Gå til innhold

Ville du ha visst det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har nylig gått ut av dette forholdet, men de har barn sammen så han er en del der. Vi har nylig begynt å treffe hverandre, han gikk vel egentlig p.g.a meg. Han vil vente med å ha sex med meg til vi er godt kjent og han føler ting er på plass. Jeg har sagt at jeg forstår han har behov, og sagt at jeg egentlig regner med at han har sex med exen siden han er der en del. Han har ikke hatt det til nå, før det skjedde i helgen. Han sier det var et engangstilfelle, og at hun var ensom og han ville få det ut av systemet. Han anser det som at han bare fikk tømt røret og hun fikk seg noe. Jeg føler jo at jeg ikke kan si noe på det siden jeg har gitt han "fripass", men det svir jo litt allikevel.

HI

Anonymous poster hash: 362aa...ddd

Jeg tror ikke denne mannen er ferdig med forholdet sitt emosjonelt. Hadde han vært det så hadde han ikke hatt sex med eksen.

Måten han omtaler sex med sin eks på viser en ganske stor kynisme. Han får seg ikke sex for tiden, så siden eksen følte seg ensom så utnyttet han det for å få tømme seg og få sine seksuelle frustrasjoner ut av systemet...

Dette er ikke en "mann over ditt nivå" - heller det motsatte!

Han respekterer ikke eksens følelser - den eksen som han gikk fra pga. deg. Han synes det er greit å "tømme røret" i eksen når hun er ensom og egentlig trenger nærhet.

Han respekterer ikke dine følelser heller - siden han velger å ha sex med eksen.

Når han tester deg som han gjør for å få vite hvor langt han kan gå - og du svarer at du forstår at han har sine behov (her himler jeg med øynene!!!) - så viser det også at han ikke respekterer deg. Han tester deg ut, hvor mye han kan overkjøre deg.

Du sier at du har god selvtillit. Men overfor denne mannen så oppfører du deg som en dørmatte!

Hvis du har selvtillit og selvrespekt, Hi, da sier du til denne mannen at du har tenkt over saken, og at du ikke vil ha mer med ham å gjøre før han er helt og holdent ferdig med eksen. At du ikke aksepterer at han innleder et forhold til deg samtidig som han har sex med eksen. At du mener det er respektløst overfor både deg og eksdama at han utnytter hennes ensomhet til å "tømme røret". Det er egoisme på høyt plan, etter min mening.

Hadde jeg vært deg ville jeg funnet en annen mann. Denne er ikke så ferdig med forholdet sitt som han vil ha deg til å tro. Og om han faktisk er ferdig med forholdet emosjonelt, da viser det at han synes det er greit å utnytte eksdamas ensomhet til å "tømme røret" personlige egenskaper som du ikke ønsker hos en mann som du skal leve livet med.

Anonymous poster hash: e6881...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke visst det. Mange som holder på sånn fordi de prøver å finne ut om det er noe mer igjen. Jeg gjorde akkurat det samme med min ex. Når jeg møtte han jeg er sammen med nå ble jeg på sekundet helt ferdig med han jeg var sammen med før.

Da var det selvsagt helt ok at mannen din gjorde det samme?

Anonymous poster hash: 7ff7e...621

Jeg sier jo at jeg ikke ville ha visst det. Med andre ord: Jeg vet ikke om han har hatt sex med exen etter det ble slutt og i perioden han begynte å snakke med meg. Det sto at de var i ferd med å innlede et forhold i det første innlegget, ikke at de er i et forhold. Så i teorien er han jo ikke utro. Så lenge han er helt ferdig med exen når han begynner å treffe meg, hadde jeg ikke brydd meg. Tviler forresten på at han har hatt sex med exen sin, da hun var utro og det var mye av grunnen til at han ikke ville være sammen med henne lenger. Vi er sammen på 6. året og venter barn sammen, så å dra opp gammel dritt nå er vel helt unødvendig :) Jeg har valgt å stole på han, og han på meg. Når vi traff hverandre sa vi begge: Vi ønsker ikke noe seriøst. Så at det ble oss to er jo helt utrolig. Derfor kan jeg ikke si jeg blir sur hvis jeg finner ut at han surra med eksen sin før vi ble enige om at det var kun oss to...

