Gå til innhold

Dere slanke, hvor mye spiser dere på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 83 kilo, må ned til 70, så jeg spør dere som vet hvordan man bør spise. Dere sitter på fasiten, ellers hadde dere vært feite dere også😜

Anonymous poster hash: 2ae5a...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser det jeg vil. Går 1 time hver dag. Oppoverbakke er tingen

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt som å spise det de tynne spiser. Forbrenningen er ikke den samme hos alle. Noen kan spise nær sagt hva de vil uten å legge på seg, mens andre igjen ikke kan se på kakekrigen på Tv uten å legge på seg. Vi er forskjellig. 

Anonymous poster hash: a61f2...dbf
Skrevet

Jeg har gått ned 10 kilo på ca et år bare ved å bevege meg mye mer. Gav rett og slett opp det å spise sunt og rett. På et eller annet tidspunkt så har kroppen rettet lystene selv. Finnes så mye deilig mat og jeg kunne ikke lage mat...søkte på nett. Bare lagde masse forskjellig! Siden jeg da spiste meg mett på mat så ligger godisen i skapet til det må kastes...

Skrevet

Jeg spiser veldig variert, noen dager nesten ingen ting, noen dager bare dritt..

I dag har jeg spist litt musli med skummet melk, 2 skiver med laks og kokt egg, ingen middag, men 2 knekkebrød med brieost, en pølse med brød (barnebursdag)

Kommer ikke til å spise mer i dag fordi jeg er kvalm og trøtt.

Løp til jobb, 7 km i morgest.

Jeg drikker aldri kalorier (bortsett fra vin/øl), bruker aldri dressing, smør på brød, sukker til grøt, te o.l, jeg trener 3-4 ganger or uke, går aldri i daffeklær sånn at jeg ikke legger merke til vektoppgang, jeg velge kun magrere varianter av pålegg, og alltid de groveste alternativ til pasta, brød osv.

Har sjeldent snop i skapet og jeg baker aldri! Kjeks har vi aldri. Og jeg spiser veldig lite frukt.

Løper, sykler til jobb, tar alltid trappene, og jeg melder meg på konkurranser slik at jeg har noe å trene til!

Dessuten spiser jeg lite melkeprodukter!

Visste du at det er sukker tilsvarende 22 sukkerbiter i en god morgen joughurt? 4 sukkerbiter pr dl melk? 7 sukkerbiter i 1 dl biola? Og at det er like mye kalorier i 10 skiver kokt skinke som i en skive ost.

Går opp et par kilo når det er ferie, men trener de av meg igjen etterpå.

Anonymous poster hash: f6fbc...9d5

Skrevet

Jeg spiser veldig variert, noen dager nesten ingen ting, noen dager bare dritt..

I dag har jeg spist litt musli med skummet melk, 2 skiver med laks og kokt egg, ingen middag, men 2 knekkebrød med brieost, en pølse med brød (barnebursdag)

Jeg drikker aldri kalorier (bortsett fra vin/øl), bruker aldri dressing, smør på brød, sukker til grøt, te o.l, jeg trener 3-4 ganger or uke, går aldri i daffeklær sånn at jeg ikke legger merke til vektoppgang, jeg velge kun magrere varianter av pålegg, og alltid de groveste alternativ til pasta, brød osv.

Har sjeldent snop i skapet og jeg baker aldri! Kjeks har vi aldri. Og jeg spiser veldig lite frukt.

Løper, sykler til jobb, tar alltid trappene, og jeg melder meg på konkurranser slik at jeg har noe å trene til!

Visste du at det er sukker tilsvarende 22 sukkerbiter i en god morgen joughurt? 4 sukkerbiter pr dl melk? 7 sukkerbiter i 1 dl biola? Og at det er like mye kalorier i 10 skiver kokt skinke som i en skive ost.

Tusen takk!😃 Det med daffeklær er viktig!! Mang en kilo har sneket seg ubemerket på fordi jeg har hatt pause fra slimjeans....

Hi

Skrevet

Jeg er ikke supertynn akkurat men BMI på 20 og tenker ikke så mye på det jeg spiser. Aldri slanket meg. Men jeg lever et aktivt liv, trener ikke mye men er bonde og har småbarn;)

En typisk dag for meg er en brødskive med ost/skinke/laks og kaffelatte til frokost, et par egg eller spekeskinke eller noe + frukt til lunsj (finner jeg sjokolade i skapet hender det jeg kaprer den..) Middag er mitt største måltid, spiser mye ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, ris. Er motstander av pannekaker, pølser og potetmos, grøt...barna får det innimellom men jeg synes ikke det er mye til middag så som oftest benytter jeg sjansen til å lage "voksenmat" i tillegg de dagene. Sist ble det sushi på oss:) På kvelden er jeg fæl til å snoke i skapene..finner jeg peanøtter eller sjokolade da så faller jeg for fristelsen som oftest. Om ikke så spiser jeg appelsin nesten daglig, kakao, pepsi max, spekeskinke..

