Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Folk om barna deres er planlagte? :-P Anonymous poster hash: f321f...400
*Miss Marple* Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Ja. Jeg har fått spørsmålet og syns det var langt over grensen!
Oktavia Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Det er bare så frekt at jeg ikke hadde brydd meg mer om et vennskap faktisk! Jeg har ei venninne som ble voldtatt. Hun beholdt barnet. Hvordan hadde du reagert om hun serverte deg DEN sannheten?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #5 Skrevet 24. april 2015 Er da strengt tatt kun de to som får barn sammen som har noe med om barnet/barna er planlagt eller ei. Resten av verden har ingen verdens ting med det å gjøre. Akkurat som at man har mer lov til å være lei seg ved en spontanabort hvis graviditeten var planlagt enn hvis den ikke var det. "Det var jo ikke planlagt, du trenger ikke å ta det så tungt da vet du". Anonymous poster hash: 9edbf...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #6 Skrevet 24. april 2015 Drit frekt. Det er litt som å spørre litt store folk hva de veier. Anonymous poster hash: aab10...32d
overlord Skrevet 24. april 2015 #7 Skrevet 24. april 2015 Har aldri hørt noen stille det spørsmålet, men så har også alle jeg kjenner fått barn når forholdene har lagt til rette for det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #8 Skrevet 24. april 2015 Er da strengt tatt kun de to som får barn sammen som har noe med om barnet/barna er planlagt eller ei. Resten av verden har ingen verdens ting med det å gjøre. Akkurat som at man har mer lov til å være lei seg ved en spontanabort hvis graviditeten var planlagt enn hvis den ikke var det. "Det var jo ikke planlagt, du trenger ikke å ta det så tungt da vet du". Anonymous poster hash: 9edbf...7c9 Kunne ikke sagt det bedre selv! Anonymous poster hash: 9e913...a81
overlord Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Har aldri hørt noen stille det spørsmålet, men så har også alle jeg kjenner fått barn når forholdene har lagt til rette for det. Men ja, det er et ufint spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #10 Skrevet 24. april 2015 Så godt å se at så mange er enige med meg! Blir ganske fornærmet nå som nr to er på vei selv om førstemann er under året, og alle bare "oy, ja det var vel ikke planlagt..?". Var faktisk det, og vi gleder oss! HI Anonymous poster hash: f321f...400
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #11 Skrevet 24. april 2015 hmm..jeg er en av de som kunne stilt det spm.. har nok det også, kanskje litt mer diskre. Mener det absolutt ikke frekt, og alle barn er jo like ønsket om de var planlagte eller ikke.. Jeg skjønner ikke helt da, er dere redde for at de finner ut at barna var planlagte eller ikke da? Anonymous poster hash: 40cda...fbf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #12 Skrevet 24. april 2015 Så godt å se at så mange er enige med meg! Blir ganske fornærmet nå som nr to er på vei selv om førstemann er under året, og alle bare "oy, ja det var vel ikke planlagt..?". Var faktisk det, og vi gleder oss! HI Anonymous poster hash: f321f...400 er det ikke bare å svare "vi ønsker å få de tett"? Folk hadde jo akseptert og respektert det! Anonymous poster hash: 40cda...fbf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #13 Skrevet 24. april 2015 Så godt å se at så mange er enige med meg! Blir ganske fornærmet nå som nr to er på vei selv om førstemann er under året, og alle bare "oy, ja det var vel ikke planlagt..?". Var faktisk det, og vi gleder oss! HI Anonymous poster hash: f321f...400 er det ikke bare å svare "vi ønsker å få de tett"? Folk hadde jo akseptert og respektert det! Anonymous poster hash: 40cda...fbf Selvfølgelig gjør de det,men synes uansett det er unødvendig å spørre. Akkurat som om det blir en belastning for oss. HI Anonymous poster hash: f321f...400
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #14 Skrevet 24. april 2015 på en side synes jeg spørsmålet er frekt, men på en annen side synes jeg det er så mye tabu og hemmeliholdelse rundt graviditeter. Man har selvsagt rett på et privatliv, men når alle temaer blir så ømtålelige, skaper det tabuer som gjør at mange ikke tør å snakke om ting de egentlig lunne tenke seg å ha mer åpenhet rundt. Anonymous poster hash: fc721...41c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #15 Skrevet 24. april 2015 Så godt å se at så mange er enige med meg! Blir ganske fornærmet nå som nr to er på vei selv om førstemann er under året, og alle bare "oy, ja det var vel ikke planlagt..?". Var faktisk det, og vi gleder oss! HI Anonymous poster hash: f321f...400 er det ikke bare å svare "vi ønsker å få de tett"? Folk hadde jo akseptert og respektert det! Anonymous poster hash: 40cda...fbf Selvfølgelig gjør de det,men synes uansett det er unødvendig å spørre. Akkurat som om det blir en belastning for oss. HI Anonymous poster hash: f321f...400 jeg skjønner ikke hvorfor det er så big deal, folk kommer jo til å tenke det de tenker uansett... planlagt eller ikke. Akkurat det er da ingenting å bry seg om!? Anonymous poster hash: 40cda...fbf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #16 Skrevet 24. april 2015 Jeg blir spurt om det daglig, da vi har fått 2 barn på kort tid og en til på vei nå. Det blir 3 barn under 4 år, men folk har jo ikke noe med det uansett. Jeg pleier å si at alle våre barn er planlagte, men kanskje ikke tidspunktet. Planen har alltid vært å få 3 stk. Begynner også å bli rimelig lei av spørsmål som: - Klarer du ikke å lukke beina eller? - Har du hørt om prevensjon? - kaniner.. Det er sagt med en humoristisk tone, men Gud jeg begynner å bli lei av å falsk-le og å finne på noe morsomt tilbake! Anonymous poster hash: 51d60...e68
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #17 Skrevet 24. april 2015 Jeg blir spurt om det daglig, da vi har fått 2 barn på kort tid og en til på vei nå. Det blir 3 barn under 4 år, men folk har jo ikke noe med det uansett. Jeg pleier å si at alle våre barn er planlagte, men kanskje ikke tidspunktet. Planen har alltid vært å få 3 stk. Begynner også å bli rimelig lei av spørsmål som: - Klarer du ikke å lukke beina eller? - Har du hørt om prevensjon? - kaniner.. Det er sagt med en humoristisk tone, men Gud jeg begynner å bli lei av å falsk-le og å finne på noe morsomt tilbake! Anonymous poster hash: 51d60...e68 Kjenner meg igjen. Jeg er 25 og skal ha 3.mann og folk spør om jeg er i mot prevensjon av religiøse årsaker. Haha, liksom. Anonymous poster hash: aab10...32d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #18 Skrevet 24. april 2015 Ser jeg går mot strømmen her, men jeg synes det nå både er greit å bli spurt, og spør jeg da. Får det være måte på hva en skal bli fornærmet for... Anonymous poster hash: ab529...58b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #20 Skrevet 24. april 2015 en ting er å spørre.. en annen ting er å komme med frekke bemerkninger! Anonymous poster hash: 40cda...fbf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #21 Skrevet 24. april 2015 Det kommer an på hvem man spør. Bestevennen min hadde jeg helt klart kunne spørre. Vi snakker jo om alt så hvorfor ikke om det? Folk jeg ikke kjenner så veldig godt hadde jeg selvsagt aldri stilt det spørsmålet. Anonymous poster hash: 85479...b4a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #22 Skrevet 24. april 2015 Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli spurt om det. Men det var ingen som spurte meg, for alle visste at det var IVF. Mer planlagt enn det er det vel vanskelig å få det. Anonymous poster hash: 6d988...625
Anonym bruker Skrevet 24. april 2015 #23 Skrevet 24. april 2015 Alle spurte meg om førstemann var planlagt. Tenkte aldri noe om det, han var jo virkelig ikke planlagt midt i studiene langt fra familie. Men Velkommen var han jo. Selv nå, når folk spør hvordan vi reagerte da vi fant det ut, så tenker jeg ikke at det har en sammenheng med hvordan vi og andre ser på sønnen vår. Jeg ble livredd da jeg fant ut av graviditeten, det gjør jo ikke at jeg elsker sønnen min mindre. Anonymous poster hash: a641a...b56
Chl85 Skrevet 24. april 2015 #24 Skrevet 24. april 2015 Hadde virkelig ikke tenkt noe videre over det hvis noen hadde spurt meg? Her ler vi av at hverken jeg eller mellomste broren min var planlagt, men kun han siste. Dette er noe vi alle kan prate om i mange forskjellige settinger? Kanskje fordi vi har en kultur i min familie og omgangskrets om at det ikke er så veldig personlig. Her her så og si de fleste av søskenbarna mine ikke planlagte Ikke det at de ikke var ønsket, men de kom som overraskelser Syns det er koselig jeg. Er jo mange ganger at folk bedyrer at "Neeei de skal ihvertfall ikke ha barn osv" også går det 3-6 mnd også venter de en liten allikevel Da blir man litt nysgjerrig, he he. Klart nå tror jeg ikke jeg har spurt folk om det, som regel sier de det selv. Klart man kjenner jo gjerne hverandre... Men er det snakk om en fremmed dame på bussen, blir det jo klart litt annerledes. Men har vel egentlig kun tenkt på det som om litt nysgjerrighet. Syns det på en måte er like"frekt" som å spørre noen om hvilke prevensjonsmetoder eller sanitærprodukter man bruker.... Ved andre ord ikke frekt men kanskje et intimt spørsmål, hvis man ikke kjenner hverandre.? Kanskje bare jeg som ikke er så hårsår? Hmmmmm
smurfis Skrevet 24. april 2015 #25 Skrevet 24. april 2015 Om det var en av mine nære venninner så hadde jeg ikke reagert. For om jeg ikke hadde fortalt de at jeg planla å bli gravid ville det vært utrolig rart. Jeg kunne spurt mine venninner om det samme. Ingen sure miner. Om det hadde vært noen jeg bare kjenner litt så ville det føles veldig frekt, jeg hadde heller aldri spurt noen som jeg ikke kjente godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå