Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Var på første kontroll hos lege i dag, er 11+6 etter egen utregning..legen fant ikke hjertelyden, og når han undersøkte meg mente han at livmor ikke var så stor som den skulle ha vært etter mine beregninger. Nå må jeg vente på time til ultralyd, er så redd for at noe er galt! Skulle få time innen en uke, det er jo leeeenge når jeg er bekymra, leser jo så mye om MA her inne.😔  Anonymous poster hash: 8d250...1d4
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Kan du ha regnet feil? Anonymous poster hash: 5a92d...890
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Ikke bekymre dEg ☺ opplevde det samme på kontroll i dag, men JM mente jeg nok bare var litt kortere på vei ☺ Kan uansett være vanskelig før uke 12-14 alt etter hvordan babyen ligger. Går bare fint ☺  Anonymous poster hash: e1e82...12c
rumpetroll*i*magen Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Uff, håper virkelig at jeg har regna feil....! Håper på det beste, men prøver å stålsette meg for det verste....😳
skinnfilla Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Jeg er 12 uker og jeg kjenner ikke livmor "over kanten" , Jeg har vært på UL i dag og der sprellet og hoppet det en liten tass Det er ikke alltid lege klarer å høre hjertelyd i uke 11, jordmor eller gynekolog har mye bedre utstyr
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Fastlegen er ikke så dreven i å finne hjertelyd. Jeg kjente heller ikke livmor så tidlig, ikke kjente legen etter den heller. Tipper det går fint  Anonymous poster hash: 2c686...477
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Min lege ville ikke en gang prøve å høre etter hjertelyd så tidlig siden det var stor sjanse for at han ikke fant den, og dermed kunne skape ubegrunnet bekymring. Så prøv å ikke bekymre deg alt for mye, selv om jeg skjønner det er veldig vanskelig.  Anonymous poster hash: 1552b...9e5
Lykken_er_tre Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Ikke tenk så mye på det.. fastlegen er ikke like trent på å finne hjertelyd og å måle str på livmor er jo i utgangspunktet veldig individuelt. Vent til ultralyd istedet du, eventuelt be om å få målt hcg nivået ditt.  Teite leger som skremmer en så tidlig i svangerskapet....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Og nettopp derfor bør ikke en lege sjekke hjertelyden så tidlig. Mitt legekontor sjekker ikke hjertelyden før uke 15 og jordmora ikke før uke 16. Fastlegen min sleit med å finne hjertelyden til langt uti svangerskapet, hun var ikke så flink på akkurat det, ellers en flink lege. Klart man får panikk når legen ikke finner hjertet så tidlig og derfor bør det ikke gjøres. Det går sikkert fint med babyen din  Anonymous poster hash: 68cb8...732
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Og nettopp derfor bør ikke en lege sjekke hjertelyden så tidlig. Mitt legekontor sjekker ikke hjertelyden før uke 15 og jordmora ikke før uke 16. Fastlegen min sleit med å finne hjertelyden til langt uti svangerskapet, hun var ikke så flink på akkurat det, ellers en flink lege. Klart man får panikk når legen ikke finner hjertet så tidlig og derfor bør det ikke gjøres. Det går sikkert fint med babyen din  Anonymous poster hash: 68cb8...732 Ja og måling av livmora gjorde ikke legen og jordmora mi før etter ordinær ul fordi det er ca da livmødrene (el hva det kalles i flertall) er mest like i str. Og før uke 12 så er den oftest vanskelig å finne fordi den ligger bak symfysen.  Anonymous poster hash: 68cb8...732
rumpetroll*i*magen Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 Takk for oppmuntrende svar, det setter jeg pris på😊Blir jo helt tullete av bekymring, han var liksom så alvorlig, kunne ikke utelukke MA... Får bare vente på ul og håpe!
rumpetroll*i*magen Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Takk for oppmuntrende svar, det setter jeg pris på😊Blir jo helt tullete av bekymring, han var liksom så alvorlig, kunne ikke utelukke MA... Får bare vente på ul og håpe!
skinnfilla Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Takk for oppmuntrende svar, det setter jeg pris påBlir jo helt tullete av bekymring, han var liksom så alvorlig, kunne ikke utelukke MA... Får bare vente på ul og håpe!Jeg syns det var tullete av legen din å uttale seg sånn og skremme deg .Det går nok sikkert bra
Gjest Turid87 Skrevet 27. april 2015 #14 Skrevet 27. april 2015 Jeg fikk også beskjed av legen i uke 9 at jeg definitivt ikke var så langt på vei, men maks 4-5 uker. Legen tok feil. Ultralyd viste at alt var i skjønneste orden og resultatet er en perfekt 2åring. Krysser fingrene for at alt er i orden like vel!
