Feit no more Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Jeg er tjukk og trenger å gå ned i vekt. Fikk plutselig og uventet motivasjon, så nå har jeg lagt om kostholdet og i tillegg kuttet ut snop og snacks. Har sett "over alt" at mat er kilo, trening er gram, men tenker likevel å trene litt når jeg føler meg klar for det... Registrerte nettopp det jeg anså som en god og sunn frokost på en online kostdagbok, men endte opp på 447 kcal! Er ikke det mye? Ser at et stort glass ekstra lett melk drar avgårde med 114 kcal, men jeg trenger melk pga enkelte næringsstoffer... Tenker å holde meg til ett glass om dagen, da... I går endte jeg opp på 1700 kcal samlet, men får inntrykk av at det er litt lite igjen? Noen med peiling som kan gi en fornuftig kommentar?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Ja, det var en veldig stor frokost. Anonymous poster hash: 44b08...920
Feit no more Skrevet 30. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2015 (endret) Hva bestod frokosten din i da?Det var ett Wasa sport + knekkebrød med leverpostei og paprika, en ekstra grov brødskive med bittelitt smør og en halv banan, ett stort glass melk og en dobbel espresso (uten sukker eller melk).HI Endret 30. april 2015 av Feit no more
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Det kommer an på resten av dagen. Det er mye hvis du spiser like mye 5 ganger om dagen, men da jeg slanket meg opplevde jeg at det å ta en relativt stor andel av kaloriene til frokost gjorde det lettere for meg å holde meg i skinnet resten av dagen. Samtidig bør man unngå å spise seg stappmett, for hvis du venner deg til mindre måltider så vil du bli fortere mett etter hvert. 1700 som du endte på i går høres passe ut. Anonymous poster hash: c26b3...918
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Jeg spiste faktisk akkurat nøyaktig like mange kalorier til frokost nå, en Synnøve gresk yoghurt med pekannøtter og honning og en questbar. Men jeg skal trene etterpå, og på den økta pleier jeg å brenne rundt 400 kcal, så sånn sett burde jeg egentlig spise enda mer til frokost. Anonymous poster hash: 65fb3...706
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Nja. Det er dagen totalt som teller. Hender jeg spiser 500 til frokost fordi jeg er sulten. Da tar jeg smarte valg til lunsj. Hvis jeg skal jogge den dagen så spiser jeg den store frokosten med god samvittighet. På joggedager klarer jeg ikke alltid spise alt. Anonymous poster hash: ad4ff...d8f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Ja, for meg er det mye. Middagene mine ligger rundt der. Jeg drikker ikke kalorier så melk, brus, jus, sukker eller melk i te utgår. Mine frokoster ligger mellom 90-160 kalorier, men jeg er veldig lite aktiv pga sykdom og skal derfor ikke ha så mye kalorier. Hvis du er aktiv gjennom jobb og på fritiden vil regnestykket ditt ditt på hva du trenger og om dette er mye for deg bli noe annet. Anonymous poster hash: 09681...44a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 Jeg synes det høres bra ut i forhold til kalorier, men selve måltidet er litt feil sammensatt. Spis frokost som en dronning, lunsj som en grevinne og middag som en fattigmann. 😉 Anonymous poster hash: 4d03e...927
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;) Hvordan kan du uttale deg om dette? Alle her påstår man skal under 1500. Det kommer an på aktivitetsnivå og hvor raskt man vil gå ned i vekt. Jeg har testet tre forskjellige apper og samtlige anbefaler meg å spise mellom 1690 og 1750 i inntak. Så på hvilket grunnlag uttaler du deg om antall kalorier? Anonymous poster hash: ad4ff...d8f
Feit no more Skrevet 30. april 2015 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;) Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 http://ernaeringsportalen.no/2014/spis-frokost-som-en-konge/ Spis frokost som en konge, lunsj som en prins og middag som en fattigmann. Anonymous poster hash: fa2be...3ed
Feit no more Skrevet 30. april 2015 Forfatter #14 Skrevet 30. april 2015 http://ernaeringsportalen.no/2014/spis-frokost-som-en-konge/ Spis frokost som en konge, lunsj som en prins og middag som en fattigmann.[/size] Anonymous poster hash: fa2be...3ed Takk for lenke! Interessant lesing. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;) Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag. HI Hvis du bør spise 2800 kcal om dagen for vektreduksjon er du enten veldig diger eller så trener du ekstremt mye. Normalvektige kvinner som ikke trener trenger som regel ca 1700-2000 ckal om dagen for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 06884...53a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #16 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;) Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag. HI Hei HI Denne lenken er fin. Her kan du beregne litt bedre. Ved vektnegang er det anbefalt å ligge 500 under. Mitt tall stemmer godt med det jeg fikk beregnet på appen. http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html Anonymous poster hash: ad4ff...d8f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #17 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;) Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag. HI Jeg fikk også opp at jeg skulle ha ganske mye kalorier. Veide 130 kg og trente en del. Holdt meg likevel på ca 1500 om dagen, det gikk fint det, gikk ned 1-1,5 kg i uka. Men man må passe på å for det meste spise kalorifattig mat så man kan spise seg mett, ellers er det veldig lett å sprekke. Det er også bedre å spise f.eks. 2000 kalorier om dagen og klare det, enn å prøve å holde seg på 1500 og gå på en megasprekk annenhver dag. Anonymous poster hash: c26b3...918
