Gå til innhold

Frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å spørre foreldrene sine om man var et planlagt barn?

Jeg har alltid lurt på dette. Jeg er eldst av søsknene, og foreldrene mine fikk meg tidlig i tjueårene. De har aldri sagt noe som kan tyde på verken at jeg var planlagt eller et uhell. Så hva tenker dere? Hvordan ville DU reagert om barnet ditt spurte om det var planlagt?

Da tenker jeg altså ikke å spørre om jeg var et ønsket barn, for jeg vet at foreldrene mine er svært glade i meg. Jeg bare lurer på om de planla å få meg, eller om det bare var "oi, vi skal ha barn, så gøy!"

Anonymous poster hash: a1764...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et så godt forhold til mine foreldre at det ikke er noe problem å spørre om slikt. 

Forøvrig er jeg den eneste av oss tre søsken som er planlagt :-) 

Anonymous poster hash: 7e259...13a
Skrevet

Hehe,jeg har alltid visst at jeg var et uhell :P Min bror var planlagt, og min attpåklattsøster er definitivt et uhell :)

Skrevet

Jeg spurte mamma om jeg var planlagt, men det var jeg ikke :P har aldri følt meg utenfor av den grunn. Tror ikke jeg hadde reagert om barna spurte meg, og sagt det som det var. De var ikke planlagt, men ønsket og veldig velkomment! :-)

Skrevet

Jeg var planlagt, storebror? Not so much ;)

Skrevet

Jeg har alltid vist at jeg ikke var planlagt, men som mamma alltid har sagt "det er forskjell på å være uplanlagt og uvelkommen." Og mamma har alltid presisert at jeg var så velkommen som mulig.

Har selv en uplanlagt datter, og 2 planlagte sønner, jeg er like takknemlig for alle 3 :) Hadde ikke syntes det hadde vært frekt om barna mine hadde lurt på om de var planlagte eller ikke, de kunne ikke vært mer velkomne enn de er :)

Skrevet

Jeg var en...spiralen var plutselig ikke der mer barn... Var veldig sårt i mange år når jeg godt husker at de planla min søster og at hun omtales som det barnet de planla..

Pappa hadde 2 damer og mamma ble gravid...20 års ekteskap ja, men endte i skilsmisse.

Hadde ikke jeg blitt til...

Skrevet

Jeg var også den eneste planlagte av mine 2 søsken 😜 barna mine kan gjerne spørre for de var planlagte begge to ❤️

Anonymous poster hash: b805a...0d1

Skrevet

Jeg ht alltid visst at jeg ikke var planlagt :) men det var aldri noe tema å ikke beholde - de var 27 og 29 da jeg ble født. Søsteren min kom planlagt 3 år etter :) ingen av mine 3 barn var planlagte, hvis de skulle spørre så vil jeg selvsagt svare ærlig: at de ikke var planlagte, men hjertelig velkomne!

Anonymous poster hash: 74e86...04a

Skrevet

Jeg anser mine foreldre som så oppegående at de vet hvordan barn unnfanges. Å si at et barn ikke er planlagt når man ikke bruker prevensjon er jo bare åndssvakt. Og det er ikke mange som blir gravide når de bruker prevensjon riktig. Det skjer, men slett ikke så ofte som folk gir inntrykk av. Man har f.eks ikke blitt gravid på pillen om man har glemt den noen dager eller hatt omgangssyken. 

Skrevet

Bare han i midten var planlagt. Min bror gjorde at foreldrene min ble presset til å gifte seg og jeg ble attpåklatt. Har ikke tenkt noe over det da jeg har fantastiske foreldre som elsker oss alle. 

Anonymous poster hash: d7339...c6f
Skrevet

vi er 5 unger, og kun en er planlagt :legrine:

har uansett ingenting å si :)

Anonymous poster hash: 75975...0b8
Skrevet

Jeg var planlagt av min mor, for å lure min far til å gifte seg med henne. Hun var enslig mor fra før, og dette var jo i gamle dager, så ikke like lett da. Min mor ble gravid 3 mnd etter hun møtte min far, så giftet de seg rett etterpå.

Anonymous poster hash: cc726...c2f
Gjest Løvemusene
Skrevet

Aldri slått meg inn å spørre, hehe..

Skrevet

vi var planlagte. vi har hatt en god oppvekst.

jeg har to tette barn. yngste var ikke planlagt, i allefall ikke så rett etterpå. yngste var ønsket.

jeg håper de har en god barndom, jeg tror det også. de er i alle fall høyt elsket.

Anonymous poster hash: 5093e...9c6

Skrevet

Jeg var ett heldig uhell, mamma hadde fått beskjed om at hun ikke kom til og få flere barn ca 6 mnd før jeg ble laget☺

Skrevet

Jeg var ikke planlagt, rett og slett en P-pille-glipp hos mamma. Har aldri følt meg mindre ønsket eller velkommen enn min lillesøster, som var planlagt.

Av mine er førstemann her heller ikke planlagt, det også en P-pille-glipp faktisk, men hun er like velkommen og fantastisk som sine to søsken som begge har vert planlagte.

Anonymous poster hash: d80bd...3a5

Skrevet

Bare han i midten var planlagt. Min bror gjorde at foreldrene min ble presset til å gifte seg og jeg ble attpåklatt. Har ikke tenkt noe over det da jeg har fantastiske foreldre som elsker oss alle.

Anonymous poster hash: d7339...c6f

Akkurat likt hos oss. Attpåklatten jeg også. 😊

Har aldri følt meg mindre ønsket av den grunn.

Min første var virkelig ikke planlagt. Men en utrolig kjekk overraskelse. Noe alle vet. Nr 2 var forsåvidt planlagt, men brukte to år lenger enn planen på å bli til.

Gjør meg ingenting om de spør lm det om noen år

Anonymous poster hash: 57a6c...e32

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det skal ha noen betydning hvorvidt barn er planlagt eller ei. Har aldri lurt på det selv.

Så lenge man ikke er abortmotstander og har valgt å beholde, så kan da barnet anse seg som ønsket og velkomment :).

Anonymous poster hash: 4c03e...0e4
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Krenkende svar, samt sitater av dette, er fjernet.

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Skrevet

Slår meg at det er mange som slurver med prevensjon...! Både i dag og for 20-30-40 år siden. Helt utrolig..

Anonymous poster hash: 96831...c9a

Skrevet

Frekt nei :) Jeg var ett planlagt barn hvor biologisk far fikk kalde føtter og ba om abort, heldigvis hørte ikke mamma på det øret <3

Anonymous poster hash: 748e0...bd1
Skrevet

Har jeg aldri tenkt på! :)

Foreldrene mine hadde vært kjærester en del år + gift i tre år før jeg kom, så regner med jeg var noenlunde planlagt ;)

(Jeg er første barn, søsteren min kom 2,5 år senere)

Skrevet

Jeg var verken planlagt eller ønsket.

Min far var gift med ei, samboer med ei annen og fikk barn med min mor.

Anonymous poster hash: d21a9...851

Skrevet

Slår meg at det er mange som slurver med prevensjon...! Både i dag og for 20-30-40 år siden. Helt utrolig..

Anonymous poster hash: 96831...c9a

Litt fordomsfull?

Med unntak av kondom, og avhold, så er ingen prevensjonsmidler 100% sikre.

Anonymous poster hash: 4c03e...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...