Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #26 Skrevet 25. april 2015 Er helt målløs over hva dere får servert av famile og "venner".... Virkelig! Når vi skulle ha nr.1 tutet svigermor av glede, og mamma hev seg rett i strikkingen. Når vi skulle ha nr.2 sa mamma "på tide!!" og alle var kjempeglad. Når vi annonserte nr.3 var d like stor stas, spesielt ble min far veldig stolt da nr.3 ble en gutt etter to jenter, og han har bare døtre Svigers var forøvrig ekstremt fornøyde med to jenter først, da de har fire sønner. Når nr.4 ble annonsert, 8 år etter nr.3, var de overrasket, men kjempeglade Anonymous poster hash: 24cd4...8d1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #27 Skrevet 25. april 2015 Jeg fikk høre av nær familie: hvorfor skal du ha barn? Din søster har to og dine kommer aldri til å bli så fine eller smarte. Du kommer aldri til å kunne bli en så god mor som hun. Min storesøster er narkoman og guttene hennes er i fosterhjem, jeg er gift og i full jobb. Babyen vår døde i magen og vi har i de følgende 4 årene ikke klart å bli gravide igjen. Anonymous poster hash: d5f31...0fd Har du mulighet til å overta omsorgen for din søsters gutter? Anonymous poster hash: 74b7d...51c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #28 Skrevet 25. april 2015 Jeg fikk høre av nær familie: hvorfor skal du ha barn? Din søster har to og dine kommer aldri til å bli så fine eller smarte. Du kommer aldri til å kunne bli en så god mor som hun. Min storesøster er narkoman og guttene hennes er i fosterhjem, jeg er gift og i full jobb. Babyen vår døde i magen og vi har i de følgende 4 årene ikke klart å bli gravide igjen. Anonymous poster hash: d5f31...0fd Trist 😕 Anonymous poster hash: ebe0b...55e
me_87 Skrevet 25. april 2015 #29 Skrevet 25. april 2015 (endret) Når jeg fortalte at jeg var gravid så fikk mamma det til å høres som det var en katatrofe bare fordi jeg ikke lenger var sammen med barnefaren. Det ble ikke glad heller skuffet tror jeg.. Noen dager senare kommer storesøsteren min å forteller hun også er gravid å da jubler foreldrene mine og stråler av glede! Det var veldig sårt for meg.. Følte at jeg var den eneste som brydde seg om min baby å det var vanskelig for meg. Når jeg først fikk sønnen min så var de selvsagt veldig opptatt av han,men når jeg trengte de som mest når jeg var gravid så fikk jeg ikke den støtten jeg trengte. Endret 25. april 2015 av me_87
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #30 Skrevet 25. april 2015 En kamerat som var veldig bitter på singlestatusen sin ville ikke engang snakke om at jeg var gravid. Anonymous poster hash: 5596d...880
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #31 Skrevet 25. april 2015 Ei tidligere venninne svarte: Åja, ja det er jo fint og flott det, men hva med meg? Etter det ble ikke forholdet vårt det samme mer. Anonymous poster hash: 3b659...515 Samme her, bare hun sa ikke siste del av setningen. Men det var likevel helt tydelig. Etterpå har hun nesten ikke tatt kontakt.. Tror hun føler mye på at hun selv ikke har mann og barn.. Anonymous poster hash: 528d1...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #32 Skrevet 25. april 2015 Jeg har 5 barn og da jeg fikk siste fikk jeg en konvolutt i postkassa som det lå kondomer i og var skrevet på "disse har dere vel bruk for. På tide å stoppe nå". Ble litt lei meg der og da. Men har ledd godt av det i ettertid. Det var anonymt så aner ikke hvem det kom fra. Skjønner godt du ble lei deg. Gratulerer med baby :-) Anonymous poster hash: 78fcd...f7d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #33 Skrevet 25. april 2015 Blir helt sjokkert av alle svar her.. Har bare opplevd at foreldrene våre ble litt sjokkert, var under utdannelse og de håpte vel at det ikke skulle skje før etter jeg var ferdig utdannet. De sa ingenting stygt og gledet seg når det nærmet seg fødsel og når han først ble født har de vært helt oppslukt i ham.. Når vi annonserte nr 2 ble de bare kjempeglad og mente det var på tide 😊 var da ferdig utdannet, fast jobb og hadde kjøpt hus. Anonymous poster hash: d9026...242