Feit no more Skrevet 30. april 2015 Forfatter #18 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent.Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal.Lykke til!PS: Last ned lifesum appen;)Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag.HI Hvis du bør spise 2800 kcal om dagen for vektreduksjon er du enten veldig diger eller så trener du ekstremt mye. Normalvektige kvinner som ikke trener trenger som regel ca 1700-2000 ckal om dagen for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 06884...53a Jeg er "veldig diger". HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #19 Skrevet 30. april 2015 Jeg tenker at det kommer litt an på resten av dagen og matinntaket ditt ellers. Jeg spiser også et stor frokost, men spiser mindre og mindre utover dagen da matlysten min er størst først på dagen (jeg spiser vel egentlig brunsj, da jeg er våken i mange timer før første måltid inntas ) Det totale inntaket av kalorier pr dag er jo det som betyr no, ikke hvor mye hvert måltid består av. Anonymous poster hash: f63a7...9ba
Feit no more Skrevet 30. april 2015 Forfatter #20 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent. Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal. Lykke til! PS: Last ned lifesum appen;) Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag. HI Hei HI Denne lenken er fin. Her kan du beregne litt bedre. Ved vektnegang er det anbefalt å ligge 500 under. Mitt tall stemmer godt med det jeg fikk beregnet på appen. http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.htmlAnonymous poster hash: ad4ff...d8f Hei. På denne fikk jeg et daglig energibehov på mellom 3200 og 3400 kcal. Hvis jeg skal ligge 500 under blir det da mellom 2700 og 2900 kcal. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #21 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent.Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal.Lykke til!PS: Last ned lifesum appen;)Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag.HIHvis du bør spise 2800 kcal om dagen for vektreduksjon er du enten veldig diger eller så trener du ekstremt mye. Normalvektige kvinner som ikke trener trenger som regel ca 1700-2000 ckal om dagen for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 06884...53a Jeg er "veldig diger". HI Da kan det hende det er fornuftig å spise såpass mye. Hvis du er så stor tror jeg du bør ta en prat med legen din om hvordan du best bør gjøre det. De fleste slankekurer er beregnet på folk som bare skal ned noen få kilo og kan gjøre det på ganske kort tid. Det er det de fleste av oss har erfaring med og rådene du får her inne og andre steder vil ofte være gitt med den erfaringsbakgrunnen. Hvis du er såpass stor er det nok en del andre ting i livet ditt du trenger å gjøre noe med enn bare å tenke på kalorier. Det kan det være godt å få hjelp med. Lykke til. Anonymous poster hash: 06884...53a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #22 Skrevet 30. april 2015 Hvor mye veier du som utgangspunkt? Jeg ville kuttet ut både melken og bananen i den frokosten du hadde. Anonymous poster hash: a5be7...634
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #23 Skrevet 30. april 2015 Hvor mye veier du som utgangspunkt? Jeg ville kuttet ut både melken og bananen i den frokosten du hadde. Anonymous poster hash: a5be7...634 Hvis målet er 2700 kcal om dagen er en frokost som HI beskriver det helt fin. Anonymous poster hash: 06884...53a
Feit no more Skrevet 30. april 2015 Forfatter #24 Skrevet 30. april 2015 1700 kcal er ikke lite om du skal ned i vekt. Da hadde jeg holdt meg på 1500 og i tillegg trent.Mulig trening er gram ifølge nye trender, men trening øker forbrenningen din og har masse helsegevinster, samt at du jo forbrenner kcal.Lykke til!PS: Last ned lifesum appen;)Var inne på en kalorikalkulator som anbefalte et daglig inntak på 2800 kcal for diett/vektnedgang. Basert på vekt, kjønn og aktivitetsnivå (lavt). Enormt stor forskjell på dette og ditt forslag.HIHvis du bør spise 2800 kcal om dagen for vektreduksjon er du enten veldig diger eller så trener du ekstremt mye. Normalvektige kvinner som ikke trener trenger som regel ca 1700-2000 ckal om dagen for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 06884...53a Jeg er "veldig diger".HI Da kan det hende det er fornuftig å spise såpass mye.Hvis du er så stor tror jeg du bør ta en prat med legen din om hvordan du best bør gjøre det. De fleste slankekurer er beregnet på folk som bare skal ned noen få kilo og kan gjøre det på ganske kort tid. Det er det de fleste av oss har erfaring med og rådene du får her inne og andre steder vil ofte være gitt med den erfaringsbakgrunnen. Hvis du er såpass stor er det nok en del andre ting i livet ditt du trenger å gjøre noe med enn bare å tenke på kalorier. Det kan det være godt å få hjelp med. Lykke til. Anonymous poster hash: 06884...53a Absolutt -man blir ikke så stor (125 kg på 178 cm) uten noe trøbbel i toppetasjen. Mitt problem; lav selvfølelse, manglende selvrespekt og en følelse av at nå er det for sent uansett nå som jeg er blitt så tjukk. Men. Det har skjedd noe fundamentalt viktig i livet mitt nå. Noe som gjør at jeg får til å tenke annerledes. Jeg vil endre vaner og kosthold og kutte kraftig ned på det jeg vet ikke er bra for meg. Og denne gangen... Denne gangen er det for MIN skyld. For helsen min. Fordi pokker heller. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #25 Skrevet 30. april 2015 Hva bestod frokosten din i da?Det var ett Wasa sport + knekkebrød med leverpostei og paprika, en ekstra grov brødskive med bittelitt smør og en halv banan, ett stort glass melk og en dobbel espresso (uten sukker eller melk).HI Alt for mye karbohydrater. Anonymous poster hash: 8a275...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå