Gå til innhold

hjelp med bhg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det er monsanut barnehage? Fantastisk barnehage med fine turområder! Kip bakke opp.

Jeg trodde bussen opp og ned Lyefjell fra Bryne gikk ganske ofte? Hva med å sykle til bunnen og så ta bussen opp fjellet? Er det lov å ha sykkel på bussen så kan du ta den med opp og så slipper du hvertfall å trø ned igjen!

Ellers er elsykkel et godt alternativ! Sjekk på finn, mange å finne der.

Invister i lappen nå. Bruk tiden til høsten på å få det gjort. Her på Jæren er det greit å ha lappen, ofte lange avstander til kompiser. Om så er så hør om du kan ta en uke ferie fra jobb, book inn alt du kan av kjøretimer. Evt finn tid til en eller to doble timer i uken. Blir det for dyrt ville jeg sjekket om et lite lån i banken.

Anonymous poster hash: a545f...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han går allerede hos dagmamma og har gjort det siden august da vi ikke fikk bhgplass i det hele tatt da. Eg har syklet 8km hver dag hele i vinter med godt mot om at til høsten var det endelig over..

Men 4mil daglig.. og arbeid i tillegg.. nei det klarer eg ikke..

Og ja eg skulle GJERNE hatt lappen. Men har man vokst opp i en familie med lite råd der ingen har bil.. så har man det.

Synes det e så blodig urettferdig.. at vi har stått i kø i 1.5år nå. Og alikevel får vi en bhg som ligger langt borte og med dårlig kollektiv transport.. frustrasjonen er STOR!Anonymous poster hash: ff058...558

Jeg skjønte ikke... Du har vokst opp i en familie med dårlig råd så du kan ikke ta lappen nå?

Tenkte det samme. Merkelig...Anonymous poster hash: b6915...600 [/quote

Poenget mitt er at det ikke alltid folk "velger" å ikke ha lappen. Mange får den betalt når de e 18. Den muligheten hadde ikke eg;)

Holder på med lappen nå. Jobber med saken. Er nå eg har hatt muligheten til å begynne med det.

Misforstå den som vil :)

Anonymous poster hash: ff058...558

Skrevet

Her jeg bor starter de også på nytt ved hvert hovedopptak, man kan ikke stå i kø fra år til år. Når det nærmer seg nytt hovedopptak må alle søke på nytt og de som også søkte i fjor stiller på lik linje med de som søker i år. Datoen har ingenting å si, alle som søker innen fristen stiller likt.

Her er det full barnehagedekning så alle får en plass, men alle får selvfølgelig ikke førstevalget sitt. At du ikke fikk vite hvor du står i køen har også med at noen automatisk "sniker". Om de sier til deg at du står på 2.plass, så blir du veldig frustrert om du får høre at 4 stykker har fått plass før deg. Det du ikke vet er at to av dem kanskje har fått plass pga spesielle behov, fordi barnevernet måtte skaffe en akuttplass til et fosterhjemsbarn eller andre ting som gjør at du blir dyttet bakover, og slikt skal du selvfølgelig ikke vite heller.

Når de fordeler til de forskjellige barnehagene må de ta hensyn til barnegruppen (alder og kjønn), spesielle behov (så det ikke kommer for mange med spesielle behov i samme barnehage), enslige mødre (som går foran i køen) osv. Det er en stor kabal som skal legges, og at du ikke har lappen er ikke noe de tar hensyn til i denne kabalen....

Men ta imot plassen og søk om overflytting, om du ikke får plass med en gang går ihvertfall de som søker overflytting foran folk som står på venteliste om det blir noe ledig i drømmebarnehagen. Lykke til.

Om du er helt desperat etter førerkort dropper dere ferie i år og bruker feriepengene på et en-ukes intensivkurs for å få det på plass. Det er flere steder i landet de arrangerer slike kurs, her f.eks