Mumua Skrevet 27. april 2015 #15 Skrevet 27. april 2015 Ville tatt det legen sa med en klype salt, da jeg var pÃ¥ kontroll i uke 12 var det ikke snakk om Ã¥ prøve Ã¥ høre hjertelyd eller kjenne etter livmora engang( jeg prøvde litt selv, men følte ikke at jeg kjente noe som helst.) Vi sjekket for første gang nÃ¥ pÃ¥ kontroll forrige uke nÃ¥r jeg var ca 16+2 og da var livmora helt oppe ved navlen og bittelitt over. SÃ¥ det har gÃ¥tt fort. Og at legen nevner MA i en sÃ¥nn situasjon synes jeg er temmelig teit, siden legen Ã¥penbart ikke helt vet hva hn driver med nÃ¥r de sjekker sÃ¥nt sÃ¥ tidlig. Prøv Ã¥ slapp helt av, husk at babyen din føler pÃ¥ det du føler sÃ¥ tenk glade tanker Â
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #16 Skrevet 27. april 2015 Legen min prøvde ikke å finne hjertelyd så tidlig, dumt gjort av legen din syns jeg..... Det er ikke enkelt så tidlig. Håper du får komme på ul fort, oppdater oss!! Tipper alt er i orden! :-) Anonymous poster hash: 516fe...793
Anonym bruker Skrevet 27. april 2015 #17 Skrevet 27. april 2015 Veldig merkelig lege, vil jeg si. I storbyen hvor jeg bor er det ikke vanlig å høre etter hjertelyd før uke 16 kontrollen og livmora måles ikke før 24 ukers kontrollen. Dette for at det er usikkert om man hører hjertet før den tid og livmora må nesten få lov å vokse over skambeinet før man måler... Så ikke tenk det verste, det går nok bra  Anonymous poster hash: 2ace1...c27
rumpetroll*i*magen Skrevet 28. april 2015 #18 Skrevet 28. april 2015 Har fått time til ultralyd på torsdag......virker ueeeendelig lenge til....men da får jeg vel svar i hvertfall! Takk igjen for oppmuntrende ord!
rumpetroll*i*magen Skrevet 29. april 2015 #19 Skrevet 29. april 2015 ....ååååh, gruer meg så sinnsykt til i morgen! Men må jo gjennom det...har fått det for meg at det ikke er liv, de siste dagene har vært fæle...
Mamma&skatt Skrevet 29. april 2015 #20 Skrevet 29. april 2015 Det forstår jeg godt, er dessverre ikke så mye mer å si enn lykke til. Håper du får et positivt svar, og krysser fingrene for deg :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2015 #21 Skrevet 29. april 2015 Jeg har ikke lest de andre svarene du har fått, men legen din er helt på jordet. Det er helt normalt å ikke finne hjertelyden. Vanligvis forsøker man ikke engang før etter uke 12. I Sverige gjør de det vanligvis ikke før etter uke 18 eller 21 (husker ikke nøyaktig). På mitt legekontor ikke før etter uke 16 med mindre jeg krever det. Når det gjelder livmoren, så er det ikke vanlig at den kjennes etter før om maaaange uker. Det er nemlig ofte for tidlig å kjenne noe som helst før tidligst (!) uke 12. Du kan forsøke å kjenne etter den selv ved å ligge flatt og "grave" innunder skambeinet. Den ligger gjerne noe til en av sidene, og kjennes som en litt hard kant. Mange kjenner den aldri selv, mens andre kjenner den enkelt. Poenget er uansett at det er helt normalt å ikke kjenne livmoren (eller kjenne etter den!) så tidlig. Du trenger overhodet ikke bekymre deg på grunnlag av noe av dette! Anonymous poster hash: 5da5f...8ae
Shep Skrevet 29. april 2015 #22 Skrevet 29. april 2015 Uff, føler med deg! Jeg var hos legen da jeg var ca 7 uker på vei pga blodspor. Hun sjekket da med ultralydapparat innvendig hvod hun påpekte at dette var ikke noe hun egentlig kunne så godt, men hun "mente" hun så hjerteflimmer. Hun prøvde også å finne hjertelyd, noe hun også sa at var noe man ikke gjorde så tidlig da det er veeeeldig vanskelig å finne, og hun fant ingenting. Hun ga meg denne timen for å prøve å gi meg litt ro mens jeg ventet på time hos gynekolog. Timen min der var på mandag og da så jeg en sprellende liten krabat og fikk bekreftet at flimringen var hjertet som slo. Er nå 9+5, og hadde også noen urolige uker i usikkerhet. Det trenger ikke være noe galt selv om lege ikke finner hjertelyd   Masse lykke til! Krysser alt jeg kan krysse for deg i morgen!  (se for deg kryssede fingre på den smileyen )
rumpetroll*i*magen Skrevet 30. april 2015 #23 Skrevet 30. april 2015 ...takk for all omtanke.. Har vært noen fæle dager å vente, dessverre gikk det ikke som vi håpet.... Ultralyden viste bare en sort flekk, ikke noe foster, ikke noe liv... Så nå ligger jeg og venter på at tablettene for medisinsk abort skal virke😢
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #24 Skrevet 30. april 2015 Er enig med flere her om at det er merkelig at de ikke venter lengre...  Er jo bevist at en del aborter kunne vært unngått om man bare hadde venter lengre! Dette fordi utviklingen av fosteret kan ligge i dvale i noen uker (jeg ble tross alt satt tilbake 1 HEL mnd på ordinær ul til tross for at jeg visste helt nøyaktig når jeg ble gravid!).  Uansett så er sikkert dette avgjort både med hcg-målinger og ul? Håper det går bra med deg! Ikke uvanlig at vi kvinner må oppleve dette 1 eller flere ganger i livet.  Stor klem til deg!  Anonymous poster hash: 9d21d...9a0
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #25 Skrevet 30. april 2015 Huff, så leit. Håper det går bra med deg. Jeg skal også på ultralyd i dag, veldig engstelig siden legen ikke fant hjertelyd uke 11+5 hos meg heller Anonymous poster hash: faf01...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå