Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 Hvor viktig er det at mannen fremstår som intelligent? Hva er det som gjør en til intelligent? Hvorfor er det avgjørende for deg eller ikke? Anonymous poster hash: 15ff6...e73
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 For meg er det veldig viktig at han ikke fremstår som intelligent, men at han faktisk er det. Verste jeg vet er folk som "brifer" med hvor smarte de er. Og så er det mange måter å være intelligent på. Mannen min er utrolig kjapp, og tar ting med en gang. Utrolig flink med tall og ser raskt sammenhenger. Men han er mindre sosial intelligent og mangler fullstendig stedsans... jaja Anonymous poster hash: a1dbe...c9e
Roheryn Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Det er viktig at han er såpass på høyden at det går an å føre en nogenlunde intelligent samtale med ham, og at han forstår litt avansert humor. Har prøvd et par varianter av mindre intelligente, og det blir ganske traurig i lengden å ikke kunne diskutere politikk og nyhetsbildet eller være sammen med noen som konsekvent forteller halvdårlige vitser for så å ødelegge dem totalt ved å forklare poenget (både på egne og andres vitser) etterpå 😛 (og som ikke forstår ironi og sarkasme). Hvordan man framstår utad er ikke så viktig, men det skinner jo som regel igjennom når man snakker med folk uansett.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 JA! Og nei, er ikke gift med en..😉Møttes da jeg var ung og så på utseende som veldig viktig. Han har mye annet da😍 Men savner litt å ha en mann med god allmennkunnskap, og som er opptatt av politikk, nyhetsbildet osv. Har noen interessante samtaler med en kollega for tiden. Anonymous poster hash: 4155d...96b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 For meg var det helt avgjørende. Jeg tror ikke jeg kunne levd med en mann som var dummere enn meg. Jeg og mannen er temmelig jevne, men har litt ulike interesser, så vi har begge hverandre å bryne oss på. Det er viktig for meg, å få brynt seg på gode diskusjoner og samtaler om alt fra avansert matematikk til politikk. Anonymous poster hash: da0e1...7e6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Sansynlig vis er det viktig. Jeg har aldri falt for en mann som ikke har vært godt over middels intelligent. Anonymous poster hash: 74409...159
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Det er ikke viktig for meg. Men at han har sosiale antenner er veldig viktig! Den nye kjæresten til søsteren vet virkelig ikke hva han kan si å ikke si. Han var på besøk hos foreldrene våres å vi diskuterte at søsteren min kler å gå med kjole. Mamma spør kjæresten til søsteren min om ikke han også syns hun kler å gå med kjoler. Han svarer at han syns hun er finest naken! Du sier jo ikke sånt til moren til kjæresten din!! Kunne aldri hatt en mann som kunne sagt noe sånt foran foreldrene mine! Anonymous poster hash: 699b7...91e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Humor og intellegens har mannen min. Han er fra utlandet og ville ha noe å bryne seg på så, han lærte seg norsk på 1/2 år uten å bo i Norge. Vi diskuterer politikk,nyheter, ulike temaer som kommer opp. Vi liker begge å lære nye ting og gjerne lærebort til den andre. Ville aldri bytte han med noen andre, selv etter 15 år. Anonymous poster hash: 224de...43d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Hvor viktig er det at mannen fremstår som intelligent? Hva er det som gjør en til intelligent? Hvorfor er det avgjørende for deg eller ikke?Anonymous poster hash: 15ff6...e73 Min mann fremstår ikke som intelligent, men han er det! Jeg er iq testet hos nevropsykolog i forbindelse med en utredning i ungdommen, jeg har høy iq. Nå testet vi ene barnet i forbindelse med problemer på skolen, begavet barn. Da testet vi andre barnet også, som er begavet. Min mann hev seg da rundt og fikk ordnet seg et Mensa medlemskap. Ingen av oss, fremstår som verken spesielt intellektuelle, eller vellykkede. Ikke tjener vi spesielt bra, ikke har vi overordnede stillinger, og ikke glitrer alt rundt oss. Det er