv test og ingen tegn på TR. Jeg føler meg som en oppblåst ku som ikke engang klarer å gå på nummer to, og det renner melkehvit utflod i bøtter og spann. Det murrer enda (men ikke nok til at jeg tror TR er på vei) og stikker en del. Om dette skulle vært en kjemisk graviditet, så burde jeg vel blødd nå? Er snart to uker siden positiv test jo. Det sies jo at man ikke kan få positiv test uten at det er tilstrekkelig med hcg, men altså.... Jeg har i hvert fall bestilt legetime til fredag.  Anonymous poster hash: e9799...85a

Du hadde ikke eggløsning da du mente du kunne hatt festeblødning da? Ikke uvanlig ned en liten blødning ved el.

Anonymous poster hash: 6c89e...b8e

Skrevet

Ser streken jeg, må holde mobilen litt skrått, men ser den læll!

Skrevet

Men får du positiv test nå?

Nei, jeg gjør ikke det..

Skrevet

Hei igjen, dere! Jeg blir ikke klok på dette her. Fortsatt ingen positiv test og ingen tegn på TR. Jeg føler meg som en oppblåst ku som ikke engang klarer å gå på nummer to, og det renner melkehvit utflod i bøtter og spann. Det murrer enda (men ikke nok til at jeg tror TR er på vei) og stikker en del. Om dette skulle vært en kjemisk graviditet, så burde jeg vel blødd nå? Er snart to uker siden positiv test jo. Det sies jo at man ikke kan få positiv test uten at det er tilstrekkelig med hcg, men altså.... Jeg har i hvert fall bestilt legetime til fredag.  Anonymous poster hash: e9799...85a

Du hadde ikke eggløsning da du mente du kunne hatt festeblødning da? Ikke uvanlig ned en liten blødning ved el.

Anonymous poster hash: 6c89e...b8e

Det er ingen umulighet, men jeg fikk jo en positiv test en uke etter (men negativ i etterkant). Så jeg har tenkt at dette var kjemisk, men jeg blør ikke. Syns det er så rart.

Skrevet

Ser streken jeg, må holde mobilen litt skrått, men ser den læll!

Ja, streken var der uten tvil, bare litt svak. Var utrolig vanskelig å få den på bilde, og bildet ble tatt i etterkant. Er nok derfor man må snu litt på hodet for å se den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...