http://tollanstrafikkskole.no/intensivkurs/

Anonymous poster hash: 03926...ccd
Skrevet

Her jeg bor starter de også på nytt ved hvert hovedopptak, man kan ikke stå i kø fra år til år. Når det nærmer seg nytt hovedopptak må alle søke på nytt og de som også søkte i fjor stiller på lik linje med de som søker i år. Datoen har ingenting å si, alle som søker innen fristen stiller likt. Her er det full barnehagedekning så alle får en plass, men alle får selvfølgelig ikke førstevalget sitt. At du ikke fikk vite hvor du står i køen har også med at noen automatisk "sniker". Om de sier til deg at du står på 2.plass, så blir du veldig frustrert om du får høre at 4 stykker har fått plass før deg. Det du ikke vet er at to av dem kanskje har fått plass pga spesielle behov, fordi barnevernet måtte skaffe en akuttplass til et fosterhjemsbarn eller andre ting som gjør at du blir dyttet bakover, og slikt skal du selvfølgelig ikke vite heller. Når de fordeler til de forskjellige barnehagene må de ta hensyn til barnegruppen (alder og kjønn), spesielle behov (så det ikke kommer for mange med spesielle behov i samme barnehage), enslige mødre (som går foran i køen) osv. Det er en stor kabal som skal legges, og at du ikke har lappen er ikke noe de tar hensyn til i denne kabalen.... Men ta imot plassen og søk om overflytting, om du ikke får plass med en gang går ihvertfall de som søker overflytting foran folk som står på venteliste om det blir noe ledig i drømmebarnehagen. Lykke til. Om du er helt desperat etter førerkort dropper dere ferie i år og bruker feriepengene på et en-ukes intensivkurs for å få det på plass. Det er flere steder i landet de arrangerer slike kurs, her f.ekshttp://tollanstrafikkskole.no/intensivkurs/ Anonymous poster hash: 03926...ccd

Mener ikke at eg skal ha bhg plass i nærmeste bhg. Men en overkommelig en. Må eg ta en buss så er det greit nok. Men når man må bytte hele veien og det er dårlige fremkomst midler dit. Ja då synes eg det blir kjempe feil.

Å ta det med ro. Eg skal ikke reise noen steds i sommer. Og eg holder på med lappen. Men eg må ta det i mitt tempo og i min situasjon!

Eg klarer ikke å ta det på 2mnd selvom noen andre kanskje klarte det:)

Eg har tatt imot plassen fordi eg måtte det for å klage.

Skrevet

Og til deg som har fått på vestly. Nå vet eg ikke hvor du bor da. Men eg ringte til flere bhg i klepp. Min står i kø der. Hvis det er ledige plasser etter deres opptak.:)

De var ganske mye mer behjelpelige der synes eg. Og hyggelige :D

Skrevet

Har ikke lest alle svarene. En mulighet du har dersom du ikke får byttet barnehage med det første er å stå på venteliste på de barnehagene som er nær nok til hjemmet. Da kan du ha flaks å slippe unna med noen mnd, eller tilogmed kanskje tilogmed plass i august. Om du hører med private barnehager i nærheten så kan du kanskje få plass i januar i det minste, da noen an de minste barna (de som har fyllt tre) kan telles som en plass i steden for to, og deremd frigjøre plasser i barnehagen

Anonymous poster hash: 54e70...492
Skrevet

Regner med det er monsanut barnehage? Fantastisk barnehage med fine turområder! Kip bakke opp.

Jeg trodde bussen opp og ned Lyefjell fra Bryne gikk ganske ofte? Hva med å sykle til bunnen og så ta bussen opp fjellet? Er det lov å ha sykkel på bussen så kan du ta den med opp og så slipper du hvertfall å trø ned igjen!

Ellers er elsykkel et godt alternativ! Sjekk på finn, mange å finne der.

Invister i lappen nå. Bruk tiden til høsten på å få det gjort. Her på Jæren er det greit å ha lappen, ofte lange avstander til kompiser. Om så er så hør om du kan ta en uke ferie fra jobb, book inn alt du kan av kjøretimer. Evt finn tid til en eller to doble timer i uken. Blir det for dyrt ville jeg sjekket om et lite lån i banken.Anonymous poster hash: a545f...217

Barnehagen ser fin ut den og det e sikkert flotte folk som arbeider der.

Eg må ta tog og buss og det vil ta tid. Eller eg kan sykle om vestly sa hun i tlf..

Og eg har hørt at bussforbindelsene var dårlige.

Men dette skal eg uansett sjekke opp i. For det må eg ha med i klagen min.

Men å sykle ned på lyefjell om vinteren med en liten en bakpå.. eg har skrekken. Og eg er ikke hjemme når eg har kommet ned fra lye heller. Har fremdeles ett godt stykke igjen.

Håper det ordner seg. Og eg takker for gode råd og støtte. Skal ta det med meg videre :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...