Skrevet

Ville ikke visst det. Mange som holder på sånn fordi de prøver å finne ut om det er noe mer igjen. Jeg gjorde akkurat det samme med min ex. Når jeg møtte han jeg er sammen med nå ble jeg på sekundet helt ferdig med han jeg var sammen med før.

Jeg sier jo at jeg ikke ville ha visst det. Med andre ord: Jeg vet ikke om han har hatt sex med exen etter det ble slutt og i perioden han begynte å snakke med meg. Det sto at de var i ferd med å innlede et forhold i det første innlegget, ikke at de er i et forhold. Så i teorien er han jo ikke utro. Så lenge han er helt ferdig med exen når han begynner å treffe meg, hadde jeg ikke brydd meg. Tviler forresten på at han har hatt sex med exen sin, da hun var utro og det var mye av grunnen til at han ikke ville være sammen med henne lenger. Vi er sammen på 6. året og venter barn sammen, så å dra opp gammel dritt nå er vel helt unødvendig :) Jeg har valgt å stole på han, og han på meg. Når vi traff hverandre sa vi begge: Vi ønsker ikke noe seriøst. Så at det ble oss to er jo helt utrolig. Derfor kan jeg ikke si jeg blir sur hvis jeg finner ut at han surra med eksen sin før vi ble enige om at det var kun oss to...

Nei, men da var dere jo enige om at dere ikke var seriøse. Det blir noe helt annet enn hvis den ene parten satser fullt og helt mens den andre ikke er seriøs.

Utroskap er det vel ikke før man faktisk er sammen og kaller seg kjærester.

Mitt poeng her er at det virker som Hi er seriøs mens han ikke er det. I et slikt tilfelle ville jeg avsluttet med en gang

Skrevet

Jeg sier jo at jeg ikke ville ha visst det. Med andre ord: Jeg vet ikke om han har hatt sex med exen etter det ble slutt og i perioden han begynte å snakke med meg. Det sto at de var i ferd med å innlede et forhold i det første innlegget, ikke at de er i et forhold. Så i teorien er han jo ikke utro. Så lenge han er helt ferdig med exen når han begynner å treffe meg, hadde jeg ikke brydd meg. Tviler forresten på at han har hatt sex med exen sin, da hun var utro og det var mye av grunnen til at han ikke ville være sammen med henne lenger. Vi er sammen på 6. året og venter barn sammen, så å dra opp gammel dritt nå er vel helt unødvendig :) Jeg har valgt å stole på han, og han på meg. Når vi traff hverandre sa vi begge: Vi ønsker ikke noe seriøst. Så at det ble oss to er jo helt utrolig. Derfor kan jeg ikke si jeg blir sur hvis jeg finner ut at han surra med eksen sin før vi ble enige om at det var kun oss to...

Nei, men da var dere jo enige om at dere ikke var seriøse. Det blir noe helt annet enn hvis den ene parten satser fullt og helt mens den andre ikke er seriøs.

Mitt poeng her er at det virker som Hi er seriøs mens han ikke er det. I et slikt tilfelle ville jeg avsluttet med en gang

Kanskje hun ikke har sagt det tydelig nok, eller at han ikke har gitt noe uttrykk for at han vil være seriøs? Da har de jo et kommunikasjonsproblem. Jeg tenker at så lenge han ikke gjør det igjen (hvis hun nå forteller hva hun ønsker) så er det ikke noe i veien for å satse videre, men da må han jo også holde fingrene av fatet når det gjelder eksen fremover.

Skrevet

Kanskje hun ikke har sagt det tydelig nok, eller at han ikke har gitt noe uttrykk for at han vil være seriøs? Da har de jo et kommunikasjonsproblem. Jeg tenker at så lenge han ikke gjør det igjen (hvis hun nå forteller hva hun ønsker) så er det ikke noe i veien for å satse videre, men da må han jo også holde fingrene av fatet når det gjelder eksen fremover.

Enig der. Hun har tydeligvis ikke vært klar på dette overfor han. Det er jo dumt.

For meg ville det imidlertid vært en klar dealbreaker hvis mannen min hadde rotet med eksen eller noen andre rett før vi ble sammen. Dette selvsagt fordi jeg gikk "all in" og satset fullt og helt på han. Det ville såret meg mye og jeg hadde kuttet han ut fordi vi hadde hatt for ulikt syn på sex og relasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...