Jeg er jo ikke sunn i det hele tatt, for mye sukker til det men legger nok ikke på meg fordi jeg bruker mye energi og jeg spiser aldri til jeg blir stappa og max en brødskive om dagen fordi det er rett og slett kjedelig å spise brødmat.

Anonymous poster hash: bc98b...2d2
Skrevet

Jeg burde gå ned 10 kg til, men har gått ned 22 kg ved å spise hva jeg vil men mindre. Tror at jeg var overvektig pga min elsk på middag og usunn middag. Spiser litt sunnere og, men ikke supersunt. Beveger meg bare litt mer men ikke så mye. Liker ikke treningsstudio og er for sliten til å gå turer på arbeidsdager. Men jeg står og går ca 5-6 timer av arbeidsdagen. Hadde vært noe annet om jeg hadde en kontorjobb hvor man bare sitter ved dataen.

Anonymous poster hash: 6310f...f83

Skrevet

Jeg har vært tynn det meste av livet mitt, og har veid ca 10 kg for mye på det meste. Det som fungerer for meg er å spise 1/3 av middagen og droppe kveldsmat. Spiser litt grønnsaker og frukt som snacks😊 er ofte sulten, men det er verdt det for å være slank.

Anonymous poster hash: f6f13...a1e

Skrevet

Jeg spiser gjerne 2-3 skiver til frokost. 3 til lunsj, stor porsjon middag, frukt, et par knekkebrød til kvelds, med ost på. Om det har noe å si. Stort sett snacks på kvelden, variererfra cola og sjokolade til eple og yogurt med kanel. Ligger rett over grensen til undervektigpå Bmi og føler jeg spiser hele dagen. Men er i bevegelse hele arbeidsdagen så det gjør nok sitt.

Anonymous poster hash: 151e2...49b

Skrevet

Vekten gikk oppover til jeg begynte å sykle til jobb. Nå sykler jeg, året rundt, ca 12 mil i uka. Må si det føles fantastisk (ikke i begynnelsen da). Kondisen er mye bedre, har mer energi og blir ikke syk. Anbefales

Anonymous poster hash: 5aec7...ea2

Skrevet

Bmi på 22.

Frokost; 1 skål med havregryn

Lunsj; 3-4 knekkebrød med diverse pålegg

Mellommåltid: yoghurt eller frukt

Middag: 1-2 porsjoner (små)

Kvelds; varierer etter hvor sulten jeg er, i dag var det et eple

Anonymous poster hash: 73557...075

Skrevet

Jeg passer på hva jeg spiser, jeg er hverdagssmart. Jeg spiser ikke kake, is, kjeks etc på jobben. Jeg spiser enkle, smarte lunsjer. Jeg unngår snacks og søtt for det meste. Jeg spiser yoghurt, cottage chees med krydder, lett syltetøy, frukt når jeg fyser på noe. Og litt frukt, eple f eks. Jeg passer på neste hele tiden, og det gjør at jeg kan skeie ut når jeg vil. Også trener jeg og går turer.

Anonymous poster hash: c376c...61d

Skrevet

Jeg er nesten undervektig og i dag har jeg spist:

Frokost 1: en yoghurt

Frokost 2: to grovbrødskiver med kremost, ruccola og tomat

Lunsj: havregrøt på melk/vann, med rosiner, honning og banan, appelsinjuice

Mellommåltid: banan, Pepsi Max og to ruter sjokolade

Middag: to porsjoner vegetarlasagne

Kaffe latte med sjokolade

Kvelds: en liten porsjon la

lasagne og Pepsi max

Jeg har ikke et bra kosthold men har forbrenning som gjør at jeg må spise annenhver time, minst... Ikke alle kan spise det jeg gjør uten å legge på seg, mens andre kan spise mye mer.

Anonymous poster hash: c7aea...4eb

Skrevet

Jeg er 83 kilo, må ned til 70, så jeg spør dere som vet hvordan man bør spise. Dere sitter på fasiten, ellers hadde dere vært feite dere ogsåAnonymous poster hash: 2ae5a...c7f

Det er jo ikke nødvendigvis sant. Da jeg var slank, spiste jeg mye mer, og mer usunt, enn jeg gjør nå som ganske feit (85kg). Men så ble jeg eldre og noe skjedde.

Anonymous poster hash: 69e90...b53

Skrevet

Jeg er ikke supertynn akkurat men BMI på 20 og tenker ikke så mye på det jeg spiser. Aldri slanket meg. Men jeg lever et aktivt liv, trener ikke mye men er bonde og har småbarn;)En typisk dag for meg er en brødskive med ost/skinke/laks og kaffelatte til frokost, et par egg eller spekeskinke eller noe + frukt til lunsj (finner jeg sjokolade i skapet hender det jeg kaprer den..) Middag er mitt største måltid, spiser mye ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, ris. Er motstander av pannekaker, pølser og potetmos, grøt...barna får det innimellom men jeg synes ikke det er mye til middag så som oftest benytter jeg sjansen til å lage "voksenmat" i tillegg de dagene. Sist ble det sushi på oss:) På kvelden er jeg fæl til å snoke i skapene..finner jeg peanøtter eller sjokolade da så faller jeg for fristelsen som oftest. Om ikke så spiser jeg appelsin nesten daglig, kakao, pepsi max, spekeskinke..Jeg er jo ikke sunn i det hele tatt, for mye sukker til det men legger nok ikke på meg fordi jeg bruker mye energi og jeg spiser aldri til jeg blir stappa og max en brødskive om dagen fordi det er rett og slett kjedelig å spise brødmat.  Anonymous poster hash: bc98b...2d2

Det var rart!

Jeg er også bonde og har nesten akkurat det samme kostholdet som deg.

Anonymous poster hash: f5a65...51a

Skrevet

Jeg er 83 kilo, må ned til 70, så jeg spør dere som vet hvordan man bør spise. Dere sitter på fasiten, ellers hadde dere vært feite dere ogsåAnonymous poster hash: 2ae5a...c7f

Det er jo ikke nødvendigvis sant. Da jeg var slank, spiste jeg mye mer, og mer usunt, enn jeg gjør nå som ganske feit (85kg). Men så ble jeg eldre og noe skjedde.

Anonymous poster hash: 69e90...b53

Kanskje du bevegde deg mer den gangen? Eller kanskje det står dårlig til med husken?...,,,

Anonymous poster hash: 582db...563

Skrevet

Jeg er ikke supertynn akkurat men BMI på 20 og tenker ikke så mye på det jeg spiser. Aldri slanket meg. Men jeg lever et aktivt liv, trener ikke mye men er bonde og har småbarn;)En typisk dag for meg er en brødskive med ost/skinke/laks og kaffelatte til frokost, et par egg eller spekeskinke eller noe + frukt til lunsj (finner jeg sjokolade i skapet hender det jeg kaprer den..) Middag er mitt største måltid, spiser mye ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, ris. Er motstander av pannekaker, pølser og potetmos, grøt...barna får det innimellom men jeg synes ikke det er mye til middag så som oftest benytter jeg sjansen til å lage "voksenmat" i tillegg de dagene. Sist ble det sushi på oss:) På kvelden er jeg fæl til å snoke i skapene..finner jeg peanøtter eller sjokolade da så faller jeg for fristelsen som oftest. Om ikke så spiser jeg appelsin nesten daglig, kakao, pepsi max, spekeskinke..Jeg er jo ikke sunn i det hele tatt, for mye sukker til det men legger nok ikke på meg fordi jeg bruker mye energi og jeg spiser aldri til jeg blir stappa og max en brødskive om dagen fordi det er rett og slett kjedelig å spise brødmat.  Anonymous poster hash: bc98b...2d2

Det var rart!

Jeg er også bonde og har nesten akkurat det samme kostholdet som deg.

Anonymous poster hash: f5a65...51a

Hehe..kanskje bondelivet virker sånn på en:) Mulig jeg er litt mer polstra om vintern, sånn uten at jeg har sjekket..men nå på våren og sommeren skal det endel til for at fettet skal ende opp på ribbeina. 

Anonymous poster hash: bc98b...2d2

Skrevet

Jeg er på slanker'n. Er dette innafor? I dag har jeg spist:

Frokost (kl.05.30): 2 knekkebrød med makrell i tomat.

Mellommåltid (ca.10.00): 1 Nutrilet-bar

Lunch (12.00): 1 rett i koppen-suppe og en Wasa-sandwich

Mellommåltid (ca.14.30): 1 Nutrilet-bar og en boks cola zero.

Liten porsjon middag kl.19.00

22.00: Var kjempesulten og spiste et knekkebrød med ost og skinke.

Har drukket to-tre kaffekopper og 2-3 liter vann.

Har gått i hele dag. Sitter ikke på jobb. Går for det meste eller står.

Angrer på Mellommåltide kl.10.00 og knekkebrødet jeg spiste i kveld.

Anonymous poster hash: a092e...606

Skrevet

Jeg vet ikke om noen som spiser så mye som mine slankeste venninner og svigerinner. Godteri, chips og brus hver eneste dag. Muffins, kjeks, boller,  fastfood, masse brødskiver, kaffe latter med sukker. Store porsjoner usunn middag.

Hadde jeg levd sånn så hadde jeg vært 200kg. Noen er bare griseheldige og har stor forbrenning :)

Anonymous poster hash: 64dc7...c46
Skrevet

Tusen takk!😃 Det med daffeklær er viktig!! Mang en kilo har sneket seg ubemerket på fordi jeg har hatt pause fra slimjeans....

Hi

Jeg gikk ned 17 kg ved å kutte sukker/spise sånn halvveis lavkarbo. Har holdt vekta i 5 år ved å følge de overnevnte punktene.

Skrevet

Jeg har gått ned ca 20 kg (fra i underkant av 90 kg til i underkant av 70 kg.) Ligger nå jevnt på 67-69 kg. Og jeg er 170 cm høy. Jeg trener 3-4 ganger i uken (noe som gjør at jeg kan tillate meg flere 'utskeielser' uten at det medfører vektøkning - dersom jeg ønsker)

Ellers teller jeg kalorier (I hodet, ikke på vektklubb.no e.l.)..

Kaster aldri'bort' kalorier på noen som helst form for drikke (utenom til fest), og holder meg til godis enten i SVÆRT begrensede mengder (1-2 ruter sjokolade/ twist f.eks.) eller svært sjeldent.

Idag har jeg hatt en veldig "klein" dag rent sunnhets- øog energimessig; 1 eple, én byggrynslunsj, 3 knekkebrød med kremost og kyllingskinke, en gresk yoghurt med pecan&honning, 1 liten porsjon risgrøt (MED sukker OG smør!), eggerøre av 2 egg,1 skive norvegia og 2 skiver skinke - og til slutt 2 brødskiver med Synnøve Prim lettere . Normalt sett spiser jeg hverken prim på skiva eller grøt til middag,- men iblant gir jeg etter for søtsaker når mensen kommer.. ;-)

Spis grovt og sunt og tell kalorier (IKKE juks!), så forsvinner kiloene sakte men sikkert. Og ikke undervurder effekten av ALL form for fysisk aktivitet!! :-)

Anonymous poster hash: 6f59c...cff

Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten, og da tenker jeg ikke så mye over hva jeg spiser. Ikke veldig mye sunn mat, men heller ikke veldig mye usunn. Rører heller ikke noe særlig på meg bortsett fra at jeg prøver å få til en liten tur hver dag, men vil ikke kalle det trening. Har aldri veid over 60 kg (bortsett fra nå som jeg er gravid). Så det er nok veldig forskjellig fra person til person hvor mye/lite som skal til for å legge på seg. Jeg får det nesten ikke til..

Skrevet

Der varierer mye, jeg vil helst spise mer og sunnere mat, men har sjeldent tid.

Spiser som regel en skive til frokost, varierer mye i pålegg, men liker det salt. Drikker ett glass juice eller melk og en kopp kaffi.

Lunsj skipper jeg ofte eller kjøper bare en brus, de få gangene jeg spiser luns (1-2) ganger i uka kjøper jeg en god baguette, salat eller varm mat fra kantinen, som kan være suppe,grøt speilegg eller karbonader.

Middag, spiser variert og liker å kose meg. Ofte godt kjøtt til middag. I mengde spiser jeg til jeg er mett: 1-2 poteter, 1 kyllingfilet og litt salat.

Drikker litt Pepsi Max i løpet av dagen. Noen dager spiser jeg is eller annet godt på kvelden, men ikke så mye.

Anonymous poster hash: d3a5b...b00

Skrevet

En typisk dag for meg er:

3 knekkebrød/2 brødskiver med ost/makrell i tomat/ baconost og salami til frokost

3 knekkebrød med makrell i tomat til lunsj.

1-2 rundstykker med ost etter jobb.

Middag av kjøtt, grønnsaker, poteter, saus osv... Noen ganger 4 stykker pizza, kan sette til livs en hel grandiosa uten problemer.

Kvelds blir gjerne enten 2 brødskiver, noe frukt eller grønnsaker.

I helgene blir det jo litt sjokolade eller potetgull...

Jeg kunne så absolutt hatt et bedre kosthold, men jeg når jeg blir sulten spiser jeg det første jeg finner...

Prøver å trene ca 1,5 time til sammen i uka :)

Er 168 cm og veier 49-50 kg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...