Gå til innhold

Forferdelig sak, men....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner at jeg har ingen sympati for disse foreldrene. Ingen oppegående reiser fra en 2 åring som ligger hjemme å sover når de er alt for små til å være hjemme alene. Hjertet mitt gråter for den lille gutten 😢

Anonymous poster hash: a4f4e...a03

Skrevet

Herregud, man forlater ikke en 1-åring  alene hjemme i noen timer uansett! Hun tror de fleste ville gjort det samme i deres situasjon? Eh, nei! Aldri i livet om jeg hadde forlatt barna mine alene i den alderen. Så selv om barnet døde om natten og de ikke kunne gjort noe til eller fra, hadde jeg aldri forlatt det om morgningen i den tro at barnet sov. Kanskje ikke så rart at de var meldt til barnevernet tross alt?

Anonymous poster hash: b5161...b87
Skrevet

Altså, det her er jo bare skrekkelig. Forlate en 15 mnd gammel gutt i sengen og ikke komme hjem igjen før kl 11:30, og i tillegg uttale at de mener at flere ville ha gjort det samme? Jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: c99da...9f0

Skrevet

Selvfølgelig skulle de ikke gjort det. Og den uttalelsen om at mange ville gjort det samme tyder vel på at det er ett eller annet som mangler i topplokket...

MEN ettersom tidspunktet for dødsfallet er satt til midt på natten, så gjorde uansett ikke det de gjorde om morgenen noen forskjell.

Anonymous poster hash: f232f...fb3
Skrevet

Selvfølgelig skulle de ikke gjort det. Og den uttalelsen om at mange ville gjort det samme tyder vel på at det er ett eller annet som mangler i topplokket...

MEN ettersom tidspunktet for dødsfallet er satt til midt på natten, så gjorde uansett ikke det de gjorde om morgenen noen forskjell.

Anonymous poster hash: f232f...fb3

Nei, det er sant, men de visste det jo angivelig ikke da, så deres intensjon var å forlate barnet alene hjemme. Noe som jeg mener er grunn nok i seg selv til å involvere barnevernet. Hele saken er jo bare merkelig. Samme dag som barnevernet kom på besøk dør barnet, og dagen etter forlater foreldrene det fordi de trodde det sov og er borte helt til 11.30(!?!) fordi de måtte bevis for barnevernet at de var gode foreldre. Noe skurrer veldig altså.

Anonymous poster hash: b5161...b87

Skrevet

Jeg ble faktisk helt dårlig når jeg leste dette. Her syns jeg ikke foreldrene fortjener et fnugg av sympati! La en så liten unge være alene hjemme i mange timer?? Selv om det viste seg at gutten døde før foreldrene reiste fra ham, så er bare selve handlingen deres helt forkastelig. Man gjør ikke sånt! Nei, følte den artikkelen var en eneste lang sutring fra mora sin side, uten å ta noe som helst ansvar for egne handlinger og innrømme at valget de tok ikke var det beste. Hun sier at hun tror mange andre ville gjort det samme i deres situasjon? Nei, tenk, det tror jeg absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 18759...dbb
Skrevet

synes synd på de,men helt uaktuelt og grusomt og la en så lite barn være alene hjemme ;( tenkt så redd han måtte ha vert

Skrevet

Grusomt, kjenner til saken men orker ikke lese denne siste artikkelen. Hjertet mitt blør for gutten og alle andre med slike foreldre.

Anonymous poster hash: 1bbb6...493

Skrevet

utroolig merkelig oppførsel å reise fra ungen på "morgenen", for så å komme hjem halv 12. Da jeg hadde så små barn stod de tidlig opp og hadde vel en lur i tolv tida liksom..

Så da tenkte de han bare skulle sitte i senga med full bleie og uten mat når han våknet?? Eller som mine hadde gjort - hoppet ut av senga og funnet på alt mulig farlig..?

Dette henger ikke helt sammen nei, de forlot ungen alene for å få bevis på at de var gode foreldre?

Hva døde gutten av da sånn plutselig midt på natta kan man jo spørre seg..

Bortsett fra det åpenbare så har jeg likevel vondt av foreldrene. De kan jo ikke ha visst bedre og har jo vært glade i denne lille gutten.

Anonymous poster hash: 2da59...29a
Skrevet

Absolutt null sympati herfra. Å reise fra en unge på den måten er langt utenfor fatteevne og å mene at "mange ville gjort det samme" tyder på at de overhode aldri skulle hatt den ungen.

Anonymous poster hash: 946c6...893

Skrevet

Merkelig oppførsel fra foreldrenes side. Mer enn merkelig at de i det minste ikke sjekket barnet før de dro. Skulle bevise at de var skikka som foreldre og så dra fra barnet sitt? Eneste som kan forklare det er at de handla i en slags panikk...

Uansett er det forferdelig å miste barnet sitt, og attpåtil bli beskyldt for å stå bak dødsfallet uten at det er tilfelle :(

Anonymous poster hash: 7d130...f9d

Skrevet

Dette høres ut som personer som aldri skulle hatt barn. Ingen forlater et barn, ikke en gang når det sover. Jeg syns ikke synd på de og jeg tror ærlig talt ikke de forstår alvoret i det de har gjort. Det kommer de nok heller aldri til å gjøre. Forlate ungen hjemme når det er snøstorm!?

Anonymous poster hash: b2802...543
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Ingen sympati og det tror jeg ikke mange har heller...