ikke iq som alene er avgjørende for suksess i livet. Suksess blir gjerne forbundet med høy iq, men det er ikke avgjørende på noe vis. Jeg og mannen er ytre sett veldig ulike, ulik bakgrunn osv. Men vi er veldig like. Vel, vel, har funnet svaret nå på hvorfor vi er så like, vi har samme iq. Anonymous poster hash: 7add3...3c7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 Jeg tror det er viktig, men kanskje det er fordi det er en sentral side ved mannen min? Har ikke hatt så mange andre forhold å sammenlikne med. Men dette var noe av det jeg falt for ved han. Han har høy utdannelse, gode allmennkunnskaper, tar ting fort, og er reflektert. Sistnevnte er kanskje viktigste, synes det er nesten flaut og ikke minst irriterende å snakke med bastante ureflekterte voksne mennesker som ikke evner å se flere sider av samme sak. Selv om han ikke er noe sosialt geni bidrar alle disse egenskapene til at han gir et godt førsteinntrykk på de fleste og klarer seg greit i de fleste sosiale sammenhenger. Anonymous poster hash: ca6aa...62f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #11 Skrevet 29. april 2015 Det er helt essensielt for meg - selv i ungdomstiden falt jeg i all hovedsak for smarte typer, synes intelligens i utgangspunkt er utrolig tiltrekkende. Jeg ble forelska i mannen min for 17 år siden på studiene og skjønte umiddelbart at han var utrolig smart, i tillegg fantastisk og intelligent humor og en spesiell utstråling, sjarm og varme. Idag har det fremdeles en svært stor betydning for forholdet; vi har mange gode samtaler som gir et kontinuerlig påfyll for intellektet, han har en samfunnsviktig jobb hvor de han jobber med/mot får et stort utbytte av hans intelligens og han er utrolig flink til å formidle kunnskap til barna våre. Dette er dermed noe som selvfølgelig videreføres til kommende generasjoner, barna våre er veldig smarte og skoleflinke og jeg regner med at vi klarer å oppfostre ressursrike samfunnsytere. Noe av det beste med ham er at han er både intelligent og sosialt intelligent og morsom - og i tillegg kjekk og fantastisk pappa, og - han elsker meg. Jepp, DRØMMEMANN for livet😍 Anonymous poster hash: 22cf4...8ea
kristinehufine Skrevet 29. april 2015 #12 Skrevet 29. april 2015 Hvor viktig er det at mannen fremstår som intelligent? Hva er det som gjør en til intelligent? Hvorfor er det avgjørende for deg eller ikke? Anonymous poster hash: 15ff6...e73 Det er viktig at han er normalt intelligent. Viktigst av alt er sosial intelligens. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som er dum som en stokk, men han trenger heller ikke ha et yrke som anses som "vanskelig" f. eks advokat, lege eller lignende. Syns generell intelligens er mye viktigere enn å være skolesmart.. Kjenner mange som mangler null sosial intelligens, og vil da si at de er mye tettere enn min mann som ikke har noe formell utdannelse
Roheryn Skrevet 29. april 2015 #13 Skrevet 29. april 2015 Glemte å si: sosial intelligens er minst like viktig! Tilbragte noen år med en samboer som kunne si så utrolig mye rart at jeg virkelig skammet meg over å være sammen med ham, og det var nok en medvirkende årsak til at det ble slutt... Den dag i dag puster jeg lettet ut hver gang han dropper et skolearrangement/foreldremøte o.l.
kristinehufine Skrevet 29. april 2015 #14 Skrevet 29. april 2015 Glemte å si: sosial intelligens er minst like viktig! Tilbragte noen år med en samboer som kunne si så utrolig mye rart at jeg virkelig skammet meg over å være sammen med ham, og det var nok en medvirkende årsak til at det ble slutt... Den dag i dag puster jeg lettet ut hver gang han dropper et skolearrangement/foreldremøte o.l. Hehe, jeg er enig! Gikk i klasse med ei jente som alltid fikk toppkarakterer. Ikke vet jeg hvorfor, for ellers var hun stokk dum.... Så jeg er hvertfall klar i oppfattelsen av hva jeg mener er viktigst!
sug lut Skrevet 29. april 2015 #15 Skrevet 29. april 2015 Essensielt, men det kan ikke være av typen "jeg skjønner du egt er intelligent, men du har tydeligvis aldri fått sjansen til å lære noe vesentlig, dessverre".
ærlig talt Skrevet 29. april 2015 #16 Skrevet 29. april 2015 Intelligens er ikke så viktig, men jeg hadde aldri falt for en dum mann. Derimot er det viktig for meg at mannen er sosialt intelligent, har mye allmennkunnskap, følger med i nyhetsbildet og er nyansert og reflektert.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #17 Skrevet 29. april 2015 For meg er det faktisk mye viktigere at mannen er generelt intelligent enn at han er sossialt intelligent. Jeg liker stort sett de menneskene som bryr seg minst om et perfekt ytre uansett. Mennesker som bestandig sier det "riktige" og aldri gjør noe uortodoks går meg på nervene. Anonymous poster hash: 74409...159
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #18 Skrevet 29. april 2015 Ikke Ikke så viktig. Det er viktig at han er normalt oppegående og ikke er sosialt tilbakestående. det er andre kvaliteter jeg setter mye høyere Anonymous poster hash: ff152...914
valkyrien Skrevet 29. april 2015 #19 Skrevet 29. april 2015 Etter å ha vært sammen med to som var regelrett uintelligente så ble det viktig for meg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #20 Skrevet 29. april 2015 Etter å ha vært sammen med to som var regelrett uintelligente så ble det viktig for meg. Selvsagt, men det er et stort sprang mellom uintelligent og intelligent. Han må være normalt oppegående mtp kognitive evner og sosialt, men han trenger da ikke være mensa medlem. Mye viktigere at han er respektfull i sin omgang med omverden. En snill mann er langt å foretrekke foran en intelligent mann. Begge deler slår selvsagt alt. Anonymous poster hash: 903d5...9e7
the amazing spidermamma Skrevet 29. april 2015 #21 Skrevet 29. april 2015 Viktig. Eller han må være like intelligent som meg, i hvertfall. Jeg vil ikke ha en mann som jeg snakker over hodet på.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #22 Skrevet 29. april 2015 Essensielt, men det kan ikke være av typen "jeg skjønner du egt er intelligent, men du har tydeligvis aldri fått sjansen til å lære noe vesentlig, dessverre". Signerer dette. Jeg hadde ikke kunne trivdes i et forhold med en mann som ikke møtte meg intellektuelt og i mine øyne fremsto som en interessant samtalepartner. Manglende formell utdannelse kunne jeg nok ha akseptert, så lenge han var intelligent, belest, reflektert og hadde et visst minimum av vitenskapelig innsikt. Anonymous poster hash: bbc03...d1d
sug lut Skrevet 29. april 2015 #23 Skrevet 29. april 2015 Essensielt, men det kan ikke være av typen "jeg skjønner du egt er intelligent, men du har tydeligvis aldri fått sjansen til å lære noe vesentlig, dessverre". Signerer dette. Jeg hadde ikke kunne trivdes i et forhold med en mann som ikke møtte meg intellektuelt og i mine øyne fremsto som en interessant samtalepartner. Manglende formell utdannelse kunne jeg nok ha akseptert, så lenge han var intelligent, belest, reflektert og hadde et visst minimum av vitenskapelig innsikt. Anonymous poster hash: bbc03...d1d For meg ville manglende formell utdannelse vært komplett dealbreaker som partnermateriale.
overlord Skrevet 29. april 2015 #24 Skrevet 29. april 2015 Det er viktig og det må være dokumentert i form av eksamenspapirer og god jobb.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #25 Skrevet 29. april 2015 Det er viktig og det må være dokumentert i form av eksamenspapirer og god jobb. Og derav selvsagt svært god inntekt👍🏻 Anonymous poster hash: 903d5...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå