Gå til innhold

Dere slanke, hvor mye spiser dere på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 skiver med sundt pålegg, te, frukt, en sunn middag, vann. Skeier litt ut i helgene. Har hatt stabil vekt på ca. 62 kg de siste 15 år (bortsett fra graviditeter da). Er 172 cm høy.

Anonymous poster hash: 582db...563

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bmi på 22.

Frokost: yoghurt

Mellommåltid: eple

Lunsj: salat eller knekkebrød

Mellommåltid: yoghurt og eple

Middag: to normale porsjoner med sunn middag (jeg spiser potet og pasta men i moderate mengder)

Kveldsmat: frukt eller knekkebrød

Drikke gjennom dagen: en kopp kaffe og bare vann. Av og til juice til lunsj. Drikker aldri brus i hverdagen.

I helger skeier jeg ut med litt potetgull, et par glass brus og litt helgemiddager. Spiser også brød/rundstykker til frokost i helgene.

Mosjon: sykler til jobb, ca 30 min hver dag. Prøver å trene på helsestudio og jogge, men det blir sporadisk.

Anonymous poster hash: 544b5...795

Skrevet

Det varierer veldig fra dag til dag hva jeg spiser, og hvor mye jeg spiser. 

Igår spiste jeg: 

- En omelett av to egg med skinke, paprika, løk og tomat til frokost. 
- To knekkebrød med hvitost og agurk + et eple til lunsj.

- Kjøttkaker med brunsaus, potet og grønnsaker til middag.

- Blåbær med kesam og en rull smoothie-melkesjokolade (den var livsfarlig god!).

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt som å spise det de tynne spiser. Forbrenningen er ikke den samme hos alle. Noen kan spise nær sagt hva de vil uten å legge på seg, mens andre igjen ikke kan se på kakekrigen på Tv uten å legge på seg. Vi er forskjellig. 

Anonymous poster hash: a61f2...dbf

Nemlig. Jeg kan spise hva som helst, og det gjør jeg også. Jeg er ikke stram og fit da, det kommer dessverre ikke av seg selv. 

Skrevet

Jeg veier 51 kg. Til frokost spiser jeg 1 brødskive med smør og hvitost. Lunsj på jobben er varmmat type: lasagn, pølse og noe, gryte osv. Til middag er det forskjellig, fisk, kjøtt, gryte, pølser osv med enten poteter eller ris (alt hjemmelaget) til kvelds blir det 1 brødskive med smør og hvitost og en god morgen youghert. Spiser også mellom 0,5 - 1 kg sjokolade om dagen og drikker mellom 1,5 - 3 liter Pepsi Max.

Anonymous poster hash: 821d0...af2

Skrevet

For å gå ned i vekt må man spise mindre enn man forbrenner. Mens alle som er slanke spiser i snitt det de forbrenner, ikke mindre.

Jeg tror det er viktig å legge om kostholdet på sikt. Å i en slankefase spise sunt, men litt mindre. Og så fortsette med samme mat i større mengder senere.

Anonymous poster hash: 8bed6...ed7
Skrevet

Jeg har hverdag/helgekosthold. På hverdagene (5 dager) spiser jeg strengt - grønnsaker, fisk, frukt, 100 % grovt, magre meieriprodukter uten sukker, ikke søtsaker/snacks overhodet. Løper hver dag. I helgene er det godteribonanza, jeg kan spise mer sjokolade enn man skulle tro var mulig å dytte ned. Men også da velger jeg det groveste, magreste og grønneste til måltidene - jeg liker godt mat som får meg til å føle meg bra. Og jeg rører på meg hele tiden.

Høyt inntak av grønnsaker og fisk gjør at man får mindre plass til drittmat, og beskytter samtidig mot sykdommer, og all aktivitet teller. Viktigste reglene å huske på!

Skrevet

Jeg er ikke supertynn akkurat men BMI på 20 og tenker ikke så mye på det jeg spiser. Aldri slanket meg. Men jeg lever et aktivt liv, trener ikke mye men er bonde og har småbarn;)

En typisk dag for meg er en brødskive med ost/skinke/laks og kaffelatte til frokost, et par egg eller spekeskinke eller noe + frukt til lunsj (finner jeg sjokolade i skapet hender det jeg kaprer den..) Middag er mitt største måltid, spiser mye ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, ris. Er motstander av pannekaker, pølser og potetmos, grøt...barna får det innimellom men jeg synes ikke det er mye til middag så som oftest benytter jeg sjansen til å lage "voksenmat" i tillegg de dagene. Sist ble det sushi på oss:) På kvelden er jeg fæl til å snoke i skapene..finner jeg peanøtter eller sjokolade da så faller jeg for fristelsen som oftest. Om ikke så spiser jeg appelsin nesten daglig, kakao, pepsi max, spekeskinke..

Jeg er jo ikke sunn i det hele tatt, for mye sukker til det men legger nok ikke på meg fordi jeg bruker mye energi og jeg spiser aldri til jeg blir stappa og max en brødskive om dagen fordi det er rett og slett kjedelig å spise brødmat.

Anonymous poster hash: bc98b...2d2

Bmi på 20 er jo i nedre område av normal bmi, så da er du jo superslank.

Undervektig er ikke slankt lenger, da er det ikke sunnt.

Anonymous poster hash: 2e6d5...20e

Skrevet

Frokost: to skiver med pålegg ( varierer men nå er det ost med aprikossyltetøy jeg er hekta på) 1 stort glass melk. Lunsj : 1 brødskive med pålegg, noenganger 2. Middag : varierer selvfølgelig men jeg spiser ofte 2 porsjoner. Kvelds: 1-2 brødskiver avhengig av hvor mye middag jeg spiste . Melk drikker jeg til alle brødmåltidene. Ett glass appelsinjuice i løpet av dagen og 2-3 ganger i uka rett i koppen kakao til kveldsmaten. Småspiser druer , jordbær og blåbær noen ganger i uka. Og ca 4 kopper kaffe hver dag. Er 171 og veier 54/55 kg.

Skrevet

Jeg har bmi på 19, og får en gang i blant kommentarer på at jeg er så tynn med tanke på hva jeg spiser. Jeg spiser akkurat det jeg vil. Men jeg vet selv at jeg spiser lite. Blir fort mett og ofte kvalm når jeg spiser. Men jeg spiser kjeks, kaker og burgere når det blir satt fram på bordet. Mine venninner som alltid vil bli tynnere er selvsagt mer restriktive på sånne matvarer, og kan nok tenke at jeg er "heldig".

Skrevet

Jeg er ikke supertynn akkurat men BMI på 20 og tenker ikke så mye på det jeg spiser. Aldri slanket meg. Men jeg lever et aktivt liv, trener ikke mye men er bonde og har småbarn;)

En typisk dag for meg er en brødskive med ost/skinke/laks og kaffelatte til frokost, et par egg eller spekeskinke eller noe + frukt til lunsj (finner jeg sjokolade i skapet hender det jeg kaprer den..) Middag er mitt største måltid, spiser mye ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, ris. Er motstander av pannekaker, pølser og potetmos, grøt...barna får det innimellom men jeg synes ikke det er mye til middag så som oftest benytter jeg sjansen til å lage "voksenmat" i tillegg de dagene. Sist ble det sushi på oss:) På kvelden er jeg fæl til å snoke i skapene..finner jeg peanøtter eller sjokolade da så faller jeg for fristelsen som oftest. Om ikke så spiser jeg appelsin nesten daglig, kakao, pepsi max, spekeskinke..

Jeg er jo ikke sunn i det hele tatt, for mye sukker til det men legger nok ikke på meg fordi jeg bruker mye energi og jeg spiser aldri til jeg blir stappa og max en brødskive om dagen fordi det er rett og slett kjedelig å spise brødmat.

BMI under 18,5 er undervektig. Det er noen kilo mellom 18 og 20..

Anonymous poster hash: f6fbc...9d5

Skrevet

BMI under 18,5 er undervektig. Det er noen kilo mellom 18 og 20..

Anonymous poster hash: f6fbc...9d5

Enig, jeg er ikke slank men normal vil jeg si. At noen mener jeg er tynn er fordi resten av befolkningen har blitt unormalt feit:)  BMI på 20 her.

Skrevet

Jeg er på slanker'n. Er dette innafor? I dag har jeg spist:

Frokost (kl.05.30): 2 knekkebrød med makrell i tomat.

Mellommåltid (ca.10.00): 1 Nutrilet-bar

Lunch (12.00): 1 rett i koppen-suppe og en Wasa-sandwich

Mellommåltid (ca.14.30): 1 Nutrilet-bar og en boks cola zero.

Liten porsjon middag kl.19.00

22.00: Var kjempesulten og spiste et knekkebrød med ost og skinke.

Har drukket to-tre kaffekopper og 2-3 liter vann.

Har gått i hele dag. Sitter ikke på jobb. Går for det meste eller står.

Angrer på Mellommåltide kl.10.00 og knekkebrødet jeg spiste i kveld.

Anonymous poster hash: a092e...606

Nutrilettbar inneholder 220kalorier så det er ikke spesielt lurt å spise dette til mellommåltid, en lunsj/frokost bør ikke inneholde mer enn ca 220kalorier. Spis heller en frukt/grønnsak og et knekkebrød m magert pålegg. Eventuelt en mager youghurt.

Anonymous poster hash: 2b2b5...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...