Skrevet

Foreldrene har tydeligvis ikke selvinnsikt, og heller ikke forståelse for hvordan man passer på et barn på en omsorgsfull måte. Uansett dødsårsak så er det mye som ikke stemmer, de var ingen vanlig liten familie på tre.

Anonymous poster hash: 5fec0...d27

Skrevet

Jeg oppfatter det også slik at denne moren fullstendig mangler selvinnsikt og evne til å sette barnets omsorg før sin forelskelse, og gjetter på at HS bekymring i høyeste grad har vært reell. 

Barnet døde i løpet av natten, og hun hadde ikke sett til barnet i løpet av verken natten eller morgenen, men har valgt å følge sin psykisk syke samboer til behandleren hans i flere timer uten å forstå at det er helt uholdbart å dra fra en baby slik (som ikke kan verken ha fått mat eller bleieskift på gud vet hvor mange timer..).

Faren har etter det jeg har forstått slitt veldig med skyldfølelse. Ingenting tyder på at moren føler verken ansvar eller skyld.

Anonymous poster hash: f3eca...e28
Skrevet

Merkelig oppførsel fra foreldrenes side. Mer enn merkelig at de i det minste ikke sjekket barnet før de dro. Skulle bevise at de var skikka som foreldre og så dra fra barnet sitt? Eneste som kan forklare det er at de handla i en slags panikk...

Uansett er det forferdelig å miste barnet sitt, og attpåtil bli beskyldt for å stå bak dødsfallet uten at det er tilfelle :(

Anonymous poster hash: 7d130...f9d

De ble ikke beskyldt for å stå bak dødsfallet. De ble beskyldt for å pga uforsiktighet ha medvirket til at barnet døde, og hadde garantert blitt dømt om det kunne bevises at barnet døde mens de var borte. Eneste årsak til frifinnelse er at barnet viste seg å ha dødd allerede om natten.

Anonymous poster hash: f3eca...e28

Skrevet

På en måte håper jeg nesten de fant gutten død på morgenen og dro ut i panikk ettersom de hadde BV inne i bilde, det er i det minste en forklaring jeg kunne hatt forståelse for, men da hadde de vel sagt det.

Det faktum at de tror at dette ville vært en normal tankegang for flere sier vel litt om evnen til logisk tenkning.

Anonymous poster hash: 5dc73...3d3
Skrevet

I visse tilfeller som dette her, så burde det ha vært kurs for idioter som klarer å formere seg!!

Skrevet

Hahahaha! INGEN normale drar fra 1 ettåring! At hun prøver å gi resten av norske mødre den meningen er frekt, uansvarlig og idiotisk! 

NULL SYMPATI. Fengsel takk.

Anonymous poster hash: 198c5...6a4
Skrevet

Bare det at de ikke sjekket ungen før de dro ut vitner om ren idioti. Synes ikke synd på dem en plass, når de er så blottet for selvinnsikt. 

Anonymous poster hash: 57d36...0e1
Skrevet

Disse menneskene må det jo være noe alvorlig galt med. At moren uttaler at hun tror mange ville gjort som dem vitner jo om at hun må være direkte dum.

Anonymous poster hash: 71602...55f

Skrevet

Huff, jeg ble skremt av den kommentaren! Er det virkelig noen der ute som forlater et 1 år gammelt barn i mange timer i sengen. Hva som helst kan jo skje, sulten og bleieskift er en ting, tenk så redd det ville vært om det våknet og fant ut at det var helt alene. Får helt vondt..

Anonymous poster hash: fe5bf...e16
Skrevet

Jeg husker første gang jeg leste om den saken. Da var min datter akkurat like gammel som det barnet.

Jeg og mannen hadde snakket omat vi skulle avslutte samsovinga den kommende helga. Men etter å ha lest den saken, så sov vi sammen alle tre i 6 måneder til.

Anonymous poster hash: 9ddae...a4c

Skrevet

Man skal ikke stole blindt på media, men det er definitivt noe som skurrer. Jeg tenker at med inkassogjeld på en halv million, lav inntekt, psykisk sykdom, så er det noe som har "vippet over" i hodet. Det er uforståelig hva mennesker kan få seg til å gjøre (eller ikke gjøre) når det virkelig blir for mye (se bare på for eksempel dyretragedien nylig der en bonde lot hele besetningen sulte ihjel fordi han ikke maktet å søke hjelp. Det er snakk om å si kanskje to setninger til noen, så ville dyrene fått mat og stell. Men et eller annet sted i hodet har det blitt fullstendig uoverkommelig).

Kanskje visste de på morgenen at gutten var død, og dro fra ham av den grunn. Kanskje har de bidratt til at han døde uten at det er mulig å se det. Kanskje døde gutten rett og slett av mangel på omsorg og psykisk tilstedeværelse fra foreldrene. Kanskje var det rett og slett krybbedød. Det vil vi neppe noen gang få vite... Men på et vis er det synd på dem, for de burde selvsagt fått hjelp. Selv om det for oss er helt uforståelig - så kan hun på en måte ha rett i at om vi var i hennes situasjon ville vi vært i stand til det samme. Det er bare det at hun ikke forstår at veldig få av oss noen gang havner i en situasjon der vi er så psykisk på bærtur at det å forlate en ettåring alene (enten hun visste at han var død eller ikke) virker som den beste (eller eneste) utveien.

Men at de får erstatning - det tviler jeg på. Det de har gjort, uansett om det bare var å forlate ham i god tro, er så graverende at reaksjonene rundt dem er fullt ut rettferdige. Og alle følgene økonomisk med tap av inntekt, bolig osv, det er vel ting de selv må ta ansvar for uansett om de sitter fengslet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...