Gå til innhold

Inspirert; er det frekt å spørre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke støtt om noen spør om det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

"Nei, det er ikke planlagt, men mannen min vil pule hele tida, så da blir det et barn i året. Ikke noe å gjøre med det."

Skrevet (endret)

Frekt å spørre, og ikke noe noen andre har noe med å gjøre. Og kommentarer som å lukke beina eller kaniner? Herlighet, da hadde jeg ikke falsk-ledd engang, da hadde jeg bare stått der helt alvorlig og bare sett på dem, så skjønner de at det ikke var noen morsom spøk. Folk gjentar kun slikt hvis de tror det var morsomt.

Er noe annet hvis det er nære venner eller familie, da skulle jeg tålt hvis de spurte om det var planlagt, men frekke kommentarer er aldri greit.

Endret av Pobie
Skrevet

Jeg spør aldri andre om det. Jeg har fått 5 barn (en om gangen) på 4 1/2 år. Tror aldri jeg har blitt spurt om det. Men bor på en liten plass og folk kjenner meg som en som vil ha mange, det legger jeg ikke skjul på ;)

Anonymous poster hash: 3cdda...c84

Skrevet

Jeg spør aldri andre om det. Jeg har fått 5 barn (en om gangen) på 4 1/2 år. Tror aldri jeg har blitt spurt om det. Men bor på en liten plass og folk kjenner meg som en som vil ha mange, det legger jeg ikke skjul på ;)

Anonymous poster hash: 3cdda...c84

men da er det sikkert ingen som trenger å lure heller :)

men det må jeg si, fem barn på under 5 år... wow - respekt!

Anonymous poster hash: 40cda...fbf

Skrevet

Jeg har spurt en gang, fordi ei venninne ble fort gravid igjen etter en fødsel. Hun tok det med et smil og hun dumpet meg ikke. Jeg ble spurt selv av noen når jeg var gravid, tok meg ikke nær av det. Men er glad for at ikke alle og en hver spurte og joda det er jo frekt egentlig.

Anonymous poster hash: ff62e...456

Skrevet

Jeg har spurt en gang, fordi ei venninne ble fort gravid igjen etter en fødsel. Hun tok det med et smil og hun dumpet meg ikke. Jeg ble spurt selv av noen når jeg var gravid, tok meg ikke nær av det. Men er glad for at ikke alle og en hver spurte og joda det er jo frekt egentlig.

Har forresten et inntrykk av at for mange (i hvertfall her vi bor) så er det veldig viktig å få frem at det var planlagt. Tror at alle i barselgruppa nevnte i begynnelsen at det var planlagt, uten at noen hadde spurt men i forbindelse med at noen tok opp hvor lang tid de brukte på å bli gravid. Om man sier "vi brukte 6 mnd" så skjønner de aller fleste at det er planlagt, man må ikke tilføye "og det var planlagt". Men veldig mange gravide her nevner at det er planlagt. Er man mer "ordentlig" om det er planlagt?

Skrevet

Da jeg var gravid med tvillinger spurte alle om det var prøverør, det syntes jeg var langt over streken. Jeg kunne ikke finne på å spørre folk om de ble tatt bakfra da de ble gravide. Noe er en privatsak.

Anonymous poster hash: f0c38...6c6

Skrevet

Aner ikke hvor mange ganger jeg har fått det spørsmålet i dette svangerskapet....

Vi som har en jente og gutt fra før burde da være fornøyd med det vi har! 

Skrevet

Ja, det er frekt.

Anonymous poster hash: ca57c...0ee

Skrevet

Synes jeg ikke er frekt å spørre om. Men det har også noe med tonen i spørsmålet og gjøre.

Får da være grenser for hvor hårsåre og nærtagende man skal være.

Men skjønner godt at man blir lei av å få det spørsmålet om det er mange som stiller det.

Anonymous poster hash: fb393...1a1

Skrevet

Planla dere to tette eller ble det bare sånn?

Jeg blir ikke fornærmet av et slikt spørsmål, jeg synes noen blir så fort fornærmet jeg. Det er jo bare menneskelig nysgjerrighet. Bedre de spør rett ut enn at de går videre og tusker bak ryggen din: Lurer på om det var en glipp eller om de planla det sånn.

Anonymous poster hash: c398f...431

Skrevet

Det kommer an på. Om familien eller en god venn spør blir jeg ikke fornærmet. Men om en perifer bekjent spør synes jeg kanskje det er på kanten, hva angår det den personen liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...