Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #26 Skrevet 22. april 2015 Uansett tid på døgnet så er hun misfornøyd.Hyler når hun skal legge seg om kvelden. Våkner om natta og sutrer og hyler, setter seg opp og vil ingenting-ikke i min seng engang.Er sutrete og grinete idet hun våkner om morgenen (ville iallfall tro hun var opplagt og fornøyd da?)Vil bare sove en dupp om dagen og nekter mer selvom hun virker trøtt.Hun får da mat og kjærlighet men det er sutring uansett ? Vil ingenting. Setter jeg henne fra meg på gulvet er det HYL.Skal vi inn på badet for å bade er det å stritte imot -hyl. Skal vi gå fra barnehagen så strutter hun imot og vil ikke gå derfra. Skal jeg levere henne er det hyl for at jeg går.. Det er så slitsomt! Har vært sånn lenge men ekstra ille siste måneden!?Kan ikke skjønne hva som har skjedd.Forstår hvis hun får tenner (men jekslene har kommet nede iallfall), eller voksesmerter. Men det får jo alle andre og, er ikke grinete HELE tiden forde?Hun kan ikke gå eller snakke noe særlig enda så aner ikke hva det er. Kan det være frustrasjon over å ikke kunne gå?Når hun ser at alle andre i barnehagen klarer det? Er det noe jeg bør gjøre ? Hun er bare så vrang og virker ikke som noe jeg gjør er riktig.Andre som har det sånn?Anonymous poster hash: 78541...187 Høres ikke normalt ut. Du må kontakte helsestasjon for å begynne der med å skaffe hjelp. Anonymous poster hash: 012c5...7d3 [/Virker det som hun har språkforståelse da?? Skjønner hun hva dere sier? Hermer hun etter dere på ord og lyder??? Bare spør om ting jeg lurer på om min egen. Meg som er bekymret for utv Anonymous poster hash: 5139e...6a7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #27 Skrevet 22. april 2015 Uansett tid på døgnet så er hun misfornøyd.Hyler når hun skal legge seg om kvelden. Våkner om natta og sutrer og hyler, setter seg opp og vil ingenting-ikke i min seng engang.Er sutrete og grinete idet hun våkner om morgenen (ville iallfall tro hun var opplagt og fornøyd da?)Vil bare sove en dupp om dagen og nekter mer selvom hun virker trøtt.Hun får da mat og kjærlighet men det er sutring uansett ? Vil ingenting. Setter jeg henne fra meg på gulvet er det HYL.Skal vi inn på badet for å bade er det å stritte imot -hyl. Skal vi gå fra barnehagen så strutter hun imot og vil ikke gå derfra. Skal jeg levere henne er det hyl for at jeg går.. Det er så slitsomt! Har vært sånn lenge men ekstra ille siste måneden!?Kan ikke skjønne hva som har skjedd.Forstår hvis hun får tenner (men jekslene har kommet nede iallfall), eller voksesmerter. Men det får jo alle andre og, er ikke grinete HELE tiden forde?Hun kan ikke gå eller snakke noe særlig enda så aner ikke hva det er. Kan det være frustrasjon over å ikke kunne gå?Når hun ser at alle andre i barnehagen klarer det? Er det noe jeg bør gjøre ? Hun er bare så vrang og virker ikke som noe jeg gjør er riktig.Andre som har det sånn?Anonymous poster hash: 78541...187 Høres ikke normalt ut. Du må kontakte helsestasjon for å begynne der med å skaffe hjelp. Anonymous poster hash: 012c5...7d3 [/Virker det som hun har språkforståelse da?? Skjønner hun hva dere sier? Hermer hun etter dere på ord og lyder??? Bare spør om ting jeg lurer på om min egen. Meg som er bekymret for utv Anonymous poster hash: 5139e...6a7 Hermer sjelden etter ord og lyder -men virker som hun forstår mye av hva jeg sier likevel ? Anonymous poster hash: 78541...187
Anonym bruker Skrevet 22. april 2015 #28 Skrevet 22. april 2015 Det er litt ungt, men pollenallergi kan gi sure barn. Anonymous poster hash: 02c8d...b63
BareMas Skrevet 22. april 2015 #29 Skrevet 22. april 2015 Har inntrykk av a svært mange barn i den alderen sutrer mye. De lærer mye nytt i denne alderen, og er egentlig verdensmestre i alt, men kan i praksis svært lite. Tenk deg selv at du vil ha kaken som står på benken, men du får ikke tak i den selv, du får ikke til å si til noen at du så gjerne vil ha den, og du vet ikke hvorfor du så absolutt må ha den, men den kaken, den må du ha, koste hva det koste vil!! Frustrerende... Om det er denne frustrasjonen hun går gjennom, vil det ordne seg av seg selv, men mistenker du at det kan skyldes noe annet, så er helsestasjon/fastlege riktig sted å henvende seg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2015 #30 Skrevet 23. april 2015 Må være veldig frustrerende å se andre jevnaldrende (i avdelingen i barnehagen er de fort ett til tre år) kunne gå,prate og alt annet. Jeg har hatt en av hver; en først som var så "lett" som de kommer, mens en etterpå som er som du beskriver, hun også var vel verst ved halvannet. Hos oss hjalp det å sette seg ned med henne og forklare at vi ikke lenger kunne bære henne overalt eller lystre når vi hørte sutring. Det ble sikkert dobbelt så ille en stund, men så skjønte hun etterhvert at vi ikke vil ha det slik lengre. Vi passet på å vise henne andre måter å kommunisere på, og gi henne veldig mye positiv oppmerksomhet når hun ikke sutret og satt mye på gulvet med henne. Uansett er jeg enig i at helsestasjonen kan være verdt et besøk for å utelukke og kanskje få råd. Skal også nevnes at jeg antagelig var mildt deprimert i denne perioden, som også kan ha påvirket henne... Anonymous poster hash: 53762...92f
biiiiiip Skrevet 23. april 2015 #31 Skrevet 23. april 2015 Har du sjekket om hun har vondt i ørene? Min yngste var veldig sutrete/grinete. Hun lærte sent å prate osv...og alt dette pga ørebetennelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå