Gå til innhold

Er det uvanlig at barna sover i senga med foreldrene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3 år gammel gutt som sover inne med oss. Og det er helt greit, og fungerer for oss. Nesten utelukkende positivt, for alle parter :)

Men er dette veldig uvanlig? Med tanke på at det ikke er så naturlig for alle barn å sove alene, så må det da være flere enn oss som har det slik? Synes alle barn sover på eget rom fra 1 års alderen, og i egen seng fra de er noen få måneder. Mens her er ungen 3... Hehe

Anonymous poster hash: 617c5...956

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme hva som er vanlig eller uvanlig så lenge det funker for dere

Skrevet

Det er veldig vanlig her i huset ;)

Men hverken jeg eller mannen sover noe særlig godt når eldste på 5 kommer opp i senga. Det er mye armer og bein og hun sparker av seg dyna. Noe som ikke er helt ok når hun ligger i midten og vi har dobbeltdyne;)

Men noen ganger vi hun ha med seg madrassen og sover på gulvet

Anonymous poster hash: 3cf9f...167

Skrevet

Min er 6 år. Han har aldri sovet fast hos oss. Sjeldent faktisk. Er vel mer jeg som henter han inn til meg i blant for å få litt nærhet før han blir for stor.

Anonymous poster hash: 19c20...489

Skrevet

Min har sovet på eget rom fra 8 mnd. Men hun har stadig perioder der søvnen er ustabil. Våkner jeg av at hun gråter i senga si, henter jeg henne inn til meg. Av og til fungerer det å gi henne smokken og stryke litt også. Jeg syns bare det er kjempekoselig å ha henne inne hos meg. Da våkner jeg av at hun gir meg en kos :D Av og til våkner jeg av at hun fysisk lukker opp øyet mitt, haha. "Tittei mamma???" 

Skrevet

Våre legg seg i eiga seng om kvelden, men det er alltid minst ein av dei i senga vår på morgonen, ofte to.  Dei er 4,5 og 6.

Skrevet

Min er 4, og i 4 år har han og jeg delt hodepute :) nå sovner han stort sett på eget rom , men kommer inn til oss alt fra 23 tiden og utover. Han sov inne på vårt rom til han var 2,5 -3år. Faktisk bare veldig koselig å ha han på hodeputa mi, får aldri den tiden tilbake :)

Skrevet

Første sov mye hos oss frem til nr to kom, da var han tre. Minste kommer inn hver natt mellom kl 23 og 04. Jeg synes det er veldig koselig og nyter det. Ikke lenge til hun er stor og ikke kommer mer 😉

Anonymous poster hash: 4a565...6c0

Skrevet

Mine har sovet i vår seng helt til de selv har valgt å sove i egen. Om de våkner på natten nå (de er 6 og 7 år) og har lyst til å sove sammen med oss så får de lov til å gjøre det. Kjempekoselig:-)

Anonymous poster hash: 94795...02d
Skrevet

Mine har alle sovet hos meg leeenge. Storkoser meg med det ;-)

Skrevet

Sover med 3-åringen i senga mi og 1-åringen i egen seng ved siden av meg :)

Anonymous poster hash: 2c138...4cb
Skrevet

Våre har sovet på vårt rom til de var 2-3 år, men i egen seng inntil vår.

Hverken jeg eller mannen sover noe godt med sprellende barn i senga så det er de ikke vant til.

Anonymous poster hash: 71417...6c1
Skrevet

Vår fireåring sovner i egen seng, men kommer alltid over til oss tidlig på natten. Vi syntes det er koselig, og hun skal få lov til det til hun ikke vil mer. Nå som nr. 2 kommer i nærmeste fremtid, må vi etterhvert finne en løsning som vi alle kan leve med. 4 stk i en 160 seng kommer ikke til å fungere i lengden.

Anonymous poster hash: 0336a...5ae
Skrevet

Min på syv sover enda i senga mi. Jeg er alenemor å synes bare det er koselig.

Anonymous poster hash: bac6b...c6e
Skrevet

Våre legg seg i eiga seng om kvelden, men det er alltid minst ein av dei i senga vår på morgonen, ofte to. Dei er 4,5 og 6.

What she said! 😉

Skrevet (endret)

Våre har sovet fast på vårt rom til de var ca 2, og så har vi lagt dem på eget rom etter det (eller, dvs, minsten deler nå rom med eldste, av eget valg. :) )- til vanlig, men de får selvsagt lov til å komme inn til oss på natten om de ønsker det, og ved sykdom har vi dem alltid inne hos oss. I helgene hender det også ofte at de får legge seg i vår seng fra starten av, eller eldste får feks lov til å sove på sofaen i stua til vi legger oss. 

De er forøvrig 2 og 6 år nå. 

La ikke andre legge føringer for hvordan dere skal ha det, dere må selv se hva som fungerer og føles best hos dere. Drit i alle andre.

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

De legges i egne senger, men det er som regel minst en av dem i sengen vår når jeg våkner ;)

Anonymous poster hash: f2be9...171

Skrevet

Våre legg seg i eiga seng om kvelden, men det er alltid minst ein av dei i senga vår på morgonen, ofte to.  Dei er 4,5 og 6.

Sånn er det her også. Sniker seg inn en gang i løpet av natten :)

Skrevet

Ja, det er uvanlig at såpass store barn har sin faste soveplass i foreldrenes seng. Det er svært vanlig at de havner der i løpet av natta.

Men det er jo ikke spesielt vesentlig hva som er vanlig om dere alle trives med det. Vi har en femåring som deler rom med oss og en ettåring som sover best på eget rom, ulike unger - ulike behov.

Anonymous poster hash: abf13...ead
Skrevet

Vi har stort sett en eller to i senga :)

Legger seg i egen seng ,men kommer gjerne tuslende i løpet av natta.

Far kapitulerer og tar en av sengene til ungene for å få sove, jeg sover som en stein uansett :)

Skrevet

Vi har tre stykker på 3 og 6 år. De legger seg i egen seng på kvelden, men en, to eller tre kommer inn til oss hver natt. Vi måtte legge en madrass på romgulvet hos oss for å løse problemet. De sover veldig urolig om vi flytter dem tilbake i egen seng på natten, så for oss ble det løsningen. Det funker fint for oss, men er vel ikke det ideelle for alle ;)

Skrevet

Her kommer begge inn i sengen i løpet av natten.

Jeg elsker å våkne om natten med en fot i ansiktet, eller en unge som ligger halvveis over meg💓 De vokser så fort så jeg nyter tiden nå når de vil kose med mammaen sin😊

Skrevet

Jeg har tre. De to eldste har aldri gjort det. De har vært på eget rom fra ettårs alder ca.

De sover av og til med en av oss når den andre er borte, men de er så livlige i søvne at det blir dårlig med søvn på oss.

Lille på 14 mnd har sovet med oss frem til nå, og han har ingen planer om å flytte ut enda :P det har ikke jeg det travelt med heller. Liker å ha han der. Han skal dele med Mellomste etterhvert.

Anonymous poster hash: 28ae5...e27

Skrevet

Vi sov alle dårlig når barna kom i byksealderen og lå i samme seng som oss. Så vi har madrass so vi legger på gulvet på rommet vårt om noen skulle bli redd i løpet av natta. Det har fungert fint for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...