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #34 Skrevet 25. april 2015 Jeg var 19 år og gravid med førstemann og skulle fortelle det til min mormor på 75. Responsen var: Nei nå ble jeg skuffet! Forstår at hun egentlig var ærlig med tanke på studier og slikt, men akkurat da ble jeg veldig lei meg. Hun beklaget seg senere. Anonymous poster hash: 310ca...cb0
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #35 Skrevet 25. april 2015 Jeg var 18 år da jeg ble gravid med første, og hadde også besteforeldre som reagerte på alderen min. Selv var bestemoren min 16 år da hun ble gravid, og sylte dette såklart rett i henne. Hun var ikke særlig glad, så neste gang valgte jeg faktisk å ikke fortelle henne det. Gjett om hun vart sur da jeg ikke fortalte at jeg ble gravid andre gang. Fortalte at jeg var redd hvordan hun skulle reagere, så valgte å la hun få vite det gjennom andre for min egen del siden hun var så lite hyggelig første gang jeg fortalte. Jeg var nesten 6 mnd på vei da hun fikk vite det, og jeg tror enda hun angrer for at hun ble så sur første gang.Skal sies at vi har et anspent forhold, og at hun har behandlet meg som dritt hele livet. Så jeg fikk vel rett og slett nok, og har behandlet henne som søppel siden den gang. Jeg orker ikke å ha så mye å gjøre med folk som bare prater nedlatende til meg, og sladrer til andre selv om jeg forteller henne ting i fortrolighet. Så nå velger jeg bevisst å ikke fortelle henne ting jeg vil holde hemmelig, og sørger for at hun får vite "hemmeligheter" sist av alle. Dette for at jeg liker å fortelle godsaker om meg og barna selv, fremfor at hun skal rope det ut til alle før jeg selv rekker det. Hun ELSKER å sladre! Anonymous poster hash: 1084d...0ac
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #36 Skrevet 25. april 2015 Svigermor ble rasende da mannen fortalte at vi skulle ha nummer 4. Hun hadde ikke tenkt å bruke alle feriene på å passe barnebarn. Vi er voksne, med ordnet økonomi, og hun har passet barnebarna 3 ganger på 9 år. Anonymous poster hash: 74b7d...51c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #37 Skrevet 25. april 2015 Fy fader, jeg er SJOKKERT over så frekke og stygge kommentarer flere har fått!!! Anonymous poster hash: b134c...b59
Anonym bruker Skrevet 25. april 2015 #38 Skrevet 25. april 2015 Da jeg ble gravid med første var min mors første reaksjon at hun sa at jeg måtte ta abort. Valgte å beholde. Var ikke sammen med barnefar. Var 22 år. Da jeg fikk nr 2 skrev min mormor på kortet nærmest ordrett:"nå har dere en med og uten tut, nå får det være slutt". Da jeg ble gravid med nr 3 stod ikke jubelen i taket for å si det sånn. Og da jeg fortalte at nr 4 var på vei la jeg bare på for den dritten jeg fikk der fra min mor var ikke verdt å høre på. Altså kun negativt fra min mor og mormor. Min eldste er favoritt barnebarnet så det ordnet seg med årene, men de 3 yngste har merket at de ikke er like elsket. Svigers har alltid vært glade for barnebarna de har fått også eldste som ikke er deres biologiske. Jeg veit ihvertfall hvordan jeg ikke vil oppføre meg når barna mine begynner å formere seg. Anonymous poster hash: 97f2c...f52
Blåbærtur Skrevet 26. april 2015 Forfatter #39 Skrevet 26. april 2015 Fy søren så mye drit dere har fått høre damer! Jeg er helt rystet...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2015 #40 Skrevet 26. april 2015 Ei tidligere venninne svarte: Åja, ja det er jo fint og flott det, men hva med meg? Etter det ble ikke forholdet vårt det samme mer. Anonymous poster hash: 3b659...515 Bullshit! ! Anonymous poster hash: 20ff5...0de Hvorfor påstår du det? Anonymous poster hash: 3b659...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå