Gå til innhold

Oj... 447kcal til frokost... Mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt, så høres det ut som en bra frokost, men jeg ville droppet bananen (mye kalorier i banan). Når det gjelder de som uttaler seg ukritisk om kaloriinntaket ditt, uten å vite høyde/vekt/aktivitetsnivå, så håper jeg ikke du lytter til dem! Det kan være både farlig og lite nyttig ift vektnedgang å ligge på et for lavt kaloriinntak, så håper du benytter deg av andre informasjonskilder. Masse lykke til med vektnedgang, jeg heier på deg 😃

Anonymous poster hash: 18c5c...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent.Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal.Lykke til!PS: Last ned lifesum appen;)

Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag.HI
Hvis du bør spise 2800 kcal om dagen for vektreduksjon er du enten veldig diger eller så trener du ekstremt mye. Normalvektige kvinner som ikke trener trenger som regel ca 1700-2000 ckal om dagen for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 06884...53a
Jeg er "veldig diger".HI
Da kan det hende det er fornuftig å spise såpass mye.Hvis du er så stor tror jeg du bør ta en prat med legen din om hvordan du best bør gjøre det. De fleste slankekurer er beregnet på folk som bare skal ned noen få kilo og kan gjøre det på ganske kort tid. Det er det de fleste av oss har erfaring med og rådene du får her inne og andre steder vil ofte være gitt med den erfaringsbakgrunnen. Hvis du er såpass stor er det nok en del andre ting i livet ditt du trenger å gjøre noe med enn bare å tenke på kalorier. Det kan det være godt å få hjelp med. Lykke til. Anonymous poster hash: 06884...53a

Absolutt -man blir ikke så stor (125 kg på 178 cm) uten noe trøbbel i toppetasjen. Mitt problem; lav selvfølelse, manglende selvrespekt og en følelse av at nå er det for sent uansett nå som jeg er blitt så tjukk.

Men. Det har skjedd noe fundamentalt viktig i livet mitt nå. Noe som gjør at jeg får til å tenke annerledes. Jeg vil endre vaner og kosthold og kutte kraftig ned på det jeg vet ikke er bra for meg. Og denne gangen... Denne gangen er det for MIN skyld. For helsen min. Fordi pokker heller.

HI

Så bra!

Gjør det skikklig og ut fra dine forutsettninger. Ikke ta for mye hensyn til råd fra alle dem (oss) som bare har erfaring med å gå ned noen få kilo. Du må regne med å holde på en stund og da er det viktig at du finner et opplegg som du kan trives med og som tilfører kroppen din alle de næringsstoffene du faktisk har bruk for for å bli sunn, ikke bare tynn.

Lykke til en gang til.

Anonymous poster hash: 06884...53a

Skrevet

1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent.Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal.Lykke til!PS: Last ned lifesum appen;)

Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag.HI
Hvis du bør spise 2800 kcal om dagen for vektreduksjon er du enten veldig diger eller så trener du ekstremt mye. Normalvektige kvinner som ikke trener trenger som regel ca 1700-2000 ckal om dagen for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 06884...53a
Jeg er "veldig diger".HI
Da kan det hende det er fornuftig å spise såpass mye.Hvis du er så stor tror jeg du bør ta en prat med legen din om hvordan du best bør gjøre det. De fleste slankekurer er beregnet på folk som bare skal ned noen få kilo og kan gjøre det på ganske kort tid. Det er det de fleste av oss har erfaring med og rådene du får her inne og andre steder vil ofte være gitt med den erfaringsbakgrunnen. Hvis du er såpass stor er det nok en del andre ting i livet ditt du trenger å gjøre noe med enn bare å tenke på kalorier. Det kan det være godt å få hjelp med. Lykke til. Anonymous poster hash: 06884...53a

Absolutt -man blir ikke så stor (125 kg på 178 cm) uten noe trøbbel i toppetasjen. Mitt problem; lav selvfølelse, manglende selvrespekt og en følelse av at nå er det for sent uansett nå som jeg er blitt så tjukk.

Men. Det har skjedd noe fundamentalt viktig i livet mitt nå. Noe som gjør at jeg får til å tenke annerledes. Jeg vil endre vaner og kosthold og kutte kraftig ned på det jeg vet ikke er bra for meg. Og denne gangen... Denne gangen er det for MIN skyld. For helsen min. Fordi pokker heller.

HI

Har du prøvd å regne ut på Grete Roede?

Jeg var 118 kg og 164 cm da jeg begynte og skulle spise mye mindre enn det du har fått regnet ut. Jeg hadde/har også en fysisk aktiv jobb.

Anonymous poster hash: a5be7...634

Skrevet

Jeg er "veldig diger".HI

Da kan det hende det er fornuftig å spise såpass mye.Hvis du er så stor tror jeg du bør ta en prat med legen din om hvordan du best bør gjøre det. De fleste slankekurer er beregnet på folk som bare skal ned noen få kilo og kan gjøre det på ganske kort tid. Det er det de fleste av oss har erfaring med og rådene du får her inne og andre steder vil ofte være gitt med den erfaringsbakgrunnen. Hvis du er såpass stor er det nok en del andre ting i livet ditt du trenger å gjøre noe med enn bare å tenke på kalorier. Det kan det være godt å få hjelp med. Lykke til. Anonymous poster hash: 06884...53a

HI

Hva med å melde deg på et kurs, som feks Grete Roede eller Easylife for å få litt hjelp og motivasjon underveis. Jeg var 92 i fjor og bestemtemeg ffor at i 2015 skulle jeg ta tak i dette (163cm). Har gått på easylifekurs etter jul og er nå nede i 80 kg. For meg var det viktig å få litt veiledning i oppstarten, noen jeg kunne spørre litt underveis, noen som backet meg litt og ikke minst noen som fulgte opp slik at jeg ikke gav opp underveis.

Men synes det er rart at du skal ligge på 2800kcal per dag, det er jo langt over et vanlig dagsbehovet når man ikke skal ned i vekt. Du er jo ikke akkurat diger på 125kg. Men men... Dette har du sikkert sjekke.

LYKKE TIL UANSETT. Utrolig godt når man kommer i gang og merker bedring på kropp (og sjel) :)

Anonymous poster hash: fd772...72c

Skrevet

Synes 2800 kcal høres vanvittig mye ut. Jeg er like høy som deg, 178, og har veid 110 på det meste. Jeg hadde gått opp opp opp om jeg skulle spise så mye. Nå veier jeg 100 og kan spise max 1500 kcal på en dag, i tillegg til at jeg går tur minst 60 min, for å se at vekta sakte kryper ned.

Lykke til :)

Ps, lifesum appen er genial.

Anonymous poster hash: 305be...e56
Skrevet

Jeg er 110 og 172 cm.

Har begynt et nytt å bedre liv nå.

(Igjen)

Send meg en melding om du vil.

Så kan vi motivere og sparke hverandre i ræva når det trengs :)

Jeg gikk GR for et par år siden og det funka for meg.

Har tenkt å følge det ca nå.

Skrevet

Jeg er "veldig diger".HI

Da kan det hende det er fornuftig å spise såpass mye.Hvis du er så stor tror jeg du bør ta en prat med legen din om hvordan du best bør gjøre det. De fleste slankekurer er beregnet på folk som bare skal ned noen få kilo og kan gjøre det på ganske kort tid. Det er det de fleste av oss har erfaring med og rådene du får her inne og andre steder vil ofte være gitt med den erfaringsbakgrunnen. Hvis du er såpass stor er det nok en del andre ting i livet ditt du trenger å gjøre noe med enn bare å tenke på kalorier. Det kan det være godt å få hjelp med. Lykke til. Anonymous poster hash: 06884...53a

HI

Har ikke så mye å bidra med på kostsiden men ville bare ønske deg masse lykke til med bedre livsstil og stå på!! Kjempefin innstilling og veldig bra at du snur dette for DIN DEL!! :-)

Skrevet

Nei det er egentlig ikke mye. La oss si at du har tre måltid om dagen som havner på den kalorimengden, da ender du opp på 1500 kalorier om dagen, det er faktisk for lite. Du kan gå ned på det, men stagnerer å oppdager fort at du ikke har mere å gå på før du ikke kan kutte ned mere.

Jeg gikk ned en kg i uken ved å ligge på 1800 kalorier om dagen.

Tenk langsiktig, vektnedgang tar tid og det vanskeligste blir å holde seg nede i vekt når du endelig har kommet deg dit du vil.

Anonymous poster hash: 238bd...c96
Skrevet

Tusen takk for alle råd, innspill og ikke minst lykkeønskninger, damer!!!

Nå har jeg akkurat spist lunsj; god og mett på 317 kcal.

Tror jeg bare må finne min egen vei. Har veid det samme lenge nå, så de kaloriene jeg har spist har vært passe for å opprettholde vekta. Her snakker vi store middager, godteri, øl, vin, nøtter og potetgull. For mye, for ofte. Så kutter jeg ut dette samtidig som jeg blir mer bevisst på hverdagsmaten så bør vel vekta sakte men sikkert krype nedover.

Det viktigste for meg er uansett ikke å bli tynn. Det viktigste er å bli sunnere på innsiden, få bedre helse og kanskje mer overskudd i hverdagen.

Takk igjen!

HI

Skrevet

Hva er det i melk som gjør at du "må" ha det? Det er 4 gram sukker pr dl melk, et stort glass melk er kanskje 3 dl, dvs du drikker 12 sukkerbiter til frokost. Tenk på det, du😊

Kjøp heller kosttilskudd/tabletter med det du trenger enn å helle i deg melkesukker!

Anonymous poster hash: 48507...30a

Skrevet

Hva er det i melk som gjør at du "må" ha det? Det er 4 gram sukker pr dl melk, et stort glass melk er kanskje 3 dl, dvs du drikker 12 sukkerbiter til frokost. Tenk på det, du

Kjøp heller kosttilskudd/tabletter med det du trenger enn å helle i deg melkesukker!

Anonymous poster hash: 48507...30a

En sukkerbit veier ca 2 gram så det blir ikke mer enn rundt 6 sukkerbiter i 3 dl melk (hvis 4 g pr dl stemmer).

Melk er uansett en veldig god kilde til for eksempel kalsium. At du også får i deg litt sukker gjør ikke noe. Litt sukker har vi bare godt av. Det er mye sukker som er problemet.

Anonymous poster hash: 06884...53a

Skrevet

1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent.

Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal.

Lykke til!

PS: Last ned lifesum appen;)

Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag.

HI

Hvis du blir anbefalt 2800 kcal er du VELDIG stor i utgangspunktet.

Da jeg var 120 kg og gikk på Grete Roede ble det regnet ut at 1900 var det jeg skulle ligge på. Med da 2800 er du da godt oppi 100 kilo klassen.

Anonymous poster hash: b0662...c3a

Skrevet

Ja jeg er VELDIG STOR. 125 kg fordelt på 178 cm...

HI

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Råder deg virkelig til Grete Roede maxi-kurs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...